Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Op Zomerspel volgende spellen uitgetest:
- Lamaland: leuk tussendoortje, meer iets voor mijn vrouw gezien mijn ruimtelijk inzicht niet euh denderend is. Komt wel op ons lijstje voor kerst.
- Paleo: thematisch mooie co-op, maar na een spannende eerste ronde waar we niet goed wisten wat we moesten doen uiteindelijk wel heel vlot gewonnen ... het was misschien een startersscenario, ofwel deden we iets mis. Minder mijn vrouw haar ding, dus komt niet op de lijst.
- 7 Wonders: Architects: vonden we eigenlijk niet veel aan, de originele 7 Wonders is veruit superieur.
- De avonturen van Robin Hood: we wisten op voorhand niet wat voor spel dit was, dus voor mijn vrouw was het even vloeken toen ze doorhad dat het met veel lezen was :lol:. Met de juiste groep lijkt me dit een potentieel toppertje, maar hier zal die dus niet binnenkomen :unsure:. De reactie van de vrouw die net het spel gewonnen had met de Tombola en kwam vragen wat we van het spel vonden, was ook wel hilarisch. Net als mijn vrouw géén fan van veel lezen tijdens het spelen :rofl:
- Cascadia: OK, leuk om eens te spelen maar niets speciaals. Mijn OCD kon er ook niet goed tegen dat de dieren die je kan plaatsen op de tegels niet altijd overeenstemmen met de omgeving afgebeeld op de tegels (zalm in de woestijn, what?).
- Sock monsters: mooi vormgegeven, uitgetest voor eventueel met de kinderen te spelen wanneer ze wat ouder zijn. We waren echter niet helemaal overtuigd.

Hadden ook graag naar Zomerspel gegaan, maar is uiteraard voor ons het drukste weekend van de laatste en komende weken 🙈. Zal dan voor volgend jaar zijn, want met dit jaar en Corona is het toch alweer even geleden.

Hier ook de eerste keer zomerspel. Voor de broodjes moet je alleszins niet gaan. Ge kunt er iemand mee dood kloppen en van saus hebben ze ginder niet gehoord. Uit pure miserie saus aan het frietkot gaan vrouwen. Vannacht bijna nachtmerries van gehad :p

Ik had mijn kinderen mee, dus erg veel hebben we niet gespeeld. Heb ook wat contacten gelegd met uitgevers voor bordspelreviews.

Fossilis met de kindjes gespeeld. Tof spel. Zoon is fan, dochter minder.
Creature Comforts met iemand anders gespeeld, terwijl de kindjes zich lieten schminken. Vind ik ook tof. Erg mooi spel ook. Vervolg komt dit jaar op Kickstarter en koop ik blind.
Kindjes hebben Flamme Rouge gespeeld en dat vonden ze leuk. Ikzelf was op dat moment aan het socializen.
Karak gespeeld met de kindjes en een extra persoon. Ook tof, al is dit echt wel op kindermaat. Erg veel geluk mee gemoeid ook. Ze vonden het leuk, dus heb het besteld.

Return to Dark Tower toegekomen, aangenaam verrast van de toren! Niet al te moeilijk en speelt vlot!

• Tabanussi : Builders of Ur : deze voor de eerste keer gespeeld en dit met 2 spelers. Is moeilijk zeggen na slechts 1 speelbeurt maar het spel lijkt me terug een goede T game te zijn. Zal zeker nog meerdere keren op tafel komen.
  • Space Base : heel leuk, snel en vlot spel. super ook dat je bij iedereen zijn beurt kans hebt om bepaalde kaarten van jou te triggeren. dit zorgt ervoor dat er geen downtime is en het spel vlot speelt. tof tussendoortje
  • Origins first builders : terug een goede workerplacement game met veel verschillende elementen erin verweven. dit type spellen ligt me en deze stelde me ook niet teleur. eentje die in de kast zal blijven

Gisteren nog eens Carnegie gespeeld. Dit keer werd het iets harder gespeeld (vooral door mij), als in: elkaar meer proberen blokken op het bord (voornamelijk door hoe de voorgelegde schijfjes op het bord lagen). Blijft een heel goed spel!

Gisteren nog eens Carnegie gespeeld. Dit keer werd het iets harder gespeeld (vooral door mij), als in: elkaar meer proberen blokken op het bord (voornamelijk door hoe de voorgelegde schijfjes op het bord lagen). Blijft een heel goed spel!
Heb hem hier ook liggen, maar nog niet gespeeld. Laatste deftig spel is echt al 4 weken geleden ofzo.. Perseverance is ook gearriveerd, staat ook hopelijk nog ies op de planning :)

Na het trauma dat we vorig jaar hebben opgelopen met Pandemic Legacy: Seizoen 0, hebben we ons vandaag voor het eerst terug gewaagd aan een Pandemic Legacy, deze keer Seizoen 1. Wat een rush! We zaten de voorlaatste beurt op een roze wolk omdat we wisten: volgende beurt hebben we gewonnen. Maar we moesten nog kaarten trekken, en jawel hoor: epidemie en 2 uitbraken. Bijna zelfs geen rode blokjes meer om te plaatsen opeens 🙈. Gelukkig wel nog gewonnen, maar nu wel al wat paniekniveaus moeten omhoog doen. We kijken al uit naar de volgende maand!

Rising Sun gespeeld met vrienden onlangs. Was eigenlijk echt de max. Spijtig dat het zo duur is en die grote figuurtjes ook nog eens een fortuin kosten. Zwaar op mijn kloten gekregen want het was hun favoriete game en mijn eerste keer :unsure: Zou het mij zelf aanschaffen moest het geen 3-speler spel zijn.

Daarna Valeria Card Kingdoms gespeeld. Was eigenlijk ook echt leuk. Ondanks dat ik weer zwaar verloren heb :unsure:
En omdat ik Valeria leuk vond hebben ze mij Dominion uitgelegd aangezien ik dat al een paar jaar liggen had maar nog nooit gespeeld had :p

Gohja, ik overdrijf, maar vorig jaar eraan gestart en we vonden dit misschien wel het beste spel voor ons twee. We waren er echt aan verkocht! Al was het misschien soms wel écht gemakkelijk. En in het scenario van oktober zijn we erachter gekomen waarom: de core mechanic van ‘besmetten’ deden we helemaal verkeerd. En verkeerd op een zodanige manier dat die mechanic bijna niks meer waard werd en dus inderdaad het hele spel gemakkelijk maakte. Wij alletwee uit ons lood geslagen dat we bijna het volledige spel hadden doorgespeeld om pas dan te beseffen dat we verkeerd speelden… We zijn er dan ook gewoon direct mee gestopt, want al die overwinningen betekenden niks meer.

Gohja, ik overdrijf, maar vorig jaar eraan gestart en we vonden dit misschien wel het beste spel voor ons twee. We waren er echt aan verkocht! Al was het misschien soms wel écht gemakkelijk. En in het scenario van oktober zijn we erachter gekomen waarom: de core mechanic van ‘besmetten’ deden we helemaal verkeerd. En verkeerd op een zodanige manier dat die mechanic bijna niks meer waard werd en dus inderdaad het hele spel gemakkelijk maakte. Wij alletwee uit ons lood geslagen dat we bijna het volledige spel hadden doorgespeeld om pas dan te beseffen dat we verkeerd speelden… We zijn er dan ook gewoon direct mee gestopt, want al die overwinningen betekenden niks meer.
Da's een tegenvaller.
Opnieuw spelen zit er niet in?

Da's een tegenvaller.
Opnieuw spelen zit er niet in?
Met het huidige exemplaar niet, al redelijk wat stickers op het bord gekleefd en op de personages ook. Maar ik denk dat we in de toekomst misschien wel nog eens een nieuw exemplaar gaan kopen, want we merken beide dat we al veel van “het verhaal” en de beslissingen vergeten zijn.

Na dune imperium en en rise of ix zijn we begonnen met onze groep met Pandemic legacy season 1.
3 wins op een rij nu en ben benieuwd naar April :-) eerste keer dat ik een legacy spel speel en kvind het wel een plezant gegeven zo :)

Vrijdag met 4 voor de eerste keer Altiplano! Die zit wel nog goed in elkaar, buiten dan dat de interactie tussen de spelers gewoon quasi 0 is. Heb het gevoel dat mijn spelvoorkeuren aan het verschuiven zin naar spellen met toch iets van interactie.

Verder wel een mooi en niet onaardig spel, al verkies ik toch Paladins of the West Kingdom hierboven.

gisteren volgende spellen met 3 spelers gespeeld :
  • Crystal Palace : eerste keer dat we deze speelden. Dice placement game waar je zelf de waarde van je dices bepaald maar je wel moet betalen per pip die je hebt. (zeer goed systeem) Spel lijkt zwaar maar speelde redelijk vlot en was eigenlijk niet zo moeilijk qua regels. Het spel beviel ons allen en zal zeker nog enkele keren op tafel komen. Onze scores lagen ook dicht bij elkaar terwijl we toch verschillende strategiëen bewandelden. Ook al een teken dat het een goede spel is.
  • Boonlake : blijft op tafel komen dus dit toont al aan dat het spel zeer geliefd is in onze gamegroep. Een van de toppers van de laatste jaren.
  • Furnace : eerste maal dat deze op tafel kwam en aanrader. spel is in 5 minuten uit te leggen en is in een groot half uurtje gedaan. Toch is er redelijk wat denkwerk te doen om je engine op te bouwen. Het biedingsmechanisme zit ook zeer goed in elkaar

Hier dit weekend Brugge van Stefan Feld na lange tijd nog eens bovengehaald, was vergeten hoe eenvoudig en snel dat die was eigenlijk, zeker als je met twee speelt. Maar het blijft wel een leuke, vooral dankzij de enorme variatie in de kaarten.

Terug
Bovenaan