Watch Party: België - VS om 02:00

Kijk jij vanavond ook?

• Ik blijf wakker en kijk thuis

Stemmen: 11 23,4%
  • Ik sta op en kijk thuis

Stemmen: 16 34,0%
  • Ik kijk niet

Stemmen: 12 25,5%
  • Ik kijk op verplaatsing

Stemmen: 9 19,1%

• Totaal aantal stemmers
    47
Ik denk ook wel dat Pochettino het weet dat wij het moeilijk hebben tegen verdedigende blokken en ik verwacht dat ze zo gaan spelen.
Elke ploeg heeft het moeilijk tegen een verdedigend blok. Als Pochettino heeft opgelet, weet hij dat de Belgen het net heel erg moeilijk hebben tegen ploegen die hoog en veel druk zetten. Dat past ook nog eens veel meer bij het voetbal dat hij wil spelen, dus verwacht je maar aan een VS dat opnieuw heel enthousiast en met veel tempo zal spelen.

Dat heeft ook voordelen voor ons natuurlijk, want er zal veel meer ruimte zijn voor ons. En opnieuw, 't was wel maar een oefenmatch, maar 3 maanden geleden wonnen we nog met 2-5 (wat ze ginder precies al vergeten zijn, met de zekerheid waarmee ze al naar de volgende ronde kijken). Die Amerikanen gewoon afmaken nu. Dik statement maken naar de corruptie van FIFA en de VS.

Mocht ik van de FIFA zijn - ik stuurde nu een persbericht dat er straks uitzonderlijk met 12 wordt gestart, zo de spelregels wijzigen op het laatste moment lijkt me behoorlijk revolutionair te zijn en kan het entertainment gehalte alleen maar bevorderen denk ik. Infantino wordt gewoon de Messias waar iedereen zit op te wachten, de man die héél het spel gaat hertekenen.

Hopelijk krijgen jullie gelijk en zijn de duivels wat meer geprikkeld, het eerste uur tegen Senegal had men vermoedelijk niet voldoende elektriciteit ter beschikking om ook maar 1 duivel te prikkelen - zelfs de coach was kruiswoordraadsels aan het oplossen.

Het zal hopelijk een open wedstrijd zijn, waar elk team ervoor gaat.

Zou Doku nog een kans geven. Hij zal nu wel extra geprikkeld zijn, wetende dat er daar iemand op de bank zit die het de vorige match beter gedaan heeft dan hem.

Zou Doku nog een kans geven. Hij zal nu wel extra geprikkeld zijn, wetende dat er daar iemand op de bank zit die het de vorige match beter gedaan heeft dan hem.
Als dat de analyse is, laat je die vervanger toch starten?
Nu geef je hem het gevoel dat hij ongenaakbaar is, dat hij toch zijn startersplaats krijgt, ongeacht of hij goed of slecht speelt.

Zoiets gaat er bij mij niet in .

Ik denk dat ze er buiten België eigenlijk niet zo zeer van wakker liggen hoor.
Hier lijkt het nu alsof de bom internationaal gebarsten is, maar in het buitenland is dat morgen gewoon vergeten vrees ik.
Dat weet ik zo niet. Deze vat het wel perfect samen:

Alle elementen zijn wel aanwezig voor een heroïsch WK:
- Een situatie met de Doku, waarin we (waarschijnlijk) met een leugentje een longinfectie faken. Uiteindelijk helemaal niets aan de hand want voor wedstrijd 3 al terug!
- Remontada tegen Senegal
- het VS-debacle
- De Bond die neutraal, volgens procedures, reageert (sterke communicatie dit)

En we zijn nog maar aan de 8e finales!

"Wel wel wel!"

Alle elementen zijn wel aanwezig voor een heroïsch WK:
- Een situatie met de Doku, waarin we (waarschijnlijk) met een leugentje een longinfectie faken. Uiteindelijk helemaal niets aan de hand want voor wedstrijd 3 al terug!
- Remontada tegen Senegal
- het VS-debacle
- De Bond die neutraal, volgens procedures, reageert (sterke communicatie dit)

En we zijn nog maar aan de 8e finales!

"Wel wel wel!"

En dan misschien de volgende ronde nog een match tegen ex-bondscoach Roberto.

De vermoedelijke opstelling
(ik weet dat er meer dan 11 spelers op het plein staan, maar de KBVB heeft eenzijdig beslist de FIFA-regels snel even te veranderen)

------Courtois --- Lammens-----
Castagne --- Theate --- Een 3m hoge muur met prikkeldraad om illegale spelers tegen te houden --- Mechele ---
Federico Dimarco*

Vanaken---Raskin---Moreira -Tielemans

Doku --- Lukaku --- De Ketelaere - Trossard

*die wordt snel even genaturaliseerd voor de duur van de match

Dus de RBFA vraagt tekst en uitleg bij de FIFA, maar die nemen dat verzoek echter ineens aan als een officiële klachtindiening. Zo zorgt de FIFA ervoor dat ze achteraf die klacht nietig kunnen verklaren want de RBFA had volgens de procedure eerst tekst en uitleg moeten ontvangen voordat ze konden overgaan tot die klachtindiening ?????

Wauw, oké, sgoed zo... tot straks Amerika.

Dat bedoel ik dus juist. Dat je niet mensen moet categoriseren van "ah die komen uit arme landen, die zijn makkelijker om te kopen".
Nee . Money rules everywhere. Blatter en Infantino zijn inderdaad beschamende mensen, net zoals Michel Platini. Uit toplanden komen die. maar zijn meerdere malen in opspraak gekomen wat omkoping betreft.

Staat nog niet vast dat hij er iets mee te maken heeft. Bill White heeft zonet ook bevestigt dat Trump zich daar nooit zou mee moeien.
Bron
Trump bevestigde ook dat hij gebeld heeft met Gianni Infantino om de rode kaart te laten herzien. “Ja, ik heb de FIFA om een herziening gevraagd.”
Well well well...

Ook Trump en Giuliani zijn geen vreemden en spreken al maanden regelmatig over het WK met elkaar. De president wordt bijvoorbeeld ingelicht over de beveiliging en ook over de vooruitzichten van het Amerikaanse team. Het was Giuliani die aan de alarmbel trok bij Trump over de schorsing van de topspeler.

Achter de schermen was er dus meer aan de gang dan dat ene telefoontje. Giuliani richtte bijvoorbeeld samen met zakenman en gelddonor van de Amerikaanse voetbalbond Scott Goodwin de aandacht op de scheidsrechter die de rode kaart gaf. Ze visten naar oude beschuldigingen van matchfixing aan het adres van scheidsrechter Claus om het beroep kracht bij te zetten. Claus zou in Brazilië de uitkomst van wedstrijden hebben beïnvloed door onterechte rode kaarten uit te delen. Dat werd nooit bewezen.

Trump belde ook Mauricio Pochettino, de bondscoach van de VS, en wenste hem succes bij de wedstrijd tegen België.

3. Grove middelen​

Donderdag mengde minister van Buitenlandse Zaken Marco Rubio zich. Hij zei aan journalisten dat het Amerikaanse elftal benadeeld werd en riep op tot een beroepsprocedure. Die kwam er door de Amerikaanse voetbalbond, met ruggensteun van topadvocaten en de regering Trump. Het argument: er werden vertraagde beelden gebruikt door de VAR, wat indruist tegen de regels. De krant The New York Times heeft het document van drie pagina’s kunnen inkijken. Er werd in uitgelegd hoe de voetbalbond mogelijke hiaten in de regels rond rode kaarten zou kunnen gebruiken om haar zaak te versterken. Er werd zelfs voorgesteld om beroep te doen op de rechten van de VS als natie. Alle grove middelen dus, want succesvolle beroepen tegen rode kaarten op het WK zijn uiterst zeldzaam.

4. Lobby werkt​

Zondag komt het officiële nieuws naar buiten - vier dagen na het eerste telefoontje op woensdag. Het gelobby en de juridische manoeuvres hebben wel degelijk hun werk gedaan. Infantino en Trump spraken elkaar opnieuw, schrijft The New York Times, en de president vertelde dat de juiste beslissing werd genomen. Hij verkondigde dat ook op Truth Social: ‘Bedankt FIFA, om een groot onrecht terug te draaien’. Trump belde ook Mauricio Pochettino, de bondscoach van de VS, en wenste hem succes bij de wedstrijd tegen België. FIFA liet aan POLITICO weten dat het besluit genomen werd door een onafhankelijke tuchtcommissie.

Ja jongens..

Terug
Bovenaan