Welke boardgame heb je laatst gespeeld?

Unbroken
Leuke dungeon crawler / resource management game. Snel opgezet, gespeeld en afgebroken.
Ben blij dat ik deze ondanks alles nog ontvangen heb, gaat hier regelmatig op tafel komen.

Aangezien we dit jaar veel gekocht hebben, zijn we eens door onze volledige collectie aan het gaan om de vergeten spelletjes nog eens een kans te geven. En ineens ook een opportuniteit om wat te snoeien als er toch games zijn die we niet zo goed vinden. Het idee is om de collectie te overlopen in volgorde van laatst gespeeld: wat is er het langst geleden? Alles met twee gespeeld.

Mysterium
Blijft een leuk spel, maar het was deze keer heel duidelijk dat dit eigenlijk niet voor 2 spelers is. De helft van het spel valt weg met dat spelersaantal en eigenlijk heb je maar weinig interactie (wanneer de geest nadenkt, zit het medium maar te wachten en omgekeerd). Zal dus met twee niet meer bovengehaald worden, wel nog wanneer er vrienden komen.

7 Wonders Duel
Het was blijkbaar al van het begin van het jaar geleden dat we deze nog eens gespeeld hadden, shame on us! Blijft 1 van de beste games in de collectie!

Ultra Tiny Epic Kingdoms
Was een leuk spel, maar lijkt toch niet volledig goed uitgewerkt als 4X-game, zeker niet met twee spelers. Vermoedelijk veel leuker met meer, maar dan hebben we zoveel betere games die we kunnen bovenhalen. Zal dus waarschijnlijk uit de collectie verdwijnen.

En dan nog Exit: Dode op de Oriënt Express - heeft mijn vrouw voor Kerst gekregen.
1u40min puzzelplezier. Ik denk dat we nog wel zo'n spelletjes op cadeaulijstjes gaan plaatsen, we hebben ons geamuseerd. Alhoewel we de moordenaar niet gevonden hadden (kleine denkfout gemaakt op het einde).
7 Wonders Duel is een , die ik zal onthouden als ik nog iets aanschaf.
Ziet er inderdaad goed uit , volgens de video.

Unbroken
Leuke dungeon crawler / resource management game. Snel opgezet, gespeeld en afgebroken.
Ben blij dat ik deze ondanks alles nog ontvangen heb, gaat hier regelmatig op tafel komen.
Heb je extra geld gestort? Ik weiger, maar ik hoop dat ik ooit toch mijn spel krijg. Heb het wel al een 15-tal keer gespeeld op tabletop simulator, heel leuk.

@Cerulean Nee, dat heb ik altijd geweigerd. Na een facebook post van hem, heb ik via messenger contact opgenomen (Artem Safarov). Na het doorgeven mijn adres, ontving ik 2 tal later mijn spel. (verstuurd vanuit NL, dus geen extra kosten)

Heb je extra geld gestort? Ik weiger, maar ik hoop dat ik ooit toch mijn spel krijg. Heb het wel al een 15-tal keer gespeeld op tabletop simulator, heel leuk.
Ik heb in mei 2020 wel extra betaald en heb kort daarna het spel ontvangen. Nu krijg ik vorige week (!) een mailtje dat ze mijn kaart niet hebben kunnen aanrekenen. Ik heb het gecheckt en het klopt dat het niet van mijn rekening gegaan is. Moet ik dit nu nog altijd betalen? Vrij stom, want het spel zelf heb ik al lang verkocht

Je bent niet de enige die die mail ontvangen heeft, heb deze ochtend een post op FB hierover zien verschijnen. Post is kort nadien verdwenen. Blijkbaar was de mail vertrouwelijk ofzo. :unsure:

Heb je extra geld gestort? Ik weiger, maar ik hoop dat ik ooit toch mijn spel krijg.
Haha, idem hier. Al heb ik wel de hoop opgegeven het spel ooit nog te ontvangen. Gelukkig is dit wel mijn enige gefaalde Kickstarter, zelfs Dark Souls The Board Game heb ik uiteindelijk nog goed ontvangen.

Ik ben geneigd extra te betalen, zeker aangezien Artem zelf instaat voor de verzendingen nu en niet Golden Bell. Hij claimt nu alles uit eigen zak te betalen. Nu goed, mijn adres is genoteerd en zou in januari het spel moeten ontvangen, maar heb nog niet betaald.
En dan liever 5 euro geven en het spel ontvangen (en eventueel weer verkopen) dan een groter verlies te slikken.
Voor alle duidelijkheid: bij Golden Bell zelf heb ik altijd geweigerd te betalen.

Exploding Kittens: heel simpel en kort spel maar wel eens leuk. En ook een spel waarbij het 100% de bedoeling is om de andere spelers te saboteren :p

T'Zolkin! Was lang geleden. Veel discussie omdat ik 1 ding vergeten vermelden was in de uitleg.

Als je geen graan genoeg hebt op voedingsdagen verliest ge 3 punten per ventje dat ge niet kunt voeden. Ik had niet vermeld dat ge zo ook onder 0 kon gaan. Amai, wat een discussie is dat geworden. 1 iemand dacht een Loophole gevonden te hebben en gaf geen eten omdat hij dacht niet onder 0 te kunnen gaan.

Ge kunt het ook altijd nog ies navragen, maar tspel was al om zeep..

Nog eens een volledig dagje met vrienden kunnen spelen.

Zijn de revue gepasseerd:
- Spartacus: Game of Blood and Treachery (met de juiste bende een zalige ervaring steeds opnieuw)
- Heroes of Land, Air and Sea (eerste keer voor mij, maar leuke kortere 4x achtig spel)
- Marvel United
- Rallyman GT
- Canvas

Mooi om het jaar mee af te sluiten. Straks misschien nog een Star Wars Outer Rim met de zoon.

Nog eens een volledig dagje met vrienden kunnen spelen.

Zijn de revue gepasseerd:
- Spartacus: Game of Blood and Treachery (met de juiste bende een zalige ervaring steeds opnieuw)
- Heroes of Land, Air and Sea (eerste keer voor mij, maar leuke kortere 4x achtig spel)
- Marvel United
- Rallyman GT
- Canvas

Mooi om het jaar mee af te sluiten. Straks misschien nog een Star Wars Outer Rim met de zoon.
Oooh jaloers, mooi lijstje!

T'Zolkin! Was lang geleden. Veel discussie omdat ik 1 ding vergeten vermelden was in de uitleg.

Als je geen graan genoeg hebt op voedingsdagen verliest ge 3 punten per ventje dat ge niet kunt voeden. Ik had niet vermeld dat ge zo ook onder 0 kon gaan. Amai, wat een discussie is dat geworden. 1 iemand dacht een Loophole gevonden te hebben en gaf geen eten omdat hij dacht niet onder 0 te kunnen gaan.

Ge kunt het ook altijd nog ies navragen, maar tspel was al om zeep..
Paar weken terug Dead of Winter gespeeld. We zaten met een traitor die op het einde ook dacht om te kunnen blijven bewegen met een ventje om zo zichzelf dood te krijgen om het moraal op 0 te doen zakken.
Het is niet uitgelegd geweest dat je maar 1x per character mocht bewegen maar toen ik het tijdens de game vroeg zei de host dat er geen limiet op zat. Achteraf bleek dus van wel. Zo'n zaken vind ik ook jammer.
Je probeert altijd zo correct mogelijk te spelen maar we ondervinden nog steeds vaak dat er iets is dat we fout doen.

Paar weken terug Dead of Winter gespeeld. We zaten met een traitor die op het einde ook dacht om te kunnen blijven bewegen met een ventje om zo zichzelf dood te krijgen om het moraal op 0 te doen zakken.
Het is niet uitgelegd geweest dat je maar 1x per character mocht bewegen maar toen ik het tijdens de game vroeg zei de host dat er geen limiet op zat. Achteraf bleek dus van wel. Zo'n zaken vind ik ook jammer.
Je probeert altijd zo correct mogelijk te spelen maar we ondervinden nog steeds vaak dat er iets is dat we fout doen.
Dat komt omdat ik niet uitgenodigd was! Ik ken die regel 😎

Mja, dat zijn dan ook van die mensen die wel graag een spel spelen, maar OH wee als ze zelf iets moeten uitzoeken of uitleggen..

Laatst bewerkt:
Gisteravond twee games gespeeld met de familie (spelen normaal geen boardgames). Het was nog eens fijn om met meer dan 2 te spelen!

Ticket to Ride: Europe (met 5)
Dat was nog eens plezant zeg. Wij spelen heel saai met 2 (niets bouwen tot helemaal op het einde), maar met 5 kan je dat niet doen en is het echt wel vechten om je routes. Top spel, en het helpt zeker dat ik gewonnen heb 😎, maar het was zeker spannend met nog 2 andere spelers.

De zoektocht naar El Dorado (met 4)
Helemaal anders dan met 2: de kaarten die je anders op je gemak kan kopen, kunnen gewoon voor je neus weggekocht zijn voor je de kans had. Mijn “standaard” strategie dus niet kunnen gebruiken en toch een paar keer vast gestaan omdat ik niet de juiste kaarten had kunnen kopen. Mijn broer was hier (voor een eerste keer) goed mee weg, maar hij is wel thuis in card games en deck building, dus ik verschoot er niet van. Hij heeft dus ook “los” gewonnen.

Gisteravond twee games gespeeld met de familie (spelen normaal geen boardgames). Het was nog eens fijn om met meer dan 2 te spelen!

Ticket to Ride: Europe (met 5)
Dat was nog eens plezant zeg. Wij spelen heel saai met 2 (niets bouwen tot helemaal op het einde), maar met 5 kan je dat niet doen en is het echt wel vechten om je routes. Top spel, en het helpt zeker dat ik gewonnen heb 😎, maar het was zeker spannend met nog 2 andere spelers.

De zoektocht naar El Dorado (met 4)
Helemaal anders dan met 2: de kaarten die je anders op je gemak kan kopen, kunnen gewoon voor je neus weggekocht zijn voor je de kans had. Mijn “standaard” strategie dus niet kunnen gebruiken en toch een paar keer vast gestaan omdat ik niet de juiste kaarten had kunnen kopen. Mijn broer was hier (voor een eerste keer) goed mee weg, maar hij is wel thuis in card games en deck building, dus ik verschoot er niet van. Hij heeft dus ook “los” gewonnen.
2 geweldige games, en rap op te pakken zonder ingewikkelde regels.

Terug
Bovenaan