Welk vaatwasmiddel gebruiken jullie?

Welk type vaatwasmiddel gebruik je doorgaans?


  • Totaal aantal stemmers
    64

Hazz

Well-known member
Crowdfunder FE
Ben eens curieus naar wat hier het meest wordt gebruikt als vaatwasmiddel, welk type, en bepaalde voorkeuren of slechte ervaringen met merken.
Eerder een all-in-one tablet of capsule die alles bevat (reinigingsmiddel, glansspoelmiddel en regenereerzout), toch voor de aparte componenten gaan, of evt. een mix van beide (tablet + extra glanspoel of zout apart bv.)?
Kijk je daarnaast naar de impact op het milieu of moet de afwas gewoon proper zijn en interesseert de rest je niet?
Kies je bewust voor een bepaald merk? (Na zelf vergelijken of evaluatie in consumentenmagazine, of gewoon hetzelfde merk blijven nemen zoals ooit thuis gezien?)
Of ga je simpelweg voor wat er op een bepaald moment in promotie staat?
Ervaringen gehad met bepaalde merken, a.k.a 'ene keer en daarna nooit nemeer.' ?
 
We gebruiken deze hier. Goeie ervaring mee.

11214247329822.jpg
 
Wij die van hierboven ook, en soms is dat 1+1 in het Kruidvat ofzo en dan kopen we stock voor een heel jaar.
 
Sun Classic systeem met 3 componenten.

Niet veel extra moeite en tevreden met het resultaat. En regelmatig bulk deals te doen.
 
Aha, tijd om onderstaand filmpje boven te halen.
TLDR: gebruik poeder, goedkoper en beter dan pods (zelfs in korting)
Vaatwassers gebruiken een korte prewash, en met pods zijn die niet effectief omdat ze pas tijdens de echte was in de vaatwasser worden gegooid.

Langs de andere kant. Als je tevreden bent van de pods. Why not. Het is makkelijk.
 
Hier ook all in one, maar dan wel wat er op dat moment in promotie staat ergens.

Vaatwassers gebruiken een korte prewash, en met pods zijn die niet effectief omdat ze pas tijdens de echte was in de vaatwasser worden gegooid.
Da's toch maar gewoon spoelen dat die in 't begin doen?
 
Hier ook all in one, maar dan wel wat er op dat moment in promotie staat ergens.


Da's toch maar gewoon spoelen dat die in 't begin doen?

Klopt, om het grote vuil weg te halen.
Vaatwassers hebben voor deze stap al een apart vakje met poeder. Dat maakt de eerste spoeling effectiever.
Met pods gaat dat uiteraard niet. Er zit vooral veel marketing achter de pods.
 
Ik gebruik gewoon de vaatwastabletten van Everyday. Goedkoop, 70 in een doos, en voor zover ik kan zien is alles proper.
Moet er wel bij vertellen dat ik de gewoonte heb om vuile borden, pannen, etc eerst al wat schoon te vegen met een stuk keukenpapier vooraleer ik ze in de machine zet...
 
Laatst bewerkt:
Van die witte product alles-in-1 tabletten van de Carrefour. Alles proper en vaatwasser is tot op heden nog niet in brand gevlogen ofzo (hout vasthouden).
 
Aha, tijd om onderstaand filmpje boven te halen.
TLDR: gebruik poeder, goedkoper en beter dan pods (zelfs in korting)
Vaatwassers gebruiken een korte prewash, en met pods zijn die niet effectief omdat ze pas tijdens de echte was in de vaatwasser worden gegooid.

Langs de andere kant. Als je tevreden bent van de pods. Why not. Het is makkelijk.
Sinds ik dit filmke heb gezien gebruik ik wit product tablets met wel een scheutje poeder erbij voor de voorwas.

In de lokale Okay verkopen ze geen wit product poeder anders nam ik dat.
 
Een reparatieman heeft hier ooit gezegd dat nieuwe wasmachines minder water gebruiken. En dus minder vaatwasmiddel kunnen gebruiken, dus wij gebruiken losse poeder, wat geen optie is in de poll.
 
Een reparatieman heeft hier ooit gezegd dat nieuwe wasmachines minder water gebruiken. En dus minder vaatwasmiddel kunnen gebruiken, dus wij gebruiken losse poeder, wat geen optie is in de poll.
Da's dan toch gewoon klassieke 3 componenten? Want ik neem aan dat je naast je poeder ook periodiek regenereerzout en spoelglans toevoegt?
 
Da's dan toch gewoon klassieke 3 componenten? Want ik neem aan dat je naast je poeder ook periodiek regenereerzout en spoelglans toevoegt?
Fair enough, ik reken het zout en spoelglansmiddel niet onder "afwasmiddel" maar zie nu wat ermee bedoeld wordt. Vote cast!
 
  • Leuk
Waarderingen: Hazz
Ik heb zo een doos van 500 merkloze tabletjes gekocht voor 24€ en voorlopig heel tevreden van. Ik snij er altijd en stukje af voor de eerste spoeling en de rest gaat dan in het bakje.
 
Die van Dreft, maar nu ik merk dat die van het huismerk van Colruyt niet opmerkelijk slechter zijn ga ik me die kosten besparen.
 
Klopt, om het grote vuil weg te halen.
Vaatwassers hebben voor deze stap al een apart vakje met poeder. Dat maakt de eerste spoeling effectiever.
Met pods gaat dat uiteraard niet. Er zit vooral veel marketing achter de pods.

Ik heb geen apart vakje :unsure:

All-in-one + glansspoelmiddel, dat moet blinken!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan