Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

20240118-190639.jpg

Voor de duidelijkheid, in die kast staat de vuilbak.
Herkenbaar. De lade opentrekken, schaar uithalen en gebruiken, schaar op aanrecht boven de lade waar de schaar hoort leggen.

Herkenbaar. De lade opentrekken, schaar uithalen en gebruiken, schaar op aanrecht boven de lade waar de schaar hoort leggen.

Prijs uzelf gelukkig, bij mij legt ze die schaar waar ze die gebruikt heeft, en is ze 2 uur later al vergeten waar dat was waardoor ik een half uur mag zoeken op de meest onmogelijke plekken om die terug te vinden.

We hebben hier gemakkelijk een half dozijn scharen doorheen het huis verspreid liggen.

Herkenbaar. Ik kan je nu al zeggen: Ze heeft dat vermoedelijk wel gezegd maar jij hebt dit gemeend niet gehoord.

Maar omgekeerd is het ook zo hoor.
Nu volgens mij heeft het met haar mogelijke ADHD (ze zit in een traject om te bepalen of ze het heeft vlaggen) te maken.
Onlangs werd dat vermeld ergens dat dat een mogelijke kenmerk is.
Overtuigd zijn dat je iets hebt gezegd maar in de realiteit heb je het wel gedacht maar niet gezegd.
En ik ben zo zeker van mijn gelijk dat ik het niet wil laten voor wathet is.
En dan hebben we ruzie, want ze is er zelf ook zo van overtuigd.
Soms duw ik door, maar vaker laat ik het voor wat het is.
Probleem is dat ze er dan gefrustreerd van wordt dat ik niet luister...
Ahja, ze heeft het niet gezegd maar ze denkt van wel!!! Argh, vicieuze cirkel.

En ik ben zo zeker van mijn gelijk dat ik het niet wil laten voor wat het is.
Dat dacht ik ook. Tot vrouwlief het op een dag had opgenomen met de videocamera. :tongue:
Ze had het dus wel gezegd en toch wist ik dat niet (omdat ik met iets anders bezig was en dan hoor ik dat dus blijkbaar effectief niet altijd)

Je moet daar toch mee opletten met te zeggen: Ik ben daar 100% zeker van.
Dat zal in uw geval misschien wel waar zijn maar voor mij is zoiets de ruzie niet waard.

Hier ook al veel dergelijke discussies gehad. Vaak heeft ze dat inderdaad gezegd maar ben ik het al vergeten.

Maar ook al veel mijn vrouw 'betrapt' dat ze vanalles aan het zeggen is terwijl ik bijvoorbeeld 2 kamers verder sta te stofzuigen (lees: dat kan ik onmogelijk horen).

Dagen aan een stuk zit mijn vrouw te zeggen dat ze een bepaalde film wilt zien. Ik, die mij mentaal voorbereid om de vreselijkste, saaiste, meligste kerstfilm te zien ga dan akkoord..

Mevrouw keiblij, dekentje, kaarsjes aan. Ik grumpy in de zetel. Film sta tien minuten op en ik kijk naar links en ik zie mijn vrouw slapen.
giphy.gif

Ik maak mijn vrouw wakker, uiteraard bekke lastig.
"was wel aan het volgen he!" zegt ze dan..

Einde van de film, op zich vind ik hem goed dan (verhaal was wel al van een km verder te zien)
Ik vraag aan mijn vrouw: "en wat vond ge ervan? goed?"

Mijn vrouw: "vond em echt ni goed"
Ik:

200w.gif

Dat dacht ik ook. Tot vrouwlief het op een dag had opgenomen met de videocamera. :tongue:
Ze had het dus wel gezegd en toch wist ik dat niet (omdat ik met iets anders bezig was en dan hoor ik dat dus blijkbaar effectief niet altijd)

Je moet daar toch mee opletten met te zeggen: Ik ben daar 100% zeker van.
Dat zal in uw geval misschien wel waar zijn maar voor mij is zoiets de ruzie niet waard.
Daarmee dat ik dat ook praktisch nooit blijf volhouden :p
Heb daar ook al aan gedacht, om gesprekken op te nemen.
Maar kweetni, om zo te doen om u gelijk te halen :p

Dagen aan een stuk zit mijn vrouw te zeggen dat ze een bepaalde film wilt zien. Ik, die mij mentaal voorbereid om de vreselijkste, saaiste, meligste kerstfilm te zien ga dan akkoord..

Mevrouw keiblij, dekentje, kaarsjes aan. Ik grumpy in de zetel. Film sta tien minuten op en ik kijk naar links en ik zie mijn vrouw slapen.
giphy.gif

Ik maak mijn vrouw wakker, uiteraard bekke lastig.
"was wel aan het volgen he!" zegt ze dan..

Einde van de film, op zich vind ik hem goed dan (verhaal was wel al van een km verder te zien)
Ik vraag aan mijn vrouw: "en wat vond ge ervan? goed?"

Mijn vrouw: "vond em echt ni goed"
Ik:

200w.gif
Hier is dat met op hare gsm zitten.
We kijken dan eens samen naar iets, zit ze op haar gsm bezig...
Ik kan daar ni tegen want dat is dan na keilang gezaag van ons beide om nog eens iets samen te zien, kei lang zoeken over wat we gaan zien.
Want ja je wilt toch is dat beide interesse in hebben.
En dan zit ze op haar gsm...
Dan kan ik even kijken naar wat ik wil hé.

Ik kan daar ni tegen want dat is dan na keilang gezaag van ons beide om nog eens iets samen te zien, kei lang zoeken over wat we gaan zien.
Constant hier. En maar berichtjes sturen en dingen opzoeken Als je daar dan een opmerking over maakt, is het antwoord meestal iets in de trend van dat ze aan het volgen is en gerust twee dingen tegelijk kan.

Ondertussen maak ik me daar al niet meer druk in en is het niet mijn verlies dat ik wat gemist heb. Ieder kijkt uiteindleijk toch op zijn manier.

Exact hetzelfde hier :sop:

De regel is weg doen. Als ze dat niet doet, dan zet ik nen bikkelharde p*rno film op. Zal rap gedaan zijn!
Nee al goed dat dit niet het geval is bij die van ons. Het is wel zo dat ze vaak op haar werk telefoon in de week nog whatsapps krijgt, maar geluid staat af en die ligt ver ergens in de hoek van de living of nog zelfs in onze entree.

Thank god :)

Constant hier. En maar berichtjes sturen en dingen opzoeken Als je daar dan een opmerking over maakt, is het antwoord meestal iets in de trend van dat ze aan het volgen is en gerust twee dingen tegelijk kan.

Ondertussen maak ik me daar al niet meer druk in en is het niet mijn verlies dat ik wat gemist heb. Ieder kijkt uiteindleijk toch op zijn manier.
Dat ze op haar gsm bezig is als we een film of serie aan het kijken zijn, kan me eerlijk gezegd worst wezen. Waar ik me dan wel aan stoor is als ik dan met iets moet lachen in de film, dat ze dan ineens begint te vragen wat er gebeurt was. Denkte nu echt dat ik heel die scene nog eens ga uitleggen :angry: steek uw gsm weg, of zoek het terug op op youtube voor mijn part.

Dat ze op haar gsm bezig is als we een film of serie aan het kijken zijn, kan me eerlijk gezegd worst wezen. Waar ik me dan wel aan stoor is als ik dan met iets moet lachen in de film, dat ze dan ineens begint te vragen wat er gebeurt was. Denkte nu echt dat ik heel die scene nog eens ga uitleggen :angry: steek uw gsm weg
Begrijp ik , maar op zich heb ik zoiets van. We zijn samen, we zijn getrouwd, laten we samen aub genieten ipv met dieje gsm non stop bezig te zijn.

Ik weet nog vroeger als je naar de cinema ging, en je had de reclame, dan zat iedereen oftewel te babbelen of gewoon hand in hand ernaar te kijken. Als je nu kijkt, zit iedereen met zijne gsm te plakken op zijn gezicht.

Welja, mijn grootste ergernis: haar constante gsm-gebruik. Vooral dan aan tafel en/of als de kinderen erbij zijn.
Ik ben zelf zeker niet vrij van zonde, maar doe toch mijn best om het tot een minimum te houden.

Daarmee dat ik dat ook praktisch nooit blijf volhouden :p
Heb daar ook al aan gedacht, om gesprekken op te nemen.
Maar kweetni, om zo te doen om u gelijk te halen :p
Wel ja, dan komt het neer op: wat wil je, gelijk halen of een plezante avond?
Want het zal maar één van de twee zijn.

Als ik ooit in de bak geraak en iemand moet mij komen bailen ( als dat al gaat in België) dan is die van ons de laatste die ik bel, met de simpele reden dat die haar telefoon nooit opneemt. Maar echt nooit he. Zot kom ik daar soms van. Zelfs al zeg ik haar: ik rij nu naar winkel x, ik ben er binnen 10min, hou uw gsm bij de hand want ik bel u om te zien of product x of y er is en welk we nemen: voicemail :lol:

Zelfs haar zussen bellen naar mij om iets door te geven :lol:

Ik zie ze graag maar zou ze soms door de telefoon sleuren (als ze oppakt)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan