Wat zou jij doen als je de lotto wint?

Tot drie weken geleden 10 zaterdagen op rij gewonnen met de lotto waaronder 1 keer een vier. Dan een week niets en vorige week terug een vier. Hopelijk nu terug begonnen aan een winnende reeks. 🤞
Naar het schijnt als er bepaalde nummers getrokken worden dat die nummers dikwijls even blijven hangen en daarna de kans groter is dat een deel van die nummers opnieuw getrokken worden.

Alle dat is toch iets wat ik gehoord heb.

Hier ooit 4 plus een ster. Dat was dan een schamele 300 euro. Daarna meteen weer 3. Daar is het toen bij gebleven.
 
Naar het schijnt als er bepaalde nummers getrokken worden dat die nummers dikwijls even blijven hangen en daarna de kans groter is dat een deel van die nummers opnieuw getrokken worden.
Als een nummer getrokken is dan rolt hij uit de kom met ballen. Bij een volgende trekking gaan alle ballen terug in de kom.

Hoe kan de kans dan groter zijn dat hij bij een volgende trekking opnieuw getrokken wordt? Je ziet toch dat dit totaal geen steek houdt?

Mocht dit waar zijn, dan zou dit ten eerste statistisch moeten opvallen en ten tweede dan zou de Nationale Loterij zichzelf in de voet schieten, want dan zouden hun trekkingen voorspelbaarder worden wat hun winstmodel nogal in de war stuurt.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515
Ik weet niet of dat nu nog is, maar in het verleden kon je statistieken downloaden van alle trekkingen die in het verleden hadden plaatsgevonden. En ik had dan een dynamisch lijstje dat ik elke week speelde: meest getrokken ballen ooit, minst getrokken ballen ooit, enz aangevuld met dan nog eens verjaardagen van mijn gezin enz.

Allemaal quatsch natuurlijk, maakt geen hol uit. Quickpick FTW, daar heb ik 2 jaar geleden toch deftig mee gewonnen:
Leuk om al die fantasietjes hier te lezen :)

Hier nog eens een realiteitje. Had vorige woensdag 5 juiste op de lotto, en iets meer dan €1600 gewonnen. Uiteraard mooi meegenomen, maar steekt wel dat ik het ontbrekende cijfertje in het roostertje ernaast had gespeeld. Er was slechts 1 winnaar in rang 1 die €4mio heeft opgeschept. €2mio daarvan had dus van mij kunnen zijn... Ondertussen wel bekomen, maar is wel wrang om er zo dicht bij te zitten.

C9V4ITR.png
 
Als een nummer getrokken is dan rolt hij uit de kom met ballen. Bij een volgende trekking gaan alle ballen terug in de kom.

Hoe kan de kans dan groter zijn dat hij bij een volgende trekking opnieuw getrokken wordt? Je ziet toch dat dit totaal geen steek houdt?

Mocht dit waar zijn, dan zou dit ten eerste statistisch moeten opvallen en ten tweede dan zou de Nationale Loterij zichzelf in de voet schieten, want dan zouden hun trekkingen voorspelbaarder worden wat hun winstmodel nogal in de war stuurt.
Ik volg je dat dit (op het eerste zicht alvast) geen steek houdt. Maar ik had dat wel ergens gelezen. (zelfs ik verzin zoiets niet, zo goed ben ik nu ook weer niet) In hoeverre dat waar is, is altijd met een korreltje zou te nemen. Dat was waarschijnlijk weer zo'n artikel van 'meh' :tongue:

Dan stond daar bijvoorbeeld in dat artikel, dat iemand die alle cijfers juist heeft, een heel grote kans heeft om meteen daarna nogmaals 4 of 5 juiste cijfers te hebben.

Ik zal proberen het artikel nog te googlen maar ik weet niet of ik het snel terug vind.
 
Laatst bewerkt:
Tot drie weken geleden 10 zaterdagen op rij gewonnen met de lotto waaronder 1 keer een vier. Dan een week niets en vorige week terug een vier. Hopelijk nu terug begonnen aan een winnende reeks. 🤞
Hoeveel zet je dan in per deelname? Als het bedrag dat je wint lager is dan wat je heb ingezet, heb je nog steeds verloren.

Voor mij betekent "winnen" meer winnen dan wat je hebt ingezet, met die gedachte heb ik me gerealiseerd dat ik eigenlijk nog nooit iets heb gewonnen met de lotto, alleen maar geld verloren lol
 
Hoeveel zet je dan in per deelname? Als het bedrag dat je wint lager is dan wat je heb ingezet, heb je nog steeds verloren.

Voor mij betekent "winnen" meer winnen dan wat je hebt ingezet, met die gedachte heb ik me gerealiseerd dat ik eigenlijk nog nooit iets heb gewonnen met de lotto, alleen maar geld verloren lol

Ja,
 
Deze maand al weer een pot van 130 miljoen te winnen bij Euromillions.
Normaal gezien was dat 2 of 3keer per jaar, dit is de 2de in 3 maanden.
 
Nu zaterdag Lotto Pot van 6 miljoen.
Winnaar iemand uit Brussel,
Belliardstraat 25-33
1040 Brussel
De grote € millions pot van 130
wordt gewonnen in Frankrijk, in de hoofdstad Parijs.
 
Nu zaterdag Lotto Pot van 6 miljoen.
Winnaar iemand uit Brussel,
Belliardstraat 25-33
1040 Brussel
De grote € millions pot van 130
wordt gewonnen in Frankrijk, in de hoofdstad Parijs.
Het eerste voorspelling is al fout, lotto niet uit, volgende trekking 6,5 miljoen.
Voor de Euromillions moeten we nog tot volgende week wachten.
 
Terug
Bovenaan