Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Hebben we onlangs gereviewd. Maar zelf ken ik het niet.

Frosthaven (4 spelers)
Scenario 2, ging vlotjes :)

Heb wel nog wat studeerwerk hoe deftig met de Deathwalker the spelen.

zondag volgende spellen met 2 gespeeld :

• Maracaibo : hier zijn we al een tijdje bezig met het scenario af te lopen. ik ben fan van Pfister en dit is 1 van mijn favoriete spellen van hem. topper!
  • Boonlake : één van onze groepsfavorieten en terug een Pfister game. Speel deze het liefst met 2-3 want met 4 begint het te lang te duren. Ook een absolute aanrader
  • It's a wonderful world : komt hier ook bijna elke gamedag op tafel. leuke mix van draften en enginebuilding
  • raiders of scythia : deze voor de eerste maal gespeeld. heel leuk mechanisme qua worker placement (worker plaatsen + actie uitvoeren en dan andere worker van bord nemen + actie uitvoeren). zal zeker nog op tafel komen.

Start karakters zijn imo een pak complexer. Voor de rest op dit moment is het Gloomhaven.
Er is een extra outpost fase maar dat is ook nog maar 1x voorgekomen, vermoed dat dat ook nog grootser zal worden.

Ik was fan van Gloomhaven, ook van Frosthaven. Vrijdag nieuwe sessie!

Frosthaven (3 spelers)
Scenario 4, ging heel vlotjes :)

Deze keer een goede sessie met mijn Deathwalker, het begint duidelijk te worden hoe ermee te spelen.

Turing Machine
Samen met mijn kiddo van 8 jaar. Voelt meer aan als deductie denkwerk dan spel. Daar houden we van :)

Valt wel mee hoor, eerste spelletje ging best traag (geen goed idee om Blinkblade en Geminate te combineren met 2 summoners ... zo veel om in de gaten te houden) maar ik speelde Gloomhaven ook vaak 4-handed en als de vrouw meedoet spelen we elk 2-handed dus ik ben het gewoon ;)

Nog eens Dark Souls. Ik heb het hier al eens gezegd: ik snap perfect wat sommige mensen tegen dat spel hebben. But boy, I really, really like it.
Die grind vind ik fantastisch :)

Nog eens Dark Souls. Ik heb het hier al eens gezegd: ik snap perfect wat sommige mensen tegen dat spel hebben. But boy, I really, really like it.
Die grind vind ik fantastisch :)
Komt hier ook nooit met tegenzin op tafel. Is ook zo makkelijk om met enkele houserules veel voorkomende problemen/verzuchtingen te elimineren :)

Gisteren is scenario 13 van Frosthaven ook gesneuveld. Bijna level 3 met mijn starter characters, mijn Boneshaper begint ran-zig sterk te worden.

Dit jaar nog niet veel aan boardgamen toe gekomen spel of 10 gespeeld.
Dit weekend Flamecraft nog is gespeeld met de vriendin, stevig verloren ook al was ze er weer heilig van overtuigd dat ik aan het uitlopen was.
Met de vriendengroep avondje party games gespeeld.
Benieuwd of ik dit mijn 10*5 challenge kunnen afmaken dit jaar. aan dit tempo lukt ons dat niet. :LOL:

Frosthaven (4 spelers)

Scenario 6, spannend en leuke missie.
Iedereen kent zijn karakter dus gameflow zit goed.

Vanavond gaat de vrouw voor de eerste keer meedoen met Frosthaven, zij met Blinkblade + Banner Spear, ik met Boneshaper + Geminate. Ben benieuwd hoe het gaat lopen.

Terug
Bovenaan