Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Bureauwerk: welke stappen onderneem jij om gezond te blijven?
En nog moeilijker voor mij dan mijn gewicht an sich: Mijne buikomtrek.
Ik ben 99% van mijn leven altijd op gewicht geweest (BMI gemiddeld 23-24). Momenteel zit ik rond de 24 BMI.
Ik ben heel mijn leven ook altijd erg sportief geweest. Ik ben nu 50 jaar. Ik sport nog steeds gemiddeld 3 tot 4x per week. Ik snoep nog amper en ik eet tegenwoordig ook vrij gezond. En mijne buik is toch gewoon 97 cm wat volgens google te dik is (streefdoel is < 94 cm)
Ik las onlangs ook een artikel (ik vind het niet meteen terug) waarbij ook beweerd werd dat de gemiddelde Belgische man van 50 jaar een buikomtrek van 94 cm heeft. Hmm ik geloof van dat laatste echt helemaal niks van als ik zo rond mij kijk. (De rest geloof ik best)
De bureaustoelen op het werk zijn niet van de beste. Iemand enige tips om daar mee om te gaan? Ik heb momenteel niet echt last van iets maar merk toch dat ik me af en toe eens verzet om comfortabel te blijven. Dacht misschien een gelkussen of iets dergelijks te kopen. En nee, een nieuwe stoel vragen is helaas geen optie
Verder zet ik wel mijn monitor op het werk al jaren op nachtlicht. Ik weet niet of dat echt veel helpt maar ik vind het toch alvast veel aangenamer om een hele dag op te kijken.
Iets waar ik de laatste jaren serieus met struggle. Heel veel last van mijn spier in nek en bovenrug. Al 2 keer enkele maanden bij de kine om alles terug in orde te krijgen maar problemen komen altijd terug. Ik kan mezelf heel moeilijk forceren om 8u een goede houding aan te nemen. Alsook de laatste jaren is mijn lichaamsgewicht de hoogte ingegaan, helemaal niet dramatisch maar voor mij persoonlijk mag het toch minder zijn.
Zelfdiscipline voor deze zaken is bij mij echt wel een probleem, helaas.
Ik ben een stuk jonger dan de meesten hier, dus uiteraard nog geen fysieke klachten. Maar wat ik wel merk als ik quasi 8 uur heb gezeten is dat ik mentaal geen enkele fut meer heb.
Zo'n standing desk is al jaren een hype, maar ondertussen is ook al gebleken dat lang stilstaan eigenlijk weinig voordelen biedt.
Zo'n walking pad is eigenlijk het beste.
Ik ben een stuk jonger dan de meesten hier, dus uiteraard nog geen fysieke klachten. Maar wat ik wel merk als ik quasi 8 uur heb gezeten is dat ik mentaal geen enkele fut meer heb.
Zo'n standing desk is al jaren een hype, maar ondertussen is ook al gebleken dat lang stilstaan eigenlijk weinig voordelen biedt.
Zo'n walking pad is eigenlijk het beste.
De bedoeling van een standing desk is ook afwisselen tussen zitten en staan, niet om de hele dag recht te staan.
Ik ga af en toe eens wandelen tijdens de middagpauze (een kwartier tot een half uur), dat helpt wel om dan nadien wat beter gefocust te zijn.
Iets waar ik de laatste jaren serieus met struggle. Heel veel last van mijn spier in nek en bovenrug. Al 2 keer enkele maanden bij de kine om alles terug in orde te krijgen maar problemen komen altijd terug. Ik kan mezelf heel moeilijk forceren om 8u een goede houding aan te nemen. Alsook de laatste jaren is mijn lichaamsgewicht de hoogte ingegaan, helemaal niet dramatisch maar voor mij persoonlijk mag het toch minder zijn.
Zelfdiscipline voor deze zaken is bij mij echt wel een probleem, helaas.
Neem dit met enkele serieuze korreltjes zout, en van een vreemdeling op het internet met alle bedenkingen van dien, maar...
Uw probleem is niet een fysisch probleem perse van houding of beweging. Uw probleem is een mentaal gezondheidsprobleem. Uw symptomen zijn bijna zwart op wit de tekenen van iemand die onder zware stress staat.
Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg dat dit tekenen zijn hiervan.
Tante: Amai ge zijt mager geworden!
Ik zit daar met ne *smile*
Tante: Vooral in uwe nek zie ik dat. Daar hangt gene gram vet meer aan en uw gezicht is ingezakt.
Tante: Amai ge zijt mager geworden!
Ik zit daar met ne *smile*
Tante: Vooral in uwe nek zie ik dat. Daar hangt gene gram vet meer aan en uw gezicht is ingezakt.
‘S ochtends voor ik ga werken ga ik +- 30 min lopen. Na het werk ga ik +- 35 min krachttraining doen. Tussendoor regelmatig eens wat rondwandelen in de office. Voor projectopvolging moet ik regelmatig ook eens naar andere locaties wandelen.
En dan soms ‘s avonds ook nog een korte wandeling van 20-30 minuten.