Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Was gisteren de verjaardag van onze wettelijke samenwoning, ze had, vandaag gebleken, 'iets' verwacht langs mijn kant... 5/5/25, wat een mooie datum zei ze nog... 'k Had het niet meteen door...

Maar terwijl wel België bekritiseren voor vanalles en nog wat incl. de gemeente waar we wonen omdat ze onze aangifte toen zo traag en inefficiënt behandeld hebben enz. Ook alle voorgaande jaren werden niet gevierd... Dan vier je toch geen wettelijke samenwoning als iets speciaals zoals een trouw? Of wel?
Boeit me eigenlijk niet, heb al genoeg te vieren met internationale vrouwendag, verjaardagen, kerst en nieuw, valentijnsdag, en de dag dat we mekaar voor het eerst hadden binnen gedaan. Wat moet ze nog meer???

Om vandaag dan plots eens met een vies gezicht te gaan wandelen, bij terugkomst 7-8 cupcakes te maken, mij er maar ene te geven en de rest mee te pakken naar een vriendin... Mijn cadeau voor gisteren dus...
Waart gij niet altijd aan het overdramatiseren dat Vlaamse vrouwen zo lastig waren? :unsure:

Waart gij niet altijd aan het overdramatiseren dat Vlaamse vrouwen zo lastig waren? :unsure:
Neen? Destijds gewoon beslist geen Vlaamse meer te daten omdat de Vlaamse zee te klein en bekrompen is en ik (veel) meer kansen wou hebben door in andere zeeën te gaan vissen.

Dat we na 5 jaar niet zo'n super match meer zijn zoals op onze eerste dates neem ik er maar bij zeker, kan even goed het geval zijn met een Vlaamse...

Misschien ben ik niet gemaakt voor een klassieke relatie en kijk ik beter uit naar een LAT-relatie... Met iemand anders. De tijd zal het uitwijzen.

Definieer open lat-relatie ? Af en toe niet-exclusief poepen ?
lat: we wonen apart en runnen elk ons eigen gezin/huishouden
open: we gunnen elkaar vrijheid

resultaat: geen drama, geen kleine ergernissen, tijd voor jezelf en elke keer als we elkaar zien is het fijn.

Ik vind het een fijne formule al helpt het hier wel dat we 20 minuten rijden van elkaar wonen.

Hier was het ook drama deze ochtend. Madam verjaart vandaag en morgenmiddag gaan we op verrassinglunch 4 gangen eten op een boot. Deze ochtend enkel klein cadeautje op de ontbijt tafel.

Deze ochtend was het hectiek met kinderen en aangezien madam geen brood gescoord had gisterenavond op terugweg van haar hobby uitstapje, mocht den dezen een half uur rondrijden om brood voor de kinders te scoren want de bakker in het dorp is gesloten op dinsdag en de broodmachines zijn smorgens al leeg. Veel tijd voor groot feest was er dus niet. En dan om 9h telefoon met tranen 'je had geen verrassing voor me'. 'Ja, je klein cadeau stond op de tafel klaar en je deed het niet open'. 'maar ik had kinderen met balonnen verwacht'. OK dan. Rode vlag tijd van de maand, altijd leuke emoties.

Daarnet tartelette met aardbeien gaan halen - zal er straks wat kaarsen in zetten en de kinders een balon geven terwijl ze zingen. Als ze het moet hebben, win. Als ze het niet moet hebben, also win want dan fret ik het op :laugh:
Welke eigenschap van je partner stoort je hierin eigenlijk mateloos? Want dit lijkt me meer te passen in het 'ik ben echt zo'n goeie partner'-topic?

lat: we wonen apart en runnen elk ons eigen gezin/huishouden
open: we gunnen elkaar vrijheid

resultaat: geen drama, geen kleine ergernissen, tijd voor jezelf en elke keer als we elkaar zien is het fijn.

Dat snap ik wel.

Maar hoe is dat anders/meer dan een gewone vriendschap of friends with benefits ?

Dan ben ik nooit vrijgezel geweest maar heb ik gewisseld tussen "samenwonend en exclusief" en "open lat relatie" en "samenwonend exclusief"

Ik vind het een fijne formule al helpt het hier wel dat we 20 minuten rijden van elkaar wonen.

Welke eigenschap van je partner stoort je hierin eigenlijk mateloos? Want dit lijkt me meer te passen in het 'ik ben echt zo'n goeie partner'-topic?

Dat ze in haar hoofd onrealistische verwachtingen heeft van 'verrassing' en als er 1 iets afwijkt van wat ze in haar hoofd steekt, het tranendal is.

Maar goed, het was s avonds al 'misschien heb ik wat overdreven', dus alles OK.

Als ik dat lees ben ik toch blij dat mijn wederhelft geen verrassingen verwacht. Idem voor mezelf btw: da's leuk maar ik verwacht niks.

Als ik dat lees ben ik toch blij dat mijn wederhelft geen verrassingen verwacht. Idem voor mezelf btw: da's leuk maar ik verwacht niks.
Iets verwachten is nog één ding... maar dit draait in mijn ogen eerder om onredelijkheid of zelfs kinderachtig/puberaal gedrag...

Hormonen of niet...

Je kan op zijn minst het verdere verloop van de dag al eens afwachten bijvoorbeeld, en kijken wat er nog volgt. Kan zijn dat je andere verwachtingen had, en het is ook niet verkeerd om die achteraf eens (rustig) aan te kaarten, maar zo'n overdreven reactie... als die van mij dat hier zou lappen dan kan ze 2 dagen geen beeld/klank verwachten (en ja, dat is misschien ook kinderachtig :wink: )

Of van die welles-nietes spelletjes (als in 'ik bedoelde wel het tegenovergestelde hé', of 'jij moet mij maar kunnen lezen', ...). Vreselijk :tongue:
Mijn wederhelft is ook veel emotioneler in haar reacties dan ik, maar ik ben blij dat die onredelijkheid 99% van de tijd toch wegblijft hoor.

Als ze zo zou reageren vertel ik meteen heel de verrassing die ik in petto had. Weg verrassing, voila, nu weet je het, spijtig van het drama die je errond hebt gemaakt.

Volgende keer zal ze 2x nadenken.

Vanochtend ook weer, ik sta op het punt om naar den bakker te gaan zoals elke ochtend om 07h*. Ze ligt nog in bed op hare GSM te doen, kga naar haar en vraag of ze iets moet hebben van den bakker.

Krijg ik nogal vrij agressief naar men hoofd geslingerd "Laat me met rust man, ik heb slecht geslapen. Spreekt niet tegen mij."
Oke dan, hop naar den bakker en gewoon pistolekes voor de kleintjes zoals altijd.

Half uur later zit ze daar aan de ontbijttafel en krijgt ze de volgende woorden over haar lippen: "hoe, hebt gij nu geen pistolekes voor mij meegebracht? Mag ik niet eten ofwa?"

Mannekes, soms wilt ge gewoon een Makilaake doen en ze tegen de muur plakken he.

* voor de verduidelijking, ik ga elke ochtend naar den bakker voor de kinderen hun brooddoos, er wordt standaard enkel voor haar iets gekocht als ze er specifiek achter vraagt/bevestigt, want ze wil niet elke dag brood/pistolets eten.
Beter met de fiets naar den bakker gegaan.

Ik heb het nog al gezegd: ik ken enkele venten die per sé een Oost-Blok vrouw moesten hebben, oa omdat ze zo traditioneel en 'no nonsense' waren. Want Vlamse vrouwen zijn toch zo veeleisend en moeilijk.

Stuk voor stuk een leven vol nonsens in de plaats gekregen. :')

Ik heb het nog al gezegd: ik ken enkele venten die per sé een Oost-Blok vrouw moesten hebben, oa omdat ze zo traditioneel en 'no nonsense' waren. Want Vlamse vrouwen zijn toch zo veeleisend en moeilijk.

Stuk voor stuk een leven vol nonsens in de plaats gekregen. :')
Dat "traditionele" mag je intussen achterwege laten... Misschien net na de val van de muur, maar nu is dat al lang niet meer het patroon. Wel is er nog een uitgesproken anti-feminisme sentiment aanwezig. Als je met "no nonsense" direct en recht voor de raap bedoelt, moet ik dat bevestigen. Als dat je ding is, moet je voor een "oostblokvrouwtje" gaan, maar dan sta je best sterk in je schoenen of je wordt levend opgegeten. Vaak wordt het Oostblok nog aanzien als een zee vol hopeloze vrouwen die om het even welke man aannemen, maar niets is minder waar. Als je er nooit in slaagt om hier een vrouw binnen te halen omwille van een laag zelfvertrouwen, zal je in het Oostblok van een ijskoude douche terugkomen. Tenzij je open staat voor een golddigger die uit is op een transactionele "relatie". Nonsens vind je overal.

Wat ben ik blij met een open lat-relatie, no drama.
Is dat dezelfde waar je mee gaat swingen? Ik herinner me precies een hele hoop seksverhalen in een ander topic.

Heeft niet iedereen boven een bepaalde leeftijd "bagage"? Als je op je dertigste gaat daten moet je je niet verwachten aan een rein en kuis maagdje dat jarenlang haar onschuld heeft bewaard voor jou.
Als dertiger kan je wel een vriendin vinden die heel wat jonger is dan jou, als je dat wil :p

De continue discussie over form > function langs haar kant.. We zijn nu aan het bouwen en over alles wat design is heeft ze een heel uitgesproken mening en (dure) smaak.
Maar als ik dan wat wachtleidingen extra wil voorzien naar de tuin ofzo staat ze op haar achterste poten want "da's wel onnodig geld eh"

Terwijl de spotjes of weetikveel wat voor mijn part nog wel een jaar kunnen wachten, eerst de structurele dingen die je nooit meer aanpast nadat je erin bent gaan wonen.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan