Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Het feit dat ze die hobby al had maar wel met jou, die niks met die hobby te maken heeft, een relatie aangaat, wilt net zeggen dat ze heel bewust voor jou heeft gekozen en dat echt kan scheiden van het dansen. Het zou jou eigenlijk net zekerder mogen maken hoor.
Mooie invalshoek, dat helpt!

Misschien niet echt een eigenschap maar een (nieuwe) partner die salsa, bachata en kizomba danst en ook naar dat soort feestjes of festivals gaat waar je dus me allerlei verschillende mannen danst.
Ik kende de verschillen ook niet echt maar bachata en kizomba zijn wel echt intieme sensuele zuid amerikaanse dansen (buik tegen buik, borst tegen borst, leiden met de schouders, heup tegen heup) en de dansen gaan echt over overgave, je laten leiden...

Ben niet op zoek naar een kort door de bocht "wees niet zo onzeker" antwoord (ben ik op zich idd wel, maar je mag toch ergens ook wel eerlijk zijn als iets niet helemaal oké aanvoelt), graag iets genuanceerder.
als buitenstaander lijkt dat inderdaad zeer intiem, maar die dansers zelf, willen gewoon dansen. Er wordt constant van danspartner veranderd, waardoor het niets persoonlijk is.

En niets houdt u tegen om het ook te leren, zodat je de wereld ook wat leert kennen.

misschien iets algemeens, maar wat anderen ook eventueel zullen herkennen:

hebben jullie het ook vaak ,dat je na enkele dagen samen te zijn bij je partner (weekendje, op reis, vakantie) soms tegen je limieten aan zit qua "verdragen"?

en als je dan terug aan het werk bent, elk van elkaar verwijderd, dat je elkaar terug mist?

het is voor mij iets heel herkenbaars, als we een paar dagen bij elkaar zijn, kan ik me zo ergeren aan vanalles en nog wat van kleine dingen (nieuwe drankflessen openen, terwijl de vorige niet leeg zijn. lege wc rollen of douche gel flessen laten staan ipv weg te gooien, overal lang haar terugvinden van haar.... )als er dan zo 10 of 20 van die zaken zijn op een dag, moet ik me soms wel wat inhouden. maar als we dan terug aan het werk zijn, sturen we naar elkaar berichtjes hoe het is, en dat we elkaar missen.

ik denk niet dat ik de enige ben; want bij mijn ouders was dit ook zo maar dan wel veel extremer en erger, waardoor ze uiteindelijk wel de echtscheiding hebben aangevraagd.

het is voor mij iets heel herkenbaars, als we een paar dagen bij elkaar zijn, kan ik me zo ergeren aan vanalles en nog wat van kleine dingen (nieuwe drankflessen openen, terwijl de vorige niet leeg zijn. lege wc rollen of douche gel flessen laten staan ipv weg te gooien, overal lang haar terugvinden van haar.... )als er dan zo 10 of 20 van die zaken zijn op een dag, moet ik me soms wel wat inhouden.
hmm, ik denk dat je je madam een beetje moet opvoeden want al dat in bold gaat hier niet passeren zene ;)

Omgekeerd zijn er misschien ook zo'n dingen die jij doet en waar zij zich aan ergert?
Uiteindelijk toch veel beter dat je zoiets direct benoemt en oplost dan dat je jaren lang op uw tong moet bijten hiervoor.

hmm, ik denk dat je je madam een beetje moet opvoeden want al dat in bold gaat hier niet passeren zene ;)

Omgekeerd zijn er misschien ook zo'n dingen die jij doet en waar zij zich aan ergert?
Uiteindelijk toch veel beter dat je zoiets direct benoemt en oplost dan dat je jaren lang op uw tong moet bijten hiervoor.
Mja, het helpt natuurlijk niet dat het mijn huis is, en dat zij gewoon inwoont natuurlijk. Ik heb haar daar al zo vaak op gewezen, het helpt gewoon niet.
Maar frustrerend is het wel. Want ik ben net het tegenovergestelde:
is er papier en karton ophaaldienst, dan zorg ik dat alle kranten weg zijn,
is er PMD ophaling, dan zorg ik dat er geen flessen met kleine restjes meer in de frigo staan etc...

Gisteren we komen thuis van een mini reisje, dat is dan meteen de koffers leegmaken en de vuile was doen.
Vanmorgen ik vertrek naar het werk, ik zie dat haar koffer nog onaangeroerd in de badkamer staat.

Zoals gezegd, dat zijn allemaal maar kleine dingen, maar als je zo 10 of 15 van die zaken op een dag tegen komt, zorgt dat toch voor een algemene, grotere ergernis. En als je dan zoals op weekend/reis/verlof 24/24 bij elkaar bent, kan dat wel tellen.

Ik heb net het omgekeerde; als wij samen op vakantie zijn, dan voelt alles de hele tijd perfect. In het gewone leven kan er soms al eens iets tegensteken, vooral door drukke agenda's en stress daarrond.

Mij stoort (zoals de afgelopen twee dagen) dat mijn vrouw me de silent treatment geeft als er iets is. En ik heb op dit moment geen duidelijk beeld van wat ik misdaan zou hebben.
We zitten met een pasgeboren zoon van een maand en deze week moet ik drie dagen naar kantoor. Ik heb dit tot op heden altijd kunnen afhouden door halve dagen vaderschapsverlof te nemen en de eerste week volledig vrij te nemen (het is eigenlijk verplicht voor zowel internen als externen om drie dagen op kantoor te zijn). Ik heb nu nog 9 dagen over die ik ook in halve dagen ga opnemen. Maar ik ben zelfstandige, dus ik wil de gemiste inkomsten wat spreiden over mei en juni.

Anyhow, al dat om te zeggen dat ik vermoed dat ze niet blij is dat ik nu drie dagen achter elkaar niet thuis ben, terwijl zij thuis zit met de baby (onze dochter van 5 heeft gelukkig school). Maar ja, moet ze me daarom weeral de koude schouder geven en dit voor dagen aan een stuk? Ik kom thuis en help meteen met de was, doe onze dochter én onze zoon in bad en bed, en ruim op.

We zitten met een pasgeboren zoon van een maand en deze week moet ik drie dagen naar kantoor. Ik heb dit tot op heden altijd kunnen afhouden door halve dagen vaderschapsverlof te nemen en de eerste week volledig vrij te nemen (het is eigenlijk verplicht voor zowel internen als externen om drie dagen op kantoor te zijn). Ik heb nu nog 9 dagen over die ik ook in halve dagen ga opnemen. Maar ik ben zelfstandige, dus ik wil de gemiste inkomsten wat spreiden over mei en juni.

Het zal waarschijnlijk daarover niet zijn maar zeggen dat je zelfstandige bent en dan af komen met "we moeten daar x aantal dagen zijn" of " ik heb nog x dagen over" klinkt een beetje hol. Dat zijn regels die je in die context aan jezelf op legt en dat kan dan wel rap klinken als "werk is belangrijker dan dat kind"

Het zal waarschijnlijk daarover niet zijn maar zeggen dat je zelfstandige bent en dan af komen met "we moeten daar x aantal dagen zijn" of " ik heb nog x dagen over" klinkt een beetje hol. Dat zijn regels die je in die context aan jezelf op legt en dat kan dan wel rap klinken als "werk is belangrijker dan dat kind"
Nee hoor, dat zijn vaak regels die de klant oplegt aan externe consultants en dat staat meestal ook zo in het contract.

stel dat @coldvinc als zelfstandige een winkel zou hebben... Dan moet die toch ook open. Welk beroep doet er in feite niet toe he... Je hebt een baby en dat vloekt altijd met werken. Dus begrijpelijk dat het een moeilijke context is. Erover praten en proberen om goed te plannen he.

Het is aanvaarden of bedankt voor uw diensten na 30 dagen. Het nadeel van 1 grote klant. Ik ben bezig dit te veranderen maar is niet evident.

En in het huidige IT-freelance landschap ben ik iets voorzichtiger. Tot op heden verliep het altijd vlot, maar ik vrees dat het vandaag toch wat moeilijker gaat zijn. Ik doe nu ook meer architectuur en Center of Excellence werk, minder puur handson werk.

Oh en "x dagen over" slaat op het zelfstandige vaderschapsverlof: https://www.liantis.be/nl/zelfstandig-worden/sociale-bijdragen/rechten/vaderschapsverlof

De uitkering die hieraan gekoppeld is, bedraagt 105,60 euro per verlofdag, of 52,80 euro per halve dag, wat in totaal neerkomt op 2.112,00 euro voor de 20 volledige dagen of 40 halve verlofdagen. Dat is peanuts en is een vervangingsloon, geen vervanging van mijn bedrijfsinkomsten. De bedrijfskosten, -leningen en -bijdragen blijven lopen.

Hoe dan ook, betekent dat niet dat ik continue tegen een muur moet praten.

Laatst bewerkt:
Mij stoort (zoals de afgelopen twee dagen) dat mijn vrouw me de silent treatment geeft als er iets is. En ik heb op dit moment geen duidelijk beeld van wat ik misdaan zou hebben.

Anyhow, al dat om te zeggen dat ik vermoed dat ze niet blij is dat ik nu drie dagen achter elkaar niet thuis ben, terwijl zij thuis zit met de baby (onze dochter van 5 heeft gelukkig school). Maar ja, moet ze me daarom weeral de koude schouder geven en dit voor dagen aan een stuk? Ik kom thuis en help meteen met de was, doe onze dochter én onze zoon in bad en bed, en ruim op.

Alhoewel ik volledig akkoord ben dat als er iets scheelt je het gewoon moet zeggen, maar als je het niet weet en moet af gaan op vermoedens, waarom vraag je't niet?

Lijkt mij toch logisch? De vermoeidheid en hormonen gieren nog door het lijf van je vrouw (1m post partum), geef ze wat tijd?

Plus ik begrijp je positie / mening niet ivm naar het kantoor gaan. Logisch dat je dat ook moet doen, maar je kan dit toch geregeld krijgen dat je (met baby van 1m) dat flexibel kunt invullen? Bijv. halve dagen, tussen de spits gaan, etc. En vooral je "gemiste inkomsten wat spreiden", huh, dat doet er hier nu toch even niet toe? Ja je zult geen 220 dagen draaien dit jaar, maar dat is toch ok?

Alhoewel ik volledig akkoord ben dat als er iets scheelt je het gewoon moet zeggen, maar als je het niet weet en moet af gaan op vermoedens, waarom vraag je't niet?
Al gedaan. Op verschillende niet drukkende manieren (en tijdens "rustige" momenten):
"Ik heb gemerkt dat je het zwaar hebt, wat weegt het zwaarste?"; "Ik wil graag begrijpen wat je nodig hebt, ik ben er als je wil praten".
Maar de eerste dagen is het vaak: "ik wil niet met u praten".

Lijkt mij toch logisch? De vermoeidheid en hormonen gieren nog door het lijf van je vrouw (1m post partum), geef ze wat tijd?

Plus ik begrijp je positie / mening niet ivm naar het kantoor gaan. Logisch dat je dat ook moet doen, maar je kan dit toch geregeld krijgen dat je (met baby van 1m) dat flexibel kunt invullen? Bijv. halve dagen, tussen de spits gaan, etc. En vooral je "gemiste inkomsten wat spreiden", huh, dat doet er hier nu toch even niet toe? Ja je zult geen 220 dagen draaien dit jaar, maar dat is toch ok?

"Ik heb dit tot op heden altijd kunnen afhouden door halve dagen vaderschapsverlof te nemen en de eerste week volledig vrij te nemen"

De afgelopen maand en een half ben ik nog geen enkele keer naar kantoor geweest.

Het gaat met de inkomen niet om het totale plaatje maar om de komende maanden, de bedrijfsrekening is praktisch leeg (om verschillende redenen).

Laatst bewerkt:
Al gedaan. Op verschillende niet drukkende manieren (en tijdens "rustige" momenten):
"Ik heb gemerkt dat je het zwaar hebt, wat weegt het zwaarste?"; "Ik wil graag begrijpen wat je nodig hebt, ik ben er als je wil praten".
Maar de eerste dagen is het vaak: "ik wil niet met u praten".
Oej da's inderdaad lastig dan, niet constructief alleszins

Wat soms kan helpen is letterlijk zeggen wat jij denkt dat het is "Is het omdat ik de laatste tijd wat vaak naar kantoor moet?" Soms is de drempel voor de andere wat hoog om te zeggen wat er is initieel, zo herleid je het tot een simpelere ja/nee. Het valt misschien te proberen want zo in stilte verder doen is voor niemand goed.

Is oud zeer en we zijn al naar de relatietherapeut geweest. Dit hielp een tijdje.
Pasop, ik ben zeker ook niet perfect. Ik ben niet altijd de meest punctuele en heb problemen met focus (ADHD) en probeer er aan te werken maar verval nog vaak genoeg. Begin juni ga ik naar de psychiater om medicatie te proberen.

Wat soms kan helpen is letterlijk zeggen wat jij denkt dat het is "Is het omdat ik de laatste tijd wat vaak naar kantoor moet?" Soms is de drempel voor de andere wat hoog om te zeggen wat er is initieel, zo herleid je het tot een simpelere ja/nee. Het valt misschien te proberen want zo in stilte verder doen is voor niemand goed.
En als ze dan "Nee" zegt weet hij het helemaal niet meer 😅

misschien iets algemeens, maar wat anderen ook eventueel zullen herkennen:

hebben jullie het ook vaak ,dat je na enkele dagen samen te zijn bij je partner (weekendje, op reis, vakantie) soms tegen je limieten aan zit qua "verdragen"?
Hier duurt dat vaak maar 15 minuten.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan