Welke eigenschap van je partner stoort je (mateloos)?

Ik heb steeds vaker de indruk dat een afwasmachine voor méér discussie zorgt dan een manuele vaatwas in plaats van minder. :D

Eentje over mezelf: als ik 's nachts wakker lig, sta ik er niet altijd bij stil dat mijn vriend wel slaapt. Dan flap ik er ineens luid "IK KAN NIET SLAPEN" uit of por ik hem iets te onzacht in zijn zij om op te schuiven.

Onlangs heb ik blijkbaar tamelijk demonisch "IK LIG WEL AAN MIJN KANT JONG" geantwoord toen hij mij heel zachtjes nudgete omdat ik zijn plaats was aan het inpalmen. :unsure:
Mijn vriendin kan ook zo toeren uithalen.
Ik zeg dat ik ga slapen. Uur later gaat zij zich gereed maken om te gaan slapen, vind ze iets niet en roept ze zo is "Schat hebt gij die broek in de was gegooid?"

Hellsdinner die al een half uur in dromenland vertoeft:

En dan "Oei sorry, wist niet dat ge echt al sliep"
Ah nee ik zeg altijd dat ik ga slapen als joke, goeike he.

Veel herkenbare zaken hier, al zijn we gelukkig allebei niet zo perfectionistisch. In onze keuken hangt er niet voor niets een bordje "A clean kitchen is the sign of a wasted life". :biglaugh:

Nu kunnen we wel al een paar weken onze vaatwasser niet meer gebruiken, shit man dan besef je pas goed wat voor een hemelse tijdbesparende uitvinding dat is!

Ik krijg er 40% meer in kwijt dan m'n vrouw.

Inzicht is key.

écht hé

Die van ons kan ook altijd stressen dat ik de bak in de keuken van de pmd niet ga uitkappen in de blauwe zak buiten in de grote ton als die "zogezegd" vol zit.

Er kan altijd nog wat bij :D

Hier ook wat vaatwasperikelen...
De vriendin heeft zelf nog nooit een vaatwas gehad dus is niet bekend met "vaatwaslaadoptimalisatie".
Lepels met bolle kant naar beneden zodat er overal water in staat.
De besteklade is gemixed terwijl ik alles mooi per soort steek zodat ik maar 1x moet graaien om alle vorken uit de lade te nemen.
Haar tetrisgame met de potten/pannen/borden is ook bijzonder slecht waardoor ik vaak opnieuw begin omdat er gemakkelijk nog 30% dingen bij kunnen.
And last but not least... ik heb de gewoonte om alle etenresten al af te wrijven zodat er op alles maar een dunne film eten zit.
Op die manier hoef ik werkelijk nooit etensresten uit de vaatwas te vissen achteraf en is de vaat echt heel proper.
Echter denkt zij misschien dat de vaatwas gerust ook stoofvlees etc. kan verwerken en is het een vuile boel (kan je opnieuw beginnen)
Maar ze luistert wel als ik haar toon wat het slechte eindresultaat is...
Als het dat maar is eigenlijk :tongue:

Die van ons denkt dat ze dingen tegen mij zegt en dan nadien is het ruzie want ze heeft mij dat toch gezegd...
Nee je hebt dat niet gezegd.
Het helpt niet dat ik wel eens iets vergeet. Dus zij overtuigd van haar gelijk want ik ben dat wsl wel vergeten.
En ik begin dan op den duur te twijfelen aan mezelf...

Die van ons denkt dat ze dingen tegen mij zegt en dan nadien is het ruzie want ze heeft mij dat toch gezegd...
Het helpt niet dat ik wel eens iets vergeet. Dus zij overtuigd van haar gelijk want ik ben dat wsl wel vergeten.
En ik begin dan op den duur te twijfelen aan mezelf...
Deze post zou zo maar eens door mijn echtgenoot geschreven kunnen zijn.
Terwijl ik het dan wél gezegd heb, vaak staat het zelfs neergeschreven op mail of whatsapp.

Mijn vrouw is een schrikkepiet als het glad is en ze moet autorijden. Met dat sneeuwweer heb ik haar al elke dag naar haar werk moeten brengen omdat ze een hemelse schrik heeft om uit te glijden. Allemaal niet evident om dan nog naar het kantoor te gaan omdat ik dan telkens vroeger moet doorrijden om ze op te halen en dan mijn uren in te halen, terwijl de rest van de collega's wel gewoon netjes hun uren kunnen doen.

Ik begin aan de strijk.
“Moet ik strijken?”
Ik begin eten klaar te maken.
“Moet ik koken?”

Ik ben dan toch al begonnen dus zeg ik nee. Als ik iets later zeg dat er nog wat gestreken zou moeten worden dan zegt hij “maar ik heb toch gevraagd of ik moet strijken”.

:angry:

Vanuit een of ander persoonlijkheidskenmerk of iets cultureel kan mijn vrouw moeilijk neen zeggen wanneer ik mijn mond wel open trek, maar ook omgekeerd. Zo laat ze niet met zich sollen op haar werk, wat ik indrukwekkend vind. Anderzijds zegt ze dan wel ja op een verjaardagsetentje van een vriendin, wanneer die vriendin zegt dat ze te laat hebben gereserveerd en er enkel een tafel was om 21u (is dat wel ok? Jaja ze). In Antwerpen (40 min rijden). Terwijl ze waarschijnlijk de dag erna om 5u30 moet opstaan om te werken.

Ik heb de vervelende gewoonte om mijn woorden maar half uit te spreken of te mompelen. Mijn vrouw lijkt met momenten dan weer halfdoof. Leuke conversaties soms, zeker als er ondertussen nog een kleuter loopt te jengelen.
- Kunt gij eens een lepel meebrengen?
> Hm?
- Of ge ne lepel kunt meebrengen
> Wablief?
- NE LEPEL
> Ja rustig, ik versta u niet ze, spreek uw woorden eens uit
- Laat maar, 'kzal het zelf wel pakken

Ik denk dat dat bij ons ook de grootste frustratie is 🙈. Wij hebben dat alle twee, dat we stil praten of mompelen, en beiden worden we ambetant als de andere ons niet verstaat :')

Ik denk dat dat bij ons ook de grootste frustratie is 🙈. Wij hebben dat alle twee, dat we stil praten of mompelen, en beiden worden we ambetant als de andere ons niet verstaat :')
Haha, herkenbaar... alleen is het bij ons iemand die 2 kamers verderop in een kast begint te praten, en dan ambetantigheid langs twee kanten omdat niemand iets verstaat.

Ik begin aan de strijk.
“Moet ik strijken?”
Ik begin eten klaar te maken.
“Moet ik koken?”

Ik ben dan toch al begonnen dus zeg ik nee. Als ik iets later zeg dat er nog wat gestreken zou moeten worden dan zegt hij “maar ik heb toch gevraagd of ik moet strijken”.

Haha, herkenbaar.

Durf ik aan iets beginnen: 'k ga kik da wel doen hoor' en probeert ze over te nemen.

20240118-190639.jpg

Voor de duidelijkheid, in die kast staat de vuilbak.

Deze post zou zo maar eens door mijn echtgenoot geschreven kunnen zijn.
Terwijl ik het dan wél gezegd heb, vaak staat het zelfs neergeschreven op mail of whatsapp.
Ik heb dit ooit gelezen en volgens mij is dat nog waar ook want ik ervaar dit zelf (maar corrigeer me als ik fout ben lol)
De gemiddelde vrouw kan blijkbaar beter op dat vlak multitasken (of hoe benoem je dit?) dan de gemidddelde man. En dat zou genetisch zijn.

Bijvoorbeeld een vrouw die de was doet en je zegt als man daar iets tegen? Vrouwlief hoort dat en onthoudt dat ook.
Een man die de was doet en waartegen vrouwlief iets zegt? Die man hoort dat niet en denkt dat vrouwlief niks gezegd heeft.

Wel slim van je om dat dan te mailen of op whatsapp te plaatsen. Dan heeft je man géén excuses meer :D

Herkenbaar. Ik kan je nu al zeggen: Ze heeft dat vermoedelijk wel gezegd maar jij hebt dit gemeend niet gehoord.

Laatst bewerkt:
De meest negatieve eigenschap van mijn vrouw is wel dat ze stiekem een redelijke hoarder is. (Maar ik gooi wel eens stevig wat troep weg)

Omgekeerd ben ik hier in huis wel redelijk nutteloos.
Als ik dan eens iets opruim, “wil je daar nu een sticker voor?”
Euh ja!

Een afwasmachine inladen, dan schakelen mijn hersenen zich uit,wat ik zelf ook weird Vind.
Als ik dan eens 2 dagen alleen thuis ben hou ik wel alles netjes, (dan kan het opeens wel)

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan