Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 129 57,3%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,2%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,2%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,2%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,2%

  • Totaal aantal stemmers
    225
De zilveren body ja. Vindt ik niet mis hoor, ook met een andere kleur strap ziet dat er goed uit.
Gohja die straps kan je makkelijk wisselen, dat is geen probleem. Zo een witte strap wordt nogal snel vuil, mijn vriendin had ook eentje op haar 245, is wel een klein nadeel.
Maar steekt wel goed af op uw gebronzeerde armen :p
Die straf ga ik wel veranderen. Ik ben wel tevreden van accu-levensduur. -10% per etmaal.
 
Ondertussen ook eens een activiteit gedaan, 50 min met GPS tracking en dan nog 20 min met GPS-navigatie. Dat is dus 5% accu-verbruik.
Navigatie op dat scherm werkt eigenlijk best wel goed.
 
Ik ben stilaan eens aan het rondneuzen voor een Fenix 6 Pro als er een mooie prijs op plakt, kent er iemand enkele winkels die vaak korting geven?

Normaal ging ik altijd bij AS Adventure kijken maar die hebben niet zo heel veel 6 modellen meer.

Edit: ohla ze staan al flink in de uitverkoop op Alltricks!

Misschien een andere vraag dan, gebruikt er iemand de 6S ipv de de gewone versie? Ik heb het zo niet met joekels van horloges maar vanaf er extra functionaliteit aan te pas komt zijn ze allemaal zo groot natuurlijk.
 
Ik ben stilaan eens aan het rondneuzen voor een Fenix 6 Pro als er een mooie prijs op plakt, kent er iemand enkele winkels die vaak korting geven?

Amazon (nl en de) hebben ook regelmatig mooie promoties. Vandaag amazon.nl 🙂
 
Misschien een andere vraag dan, gebruikt er iemand de 6S ipv de de gewone versie? Ik heb het zo niet met joekels van horloges maar vanaf er extra functionaliteit aan te pas komt zijn ze allemaal zo groot natuurlijk.
Ik zat destijds met dezelfde twijfel, ik heb niet zo grote, brede polsen en had ook geen zin in zo een giga-joekel van een horloge rond mijn pols. Ik ben uiteindelijk wel voor de 6 pro gegaan omdat de 6s echt wel klein is. Ik zou de gewone 6 eerder als standaard zien en de 6s als kleiner formaat en de 6x als het grote formaat. Het verschil met de 6s en de 6 is niet zo groot en eerder had ik de 645 music en die is uiteindelijk even groot als de 6. Dan ging ik liever voor iets meer zicht in een oogopslag. Geen moment spijt van gehad.
 
Hebben de 6s maps? Ik dacht dat dat vanaf 6 was.
Alle Fenix horloges zijn eigenlijk dezelfde met als enige verschil de scherm grootte en de batterij duur.

Bij de Fenix 6 reeks hebben de Pro watches maps (allemaal) de niet-Pro's niet. De S of X (of ontbreken ervan) slaan enkel op maat, niet op functies.

Bij de Fenix 7 lijn hebben ze het allemaal. Maar daar hebben de X wel een beperkt aantal bijkomende functies (bvb de lichtjes).
 
Heeft er iemand ooit al eens zo een X om een pols van iemand gezien?
Dat is echt wel een joekel van een horloge hoor :p
De 6s is trouwens quasi hetzelfde formaat als een 645. De gewone 6 is met zijn 47mm case merkbaar groter.
 
Heeft er iemand ooit al eens zo een X om een pols van iemand gezien?
Dat is echt wel een joekel van een horloge hoor :p
De 6s is trouwens quasi hetzelfde formaat als een 645. De gewone 6 is met zijn 47mm case merkbaar groter.
De X vond ik gewoon echt veel, maar dan ook veel te groot. epix 2 is middenmaat en vind ik wel OK.
 

Lijken wel interessante watches gezien de prijs en de features die ze bieden (de Pro heeft navigatie).

Wel grappig dit:
Ook is het scherm volgens het bedrijf beter leesbaar doordat het geen oled, maar een memory-in-pixel-kleurendisplay gebruikt.

Reviews Epix 2 vs Fenix 7: "Epix 2 scherm veel beter leesbaar doordat het OLED is en geen MIP". 😂
 
Bij de Fenix 6 reeks hebben de Pro watches maps (allemaal) de niet-Pro's niet. De S of X (of ontbreken ervan) slaan enkel op maat, niet op functies.

Bij de Fenix 7 lijn hebben ze het allemaal. Maar daar hebben de X wel een beperkt aantal bijkomende functies (bvb de lichtjes).

Niet vergeten dat bij de 7 er ook ander functies zijn bij de saphire editie! (64gb en multiband gps)

Heeft er iemand ooit al eens zo een X om een pols van iemand gezien?
Dat is echt wel een joekel van een horloge hoor :p
De 6s is trouwens quasi hetzelfde formaat als een 645. De gewone 6 is met zijn 47mm case merkbaar groter.

ja, de 7x al een paar maand rond m'n pols.
Na 1dag ben je het al gewend en vind je de vorige versies gewoon veel te klein ;)
 
Ik snap Polar toch echt niet op dat vlak... Zo hebben ze mij ook liggen gehad kort na de aankoop van de Vantage M. Ik vond het echt veel te kort nadat die M uitkwam, dat ze een M2 hebben uitgebracht met features die ze niet in de M hebben willen implementeren. Dat er daarna de basismodellen uitkomen die evenveel/meer kunnen als toen hun flagship, de M, dat kan ik dan nog een beetje begrijpen. Maar dat blijft toch pijnlijk.

Nu komen ze met nieuwe grote flagship, de Grit X. Heel kort daarna de Grit X Pro (Titan), zonder daar eerst iets van te melden. En nu deze, weer een nieuwe reeks die dan moet vallen tussen de Ignite en de Vantage in, zeker? Maar qua lopen zou hij beter doen dan alle Vantages, en ondermijnen ze voor een stuk hun eigen Grit-klanten...
 
ja, de 7x al een paar maand rond m'n pols.
Na 1dag ben je het al gewend en vind je de vorige versies gewoon veel te klein ;)

Ik ben m'n 945 al hard gewoon en vind hem, als ik iets moet zeggen, nog relatief compact ogen.
Ready voor die X 😀
 
Eindelijk de de 6S Pro in handen, perfect formaat voor mezelf. Groter had ik het niet echt gewild!

En nu prullen maar :D
 
Ik zit hier nog steeds met een Forerunner 235 die ik tijdens mijn ultra avonturen onderweg moet opladen. Waar de oplaadpinnetjes wat van versleten zijn dus moet zien dat men arm tijdens het lopen niet teveel beweegt.
Ik had al veel liever een ander horloge gehad dat meer bij mijn activiteit aanleunt maar Garmin is me veel te duur voor wat ze aanbieden.

Coros Apex Pro
Een paar maand geleden heeft het horloge een update gehad dat er maps geupload kunnen worden.
Was normaal alleen maar breadcrumbs maar nu zit daar dus een visuele map bij.
Dit in combinatie met een lange batterijduur en een barometer exact wat ik nodig heb.

Gezien het horloge net in prijs gezakt is (400 ipv 500) niet te lang getwijfeld en me eentje besteld.
 
Ik zit hier nog steeds met een Forerunner 235 die ik tijdens mijn ultra avonturen onderweg moet opladen. Waar de oplaadpinnetjes wat van versleten zijn dus moet zien dat men arm tijdens het lopen niet teveel beweegt.
Ik had al veel liever een ander horloge gehad dat meer bij mijn activiteit aanleunt maar Garmin is me veel te duur voor wat ze aanbieden.

Coros Apex Pro
Een paar maand geleden heeft het horloge een update gehad dat er maps geupload kunnen worden.
Was normaal alleen maar breadcrumbs maar nu zit daar dus een visuele map bij.
Dit in combinatie met een lange batterijduur en een barometer exact wat ik nodig heb.

Gezien het horloge net in prijs gezakt is (400 ipv 500) niet te lang getwijfeld en me eentje besteld.
Ik heb ook jarenlang een Forerunner 235 gehad. Altijd wel tevreden van geweest, maar de batterij werd op de duur wel echt triestig. Net als jij dan gezocht naar wat betaalbare alternatieven voor Garmin. Ik heb een jaar geleden gekozen voor een Coros Pace 2, aangezien mijn focus wat minder op trailen ligt, maar meer op triatlon. Ik ben wel blij met de aankoop. Geen tierlantijntjes maar doet wat het moet doen. De app is wel wat wennen in het begin.
 
Ik zit hier nog steeds met een Forerunner 235 die ik tijdens mijn ultra avonturen onderweg moet opladen. Waar de oplaadpinnetjes wat van versleten zijn dus moet zien dat men arm tijdens het lopen niet teveel beweegt.
Ik had al veel liever een ander horloge gehad dat meer bij mijn activiteit aanleunt maar Garmin is me veel te duur voor wat ze aanbieden.

Coros Apex Pro
Een paar maand geleden heeft het horloge een update gehad dat er maps geupload kunnen worden.
Was normaal alleen maar breadcrumbs maar nu zit daar dus een visuele map bij.
Dit in combinatie met een lange batterijduur en een barometer exact wat ik nodig heb.

Gezien het horloge net in prijs gezakt is (400 ipv 500) niet te lang getwijfeld en me eentje besteld.

Is dit dan beter dan een Fenix 6, welke best wel rond deze prijzen te vinden is?
 
Terug
Bovenaan