Fitness Tracker Garmin Polar Coros Fitbit Welk sporthorloge of welke tracker voor mij?

Welke sporthorloge heb jij?

  • Garmin

    Stemmen: 127 57,0%
  • Polar

    Stemmen: 23 10,3%
  • Apple Watch

    Stemmen: 32 14,3%
  • Fitbit

    Stemmen: 9 4,0%
  • Samsung

    Stemmen: 14 6,3%
  • TomTom

    Stemmen: 4 1,8%
  • andere...

    Stemmen: 14 6,3%

  • Totaal aantal stemmers
    223
Ik vraag me wel af welke wedstrijd het juist was.
Want op de M&U site kan ik niks terugvinden.
 
Ik vraag me wel af welke wedstrijd het juist was.
Want op de M&U site kan ik niks terugvinden.

Trail des Cisterciens neem ik aan.

Ik ben geen mod, maar ik stel wel voor dat we terug on topic gaan. Gewoon een overdreven reactie op een niet-begrepen mop van @eniac, ik denk dat we het wel snappen nu.

100km blijft knap, dat bespreken kan nog altijd in het loop topic.

/mod mode turned off 😁
 
Dochtertje (9) heeft een fitbit ace2
Ze wil graag eentje waar ze haar training kan zien.
Ik sta echter niet achter de hartslaggegevens. Heeft ook geen nut bij jonge kinderen.

Welke is dan aan te raden?
Of kan je die functie uitschakelen?

Garmin 45s lijkt me wel wat
 
Atletiek.
Op deze leeftijd nog geen keuze wat het gaat worden kwa richting.

Nu zei ze xiaomi mi band 5
Want ze wil geen ronde. Meer de langwerpige dus
Zouden nog leden zijn met deze.
 
Atletiek.
Op deze leeftijd nog geen keuze wat het gaat worden kwa richting.

Nu zei ze xiaomi mi band 5
Want ze wil geen ronde. Meer de langwerpige dus
Zouden nog leden zijn met deze.

Hip zijn de echte sporthorloges natuurlijk niet voor een 9 jarige :p

Over Xaomi kan ik weinig zinnigs vertellen buiten dat het allicht niets is voor privacy bewuste mensen.
 
Ik ben van plan om aan activity tracker/sporthorloge te kopen maar kan moeilijk een keuze maken.
De voornaamste redenen om eentje te kopen zijn:
- Hartslagmeting
- Slaaptracking (graag ook slimme wekker)
- Hardlopen -> Dus GPS vereist, cadansmeting etc hoeft voor mij niet.
- Stappenteller

Ik heb er nu 3 op het oog:
- Fitbit Sense
- Garmin vivoactive 4S
- Samsung galaxy watch4 Classic.

Zijn er mensen die uit ervaring kunnen vertellen welke het fijnste is? En dan misschien ook de Apps?

Zelf fiets ik ook veel en heb een garming Edge, dus zou het misschien al makkelijker zijn om ook een garmin horloge te kopen.
 
Vandaag lancering van de forerunner 255. 955
Ben eens benieuwd!

Dikke horloge,
 
Aan 550 euro startprijs lijkt mij dat toch een vrij goede deal. De Fenix is natuurlijk nog een stapje omhoog (batterij, bouwkwaliteit) maar het prijsverschil is groot genoeg om die 955 zijn eigen plekje te geven, en qua functionaliteit biedt die heel veel.
 
Wat is dat allemaal met die 955 hier??! :angry:
De 255 dat is de GOTO watch!

Volledige multi-sport, Garmin pay, muziek, 30u batterijduur in GPS-modus, …
En jullie weten het, het scherm van de 255 is even groot als de 955 net zoals bij de 245 en 945.

Weinig redenen om een 955 te kopen! :p
 
Wat is dat allemaal met die 955 hier??! :angry:
De 255 dat is de GOTO watch!

Volledige multi-sport, Garmin pay, muziek, 30u batterijduur in GPS-modus, …
En jullie weten het, het scherm van de 255 is even groot als de 955 net zoals bij de 245 en 945.

Weinig redenen om een 955 te kopen! :p

Kaarten en navigatie. ;)

Mocht ik dat niet nodig hebben, dan is die 255 inderdaad een mooie aanbieding.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Kaarten en navigatie. ;)

Mocht ik dat niet nodig hebben, dan is die 255 inderdaad een mooie aanbieding.
Loop je wekelijks op route die je niet kent of kan memoriseren basis?

In 99% van de gevallen loop ik thuis of ergens waar ik de weg ken of waar de weg afgepijld is of aangeven door seingevers.
En 1% op vakantie of waar ik de weg niet ken. Maar ik ben al vrij pro geworden in routes te memoriseren met herkenningspunten :p
Ook maak ik op locatie vaak simpele rechtoe rechtaan routes. Of loop ik op ingesloten parcours. Soms loop je eens verkeerd maar nooit dramatisch.
Soms durf ik ook de smartphone meenemen in de flipbelt.

Maar op een 955 werkt het vlotter natuurlijk. Maar voor mij is dat de meerprijs zeker niet waard.
 
Loop je wekelijks op route die je niet kent of kan memoriseren basis?

Nu even minder door vrij grote impact van covid en de kilometrages daardoor noodgedwongen een stuk lager liggen, maar daarvoor toch geregeld in het weekend voor 20K en langer onderweg en dan is er zelfs vanaf je eigen voordeur een serieuze variatie in rondjes mogelijk. Echt, door de aanschaf van die 945 ging best wel een nieuwe loopwereld in eigen streek open.

Nu loop ik wel _echt_ niet graag met smartphone, dat moet ik ook zeggen.
 
Nu even minder door vrij grote impact van covid en de kilometrages daardoor noodgedwongen een stuk lager liggen, maar daarvoor toch geregeld in het weekend voor 20K en langer onderweg en dan is er zelfs vanaf je eigen voordeur een serieuze variatie in rondjes mogelijk. Echt, door de aanschaf van die 945 ging best wel een nieuwe loopwereld in eigen streek open.

Nu loop ik wel _echt_ niet graag met smartphone, dat moet ik ook zeggen.
Maar die wegen rondom je huis die ken je toch zou ik denken?
Er is hier in de buurt geen enkele weg waarop ik niet heb gelopen denk ik. En als je iets plant dan kom je toch altijd op banen uit of plaatsen waar je uw weg weet en u kan oriënteren?

Het maakt uw leven makkelijker. Maar voor thuis lijkt het mij niet echt nodig te zijn :p
 
Maar die wegen rondom je huis die ken je toch zou ik denken?

Als je loopjes tot 35K doet kan je daarmee al rap een mogelijk gebied van 100km² bestrijken... Ik ben voor mijn vorige marathontrainingen echt in gaten geweest waar ik zelfs met de wagen nog nooit geweest was, laat staan te voet.
 
Zelfde hier, voor mijn lange loop in het weekend genereer ik dikwijls gewoon een route met het gewenst aantal km (liefst zoveel mogelijk offroad), en bepaalde stukken komen wel regelmatig terug, maar ik ontdek toch nog altijd nieuwe wegels. Sommige zou ik trouwens niet eens opmerken en zo voorbijlopen, mocht ik niet weten dat je er volgens de gps in kan. (Het omgekeerde geldt soms ook; de gps zegt dat ik erin kan, maar in de praktijk is het niet zo😅).

Af en toe ook wel al de auto genomen om ergens anders te gaan lopen en in een andere omgeving te zitten, misschien decadent, maar ik vind het gewoon veel leuker om nieuwe plekken tegen te komen tijdens het lopen, dan gaan de kilometers sneller voorbij, anders is het soms toch aftellen.
 
Terug
Bovenaan