clercqie
Well-known member
Welja, heb het dus maar 1x gespeeld dus moet zelf ook nog meer ontdekken hoe het spel werkt.Een spel dat mij al lang intrigeert maar nog niet heb durven kopen omdat ik twijfel of het hier veel op tafel zou komen. Kan je het met iets vergelijken qua feeling en spelwijze?
Ding is dat in Root elke faction andere mechanics heeft. Ik heb niet direct een dergelijk gelijkaardig systeem in mijn hoofd. Chaos in the Old World heeft minder assymmetrie, maar elke god in dat spel heeft andere kaarten, krachten en doelen, en ze zijn alle 4 nodig om het spel te balanceren. Dus da's wel wat Root-achtig. Hopeloos out of print, helaas.
Er wordt ook vaak de vergelijking gemaakt met de COIN-type wargames, vanwege de verschillend gebalanceerde factions. Fire In The Lake en Cuba Libre zijn de bekendste. Maar da's ook wel al zwaardere kost.
Algemeen is Root denk ik mijn type spel, in de zin dat het beter wordt naarmate iedereen de kaarten kent en de mogelijkheden van de anderen, en je door interacties met andere spelers telkens andere spellen krijgt.
en met uw vergelijking met CotW weet ik al zeker dat Root ook wel helemaal mijn ding gaat zijn maar dat het hier helaas niet gespeeld gaat worden. Merci voor je uitleg in ieder geval.
Gaan nu aan scenario 6 beginnen.
)