Party/Festival Wat was jouw laatste concert voor de coronacrisis?

Slyke

Well-known member
En dan ineens in maart 2020 gingen de lichten uit.
Wat was jouw laatste concert waar je (allicht nietsvermoedend) naar toe bent geweest voor de crisis en dat meteen dan ook het laatste is geworden voor heel lange tijd?

Bij ons was het de theatertour van Praga Khan...
Voor een halfgevulde zaal in Ninove, waarbij ik mij toch wel de bedenking maakte dat ze hieraan waarschijnlijk zo goed als niks aan verdiend hebben...

Concert zelf was niet memorabel, maar nu wel, omdat het dan ook de laatste is geworden voor 2020... :-(
(impressiefoto uit CC Merksem)

2020861_047.jpg
 
De laatste waar ik als publiek aanwezig was: de afscheidsshow van Raketkanon in de Vooruit op 27 februari. Volle zaal, zalige show en de toetsenist die pech had met de power supply van een keyboard waardoor ze geen bis konden spelen en zo een onvergetelijk afscheid kregen.

Melanie-Marsman-6-RaketkanonMelanieMarsman.jpg


Het laatste waar ik op gewerkt heb was 8 maart, 10 maart was de volgende maar die werd de dag zelf afgelast en toen was 't gedaan.
 
Laatst bewerkt:
Even denken. Moet ofwel Rivers of Nihil (Trix), ofwel Leprous + The Ocean (Zappa) geweest zijn. Of misschien Opeth in de AB?
Ik had ook nog een ticket voor Alcest (Botanique) in maart, maar moest werken op een beurs in Nederland die dag. Ik heb mijn ticket toen cadeau gedaan aan een maat met het gedacht "Ze komen toch naar Graspop, no biggie." Een paar dagen later was de beurs gesloten, zat ik werkloos thuis, en was Graspop zo goed als afgelast. 😒

Ik mis het echt enorm. Heb al tickets voor een stuk of 4 concerten volgend jaar, als er daar zelfs maar één van zal kunnen doorgaan zal het al een geweldig succes zijn...
 
14 januari 2020: Zebrahead en Sum 41 in de Lotto Arena.

Ik ging eigenlijk niet mee gaan want ben geen extreem grote fan van Sum 41 (Zebrahead vroeger wel grijs gedraaid en ooit nog gezien in het Depot denk ik). Uiteraard heel blij dat ik toch geweest ben, was ook een zeer goed optreden van Sum 41.
 
Laatste grote concert was Tenacious D in Vorst in februari, met een kleine honderd man op de tram...aanschuiven om te gaan pissen in urinoirs die overliepen. Nog geen maand later bleek 5 man aan de supermarkt plots een obstakel ....times change fast.

Tenacious D was trouwens best goed, toch het tweede deel van de show met de hits, die tekenfilm met vliegende foefen boeide niet zo.

Laatste optreden was de voorbije zomer, Absynthe Minded akoestisch in de tuin van een C.C voor een heel klein publiek. Envoi en My Heroics op een warme zomeravond met lichtjes in de bomen. Erg klein, en tegelijk ook erg groots.
 
Kölsh in de Waagnatie in Antwerpen ergens midden december 2019 geloof ik. Epische set, als dit mijn laatste party ever was, dan kan was het een afscheid in schoonheid :unsure:
 
14 januari (Lotto Arena):


Ik ging eigenlijk niet mee gaan want ben geen extreem grote fan van Sum 41 (Zebrahead vroeger wel grijs gedraaid en ooit nog gezien in het Depot denk ik). Uiteraard heel blij dat ik toch geweest ben, was ook een zeer goed optreden van Sum 41.
Dit was ook mijn laatste optreden. Ik ben wel grote Sum 41 fan and it was awesome!!! :D

Het moment datie plots opdook helemaal vanachteren: https://photos.app.goo.gl/wNShhxcpNZBm6CiG9
 
Een café-concert van een onbekende, obese kerel die het nodig vond om zonder t-shirt op te treden.
Wist wel de tent te entertainen.
 
Het Zesde Metaal in De Kreun in februari voor de lockdown.

Heb deze zomer wel nog een optreden kunnen meenemen van een onbekende artiest (naam vergeten:p) op een pop up concert in Ingelmunster, werkte er wel als vrijwilliger maar toch heel het optreden kunnen volgen.

En toen de 4AD even open mocht in september rap nog Briqueville meegepikt!
 
5 maart Big Thief in de Ab en 6 maart Torres in de Botanique.
Ik sta te popelen om terug de concerten in te vliegen. 😩
 
Sunn 0))) op 29/01 in de Kreun

Het aantal dB's was hoog genoeg voor het ganse jaar maar ik had nog een pak tickets gekocht voor een goed gevuld jaar.
 
Bütcher hun albums release show in het Bos, eind januari.
3 support bands ook waarvan ik me er 2 herinner. Bütcher zelf was fantastisch en ik dacht vertrokken te zijn voor een geweldig concertjaar.

In februari nog Napalm Death laten passeren omdat ik geen zin had om alleen naar Antwerpen te trekken voor een band die ik al zo vaak gezien had. Ondertussen zou ik veel verder rijden voor minder goeie bands...
Ik heb tickets liggen voor 3 festivals (allemaal van dit jaar overgeheveld naar 2021) maar ik vrees dat het nog njet zal worden.
 
DMA’s in Brixton Academy 6 maart, geluk gehad met dat weekendje Londen, een week later was het prijs.

5.000 Britten die losgaan op een band uit Australië maar met een sound die precies uit Manchester komt. Bij thuiskomst meteen opnieuw tickets gekocht voor dezelfde band maar dan in Alexandra Palace. Optreden uiteraard al meermaals uitgesteld. Voorlopig staat het nu op 10 april 2021. Ah, we zien wel
 
Was op erasmus in madrid toen alles begon voor mij was het ' the bay area strikes back tour' met exodus testament en death angel in palacio vistalegre. Herriner mij vooral de PA die het begeeft bij Exodus waarna Gary Holt roept ' you guys are so fucking metal you blew up the PA' de man een soundcheckske doet met wat naar Van Halen neigende improvisatie en de band de onderbreking compenseert met een cover van Motorbreath van Metallica
 
Mijn voorlaatste was: 23/11/2019

Angerfist - Diabolic Dice in de AFAS LIVE @Amsterdam


Mijn allerlaatste was: 14/12/2019

DJ Paul Elstal - 25 Years Rainbow in The Sky in de Gelredome @Arnhem


(opgenomen met een brakke Samsung A8)
 
Terug
Bovenaan