Wat was jouw eerste motorisch voertuig?

Chill Panda

Well-known member
Crowdfunder FE
Hallo allemaal, wat was jullie eerste motorisch voertuig?

Op mijn 16: Honda Wallaroo (rood)
Op mijn 18: Ford Fiesta (wit)

Foto’s ter illustratie:
DBAC69-DF-5-F59-4-D1-D-ADAF-2078-C2-E3-B049.jpg

C028-DB8-B-2-A51-4-EB0-821-B-D3-C727-AFF4-A5.jpg
 
Het eerste:
Een go-car met een motor van een grasmachine op (een gevaar, heeft ook niet zo lang geduurd).

Daarna:
220px-Minibike_racer_Ivar_at_Wilrijk_%28B%29.jpg


En op mijn 16e (maar toen was ik er niet veel mee...):
NISSAN%2FSUNNY%2Fsedan%2F4%2F1991%2Fexterior-photos%2Fo%2Fnissan-sunny-sedan-4-doors-1991-model-exterior-photos-3.jpg
 
Vespa Avanti toen ik 16 was.... Mijn was helemaal mat zwart, met donkergroene velgen. Hoe show waren we toen!

Donor.jpg
 
Als grote fan van de moto GPs in de jaren 90, moest er natuurlijk een Aprila RS50 komen, afstelling eruit en vlammen maar ;)

Aprilia_RS_50_Tetsuya.jpg
 
polo-2-1982-826x466.jpg

ne polo 1000cc, maar in het wit en ik dacht eigenlijk dat het ne vijfdeurs was, maar daar vind ik niet direct foto`s van. Als ik er mee naar de ardennen reed moest ik me tussen de camions zetten op de autosnelweg want wanneer hij bergop moest had hij problemen: tegen dat ik boven was haalde hij nog maar 80 in het uur. :p Maar verdriet dat ik had toen ik hem in de prak had gereden (bij regen controle verloren over het stuur en dwars tegen een borduur gegaan waardoor heel de constructie uit haak stond)
 
ne polo 1000cc, maar in het wit en ik dacht eigenlijk dat het ne vijfdeurs was, maar daar vind ik niet direct foto`s van. Als ik er mee naar de ardennen reed moest ik me tussen de camions zetten op de autosnelweg want wanneer hij bergop moest had hij problemen: tegen dat ik boven was haalde hij nog maar 80 in het uur. :p Maar verdriet dat ik had toen ik hem in de prak had gereden (bij regen controle verloren over het stuur en dwars tegen een borduur gegaan waardoor heel de constructie uit haak stond)
Met mijnen Twingo zo ooit naar de Ardennen gereden (Ouren (Burg-Reuland). Met 4 erin en koffertje vol die snelheid zien zakken tot 70 per uur.
Dan had het die nacht nog gesneeuwd (en veel) en daarna begin het te vriezen, hebben ze mij daar nog een helling op moeten duwen enal, good times.
 
polo-2-1982-826x466.jpg

ne polo 1000cc, maar in het wit en ik dacht eigenlijk dat het ne vijfdeurs was, maar daar vind ik niet direct foto`s van. Als ik er mee naar de ardennen reed moest ik me tussen de camions zetten op de autosnelweg want wanneer hij bergop moest had hij problemen: tegen dat ik boven was haalde hij nog maar 80 in het uur. :p Maar verdriet dat ik had toen ik hem in de prak had gereden (bij regen controle verloren over het stuur en dwars tegen een borduur gegaan waardoor heel de constructie uit haak stond)
Genoeg witte gevonden, maar helaas nergens een 5-deurs.

 
Mijn eerste wagen was een Golf 2 1.6 naft.
Heb die een 3-tal jaar gehad.

DVVGgDY.jpg



Was een goed auto'tje maar zoop echt veel naft.
 
48518480241_09352bdeb0_n.jpg


Nissan sunny N13 1.4 12V.
Een antraciet grijze met 13" velgskes, Sebring uitlaat, H&R veren en nog wa prullen.
Heb er geen foto van, in '97 had ik nog geen smartphone 😋
 
Mazda 323F. Nog nooit zo hard verliefd geweest op een merk / Wagen. Gekocht voor enkele duizenden euro in 2001. Wat een platte motor was me dat in terugblik. 😅

1200px-Lantis001.jpg
 
Spijtig genoeg geen foto's
16j->18j
Watergekoelde camino 72cc polini uitgeboord bordeaux metalic leovinci uitlaat (ook hele hoop andere kits).
Wallaroo paars metalic met hele hoop kits en uitlaten, race krukas, andere ster, trekgewichten...
Honda NSR met full carnage, uitgeboorde malossi met tecno uitlaat, carbu en sproeier van 125cc, trek tandwielen... jangelde 14000rpm in 6e aan 140km/u, ben ik tevens ook uiteindelijk mee gepakt geweest door de toenmalige rijkswacht in 1996. 97km/u op de rollen (in 4e versnelling, rijkswachter had niet door dat er nog 2 waren :rofl:)
 
Terug
Bovenaan