Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

New York Zoo: toffe Patchwork (vul uw bord met gekke vormpjes) en Agricola (beestjes kweken). Goed gestart en daarna m'n tactiek wat gewijzigd waardoor ik toch de eerste plek heb moeten afgeven.

Reef: daar wel de overwinning gepakt. Al hielp het wel dat ik het al wat meer gespeeld heb dan mijn medespelers.

Dice Throne Marvel: Gewonnen met Thor, redelijk wat luck gehad met mijn dobbelstenen en kaarten die ik trok (is naart schijnt wel heel goed)

DnD: Dungeon scrawlers, heel leuk spel. Spannend en heel vlot te leren

Starsship captains: Eerste keer voor mij, heel leuk vormgegeven

Dice Throne Marvel: Gewonnen met Thor, redelijk wat luck gehad met mijn dobbelstenen en kaarten die ik trok (is naart schijnt wel heel goed)
Biedt die eigenlijk iets nieuw buiten de gewone Dice Thrones? Ik heb alle content ervan en heb nu al de indruk dat het qua heroes toch wat veel "X is een lichte variant op Y" begint te worden.

Biedt die eigenlijk iets nieuw buiten de gewone Dice Thrones? Ik heb alle content ervan en heb nu al de indruk dat het qua heroes toch wat veel "X is een lichte variant op Y" begint te worden.

Moeilijk te zeggen,
Heb beide gespeeld maar beperkt en ze zijn niet van mij :p

Eindelijk, na heel wat jaartjes op de shelf eens Pret-A-Porter kunnen spelen. De rulebook is een boeltje en heel wat symbolen zijn slecht uitgelegd. De 'Almanac' van op BGG was nodig, maar verder wel een goed spel. Enginebuilding in het mode-thema :)

Jaws of the lion: scenario 12 voltooid.
Wat was me dat... Heftig :) Nipt gehaald :)
Ik ben lvl 5 geworden, heb een doosje mogen open doen. :D
Ook gemerkt dat we onze perks al de hele campaign verkeerd gebruikt hebben, we kregen maar 1 perk per beide vakjes die aangekruist waren. Normaal is het een perk per vakje. Ons modifier deck is nu meteen een pak betrouwbaarder.

Ook gemerkt dat ik mijn perks al de hele campaign verkeerd gebruikt heb, ik kreeg maar 1 perk als ik beide vakjes had aangekruist. Je krijgt een perk per vakje... Mijn modifier deck is nu meteen een pak betrouwbaarder.
Dat is inderdaad wel een heel groot verschil. Welk character speel je?

Demolitionist. Dus bijna geen negatieve kaarten meer. Volgende keer verwijder ik alle 0 kaarten. In combinatie met strenghten of de Voidwarden zijn grant attack kaart, kan ik bijna niet meer missen.

Ik speel ook Demolitionist 😎. Ik denk dat ik ook enkel nog die ene -1 heb (alweer even geleden dat ik nog gespeeld heb) en uiteraard de nullify/negate kaart.

Great Western Trail Argentina

De orginele 2-3 keer gespeeld (slechtst 1x fysiek denk ik) en ik vond deze toch nog leuker. De shortcuts om in te leveren, de toevoeging van de schepen,... Het lijkt alles op het eerste zicht nodeloos complex te maken, maar uiteindelijk voegt het toch veel toe. Ook thematisch sterker gemaakt met het graan en uitputten van koeien.

Dik ingemaakt door tegenspeler, maar dat is ook een GWT freak: 142x op BGA alleen al :D

Laatst bewerkt:
Wonderland’s war. Vond het zo een leuk en mooi aangekleed spel dat we het inmiddels zelf gekocht hebben 😃 . Best wel wat tijd nemen voor de spelregels!

This War of Mine al 3 keer gespeeld intussen. Eerste play gigantische pech gehad (event waarmee m'n voedsel weg was + slecht gerold op de persoon waarvoor geen water is in het begin = tegen de middag mijn eerste dode) en gestorven op dag 2. Tweede play gestorven op dag 2 omdat ik iets te veel ambras aan het zoeken was met plunderaars. Derde play was iets beter, getrokken tot dag 4 of 5 waarop de helft van mijn party bezweken was aan een ziekte, een andere aan zijn verwondingen en de derde dan te moe was om nog iets te doen dus gewoon zat te wachten op zijn dood :unsure:

Best heftig spel.

'k Vind het een pak brutaler dan de video game. Bij de video game kunt ge toch iets beter "plannen" hoe snel het verkeerd gaat lopen omdat zaken zoals hunger een vrij logisch stramien volgen, maar bij de board game beginnen ze al met 2 hunger (op 4 van eender welke status is verlaten ze ofwel het huis, ofwel zijn ze gewoon dood) en er zijn verschillende manieren om hunger bij te krijgen. Ook zaken zoals misery kunnen gigantisch snel fout lopen. In de video game hebt ge ook locaties waar ge amper kans hebt om enemies tegen te komen terwijl het board game werkt met een noise systeem en een Residents-deck, waarbij ge per scavenge-avontuur wel een keer of 3-4 noise moet rollen ik denk dat er in de Residents deck maar 2 kaarten zitten die geen enemies zijn (maar daarom niet altijd vechten). Combat in het board game is in veel gevallen een van uw scavengers opofferen om toch maar met de andere en zijn resources thuis te raken.

Het is ook nogal zeer bepaald door dobbelstenen, wat het op dat vlak een beetje doet denken aan KD:M - verkeerd rollen en 't kan gedaan zijn (en eigenlijk ook wel op vlak van de twee duidelijk afgelijnde fases: resources gebruiken om dingen te maken in uw huis overdag, 's nachts gaan scavengen om extra resources te verzamelen). Maar goed, in de board game is het dan ook weer "makkelijker" om een extra personage in uw huis te introduceren dan in de video game. Qua verhaal doet het dan weer denken aan Sleeping Gods waar het echt wel de bedoeling is om een goeie balans te vinden tussen grondstoffen verzamelen en ook wat het verhaal doorlopen om enerzijds uw lore mee te pikken en anderzijds "speciallekes" te vinden.

Hier vrijdag weer met 3 een potje Underwater Cities op tafel gekregen. Hij heeft wel een pakje langer geduurd als verwacht, maar ja, met 2 nieuwe spelers die nogal wat moesten nadenken :).

Altijd blij als deze wat meer tafeltijd krijgt! Met die doelen en de end-game cards van de uitbreiding erbij toch alweer een pakje plezanter!

Vrijdag een eerste keer Lacrimosa kunnen proberen. Het is een leuk en mooi vormgegeven spel. Leuke deck tuning, genoeg mogelijkheden om op verschillende manieren te scoren en klein beetje resource engine en area majority. De manier dat je uw deck gebruikt in de action fase is ook wel leuk gedaan. Goed tot zeer goed spel maar geen uitgesproken topper voor mij.
Het verticale (hoewel heel mooi) bord steeds langs de zijkant bekijken, veel te grote area majority ruimte en de leesbaarheid van de tegels voor uw eindpunten, actions en engine zijn wel ferm klein als je aan de verkeerde kant van de tafel zit.

Voor de eerste keer Carnegie gedaan. Zit ook weer ferm in elkaar, al vond ik het misschien wat te abstract voor mij persoonlijk. Had niet het gevoel dat ik echt met het thema bezig was, maar enkel en alleen "schijfkes leggen". Of ik zat er gewoon niet goed in van in het begin, kan ook. De manier van actie selecteren en hoe dat dan voor iedereen geldt etc. vond ik wel een heel leuke mechanic! Ook dat het telkens in een andere volgorde zou liggen. Eens iets anders dan ieder die een eigen actie voor zichzelf activeert.

Erna ook nog snel Glory to Rome, maar die lag mij niet zo goed. Ik was niet echt goed mee en deed maar wat, lag er allicht ook aan dat ik tegen die tijd stikkapot was.

Hopelijk binnenkort nog eens verder doen met Under Falling Skies.

R5edGxrsWA8SJ4_OGmB_XJ90UESaU5yP8uTOgP5nR6KKjCkS3Yk7-t04KJqvJzifUaOgG9b-PugMljL4oU-xO-GFFXtTgPaa59nOOOQy3vRN3_diqKm_4JLr2qJNwFtuGH80A0Zd4X0oueGMwxZJSvIYs4H_HVlxk95vNLXSbK7R_BY53X9ttsKZVNU1nQ1aPINax-zK6wFnT6SdARW9mRPkiVLHQyEhbFODKJ-MEqZJ70KPJ2C1NxI1Un06n8ky_oDA2LUavYSbEmh76b26_TKL1gYMNxPs74vbbydXqmhZetGSPfEn8d-BJcxhYW2ZbaA0RSJoxS0-bFLwdTM6lLMkpg89Gd3oH7cmONOarpAz8gnAfVfw97wPH_oTsQUKbDuUAOhr-Su_3gZ-NRuswVXyk617cZ_oVHA-mlINEJmYLXTnipMxmjYWhD6zuoBP9hbHFfko61WKEEgwJT6KWV_DguEDMTkPzXoZRSHJGoP53KaQcS8onBEEKSUDR6iCuQ4E4amDqqNnrWAWNyESsoiftQ3S1RWdcyjfKkDsws-yOmWxNdR4JoR4ppHxnZFma6PTUw3M25O20f21ePpOcwGVOpuAdqVVRzRv4Pr_K0nY5bBOe0I06SqSmvs5EjNZ6OQnFwREjEVVfBS9Z-tfBJzd3hx6vIL9K-u2JnAUVidrYTQGuVCljbSy3jAhqNLD-aCrwYvfAXPjM6zZExlT9lQyf32Vgx3OWh1ZVDjiVv2OM2ChfMHMo37ODCBgJEz26KdRDkeEh1Lg19CzN-MlQceqmE2qNbug0mMaKl_K4KcQoYrin0EFKZQbmKAUk1eGYYzv9ka6GrijnWYMRWNHyBzrQgACilKl8RZ9chV61Z361_8_Ue59O9-KlfU40wHAvmZkvgn8jj7NQ2mUrA_mnft4314WeSa482IIP1Ua5Gjzwg=w987-h1315-no

Terug
Bovenaan