Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Hier was het andersom. Ik zei net "ik ga het tuinhuis eens opruimen". Zegt mijn vrouw "schat, ge moogt ook eens niks doen en chillen".
:coolbrows:

1782058692381.gif
 
Dat lijkt me toch ook heel vermoeiend om alles samen te doen.
Soms wel, ik heb heel weinig me-time. Tenzij je een flexijob en vaste job als me-time beschouwt. Maar echt zo een avond alleen tv/chillen thuis...dat is al zeker +5 jaar geleden.
Wij blijven ook maar bezig. Vorig jaar in april een nieuwe televisie gekocht. Ge kunt daar dus ook uw schermtijd op zien. Op een jaar tijd hebben wij 21u tv gekeken. Vond ik ook frappant om te zien..
 
Soms wel, ik heb heel weinig me-time. Tenzij je een flexijob en vaste job als me-time beschouwt. Maar echt zo een avond alleen tv/chillen thuis...dat is al zeker +5 jaar geleden.
Wij blijven ook maar bezig. Vorig jaar in april een nieuwe televisie gekocht. Ge kunt daar dus ook uw schermtijd op zien. Op een jaar tijd hebben wij 21u tv gekeken. Vond ik ook frappant om te zien..
Rookie numbers
 
Mijn vrouw heeft echt soms moeite met nuchter nadenken. Het wordt warm vandaag. De kleine heeft sandalen die van vorig jaar zijn en op het randje goed en nieuwe die wat aan de grote kant zijn maar goed volgens de madam in de winkel. Mijn vrouw is dan half in paniek omdat de kleine eens met zijn nieuwe sandalen is gevallen maar dan als hij zijn oude aan heeft zegt dat ze niet goed zijn. Ik zou gewoon die nieuwe aan doen en klaar, bij haar moet dat een heel spel zijn van paniek en "zou ik niet zijn schoenen aan doen".
Gewoon sandalen aan en naar school. Ik heb gezegd aan de kleine dat hij niet te veel moet lopen.
 
Elke keer we op (auto)vakantie vertrekken, of een kort meerdaags tripje, vertikt ze het om mee te helpen om de woning daarop wat voor te bereiden, een dag voor ons vertrek, bv:

- Vuilnis weg doen in de afvalstraat of opbergen in een afgesloten bak in de kelder.
- Ramen dichtdoen.
- De kat z'n automatische voerdispenser volledig opvullen + water.
- Niet cruciale zekeringen uit zetten in de elektriciteitskast (allemaal gelabeld welke uit mogen)
- Waterkraan afsluiten in de kelder.
- Koelkast leeg maken en wat we zelf niet meer gaan eten, weggeven of wegsmijten.
- De dag ervoor de auto met de laadpaal verbinden.
- Bagage uit de kelder naar boven brengen.

Dus ja, dat doe ik zonder problemen. Want anders:
- Vol met vliegjes en maden.
- Regent het binnen.
- Is de kat dood.
- Verdoen we voor niks energie.
- Een torenhoge waterfactuur nadat de kat de keukenkraan opendraaide.
- Bedorven eten in de frigo.
- Kunnen we niet vertrekken.
- Of ze steekt alles in zakken en lijken we op de familie flodder.

Maar 10min voor het gepland vertrek wel nog eens een halfuur bezig met make-up en andere zaken die ze perfect ook in de auto kan doen...
 
Elke keer we op (auto)vakantie vertrekken, of een kort meerdaags tripje, vertikt ze het om mee te helpen om de woning daarop wat voor te bereiden, een dag voor ons vertrek, bv:

- Vuilnis weg doen in de afvalstraat of opbergen in een afgesloten bak in de kelder.
- Ramen dichtdoen.
- De kat z'n automatische voerdispenser volledig opvullen + water.
- Niet cruciale zekeringen uit zetten in de elektriciteitskast (allemaal gelabeld welke uit mogen)
- Waterkraan afsluiten in de kelder.
- Koelkast leeg maken en wat we zelf niet meer gaan eten, weggeven of wegsmijten.
- De dag ervoor de auto met de laadpaal verbinden.
- Bagage uit de kelder naar boven brengen.

Dus ja, dat doe ik zonder problemen. Want anders:
- Vol met vliegjes en maden.
- Regent het binnen.
- Is de kat dood.
- Verdoen we voor niks energie.
- Een torenhoge waterfactuur nadat de kat de keukenkraan opendraaide.
- Bedorven eten in de frigo.
- Kunnen we niet vertrekken.
- Of ze steekt alles in zakken en lijken we op de familie flodder.

Maar 10min voor het gepland vertrek wel nog eens een halfuur bezig met make-up en andere zaken die ze perfect ook in de auto kan doen...
gelijkaardig... die van mij begint 1 dag voor vertrek als een halve zot wasmachines op te zetten wat er steeds voor zorgt dat ik last minute nog een gigantische berg strijk heb (ja ja, nieuwe man :biglaugh:)

Verder ook op voorhand liggen zagen over de miserie van het elektrisch laden en schrik dat we te veel tijd gaan verliezen maar wel ambetant zijn als ze 's nachts wat vroeger moet opstaan omdat ik wat marge wil inbouwen
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan