Hier passeert dat 1x.
Als ik iets doe en het wordt nadien 'verbeterd', dan mag ze het zelf doen. Ik heb misschien 3x de vaatwas gevuld om ze 15min later dat helemaal te zien hervullen, 20% ruimte te winnen en dan toch dat machine te starten.
Halve OCD allemaal goed en wel, maar dan moet je niet verwachten dat ik het nog doe in de toekomst. Dus nu is de afspraak dat ik alles van tafel ruim en boven de vaatwas zet. En dan vult ze die. En als ze het vergeet, staat het de dag erna nog.
Idem met de was. Die mag ik ook niet doen want 'bzzbzzbzz'. Dus dan mag ze om de zoveel weken aanhoren 'mijn kousen zijn op'. Enige dat ik 'mag' doen zijn onderbroeken en kousen van de kinderen. En handdoeken. Moet je weten dat ik full time thuis werk, dus als ze me het toelaat, heeft ze werkelijk geen vaatwas en was werk. Maar goed, vrouwen en hun 'must be busy' obsessie
Als je wil geholpen worden, moet je je laten helpen en toelaten dat een ander het niet exact doet zoals jij het zou doen. Neen, er is geen 'juiste' methode om handdoeken te plooien. Er is wel 'de methode van je moeder' die jij doortrekt naar 'de juiste methode'. Net zoals ik 'de juiste methode' heb geleerd van mijn moeder. Hoeveel keer ik hier al gezegd heb 'Voor mij is mijn methode de juiste, voor jou is jouw methode de juiste. Er is geen objectief gezien juiste'. Maar ja, you know,
Beter is uiteraard om op voorhand te definieren wat je verwacht, zeker als je op voorhand weet dat de expectations wel eens uit elkeaar durven liggen. Voor mij is een garage ook rap proper. Voor mij altijd een mysterie wat er moet opgeruimd zijn. Die 2 schoenen die scheef staan, dat snoeischaartje dat ergens anders ligt, dunno