Wat voor originele cadeaus koop je voor een mini-gender-reveal party?

KnightOfCydonia

Well-known member
Crowdfunder FE
Zie titel.

Eigenlijk zijn algemene originele baby-cadeautips ook welkom, want ik ken het geslacht wel al (ik ben de "secretkeeper" die de rookbommen moet regelen voor de ouders).

Wegens corona zal de "party" buiten gebeuren bij mooi weer, opgesplitst in groepjes van max. 4. Min of meer corona-proof dus.
Eén keer: koppel + fotograaf + ik en dan nog twee keren het koppel met de ouders van elk van de twee (ook apart). Dus graag geen opmerkingen daarover.
 
Mijn eerlijk idee: waarom zou je daarvoor een cadeau kopen? Cadeau bij geboorte/babyborrel, sure, maar dit? :/
 
Mijn eerlijk idee: waarom zou je daarvoor een cadeau kopen? Cadeau bij geboorte/babyborrel, sure, maar dit? :/

Omdat er wegens corona en privé-omstandigheden ook geen babyshower zal zijn, en de personen in kwestie dat erg vinden.
Ik vind een cadeau voor zo'n gelegenheid ook niet per se een must hoor. Het zal ook sowieso iets kleins worden.

En egoïstischer mischien: om de eerste te zijn met een origineel cadeautje op maat :p.
 
Wij hebben daar ook geen cadeau voor gemaakt. Omdat die van ons ook in corona viel en we de ouders toch iets of wat een leuk momentje wouden bezorgen hebben we (in een kleine kamer die gemakkelijk te kuisen was hehe) een filmpje gemaakt waar we een ballon, met van die prullen in de kleur van het geslacht, laten ontploffen en dan daar iets bij gezegd.

't is wat roeien met de riemen die je hebt nu, maar cadeau's voor een gender reveal lijkt me er toch wat over. Wat je zou kunnen doen is cupcakes die gewoon gender neutraal langs buiten zijn met dan een roze of blauwe vulling ofzo. Meer zou ik niet doen tbh.
 
Wij hebben daar ook geen cadeau voor gemaakt. Omdat die van ons ook in corona viel en we de ouders toch iets of wat een leuk momentje wouden bezorgen hebben we (in een kleine kamer die gemakkelijk te kuisen was hehe) een filmpje gemaakt waar we een ballon, met van die prullen in de kleur van het geslacht, laten ontploffen en dan daar iets bij gezegd.

't is wat roeien met de riemen die je hebt nu, maar cadeau's voor een gender reveal lijkt me er toch wat over. Wat je zou kunnen doen is cupcakes die gewoon gender neutraal langs buiten zijn met dan een roze of blauwe vulling ofzo. Meer zou ik niet doen tbh.

Dat is inderdaad een leuk ideetje voor een aanvullende kleinigheid. Thanks!
 
Ik snap het nut niet van die gender reveal party's, dat is weer zo een trend die komt overgewaaid uit Hollywood. Vroeger belde je gewoon naar de mama met de melding welk geslacht het was, of je wachtte tot de geboorte en dan wist iedereen het in het ziekenhuis. Wat is daar mis mee?

Allé, in tijden waarin alles en iedereen zo hard hamert op genderneutraliteit waarbij het niet zou mogen uitmaken of iemand M/V/X is, worden plots feestjes gegeven om net in de verf te zetten of iemand M/V is. Fiestjeeeeuh, woohoow, tis ne jongen.

Wou dat gewoon effe kwijt, ik heb geen idee wat je daarvoor moet kopen. :)
 
Mijn vriendin maakt altijd een dekentje voor de baby, de meesten zijn daar toch altijd blij mee.
 
Als ik dit lees, ben ik blij dat wij zelf het geslacht niet wisten :p.

Ik vrees dat eender welk cadeau niet bijster origineel gaat zijn...
 
Ik snap het nut niet van die gender reveal party's, dat is weer zo een trend die komt overgewaaid uit Hollywood. Vroeger belde je gewoon naar de mama met de melding welk geslacht het was, of je wachtte tot de geboorte en dan wist iedereen het in het ziekenhuis. Wat is daar mis mee?

Allé, in tijden waarin alles en iedereen zo hard hamert op genderneutraliteit waarbij het niet zou mogen uitmaken of iemand M/V/X is, worden plots feestjes gegeven om net in de verf te zetten of iemand M/V is. Fiestjeeeeuh, woohoow, tis ne jongen.

Wou dat gewoon effe kwijt, ik heb geen idee wat je daarvoor moet kopen. :)

Ik snap u wel hoor. Dat soort hypes zijn meestal ook niet aan mij besteed. Maar niet mijn kind hé. :cautious:
 
Wel grappig gender reveal parties winnen aan populariteit in een tijd waarin mensen na hun huwelijk en het krijgen van eigen kinderen nog swappen van gender.
 
Wel grappig gender reveal parties winnen aan populariteit in een tijd waarin mensen na hun huwelijk en het krijgen van eigen kinderen nog swappen van gender.
Vooral een beetje raar dat het "gender-reveal" is, want dat staat op dat punt effectief niet vast. Sex-reveal zou beter zijn, maar ik weet niet of je veel mensen gaat vast krijgen voor een sex-reveal party. Ik denk dat er nogal veel een verkeerd beeld gaan hebben :D
 
118942113_4147485828672422_2149687105724423995_o.jpg
 
Ik snap het nut niet van die gender reveal party's, dat is weer zo een trend die komt overgewaaid uit Hollywood. Vroeger belde je gewoon naar de mama met de melding welk geslacht het was, of je wachtte tot de geboorte en dan wist iedereen het in het ziekenhuis. Wat is daar mis mee?

Allé, in tijden waarin alles en iedereen zo hard hamert op genderneutraliteit waarbij het niet zou mogen uitmaken of iemand M/V/X is, worden plots feestjes gegeven om net in de verf te zetten of iemand M/V is. Fiestjeeeeuh, woohoow, tis ne jongen.

Wou dat gewoon effe kwijt, ik heb geen idee wat je daarvoor moet kopen. :)

Dit. 100%.

Ik zit nu zo wat in de leeftijdsgroep dat er mensen rond mij kinderen beginnen krijgen en ik hoop echt dat het merendeel van mijn vrienden niet zo idioot zullen zijn om genderreveals te organiseren.
 
Een verfbom om het interessant te houden (en tegelijk aan te geven dat ge het toch maar een opgeblazen gedoe vindt)? :unsure:
 
Wij gaan gebakjes met gekleurde vulling rondbrengen. Als er geen covid was, dan zouden we dit ook niet doen, maar we hebben de indruk dat onze naaste omgeving wel eens wat ander nieuws kan gebruiken dan de dagelijkse negativiteit.
 
Terug
Bovenaan