Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 127 57,0%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,3%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,3%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,3%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
Is dit dan beter dan een Fenix 6, welke best wel rond deze prijzen te vinden is?
Naar de 6 serie had ik eigenlijk niet meer gekeken.

Fenix 6 standaard lijkt me inderdaad ongeveer hetzelfde aanbod voor dezelfde prijs.
Toch wat mensen die ik lees die dan liever de Coros over Garmin hebben (omgekeerd ook natuurlijk). Is dan meer persoonlijke voorkeur.
 
Naar de 6 serie had ik eigenlijk niet meer gekeken.

Fenix 6 standaard lijkt me inderdaad ongeveer hetzelfde aanbod voor dezelfde prijs.
Toch wat mensen die ik lees die dan liever de Coros over Garmin hebben (omgekeerd ook natuurlijk). Is dan meer persoonlijke voorkeur.
Bij coros heb je meer bang for buck. Ze zijn een stuk goedkoper voor dezelfde range van toestellen.
Maar de Garmin heeft meer functies en hun ecosysteem is ook gewoon een heel stuk beter. De app van coros is maar povertjes :p

Maar echt wel maf dat ze van een onbekend bedrijf zo snel kunnen groeien zijn naar een waardige concurrent van Garmin. Ze leveren ook echt wel kwalitatief materiaal.
 
Bij coros heb je meer bang for buck. Ze zijn een stuk goedkoper voor dezelfde range van toestellen.
Maar de Garmin heeft meer functies en hun ecosysteem is ook gewoon een heel stuk beter. De app van coros is maar povertjes :p

Maar echt wel maf dat ze van een onbekend bedrijf zo snel kunnen groeien zijn naar een waardige concurrent van Garmin. Ze leveren ook echt wel kwalitatief materiaal.
De Vertix 2 heeft ook een multipitch functie voor het rotsklimmen, iets waar ze met de Fenix nog steeds tekortschieten als outdoor horloge imo. Ook de gewone klimworkouts tracken niet optimaal, je kan bv. geen moeilijkheden van routes opslaan bij lengteklimmen.
Langs de andere kant lees ik dat de kaartondersteuning van Fenix een pak beter is. Beetje vervelend als je twee hobby's hiken en klimmen zijn. Nu, met een papieren kaart en kompas zal het ook wel lukken. :unsure:
 
De Vertix 2 heeft ook een multipitch functie voor het rotsklimmen, iets waar ze met de Fenix nog steeds tekortschieten als outdoor horloge imo. Ook de gewone klimworkouts tracken niet optimaal, je kan bv. geen moeilijkheden van routes opslaan bij lengteklimmen.
Langs de andere kant lees ik dat de kaartondersteuning van Fenix een pak beter is. Beetje vervelend als je twee hobby's hiken en klimmen zijn. Nu, met een papieren kaart en kompas zal het ook wel lukken. :unsure:

Klimmen is toch gewoon omhoog, heb je toch geen kaart voor nodig zeker :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: 515
Gisteren een trail gelopen met mijn fenix 6 en hij was plat 500m voor de finish aan 99,7k. Routebegeleiding via maps stond aan en hs. Ik had toch betere baterijduur verwacht.
 
Hebben die klimfuncties? Nadeel van Suunto is dat deze met lange batterij vrij huge zijn van formaat.
Als ik mij niet vergis was suunto de eerste die klimfuncties had en lang de enige.
Maar ik ken dat segment van de markt ook niet zo extreem goed.
 
Gisteren een trail gelopen met mijn fenix 6 en hij was plat 500m voor de finish aan 99,7k. Routebegeleiding via maps stond aan en hs. Ik had toch betere baterijduur verwacht.
Op voorhand niet ongeveer getest hoe lang de batterij meeging?
Als ik bij mijn Fenix 5 kijk dan weet ik dat ik per activiteitsuur 6-8% batterij verbruik met connectie met GSM/BT en HS monitoring aan.
Hoe langer de activiteit hoe meer hij tegen de 8% aanleunt. Al merk ik wel dat hij sinds de laatste update qua batterij wel achteruit is gegaan.
 
Grapjas. Loop op 10miles al 20’ sneller dan jouw dus vind uw opmerking nogal ongepast.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren een trail gelopen met mijn fenix 6 en hij was plat 500m voor de finish aan 99,7k. Routebegeleiding via maps stond aan en hs. Ik had toch betere baterijduur verwacht.

Vreemd de Fenix 6 zou toch 25 uur in theorie moeten meegaan, geen idee hoe lang je over de 100km gedaan hebt maar allicht veel sneller dan 25u me dunkt. Misschien stond er iets van SpO2 meeting op? Firmware up to date?

Grapjas. Loop op 10miles al 20” sneller dan jouw dus vind uw opmerking nogal ongepast.

Flexen met tijden doen we hier neit aan mee he :nono:
 
Grapjas. Loop op 10miles al 20” sneller dan jouw dus vind uw opmerking nogal ongepast.
Tenzij ge WR houder zijt op die afstand zou ik maar gewoon normaal doen. Beetje uit de hoogte doen op een flauw grapke :rofl:
 
Vreemd de Fenix 6 zou toch 25 uur in theorie moeten meegaan, geen idee hoe lang je over de 100km gedaan hebt maar allicht veel sneller dan 25u me dunkt. Misschien stond er iets van SpO2 meeting op? Firmware up to date?



Flexen met tijden doen we hier neit aan mee he :nono:
Bwa, 20 sec is toch niet zo zwaar flexen.
 
Gisteren een trail gelopen met mijn fenix 6 en hij was plat 500m voor de finish aan 99,7k. Routebegeleiding via maps stond aan en hs. Ik had toch betere baterijduur verwacht.

Zoals al aangegeven zegt afstand niets natuurlijk, hoelang heb je erover gedaan? Die theoretische batterijduur is altijd met een korrel zout te nemen, maar als je er 15u of minder over hebt gedaan had hij dat inderdaad wel moeten halen.
 
Was minder dan 15h dus dacht wel dat hij dit moest aankunnen. Firmware is laatste versie. Ik wou ook maar eens gewoon melden dat batterijduur wat tegenvalt in gps mode.
 
Was minder dan 15h dus dacht wel dat hij dit moest aankunnen. Firmware is laatste versie. Ik wou ook maar eens gewoon melden dat batterijduur wat tegenvalt in gps mode.
En en passant ook dat je heeeeel snel loopt op de 10miles!
Amai,
Wow!
 
Terug
Bovenaan