Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Gisteren Red Skull neergelegd in de eerste campaign van Marvel Champions. Hawkeye (Agression) en Capt. America (Leadership) hebben een stevige strijd geleverd tegen de hele hoop side schemes en attachments die Skullie bleef opstapelen. Maar in een Hail Mary run hebben we toch net genoeg damage kunnen doen om hem neer te krijgen :)

Dat spel blijft gewoon te heerlijk :)

Hawkeye deck is zalig. Pijltjes, hoge ATK en verder combo met weapons om de fusillade te triggeren.. Topdamage was 21 in 1 beurt : D

Nog paar keer Return to the Dark Tower gespeeld, vinden we hier zeer tof! Het valt ons ook op dat het iets dat we zelf constant terug op tafel willen brengen, het is ook makkelijk aan te leren.
Gisteren dan nog eens Nemesis gespeeld met 5 - we all died *surprise* blijft de max :D

Gisteren nog ies Kanban EV gespeeld, met 3... Meer van dat!
Deze komt voor de eerste maal op tafel binnen 2 weken. We gaan deze met 2 spelers uit proberen.
Hier heb ik heel hoge verwachtingen van, hou van heavy games en Lisboa is 1 van mijn favoriete games.

Ik vraag me wel af of Kanban EV even leuk is met 2 als met 3/4. (het feit dat je met 3/4 elkaar al wat meer beperkt in waar je je actie kan nemen lijkt me een belangrijk aspect van het spel wat je dan met 2 veel minder hebt)

Maar ik kan dus niet wachten om deze te spelen.

Deze komt voor de eerste maal op tafel binnen 2 weken. We gaan deze met 2 spelers uit proberen.
Hier heb ik heel hoge verwachtingen van, hou van heavy games en Lisboa is 1 van mijn favoriete games.

Ik vraag me wel af of Kanban EV even leuk is met 2 als met 3/4. (het feit dat je met 3/4 elkaar al wat meer beperkt in waar je je actie kan nemen lijkt me een belangrijk aspect van het spel wat je dan met 2 veel minder hebt)

Maar ik kan dus niet wachten om deze te spelen.
Toen ik je eerste zinnen las dacht ik: Oei, hij is wel beter met 3-4. :p Tot je het zelf aanhaalde.

Met 2 ga je niet zo snel het gevoel hebben dat je moet plannen want je zal (quasi) altijd kunnen doen waar je zin in heb (of Sandra zal in de weg zitten). Met 3 is die restrictie van action selection al wat steviger, met 4 is het echt wel afzien want je moet al rekening houden met welke acties je zal kunnen kiezen op basis van wat alle voorgaande spelers al zullen gaan kiezen EN waar Sandra naartoe zal gaan.

Met 4 vind ik het net TE nipt, maar niet storend, met 3 vind ik een sweetspot :)

Maar topspel, no matter what! Met 2 is goed om het spel te leren om daarna met 3-4 te spelen.

Toen ik je eerste zinnen las dacht ik: Oei, hij is wel beter met 3-4. :p Tot je het zelf aanhaalde.

Met 2 ga je niet zo snel het gevoel hebben dat je moet plannen want je zal (quasi) altijd kunnen doen waar je zin in heb (of Sandra zal in de weg zitten). Met 3 is die restrictie van action selection al wat steviger, met 4 is het echt wel afzien want je moet al rekening houden met welke acties je zal kunnen kiezen op basis van wat alle voorgaande spelers al zullen gaan kiezen EN waar Sandra naartoe zal gaan.

Met 4 vind ik het net TE nipt, maar niet storend, met 3 vind ik een sweetspot :)

Maar topspel, no matter what! Met 2 is goed om het spel te leren om daarna met 3-4 te spelen.
we zijn met 4 vrienden die regelmatig samen spelen dus de kans is groot dat we dit met 3 zullen spelen.
met 4 niet want 1 ervan heeft nogal last van analysis paralysis en zo'n soort spel spelen we best niet met haar erbij :)

Voor het eerst in een jaar (denk ik) nog eens een paar scenario’s Imperial Assault (Jabba’s Realm). Met 4 characters tegelijk moet ik wel mijn hoofd erbij houden 🙈.
En oh ja… Lord have mercy!

Bijlagen

• E58A24C4-099B-4246-9FD7-C7313D867D6C.jpeg
    E58A24C4-099B-4246-9FD7-C7313D867D6C.jpeg
    563,1 KB · Weergaven: 11
Staat ook hoog op mijn to-play lijstje, maar ik ken precies weinig mensen die graag elkaar ies zwaar de loef afsteken met zo spellen :p
Enkele maanden geleden nog gespeeld... Was wel tof ze! Kunt echt een klootzakje zijn (which I am) me dees spel :p
Barrage
Hoofdpijn maar een zeer goed spel. Het is wel jammer dat de componenten van slechte kwaliteit zijn.
Vond ze wel meevallen imo

Op het zotte af, half voorbereid, Perseverance Episode 1 op tafel gelegd met 3. Amai, veel materiaal en best wel stevige uitleg maar al bij al valt het goed mee. De Assembly is wel een beetje wennen en zoeken, maar de rest van het spel is best wel straightforward!

Ik wil hem alleszins nog wel eens of tafel leggen! En Episode 2 ook uiteraard :)

Met wat collega's gisteren Power Grid op tafel gelegd, met 5 spelers. Deze blijft absoluut heerlijk. Eenvoudig spel, maar met zoveel diepgang en zaken om rekening met te houden (spelersvolgorde is key).

De 3 'nieuwe' waren op het einde ook absoluut overtuigd om het nog op tafel te leggen! Weer een maandelijkse spelavond geslaagd! (aan de andere tafel is Mercado De Lisboa gespeeld. Daar waren ze ook heel enthousiast over :)

Met wat collega's gisteren Power Grid op tafel gelegd, met 5 spelers. Deze blijft absoluut heerlijk. Eenvoudig spel, maar met zoveel diepgang en zaken om rekening met te houden (spelersvolgorde is key).

De 3 'nieuwe' waren op het einde ook absoluut overtuigd om het nog op tafel te leggen! Weer een maandelijkse spelavond geslaagd! (aan de andere tafel is Mercado De Lisboa gespeeld. Daar waren ze ook heel enthousiast over :)
100% akkoord, alleen jammer van dat knoeihard catch-up mechanism, waardoor iedereen uiteindelijk dicht bij elkaar eindigt.
Hierdoor is het een perfecte game voor beginners, maar met ervaren spelers voelt elk spel zo nutteloos aan.

100% akkoord, alleen jammer van dat knoeihard catch-up mechanism, waardoor iedereen uiteindelijk dicht bij elkaar eindigt.
Hierdoor is het een perfecte game voor beginners, maar met ervaren spelers voelt elk spel zo nutteloos aan.
Dat vind ik nu niet eigenlijk. Met ervaren spelers is het kwestie van correct te leren inschatten welke plants je al dan niet wil kopen en welke er perfect in je strategie passen. Er zijn ook genoeg andere mappen die zoals Age of Steam telkens een lichte tweak geven aan de regels.

Ach, ik zeg het bij elk spel bijna, ik wou dat ik het meer kon spelen, maar teveel verschillende hobbies helpt daar niet echt bij :p

Niemand
Niemand hier wilt FCM spelen met mij :-( Misschien ook eens doen met geïnteresseerden? :D

Vandaag productieve dag gehad met @Sakura, @Reaper en @Kiekebanus.
Gestart met Silver & Gold en erna LAMA in afwachting van de komst van Kiekebanus.

Dan Res Arcana, Creature Comforts, Silver & Gold, Nidavellir, The Island, The Quest for El Dorado, Libertalia: Winds of Galecrest en Hadara gespeeld.

afgelopen weekend stond terug volop in het teken van boardgames:
  • wonderland wars (4 spelers): niet echt een type spel dat ik zelf zou kopen. productievalue is top, het spel is echt mooi en kwaliteit van components zijn top (was een kickstarter editie dacht ik) Spel zelf is niet moeilijk qua regels en was leuker dan verwacht. Wil ik zeker nog eens proberen.
  • manhattan project : energy empire (3 spelers) : eerste maal dat deze op tafel kwam en loste de verwachtingen in. Goed spel dat we de komende weken nog wel zullen spelen
  • boonlake (3 spelers) : een favoriet van onze groep. iedere keer dat iemand dit spel kiest om op tafel te komen is er lichte euforie
  • furnace (3 spelers) : snel, simpel spel met heel tof biedingmechanisme en enginebuilding.
  • machi koro 2 (3 spelers) : tof tussendoortje zonder downtime. leuke aanwinst in onze spellenkast
  • ticket to ride : europe (3 spelers) : een terechte klassieker. komt regelmatig op tafel
  • ark nova (3 spelers) : 1 van mijn favoriete games en gelukkig ook van de rest van de groep.
  • kanban ev (2 spelers) : eerste maal dat deze op tafel kwam en loste alle verwachtingen in. hopelijk kan ik deze snel terug spelen. ik denk dat dit wel eens 1 van mijn favoriete spellen zou kunnen worden
  • anno 1800 (2 spelers) : goed spel maar is leuker met meerdere spelers. met 2 is het wat minder leuk (minder interactie)
  • funfair (2 spelers) : makkelijke regels, speelt vlot en heel tof om te spelen. leuke aanwinst in onze spellenkast.

Terug
Bovenaan