Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Dingen uit handen geven of gebrek aan inzicht soms.

Gisteren heeft één van de kinderen geholpen met afruimen. Wat ik ni gezien had is dat die een pot in de afwasmachine heeft gezet waarin nog wat dikke tomatensaus zat. Dus ééntje met goed wat tomaten stukjes.

Zij staat 's ochtends altijd vroeger op want dan heeft ze de kans om nog rustig alleen beneden te zitten en wakker te worden zonder kinderen zonder ochtendhumeur rond haar. Ik kom een half uur later beneden en is't een gevloek. De filter van de afwasmachine zat dus helemaal vol tomaten blokjes, dus dat moest worden uitgekuist. Een heel gedoe daar over en dat ze daar 's morgens geen tijd voor heeft etc.

Daarbij los uit het oog verliezen dat ze vandaag ni moet gaan werken en ze eigenlijk al had kunnen blijven liggen om te beginnen. En dat ik er ook nog ben. Laat dat machien voor wat het is, zet u neer en vraag of ik da wil doen?

Ge hebt wél vrije dagen, maar dat telt voor u enkel als ge compleet niks doet. Wat op zich oké is, zolang ge niet vergeet dat ge samen een huishouden runt.

Uw vrouw werkt ook en ze draait mee in het gezin, dus als zij u vraagt om één van die dagen eens het gras af te rijden of een pakje weg te doen, is dat toch niet omdat ze u uw rust niet gunt? Die zaken duren ook geen hele dag hé. Zou ge die dingen ook zelf zien en aanpakken, zonder dat zij het zegt? Als uw vrouw vrij heeft, zijn dat dan dagen waarop zij echt helemaal niks doet? Er is inderdaad altijd wel iets: de was, de boodschappen, dingen onthouden. Allerlei kleine dingen die nooit stoppen.

Ook het feit dat jullie dat "taken" noemen, dat zijn toch gewoon dingen die erbij horen als ge samen een huis en kinderen hebt?
Ik heb niets tegen eens wat doen als ik verlof heb (heb hier nu ook de was laten draaien, wat weggelegd, het gras afgereden). Maar ik pak geen dag verlof om 's morgens geconfronteerd te worden met een lijst waaraan ik een ganse dag bezig ben. Het bijkomende gevolg is dan meestal gewoon dat je in het weekend nog extra dingen gaat doen.
Met kinderen zijn de dagen waarop je echt een moment voor jezelf hebt sowieso al op één hand te tellen, dan wil ik ook eens gewoon een dag kunnen nietsen. Van mijn 30 dagen verlof gaan er sowieso al 28 op aan "functioneel" verlof voor de kinderen. Die 2 dagen op een jaar dat ik voor mezelf kies wil ik op zijn minst de vrijheid om zelf te bepalen wat ik ga doen. En ja, daar zal wel iets functioneels tussen zitten, maar liefst niet teveel :p

Dat was hier int begin ook een discussie, maar ondertussen geen issue meer.

omgekeerd ook éh trouwens, ik heb tien keer liever dat mijn vrouw op haar dag verlof naar een wellness ofzo gaat dan dat ze hier staat te strijken.

Het moet toch iets vrouwelijks zijn, denk ik :tongue:

Hier zal ze nooit een lijstje geven (tenzij het in de trend is van: kan je dit of dat nog afhalen), maar op het einde van de dag krijg ik toch altijd 'subtiel' de vraag van wat ik allemaal gedaan heb :wink:

Terwijl ik toch eerder iets zal zeggen van: 'ontspan maar eens goed'

Nu goed, als ik 'alleen' verlof neem, is het toch altijd in functie van de kinderen, of om thuis te klussen/zaken te regelen.
Puur om eens te luieren of de ganse dag iets leuks te gaan doen, dat staat niet op de planning. Ergens klinkt dat zeker leuk, maar het zou voor mij toch ergens als een 'verloren' dag aanvoelen. Later verandert dat misschien wel terug.

Stiekem hoop ik nog wel eens een paar ziektedagen te hebben :wink:
Dan kan ik wel vrede nemen om een dag of 2 op de zetel te hangen en films te kijken.
Maar dat is helaas toch ook weeral een jaar of 3 geleden :tongue: (en dan moet je geluk hebben dat er op dat moment ook geen andere gezinsleden ziek thuis zitten natuurlijk...)

Mijn man die met zijn elektrische tandenborstel poetst alsof het een gewone tandenborstel is, als in in écht schrobben. Ik heb hem al duusd keer gezegd dat dat niet nodig is, dat de tandarts heeft gezegd dat je een elektrische tandenborstel gewoon over je tanden moet laten glijden dus niet moet zitten meebewegen of -poetsen. En toch, iedere avond zie ik hem in mijn ooghoek als een zot zitten wild te schuren met die borstel 😫😵‍💫

Het moet toch iets vrouwelijks zijn, denk ik :tongue:
Bij ons is dat dus omgekeerd. Als mijn man een vrije dag heeft en ik thuis kom, irriteer ik me soms aan de dingen die hij -in mijn ogen - niet gedaan heeft, maar ik ga daar niet over zagen. Terwijl hij dat omgekeerd wel doet. Hij heeft geen lijst, maar kan achteraf wel klagen dat de badkamer niet gekuist is bvb... Meteen ook mijn ergernis van de dag!

Wij vragen wel eens aan elkaar om bepaalde dingen te doen, maar doorgaans houdt ieder hier z'n eigen to do lijstje bij. En moet ieder maar zien wanneer die dat doet. En als iets te lang blijft liggen, dan doe ik dat gewoon zelf en omgekeerd is dat ook zo. Wij hebben wel een tolerantiegrens om dingen te laten aanslepen die vrij dicht bij elkaar ligt, dus dat helpt.
Maar wij gaan dus ook niet op elkaars vrije dagen to do lijstjes geven.

Het enige irritante trekje dat hij heeft, is dat hij op een vrije dag een ganse dag kan liggen lummelen en gamen en als ik dan thuis kom van het werk, schiet hij in gang. Ik vind dat dan lastig, omdat ik gewoon ff wil op't gemak zijn, maar ik voel mij dan schuldig omdat hij vanalles aan't doen is. Terwijl hij net in gang schiet omdat hij niet wil dat ik zou denken dat hij geen klote uitsteekt. Dus eigenlijk is het enige probleem bij beide wat we zelf in plek van de ander denken, want die denkt dat helemaal niet.

Vrouwlief is lastig omdat ze al lang zoekt naar een nieuwe sacoche en ze lijkt die maar niet te vinden. Vandaag nog maar eens een poging gedaan, die wederom vruchteloos is. Sfeer weg voor de rest van de avond. Heb dan maar voorgesteld om morgen naar Eindhoven te rijden zodat ze daar haar ding kan vinden.

En ik HAAAAAAAT shoppen.

En als er dan wel een nieuwe sacoche is. Dan moet er nieuwe schoenen, een kleedje of nog iets anders gevonden worden. Want het oude past er niet meer bij

En als er dan wel een nieuwe sacoche is. Dan moet er nieuwe schoenen, een kleedje of nog iets anders gevonden worden. Want het oude past er niet meer bij
Ach ja, ik hoop gewoon dat ze morgen haar ding vindt en wel vrij snel zodat we geen tientallen winkels moeten bezoeken met een groeiende frustratie dat ze haar ding maar niet kan vinden. En de kans is ook groot dat we naar huis gaan met een hele hoop kleren voor de dochter en niets voor mijn vrouw, haha.

En soms zeg ik wel eens voor de grap: "Schatteke, gaat gij maar op uw gemak shoppen, ik zet me hier wel in dat cafeetje met een goed boek. Iedereen content". Dat werkt helaas maar zéér beperkt.

Vrouwlief is lastig omdat ze al lang zoekt naar een nieuwe sacoche en ze lijkt die maar niet te vinden. Vandaag nog maar eens een poging gedaan, die wederom vruchteloos is. Sfeer weg voor de rest van de avond. Heb dan maar voorgesteld om morgen naar Eindhoven te rijden zodat ze daar haar ding kan vinden.

En ik HAAAAAAAT shoppen.

Bijna 11.000 handtassen. Als ze hier haar goesting niet in kan vinden…

Avondland, jik

En ik HAAAAAAAT shoppen.
Jij bent lief.

En soms zeg ik wel eens voor de grap: "Schatteke, gaat gij maar op uw gemak shoppen, ik zet me hier wel in dat cafeetje met een goed boek. Iedereen content". Dat werkt helaas maar zéér beperkt.
Sukkelaar, ik ga nooit mee al die winkels binnen. Zij gaat ook nooit mee naar de Brico.

Waarom gij moeten meegaan zodat uw madam een sacoche gaan kopen? En sorry, maar wat is dat voor een reden om astrant rond te lopen :’)

330px-Pantoffels.jpg

Ik snap echt niet waarom men moet toleren dat de partner lastig is zij of hij iets niet naar het gedacht vindt. Dan kan je net zo goed uw partner onder de voeten geven omdat het weer niet naar het gedacht is.

Die pakt mij altijd mee, zal wel uit een sardonisch genot zijn zeker?
Moest ze nu bijzonder veel waarde hechten aan uw mening over sacochen en ze wilt graag iets kopen dat gij ook mooi vindt, of gij vindt het belangrijk om mee te beslissen wat voor sacochen uw madam draagt zou ik het nog ergens kunnen begrijpen maar ge lijkt mij eerder het type dat een beetje verloren rondloopt in de winkel en voor wie alles prima is zolang het maar vooruit gaat dus ik snap er echt niks van. Dan kunt ge beter thuis blijven en een pot spaghettisaus maken, of het huis kuisen of inderdaad in het café om de hoek op BG zitten een boek lezen.

Heb het daar eens over he gast, in de wereld van moeilijke gesprekken om met uw partner te hebben tijdens een relatie is dit wel echt peanuts.

- schat, ik ga liever niet mee gaan shoppen voor een sacoche
- hoezo, waarom niet?
- *gesticuleer vaag naar uzelf*

einde gesprek

Moest ze nu bijzonder veel waarde hechten aan uw mening over sacochen en ze wilt graag iets kopen dat gij ook mooi vindt, of gij vindt het belangrijk om mee te beslissen wat voor sacochen uw madam draagt zou ik het nog ergens kunnen begrijpen maar ge lijkt mij eerder het type dat een beetje verloren rondloopt in de winkel en voor wie alles prima is zolang het maar vooruit gaat dus ik snap er echt niks van. Dan kunt ge beter thuis blijven en een pot spaghettisaus maken, of het huis kuisen of inderdaad in het café om de hoek op BG zitten een boek lezen.

Heb het daar eens over he gast, in de wereld van moeilijke gesprekken om met uw partner te hebben tijdens een relatie is dit wel echt peanuts.

- schat, ik ga liever niet mee gaan shoppen voor een sacoche
- hoezo, waarom niet?
- *gesticuleer vaag naar uzelf*

einde gesprek
Ik vermoed dat @Avondland zijn vrouw gewoon graag gezelschap heeft tijdens de uitstap, kan je samen wat gaan eten ter plekke, een beetje klankbord spelen tijdens het winkelen zelf, en wat praten zeker? Ik vind dat nu niet zo vreemd eigenlijk, ook al heb je als man misschien amper een mening over de handtas of de kleren.

Ik vermoed dat @Avondland zijn vrouw gewoon graag gezelschap heeft tijdens de uitstap, kan je samen wat gaan eten ter plekke, een beetje klankbord spelen tijdens het winkelen zelf, en wat praten zeker? Ik vind dat nu niet zo vreemd eigenlijk, ook al heb je als man misschien amper een mening over de handtas of de kleren.

Als mijn madam compagnie wil bij het shoppen, moet ze maar een vriendin meenemen of haar moeder. Er is 0 kans dat ik mee ga als ze sjakosj gaat shoppen :laugh:

Ik pak die toch ook niet mee als ik bouwhout ga shoppen in de hubo of als ik kippenvoer ga shoppen in de Aveve.

Als we op reis of zo eens random in een winkelstraat belanden, loop ik na 3 winkels al rete irritant rond en vlucht ik weg naar de Kruidvat of zo om wat boekjes of puzzels voor de kinderen te scoren. Of een Fnac (press F)/Mediamarkt om wat naar de telefoons/computers te koekeloeren. Kwestie van toch nog ietwat zinvol te doen. Maar op mijn lijst van 'graag doen', staat dat toch ook op plek 999.

En mijn madam weet dat, dus die pakt me nooit mee. Niet leuk voor haar en niet leuk voor mij.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan