Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 132 57,9%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,1%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,0%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 3,9%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,1%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,1%

  • Totaal aantal stemmers
    228
Niet echt, 47 vs 42mm.
Ik bedoelde dan vooral qua materialen, beide zijn van hetzelfde plastic, 5 button lay-out. En vooral de schermen zijn in principe gewoon identiek. 240x240 pixels, 1,2inch. De case afmetingen zijn groter, dat is zuiver de bezel rond het scherm die breder is.
Klopt dat de 945 een andere soort van gorilla glass heeft, in de praktijk stel ik mij vragen bij het effectief een verschil maakt.
Dat de 245 music en de 945 gelijk zijn op de 12u batterijduur en "metrics die niemand gebruikt" klopt toch helemaal niet?
Inderdaad veel langere batterijduur (want met muziek is dit elke dag wel herladen, wat bij mij op vakantie ambetant is). Mogelijkheid tot UltraTrac voor veel langere batterijduur. Je hebt een andere accelerometer en gyroscoop.
Bij de 245 heb je Courses (breadcrumb-navigatie) en Back To Start. Bij de 945 heb je kaarten, een kompas, waar-ben-ik, poi's, DX gorrilaglas-scherm tegen krassen, meer compatibiliteit met accessoires, dubbel zo veel opslagruimte, je kunt de knoppen zelf mappen... En de metrics die niemand zou gebruiken, zijn er net die ik veel gebruik, de Firstbeat analytics: training load en training focus.

Of dat het waard is, dat is wat anders. Maar het is echt wel (veel) meer dan wat je laat uitschijnen. Ik vind het alleen raar dat zo'n Fenix alleen maar voor ultralopers zou mogen zijn :D
Ik spreek dan zuiver uit het oogpunt van een loper die vooral zijn loopjes in de bos en op het straat doet eh.
Ultratrac (heeft de 245 trouwens ook, enkel minder lang) kan nuttig zijn voor een (zoals de naam al zegt ultra) tocht waar je niet veel datapunten wilt. Maar in veel gevallen beweeg je toch echt te snel waardoor de winst in batterijduur een serieuze downgrade qua accuraatheid betekent.
Een andere accelerometer, maar is deze beter dan die in de 245? accurater qua cadans en snelheid zonder GPS? Heb ik alvast geen weet van dat dit schokkende verschillen zijn.
Als je veel waarde hecht aan echte kaarten dan klopt het ja. Maar navigeren zoals in een koers volgen kan perfect op een 245. Oke minder fancy, maar ik zeg het dat werkt echt verrassend vlot hoor.
Zoals ik hierboven al zei, DX vs 3 in de praktijk een merkbaar verschil? Welke loopgerelateerde accessoires buiten een powermeter ken jij die niet werken op een 245, en belangrijker ken je iemand die een running powermeter heeft en gebruikt?
Meer muziek op de unit kunnen zetten klopt, nu vind ik 3,5gb al mooi. Je kan op geen van beide heel uw spotify library erop zetten dus je zal altijd selectief moeten zijn, de vraag is hoe selectief dan. 40 podcasts i.p.v. 80, 300 songs i.p.v. 600. Ik kom nog uit de tijd dat ik 10 liedjes op mijn MP3 kon zetten, dat waren pas moeilijke keuzes.
Training load is ook aanwezig op de 245, focus niet. Maar de vraag is hoe je traint natuurlijk. Volg je een schema? Ja dan heb je die info al uit dat schema, en ben je weinig met die metric. Leg je uwzelf een schema op, ja hoe gebruik je dan concreet die metric om te bepalen hoe je uw training opbouwt? Je weet toch zelf ook wel hoe fysiologisch zwaar uw trainingsweek is geweest? Als je 4u loopt en 3u daarvan waren tempo, ja dan weet je toch van uwzelf ook dat je vooral met focus op aerobic hebt getraind.

Niet uitsluitend voor ultralopers. Maar de 945 en fenix zijn vooral horloges die geschikt zijn voor multisport. Als je maar één toestel kan, wil of mag gebruiken. Dan is er geen discussie dat je hiervoor moet gaan.
Maar als ik dan naar mijzelf kijk dan heb ik liever een specifiek toestel voor te fietsen, om de simpele reden dat deze een groter scherm hebben en aerodynamisch zijn en gemonteerd kunnen worden.
Maar goed uiteindelijk is het ook allemaal een onderdeel van de marketing eh. Mensen meer laten uitgeven dan ze in feite nodig hebben.
Want buiten dat je hem minder moet opladen en hij een kaart heeft om te navigeren, welke meerwaarde heeft hij voor u als loper nog? En dat laatste wil ik mijn vraagtekens nog bijzetten want met de breadcrumb van de 245 ga je ook mooi uw loopronde kunnen afleggen hoor zonder verkeerd te lopen.
 
Enfin soit. Het is hier niet direct de bedoeling om te discussiëren of functionaliteiten nu wel of niet de moeite waard zijn, want dat is veel te persoonlijk. Maar een 945 is wel iets meer dan een 245 met langere batterijduur en kan zelfs voor mensen die enkel lopen een meerwaarde zijn, dat is alles.

Ff mezelf quoten hoor :)
Allez, wat nut heeft het nu voor u om alles dat hier als verschilpunt wordt genoemd in twijfel te trekken als "ajamaja ik heb dat niet nodig waarom zou iemand anders dat nodig hebben"? Het gaat erom dat het duidelijke en aanwijsbare verschilpunten zijn en een 945 dus echt, ja echt echt echt, wel wat meer is dan een 245 met een betere batterij, en dat je daar als loper best wel wat aan kan hebben.

Edit: en nee, ik twijfel aan de breadcrumbs. Garmin heeft soms rare trekjes in die zin dat bvb. een naar links afbuigende baan met een zijtak die in het verlengde ligt (maar dus een andere baan betekent en dus door de normale mens - of andere navigatiesystemen - als "rechts afslaan" aanzien wordt), die zijtak als "rechtdoor" wordt aanzien en je daar dus geen aanwijzing krijgt dat je moet afslaan. Met breadcrumbs ben je op zo'n stukken verloren. Ik ben in eigen streek al zo'n paar punten tegengekomen.
 
Laatst bewerkt:
de breadcrumb van de 245 ga je ook mooi uw loopronde kunnen afleggen hoor zonder verkeerd te lopen.
vroeger had ik de fenix 5 zonder maps, dus enkel navigeren op breadcrumbs.
toch af en toe verkeerd mee gelopen, het grootste nadeel daarvan is zelfs gewoon de stress van het moeten controleren en opvolgen om te zien of je wel echt goed zit. Breacrumbs is al iets, maar echt navigeren is toch veel veel beter.

en ik kan precies op jouw vragen toch veel met een ja antwoorden:
ja, ik ken veel mensen die hoogtemeters live willen zien en er mee inzitten of die kloppen
ja, ik ken mensen die lopen met de stryd

dat je liever navigeert op de fiets op een fietsgps kan ik wel begrijpen, zal binnen kort zelf terug meer fietsen en zien of ik tevreden ben met de navigatie op de horloge.
 
Gelukkig dat ik vandaag zo ziek als iets was of ik had mij gegarandeerd verslikt in mijn koffie of andere drank naar keuze bij het lezen van sommige opmerkingen hier.

Ik zal er de meest frappante even uithalen, aangevuld met mijn eigen opmerkingen. Ik quote ook niet omdat iedereen wel slim genoeg is om te weten waarop dit een reactie is.

- De batterijduur: Ik loop/wandel zeer veel, vaak ook op verplaatsing en ik vergeet al eens een toestel op te laden, wie niet. Dan is het toch onlosmakelijk veel handiger om niet om de 2 dagen te moeten opladen en zonder die extra “stress” te zitten. Daarbovenop heb ik echt geen zin om tijdens ultra’s 7X mijn gps horloge aan een powerbank te hangen. Als batterijduur toch onbelangrijk is, kunnen we misschien meteen ook zeggen aan alle fabrikanten van wagens dat de autonomie van hun wagen niet belangrijk is, we laden dat wel vaker op, pas de problèmes les copains. Who cares overigens ook dat onze smartphones dan 4x per dag opgelaten moeten worden, dat is toch overbodige luxe.

- Navigatie d.m.v. breadcrumb of volledige kaarten: Met alle respect, maar dat we dit nog maar vergelijken is de waanzin ver voorbij. Ik heb een Fenix 3 gehad en die had enkel een kruimelspoor, de keren dat ik daarmee verloren ben gelopen in de Ardennen of bergachtige gebieden is niet bij te houden. Hoe vaak heb je in onze eigen Ardennen geen splitsing met 3 mogelijkheden, gokken maar! Als je het slechts heel af en toe wil gebruiken, liefst op de weg of waar er weinig paden zijn kan ik er nog inkomen, maar voor alle andere toepassingen is dat onvoldoende.

- Muziekcapaciteit: Als ik zie wat ik op mijn Fenix 6x heb qua playlists wil ik echt niet terug naar mindere capaciteit. Vroeger had ik een walkman, dat ging ook nog, wil dat daarom zeggen dat ik het de dag van vandaag voldoende vind? Hell no!

- Een gps horloge als de Fenix reeks kan je perfect dragen als daily horloge ook, dat doe ik ook. Die zaken hebben een super robuust uiterlijk en zijn met de correcte Watch face dik in orde. Dan is het trouwens ook weer handig dat de batterij lang meegaat.

- Barometrische hoogtemeter: Zal ik u eens in contact brengen met alle lopers die ik persoonlijk ken die niet meer zonder willen? Is dat echt nodig? Ja, absoluut, punt.

- Sommige mensen kopen een BMW met een degelijke uitrusting omdat ze veel belang hechten aan hun wagen. Daar waar een Fiat Panda u ook van punt A naar B brengt. Is het dan belachelijk om BMW te kopen? Uiteraard niet, zou ik het doen? Ook niet. Andere mensen sporten dan weer graag en hebben liever een gps horloge met wat meer tierlantijntjes en functionaliteiten. Hebben we alle functies nodig? Uiteraard niet, ik gebruik misschien 50%, maar het is zo verdomd leuk.

Ik wil gerust nog mijn mening geven over specifieke punten, maar ik denk dat het wel min of meer duidelijk is. Leef en laat leven.
 
Soms ben jij toch wel echt een vijs kwijt hoor Kendl, daar is geen discussie over.
Laat ons zeggen dat ik graag discussieer over de zin en onzin van bepaalde zaken die mij interesseren :p en sport en technologie zijn daar twee van!

Ik zeg ook niet dat mijn mening de juiste is. Maar het kan wel eens interessant zijn voor iemand die minder thuis is in de materie om dergelijke discussie te lezen.
Uiteindelijk dient een discussieforum daar ook voor :p
en ik kan precies op jouw vragen toch veel met een ja antwoorden:
ja, ik ken veel mensen die hoogtemeters live willen zien en er mee inzitten of die kloppen
ja, ik ken mensen die lopen met de stryd
Wat doe je concreet met die hoogtemeters tijdens uw loop? Persoonlijk zie ik daar nu niet onmiddelijk het gebruik van, maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Ik heb werkelijk nog niemand ermee gezien. Laat staan dat ik veel mensen er al over bezig heb gehoord :p
Maar wat zijn de ervaringen van de mensen die met een stryd lopen, zijn ze tevreden? Bied het een meerwaarde bij hun trainingen? Gebruiken ze de waarden in hun schema, of is het eerder als waardemeter?
 
Wat doe je concreet met die hoogtemeters tijdens uw loop? Persoonlijk zie ik daar nu niet onmiddelijk het gebruik van, maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.

Exact hetzelfde als wat jij doet met uw afgelegde afstand, gemiddeld tempo, splits, noem maar op… Wanneer ik train of een een trail loop kijk ik altijd naar een combinatie van tijd/afstand en hoogtemeters. Omdat het mij veel meer zegt dan tempo of dergelijke op trails. Het geeft aan wat ik achter de rug heb, het laat me toe in te schatten wat ik nog wil doen, enz…

Als je bij wijze van spreken enkel naast de vaart loopt heb je daar weinig voordeel aan, maar ik kan u verzekeren dat er veel meer mensen zijn die daarnaar kijken dan jij u voorstelt.
 
Wat doe je concreet met die hoogtemeters tijdens uw loop? Persoonlijk zie ik daar nu niet onmiddelijk het gebruik van, maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie.
wat doe je met je afstand tijdens je loop? op een training zien of je aan het beoogde aantal komt (specifiek heuveltraining) of op een event aftellen tot je er bent? Wat tijdens een trail dus super belangrijk is dat je kan weten hoeveel hm er nog komen en je beter kan doseren.

Ik heb werkelijk nog niemand ermee gezien. Laat staan dat ik veel mensen er al over bezig heb gehoord :p
Maar wat zijn de ervaringen van de mensen die met een stryd lopen, zijn ze tevreden? Bied het een meerwaarde bij hun trainingen? Gebruiken ze de waarden in hun schema, of is het eerder als waardemeter?
Zelf een tijdje gebruikt, maar aangezien ik veel op het gevoel doe heb ik die niet vervangen sinds die kapot is. Ik gebruikte het als waardemeter en extra data (I love data).
Maar er zijn er wel steeds meer en meer die lopen op wattage ipv hartslag of tempo. Er bestaan al trainigschemas in termen van wattages tegenwoordig, maar daar heb ik geen ervaring mee.
 
Ik heb geen Stryd, maar in m'n schoenen zit een Bluetooth sensor die ik kan verbinden met een app op m'n smartphone van Under Armour. Op die manier kan ik m'n paslengte, passen per minuut en de manier waarop m'n voet de grond raakt nadien bekijken. Best interessant om de loophouding licht aan te passen zodat je efficienter loopt.
En qua hoogtemeting op de horloge: toch soms echt handig als je traint voor trails met een bepalend aantal hoogtemeters in?

Geen idee waarom je die zaken in twijfel trekt MrKendl?
 
Maar wat zijn de ervaringen van de mensen die met een stryd lopen, zijn ze tevreden? Bied het een meerwaarde bij hun trainingen? Gebruiken ze de waarden in hun schema, of is het eerder als waardemeter?
Ik loop met een stryd en ben daar heel tevreden van. Ik heb die in mijn trainingen gebruikt, maar gebruik hem nu eerder als data collector.
Ik heb mijn stryd sinds 2020, maar ben hem pas begin 2021 actief beginnen gebruiken en heb tot augustus op wattage schema's gelopen. Na augustus heb ik een looptrainer en die is old school, dus sindsdien gebruik ik heel het stryd eco system voor het analyseren van sommige trainingen en wedstrijden.

Met een stryd trainen is hetzelfde als op hartslag trainen buiten dat de feedback veel sneller komt dan hartslag. Probeer maar eens 30 seconden intervallen aan zone 5 te lopen. Tegen dat uw interval gedaan is, komt uw hartslag net piepen in zone5. Daarnaast is wattage veel minder afhankelijk van externe invloeden dan hartslag.

Heel het stryd systeem is gebaseerd op de power duration curve. Uw power duration curve is het maximale wattage dat ge haalt op verschillende intervallen tussen 10seconden en 1uur. Die moet geconfigureerd worden door maximale inspanningen van 1, 2, 5, 20 minuten en moet regelmatig onderhouden worden met nieuwe testen. Op die manier wordt progress gemeten. Op basis van de power duration curve wat dan uw Critical Power ( +- Lactaatgrens) berekend.

Op basis van het CP worden dan de zones berekend die ge tijdens de training kunt gebruiken. Stryd biedt ook tools aan om op basis van jouw huidige Power Duration Curve een wattage voor te stellen dat je op je wedstrijd aan zou moeten kunnen.

Het grootste nadeel van heel de approach vond ik het continu up to date houden van de Power Duration Curve. Dat moet onderdeel zijn van het schema waarop ge loopt. Geen correct Curve, geen correcte zones en geen correcte race voorspellingen.
Daarnaast merk ik toch dat er wat verschillen zijn als je met verschillende schoenen loopt. Zeker als ik de wattages vergelijk tussen mijn trainingsschoenen en wedstrijdschoenen. In mijn wedstrijdschoenen (vaporfly's) zit veel meer demping waardoor mijn wattages in die schoenen wat lager liggen.

Tegenwoordig gebruik ik stryd voornamelijk voor het analyseren van mijn interval trainingen en wedstrijden. Stryd biedt een heel mooi systeem aan om data te analyseren waar een Garmin naar mijn mening echt wel iets van zou kunnen leren. Tot slot laat het mij toe om data van verschillende wedstrijden objectief met elkaar te vergelijken. Twee wedstrijden op verschillende parcours vergelijken is heel moeilijk. Maar mijn gemiddelde wattage geeft een redelijke objectieve parameter om te zien of ik vooruitgang heb gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
Je moet ook wel lezen wat ik initieel zei, en trouwens enkele keren herhaald heb :p
Ben je iemand die ultra-marathons doet of een triatleet of de combinatie dan snap ik waarom je voor een epix of een fenix 7 wilt gaan.
Ik zei het initieel, en heb het meermaals herhaald achteraf. Voor ultra’s en multisport buiten kijf dat de 945/ fenix de betere keuze is.
In feite ging het er initieel om dat het een forse meerprijs is, in retail zeker, voor misschien zaken die je niet nodig hebt of gebruikt als “normale” loper of persoon die op zoek is naar een pur sang smartwatch. Maar als je het wilt doen dan moet je dat zeker doen natuurlijk.

Maar ik voel hier vooral een zeer vijandige ondertoon. En ik lees ook een vrij aanvallende post. Ik snap niet goed waarom dus zal ik het er ook maar bij laten.

Ik loop met een stryd en ben daar heel tevreden van. Ik heb die in mijn trainingen gebruikt, maar gebruik hem nu eerder als data collector.
Ik heb mijn stryd sinds 2020, maar ben hem pas begin 2021 actief beginnen gebruiken en heb tot augustus op wattage schema's gelopen. Na augustus heb ik een looptrainer en die is old school, dus sindsdien gebruik ik heel het stryd eco system voor het analyseren van sommige trainingen en wedstrijden.

Met een stryd trainen is hetzelfde als op hartslag trainen buiten dat de feedback veel sneller komt dan hartslag. Probeer maar eens 30 seconden intervallen aan zone 5 te lopen. Tegen dat uw interval gedaan is, komt uw hartslag net piepen in zone5. Daarnaast is wattage veel minder afhankelijk van externe invloeden dan hartslag.

Heel het stryd systeem is gebaseerd op de power duration curve. Uw power duration curve is het maximale wattage dat ge haalt op verschillende intervallen tussen 10seconden en 1uur. Die moet geconfigureerd worden door maximale inspanningen van 1, 2, 5, 20 minuten en moet regelmatig onderhouden worden met nieuwe testen. Op die manier wordt progress gemeten. Op basis van de power duration curve wat dan uw Critical Power ( +- Lactaatgrens) berekend.

Op basis van het CP worden dan de zones berekend die ge tijdens de training kunt gebruiken. Stryd biedt ook tools aan om op basis van jouw huidige Power Duration Curve een wattage voor te stellen dat je op je wedstrijd aan zou moeten kunnen.

Het grootste nadeel van heel de approach vond ik het continu up to date houden van de Power Duration Curve. Dat moet onderdeel zijn van het schema waarop ge loopt. Geen correct Curve, geen correcte zones en geen correcte race voorspellingen.
Daarnaast merk ik toch dat er wat verschillen zijn als je met verschillende schoenen loopt. Zeker als ik de wattages vergelijk tussen mijn trainingsschoenen en wedstrijdschoenen. In mijn wedstrijdschoenen (vaporfly's) zit veel meer demping waardoor mijn wattages in die schoenen wat lager liggen.

Tegenwoordig gebruik ik stryd voornamelijk voor het analyseren van mijn interval trainingen en wedstrijden. Stryd biedt een heel mooi systeem aan om data te analyseren waar een Garmin naar mijn mening echt wel iets van zou kunnen leren. Tot slot laat het mij toe om data van verschillende wedstrijden objectief met elkaar te vergelijken. Twee wedstrijden op verschillende parcours vergelijken is heel moeilijk. Maar mijn gemiddelde wattage geeft een redelijke objectieve parameter om te zien of ik vooruitgang heb gemaakt.
Zeer interessant alvast!
Ja het gegeven van vermogen is mij zeker niet onbekend. Ik ken het zeer goed van uit het wielrennen, en daar zou het in principe een evidentie moeten zijn maar toch is het niet zo :p
In het wielrenner spreken we van FTP-testen en waarden die daaruit voortvloeien. Daarop ga je dan inderdaad treinen, en periodiek dien je opnieuw te testen om rekening te houden met dat uw trainingen ook lonen en je beter wordt en je dus meer vermogen moet leveren om dezelfde trainingsarbeid te hebben. Dat zijn niet ineens spectaculaire stijgingen, maar als je optimaal wilt groeien is dat toch elke 8 weken kijken waar je staat.

Ik heb geen weet van echt veel loopschema’s op vermogen gebaseerd. Net omdat het, naar wat ik zie en weet, nog een beetje een niche is. Zeker omdat de technologie niet volledig waterdicht is, er wordt geen effectieve power gemeten maar een inschatting gemaakt op basis van verschillende variabelen. Je kan dus spreken over een afwijking van de realiteit.
De vraag die je u dan kan stellen is of deze afwijking dan constant is, met andere woorden is deze betrouwbaar. De eerste stryd hield geen rekening met wind, en laat dat nu net een heel belangrijk factor zijn om effort te bepalen, 15km/h meewind of tegenwind is een serieus verschil in effort.
De nieuwe houdt wel rekening met wind, maar de vraag blijft of hij deze in de echte wereld ook nauwkeurigen kan bepalen, in de windtunnel zijn de resultaten vrij goed dus dat zit al snor.
Er zijn overigens ook Connect IQ apps met hun eigen algoritme die gebruik maken van een footpod en de interne sensoren om power te bepalen, maar uit testen bleek dat deze niet zo consequent zijn en niet kunnen gebruikt worden om echt volledig op te vertrouwen.

Maar wel zeer interessant dat je echt al schema’s op vermogen heb gevolgd. En het voornaamste dat je er ook baat bij hebt gehad op vlak van inzichten!

Hetgeen je zegt over je schoenen heeft volgens mij twee verklaringen. Enerzijds is het de technologie, die extra travel door de demping waar je inzakt heeft een invloed op het algoritme.
En anderzijds is het ook zo dat schoenen effectief u kunnen helpen om sneller te lopen met dezelfde effort. Of even snel met minder effort.
 
@MrKend54l Ik vind het wat spijtig dat net jij mijn post hier afschildert als “met een agressieve toon” en daarom niet reageert.

Je hebt inderdaad gezegd dat het de ideale horloges zijn voor ultra’s/multisport, maar je legt alle andere argumenten die daar niets mee te maken hebben gewoon naast u neer.

Ik begrijp volkomen dat jij het de meerprijs niet waard vindt, het is heel veel geld. Echter om het daarop te reduceren tot een horloge voor ultra’s/multisport vind ik veel te kort door de bocht. Akkoord dat iemand als ik er misschien meer zal uithalen, maar dat wil niet zeggen dat iemand anders zich er geen plezier mee zal hebben en dus de aankoop meer dan gerechtvaardigd is.

Ik wil indien gewenst gerust bepaalde punten meer in detail uit de doeken doen, maar dan moet je mij wel die kans geven.
 
Het is gewoon belachelijk omdat Ugar (en dat gevoel heb ik bij al zijn posts op het forum) perfect weet waar hij mee bezig is.
Hij geeft zelf aan dat het een duur horloge is maar dat hem dat geen bal uitmaakt, waarom zou je dan persé zo een wall of text moeten neerschrijven over alles wat jij persoonlijk niet nodig vindt aan zo een horloge :crazy:
 
Ik heb een Fenix en ik loop amper, fiets sporadisch en ga af en toe wandelen. Ik denk dat ik toe zou komen met de meest goedkope sporthorloge. En toch een Fenix, waarom? Omdat ik dat ding elke dag aandoe, en voor mij dus een soort van juweel (?) is. Andere betalen 5k aan een Rolex, ik koop 5x een nieuwe Fenix. Als we alles functioneel willen zien gaan er veel dingen in de wereld verdwijnen wegens onnodig.
 
Het is gewoon belachelijk omdat Ugar (en dat gevoel heb ik bij al zijn posts op het forum) perfect weet waar hij mee bezig is.
Hij geeft zelf aan dat het een duur horloge is maar dat hem dat geen bal uitmaakt, waarom zou je dan persé zo een wall of text moeten neerschrijven over alles wat jij persoonlijk niet nodig vindt aan zo een horloge :crazy:
Ondertussen hangt er hier een Garmin epix rond mijn pols.
 
Ik had liefst gewoon de zwarte strap, maar er is maar één versie beschikbaar de komende 4-8 weken. Die met de witte strap. Die heeft dus ook wel een witte body.
De zilveren body ja. Vindt ik niet mis hoor, ook met een andere kleur strap ziet dat er goed uit.
Gohja die straps kan je makkelijk wisselen, dat is geen probleem. Zo een witte strap wordt nogal snel vuil, mijn vriendin had ook eentje op haar 245, is wel een klein nadeel.
Maar steekt wel goed af op uw gebronzeerde armen :p
 
Terug
Bovenaan