Wat zijn jouw kwaaltjes en aan welke leeftijd?

44 hier. Weinig leeftijdsgerelateerde last eigenlijk. Beetje last van onderrugpijn. Als IT'er voornamelijk zittend werk. Veel bewegen is de boodschap. Probeer elke week/weekend toch 15km te wandelen. Tot vorig jaar nog zaalvoetbal gespeeld. Daar merkte ik vooral op dat blessures niet zo snel genazen. Tijd me me eens aan het bijna sociaal verplichte padel te wagen. 😆 Aan de ogen merk ik het meeste. Tegenwoordig moet ik mijn bril(verziend) opheffen om dichtbij te kunnen lezen. 🤓
 
35 jaar en het is in het laatste jaar precies allemaal verkeerd beginnen lopen.

Tinnitus
Hevige schouder- en nekpijn
Pijn onderaan de rug
Slecht slapen

Alle vier de kwaaltjes versterken elkaar, dus het is moeilijk om uit die cyclus te raken.
 
45 volgende week en op heden begin ik te merken dat kleine lettertjes van dichtbij lezen wat moeizamer wordt.

voor de rest enkel af en toe mijn knieën, maar dat is al jaren zo
 
Als ik eet, dan heb ik regelmatig last van hoestbuien. Mijn strottenklepje werkt niet goed. Er lekt maw een beetje voedsel naar de luchtpijp ipv de slokdarm.

Voor zover ik herinner heb ik al zeker sinds mijn 10de dit probleem. Ik heb dit ook nog nooit laten behandelen.
Het is gewoon een beetje vervelend, maar het doet geen pijn en het wordt ook niet / nooit erger met de jaren.

Nog iemand hier die dit probleem heeft?
 
Terug
Bovenaan