Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

"Ge moogt straks de schoenenkast opruimen" (Ik krijg al het sch*jt van dat "mogen").
Ik ruim de schoenenkast op en krijg een foto op mijn werk: "Dit is de schoenenkast opruimen".
Als ge iets doet: doe het dan tegoei.

Ik stuur ook foto's als ik na mijn vrouw als ik na haar dezelfde taak nog is moet uitvoeren.
Redelijk irriterend passief agressief gedrag, alsof je tegen een 10-jarige bezig bent of zo.

Dat zou hier toch niet passeren, langs beide kanten.

Redelijk irriterend passief agressief gedrag, alsof je tegen een 10-jarige bezig 🤡 bent of zo.

Hier passeert dat 1x.

Als ik iets doe en het wordt nadien 'verbeterd', dan mag ze het zelf doen. Ik heb misschien 3x de vaatwas gevuld om ze 15min later dat helemaal te zien hervullen, 20% ruimte te winnen en dan toch dat machine te starten.

Halve OCD allemaal goed en wel, maar dan moet je niet verwachten dat ik het nog doe in de toekomst. Dus nu is de afspraak dat ik alles van tafel ruim en boven de vaatwas zet. En dan vult ze die. En als ze het vergeet, staat het de dag erna nog.

Idem met de was. Die mag ik ook niet doen want 'bzzbzzbzz'. Dus dan mag ze om de zoveel weken aanhoren 'mijn kousen zijn op'. Enige dat ik 'mag' doen zijn onderbroeken en kousen van de kinderen. En handdoeken. Moet je weten dat ik full time thuis werk, dus als ze me het toelaat, heeft ze werkelijk geen vaatwas en was werk. Maar goed, vrouwen en hun 'must be busy' obsessie :rolleyes:

Als je wil geholpen worden, moet je je laten helpen en toelaten dat een ander het niet exact doet zoals jij het zou doen. Neen, er is geen 'juiste' methode om handdoeken te plooien. Er is wel 'de methode van je moeder' die jij doortrekt naar 'de juiste methode'. Net zoals ik 'de juiste methode' heb geleerd van mijn moeder. Hoeveel keer ik hier al gezegd heb 'Voor mij is mijn methode de juiste, voor jou is jouw methode de juiste. Er is geen objectief gezien juiste'. Maar ja, you know,

lap ik ben blijkbaar een vrouw :|

Ik stuur ook foto's als ik na mijn vrouw als ik na haar dezelfde taak nog is moet uitvoeren.

Tof da ge den afwas doet, maar als er nog tomatensaus zichtbaar is op de pot, dan kan ik het gewoon opnieuw doen en was u effort niets waard.

Beter is uiteraard om op voorhand te definieren wat je verwacht, zeker als je op voorhand weet dat de expectations wel eens uit elkeaar durven liggen. Voor mij is een garage ook rap proper. Voor mij altijd een mysterie wat er moet opgeruimd zijn. Die 2 schoenen die scheef staan, dat snoeischaartje dat ergens anders ligt, dunno

's morgenvroeg het slaapkamerraam groot open zetten om te verluchten en dat is "verse" lucht

Om dan 's avonds te zagen dat het koud is op de kamer.
Ge moet dat niet de hele dag laten openstaan hè, n halfuurtje is ook wel goed

Dubbele punten omdat onze badkamer aan onze slaapkamer ligt en daar is een thermostaat, die gaat dus ook telkens onder de gevraagde temperatuur dankzij die verse lucht.
We zijn letterlijk aant stoken om buiten om te warmen 😮‍💨

's morgenvroeg het slaapkamerraam groot open zetten om te verluchten en dat is "verse" lucht

Dubbele punten omdat onze badkamer aan onze slaapkamer ligt en daar is een thermostaat, die gaat dus ook telkens onder de gevraagde temperatuur dankzij die verse lucht.
Buiten nochtans nog niks van te merken!

Hier passeert dat 1x.

Als ik iets doe en het wordt nadien 'verbeterd', dan mag ze het zelf doen. Ik heb misschien 3x de vaatwas gevuld om ze 15min later dat helemaal te zien hervullen, 20% ruimte te winnen en dan toch dat machine te starten.

Halve OCD allemaal goed en wel, maar dan moet je niet verwachten dat ik het nog doe in de toekomst. Dus nu is de afspraak dat ik alles van tafel ruim en boven de vaatwas zet. En dan vult ze die. En als ze het vergeet, staat het de dag erna nog.

Idem met de was. Die mag ik ook niet doen want 'bzzbzzbzz'. Dus dan mag ze om de zoveel weken aanhoren 'mijn kousen zijn op'. Enige dat ik 'mag' doen zijn onderbroeken en kousen van de kinderen. En handdoeken. Moet je weten dat ik full time thuis werk, dus als ze me het toelaat, heeft ze werkelijk geen vaatwas en was werk. Maar goed, vrouwen en hun 'must be busy' obsessie :rolleyes:

Als je wil geholpen worden, moet je je laten helpen en toelaten dat een ander het niet exact doet zoals jij het zou doen. Neen, er is geen 'juiste' methode om handdoeken te plooien. Er is wel 'de methode van je moeder' die jij doortrekt naar 'de juiste methode'. Net zoals ik 'de juiste methode' heb geleerd van mijn moeder. Hoeveel keer ik hier al gezegd heb 'Voor mij is mijn methode de juiste, voor jou is jouw methode de juiste. Er is geen objectief gezien juiste'. Maar ja, you know,

Beter is uiteraard om op voorhand te definieren wat je verwacht, zeker als je op voorhand weet dat de expectations wel eens uit elkeaar durven liggen. Voor mij is een garage ook rap proper. Voor mij altijd een mysterie wat er moet opgeruimd zijn. Die 2 schoenen die scheef staan, dat snoeischaartje dat ergens anders ligt, dunno

Eigenlijk exact hetzelfde hier m.b.t. de was. Ik "mag" die ook niet doen want 't is nooit goed, of ik hang hem niet goed op. Ik doe dat nochtans graag eigenlijk :unsure:.

Redelijk irriterend passief agressief gedrag, alsof je tegen een 10-jarige bezig bent of zo.

da's niet de bedoeling dat dat passief agressief is, gewoon actief aggresief.

Dus de mensen dat met u mening akkoord gaan die zien een "opgeruimde keuken" met nog vuil aan de potten en vet op het vuur en die denken "ah de komende 50 jaar ga ik dat dan maar zelf nog eens doen achteraf"

Dan denk ik: Liever 5x klagen en het proces verbeteren dan 50j ambetant lopen.

Dingen die ik heb aangepast na klachten van mijn vrouw:
Jas gaat aan de kapstok niet op ne keukenstoel
Deuren gaan op slot bij het slapen gaan
"dat draag ik nog wel eens voor het in de was gaat" is een apart schab van kledij
Den helft van de producten die ik standaard kocht zijn aangepast.

Zwijgen voor de lieve vrede, dat doen we toch al niet meer sinds de jaren 80 dacht ik?
Feedback krijgen en geven en u daarop willen aanpassen is een onderdeel van de relatie.

Dus de mensen dat met u mening akkoord gaan die zien een "opgeruimde keuken" met nog vuil aan de potten en vet op het vuur en die denken "ah de komende 50 jaar ga ik dat dan maar zelf nog eens doen achteraf"

"dat draag ik nog wel eens voor het in de was gaat" is een apart schab van kledij

Zwijgen voor de lieve vrede, dat doen we toch al niet meer sinds de jaren 80 dacht ik?
Feedback krijgen en geven en u daarop willen aanpassen is een onderdeel van de relatie.
Contstructieve feedback*.

Ik denk dat het probleem vooral is dat je een foto zou doorgestuurd krijgen met daarbij "kijk, taak X doe je zo". Dat soort communicatie is bij mij ook van de jaren '90 geleden, toen ik nog in de lagere school zat.

Laatst bewerkt:
Boodschappen plannen 🤦‍♂️
Ik had me er tijdens ~4j als alleenstaande in bekwaamd om voorafgaand aan de co-ouderschap week met de kinderen een planning op te stellen met weekmenu zodat ik het weekend ervoor de overeenkomstige boodschappen kon doen. Alles op een lijstje in volgorde waarin het in de winkel staat, binnen het half uur ben ik terug buiten. Zij vindt dit geweldig handig want nu moet ze daar zelf niet meer over nadenken of boodschappen doen. So far so good. Ik vraag dus terwijl ik het lijstje maak, wat zij nog nodig heeft voor thuis/middageten/werk…. En vlak voor ik de boodschappen ga doen, vraag ik nog eens of er nog iets bij moet. Zelden een antwoord.
Maar wel élke keer wanneer ik in de winkel ben 2-3 berichten “kan je ook nog dit meebrengen?”. Liefst zo vaag mogelijk. Zoals “Een kaft”. Dat is dan helemaal int begin van de winkel, waar ik een kwartier ervoor al gepasseerd was en daar staan dan 40 verschillende kaften te blinken. Foto sturen “welke?”. En dan heb ik de keuze; ofwel daar wachten op antwoord ofwel de andere boodschappen doen en na antwoord nog eens terug naar “de kaften” gaan. Hoe dan ook duurt boodschappen zo ongeveer dubbel zo lang. Toen ik na “de kaft” aan de kassa stond aan te schuiven, stuurde ze ook nog “een pak A4 papier”. Dat ligt naast de kaften. 🥱

Mijn vrouw doet wel moeite om te preciseren en als ik niet zeker ben stuur ik een foto en bel ik haar. Neemt ze niet meteen op wacht ik nog even maar ook geen kwartier. Dan is het maar voor een andere keer of als ze mee is.

We schrijven al jarenlang geen lijstjes meer op maar gebruiken gedeelde lijstjes via Google Keep.

Ik heb die van ons al 50 keer gezegd hoe ze een vaatwasmachine moet inladen, maar ze vertikt dat gewoon. Liever lui dan moe. Alles gewoon er in ene keer ingooien. Als't nog vuil is, gewoon nog een keer wassen toch?

Ik heb liever dat ze het niet meer doet. Ik ben daar vrij OCD in en voor mij is dat maar een kleine moeite om stressvrij 5 minuten de vaatwas in te laden dan voor de 51e keer geïrriteerd rond te lopen.

Hier ook, kom juist thuis van de kinderen af te zetten aan't school en wat boodschappen te doen. Moeder de Gans is ook reeds een uur weg van huis, maar heeft voor ze vertrok de ramen open gezet in onze slaapkamer en die van onze zoon, en ook nog eens de deuren overal opengelaten. 't Is hier buiten 2 graden momenteel... Gans ons appartement is zo koud als iets, ik zit hier met muts en sjaal aan terwijl de verwarming op nummerke 5 staat voor de moment.
Wij hebben gelukkig geen thermostaat, dus alleszins geen verloren kosten tijdens dat uur met de ramen open, maar ze beseft blijkbaar niet hoe kostelijk het is om telkens uw appartement weer te moeten opwarmen omdat zij zo nodig de ramen voor uren wil openlaten.

Heb haar al 10.000 keer uitgelegd, ramen doe je 's ochtends open voor 5-10 minuten max en 's avonds ook nog even voor 5 minuten en dat is meer dan voldoende. Maar neen. Gewoon te lui om ze terug dicht te doen.

Awel ja toch?
@PolletPoulet_OG please confirm

Het is alsof het universum compleet is, de sterren op een rij staan. Het laatste wonder is de wereld nog niet uit.

Mijn vaatwas heeft mss de geest gegeven, maar ik geef het nog niet toe..

M'n juffertje is al 2 jaar aan het zagen dat dat ding op zen einde is, maar dat is niet zo. Ik ben nog niet mentaal klaar om er afscheid van te nemen. Ik heb die zelfs nog gekregen van mijn corona lief. (Het is beginnen foutlopen toen ik ze Jokke begon te noemen idpv Joke. En ook omdat ze letterlijk wou dat ik haar vol stak)

Maar mijn diesel afwas machien.. Het is een beetje gelijk ne goeie oldschool dieselmoteur. Maakt veel lawaai, heeft effe nodig om op gang te komen, en lekt hier en daar. Voor de rest draait dat ding (gratis trouwens he, geen cent voor betaald) gelijk een klokske.

'Maar Polle das een vaatwas. geen klok'

Ik weet ni aan wat het ligt. Ook heb ik het gisteren en vandaag nog proberen reanimeren, alles heb ik gedaan. Maar helaas. De zwindel met een kolsonbanneke vastgemaakt omdat die was opengesplitst. Prolly door een vallend shotglas of bestek. Zout tot op de rand bijgevuld. Mijn kraan wat open en dicht gedraaid 🤷‍♂️. Zelfs de de water zwengel dingskes proberen uit te kuisen met tandenstokers en m'n sterke longen om tegendruk te creeeren zodat ik er dingskens kon uitprutsen.

Die krijgen ze zomaar ni naar de klote dacht ik

Helaas.

De testrit daarstraks is helemaal fout gelopen. Rare geluiden na 5 mins en niet normale lekken. Zotte lekken en bruin water tot onder de krabpaal enal. Tot groot jolijt van men partner natuurlijk.
(Ik heb wel een week geleden perongeluk een wasmachine tabletje, Dash was het, erin gepleurt. Mss heb ik het zelf nr de klote gedaan...)
Dus als iemand nog een gratis vaatwas heeft die mag afgehaald worden moogt ge mijn altijd een PM sturen trouwens. (Not trolling)
Ik ben maar een loonslaaf bij de openbare vervoersmaatschappij, en inflatie laat niemand heel.

Maar akkoord.

Alles erin pleuren en max programma zetten. Fuck die eco shit. Dat is goed voor als ge uit smerige borden wilt eten of uit smerige glazen wilt drinken. En ik ben nu ook ni de properste mens ofzo. Anders alles wat semi proper is in de kast gooien, en de rest nog nekeer laten draaien :fingerguns:

Ik heb al uit viezere zjatte gedronken denk ik dan.

Laatst bewerkt:
Boodschappen plannen 🤦‍♂️
Ik had me er tijdens ~4j als alleenstaande in bekwaamd om voorafgaand aan de co-ouderschap week met de kinderen een planning op te stellen met weekmenu zodat ik het weekend ervoor de overeenkomstige boodschappen kon doen. Alles op een lijstje in volgorde waarin het in de winkel staat, binnen het half uur ben ik terug buiten. Zij vindt dit geweldig handig want nu moet ze daar zelf niet meer over nadenken of boodschappen doen. So far so good. Ik vraag dus terwijl ik het lijstje maak, wat zij nog nodig heeft voor thuis/middageten/werk…. En vlak voor ik de boodschappen ga doen, vraag ik nog eens of er nog iets bij moet. Zelden een antwoord.
Maar wel élke keer wanneer ik in de winkel ben 2-3 berichten “kan je ook nog dit meebrengen?”. Liefst zo vaag mogelijk. Zoals “Een kaft”. Dat is dan helemaal int begin van de winkel, waar ik een kwartier ervoor al gepasseerd was en daar staan dan 40 verschillende kaften te blinken. Foto sturen “welke?”. En dan heb ik de keuze; ofwel daar wachten op antwoord ofwel de andere boodschappen doen en na antwoord nog eens terug naar “de kaften” gaan. Hoe dan ook duurt boodschappen zo ongeveer dubbel zo lang. Toen ik na “de kaft” aan de kassa stond aan te schuiven, stuurde ze ook nog “een pak A4 papier”. Dat ligt naast de kaften. 🥱
"Dju seg, geen ontvangst in die winkel. VOlgende keer!"

Ik ben 99% van de keren de kok in huis. Dat vind ik niet erg, ik kan beter koken, ga graag naar de winkel, het is wat afleiding op het eind van de werkdag en heb een breder repertoire aan dingen die ik snel ineen kan gooien zonder dat er een kookboek ofzo aan te pas komt.

Maar elke keer dat dat ter sprake komt ergens is het altijd "ja maar ik kook ook veel hoor" terwijl het dus nooit voorvalt.

En àls het dan voorvalt zoals vandaag dat ze iets moet afwerken verkloot ze het altijd door er haar eigen twist aan te geven. In dit geval: risotto. Alles stond op, ik moest plots even weg, ze moest het alleen nog maar roeren en op het eind de boter en de kaas erdoor gooien.

Kom ik thuis, proef ik ervan, een smaak die ik niet thuis kan brengen :unsure:
Had ze der gvd nen halve avocado ingesmeten om "de boter een stuk te vervangen". :angry:

Blijf er toch gewoon af dan..

Ik ben 99% van de keren de kok in huis. Dat vind ik niet erg, ik kan beter koken, ga graag naar de winkel, het is wat afleiding op het eind van de werkdag en heb een breder repertoire aan dingen die ik snel ineen kan gooien zonder dat er een kookboek ofzo aan te pas komt.

Maar elke keer dat dat ter sprake komt ergens is het altijd "ja maar ik kook ook veel hoor" terwijl het dus nooit voorvalt.

En àls het dan voorvalt zoals vandaag dat ze iets moet afwerken verkloot ze het altijd door er haar eigen twist aan te geven. In dit geval: risotto. Alles stond op, ik moest plots even weg, ze moest het alleen nog maar roeren en op het eind de boter en de kaas erdoor gooien.

Had ze der gvd nen halve avocado ingesmeten om "de boter een stuk te vervangen". :angry:

Ben jij samen met Paulien van blind getrouwd?

what the actual fuck. Ik heb hier ook zo een exemplaar rondlopen maar een advocado in een risotto smijten is echt next level...

Bestaat er een systeem waarbij je vanop afstand (via app of zo) in huis kan roepen: pak uw gsm op, ben aan het bellen!!

Daarnet weer, ik ga naar delhaize en zeg dak haar ga bellen voor alternatieven als er iets niet op voorraad is... Rara, voicemail.

Ha, ik had het niet gehoord, mijn geluid staat af.

:mad:
Ik gebruik daar de vind plek voor op Google. Het equivalent van find my phone op Apple. Als ze echt nie oppakt tik ik gewoon op "laat gsm rinkelen" en dan begint die op vollebak volume te rinkelen. Gergarandeerd dat ze het hoort.
We hebben een gezamenlijke account waardoor we elkaars telefoon in die app zien.

lap ik ben blijkbaar een vrouw :|

Tof da ge den afwas doet, maar als er nog tomatensaus zichtbaar is op de pot, dan kan ik het gewoon opnieuw doen en was u effort niets waard.
Afwas waar nog aan te zien is dat die gebruikt geweest is, daar kan ik nu eens het vliegend schijt van krijgen. Op het werk is dat zo. De kalkplekken daar reageer ik al nie meer op. Maar als ik de strepen nog zie van de vorige maaltijd of zie aan de lepel welke kleur de soep van gisteren had dan is er een probleem.

Die foto is echt passief-agressieve bullshit die hier echt niet getolereerd word.

Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan