D
Deleted member 621
Guest
Met de platte hand niet (of toch niet "zomaar"-aan het begin van elke les gebed
-peuter/kleuter de nonnekes die uw losse tanden met de hand uittrokken
-de nonnekes die u bij watervrees in het zwembad met de platte hand op het hoofd onderduwen
-de nonnekes die de klas op een veld vrij lieten spelen terwijl ze aan de overkant van het straat op het terras trappisten lagen binnen te koppen
Ah, herinneringen![]()
), maar ik werd sowieso mentaal nogal gepusht om onder te gaan en een "schat" te pakken. (Van die zwarte dingen die naar de bodem zakten.) Als ik vervolgens tranen in mijn ogen kreeg was het van "geen krokodillentranen hé". (Ik zat misschien in de tweede/derde kleuterklas of zo.)En nee, dat heeft niet geholpen. Pas nadat ik kon zwemmen durfde ik echt onder water, en dat volledig zonder druk van leerkrachten. Dat was pas in het eerste leerjaar.
Het argument dat je van al die "rare" dingen op school "sterk" en "hard" wordt heeft bij mij in ieder geval niet gewerkt.
Ik ben nooit echt een durver geweest en mij daartoe pushen heeft daarin zeker niet geholpen. Nu, ik spreek natuurlijk alleen voor mezelf.
En voor degenen die denken dat het bij hen erger was: niet iedereen hier is van dezelfde tijd, heeft dezelfde dingen meegemaakt en ieders grenzen zijn nu eenmaal anders.

Laatst bewerkt door een moderator:

.

(en ben ook niet van Ieper