Wat is voor jou wel vanzelfsprekend, maar voor anderen niet?

Interessant. Heb je daar voorbeelden van?
Welja, voor mij is het makkelijker te onthouden bij bepaalde klanken in mijn hoofd:
1610693780 is bijv zestien-honderdenzes-negen-drie-zeven-tachtig.
1660724480= zestien-zes-nul-zeven-twee-vierenveertig-tachtig.
Ik maak er zelden allemaal losse cijfers van maar ik groepeer ze ook niet allemaal.
9809532380= maak ik wel weer losse cijfers van 9-8-0-9-5-3-2-3-8-0 want doet me denken aan dat liedje van will tura.
Kan het ook verder niet uitleggen maarhet werkt voor mij wel.

Dit wordt mijn favoriete topic.

• Als je zegt dat je naar een event komt, dan kom je ook gewoon naar dat event en probeer je dat niet opportunistisch te gaan verzetten omdat je te lomp bent om een agenda te gebruiken of omdat je het klaarblijkelijk danig onbelangrijk vindt. Er zijn namelijk andere mensen die misschien hemel en aarde hebben verzet om dat moment vrij te houden. Gewoon 2 seconden nadenken gecombineerd met de gedachte dat de evenaar niet door uw reet loopt, zou daarvoor voldoende moeten zijn. Geen excuses.
  • En als er echt uitzonderlijk iets tussenkomt (bijvoorbeeld: uw kind is gestorven en de begrafenis is exact op dat moment), dan geef je MINSTENS de reden aan de organisator. Zeg niet zomaar: "er is iets tussengekomen", het feit dat je het niet eens durft benoemen wàt er is tussengekomen, betekent wellicht dat het een heel idiote of beschamende reden is, en dus eigenlijk dus geen echte reden. Als je onbetrouwbaar bent of uw tijd veel belangrijker vindt dan een ander zijn tijd, wees dan een man en kom er dan voor uit.

Laatst bewerkt:
Uw eigen rijksregisternummer van buiten kennen, ik ging er van uit dat de meeste mensen dat wel zouden kennen maar toch al vaker gemerkt de meeste mensen dat telkens moeten gaan opzoeken.

Ik ken die ook vanbuiten.
Ik heb die indertijd (10 jaar terug ofzo) vaak moeten ingeven als ik inlogde bij de VDAB. En dat is blijven hangen.

• En als er echt uitzonderlijk iets tussenkomt (bijvoorbeeld: uw kind is gestorven en de begrafenis is exact op dat moment), dan geef je MINSTENS de reden aan de organisator. Zeg niet zomaar: "er is iets tussengekomen", het feit dat je het niet eens durft benoemen wàt er is tussengekomen, betekent wellicht dat het een heel idiote of beschamende reden is, en dus eigenlijk dus geen echte reden. Als je onbetrouwbaar bent of uw tijd veel belangrijker vindt dan een ander zijn tijd, wees dan een man en kom er dan voor uit.
het is misschien ook gewoon een kwestie van "dat zijn uw zaken niet".
als ik naar een begrafenis moet gaan, moet ik dat ook niet aan iedereen zijn neus hangen.
kan ook over een huwelijk gaan dat die week ineens naar de kloten is gegaan, daar hebt ge imo ook geen zaken mee.

het is niet automatisch omdat ge niet wilt zeggen waarom, dat het een bagatel is.

Zittend plassen als man. Why on earth zou ik thuis de moeite doen om te mikken, dan waarschijnlijk wel ergens missen en het dan nog moeten opkuisen???
Gewoon gaan zitten....

Zittend plassen als man. Why on earth zou ik thuis de moeite doen om te mikken, dan waarschijnlijk wel ergens missen en het dan nog moeten opkuisen???
Gewoon gaan zitten....
ik doe dat ook al lang. Snap eigenlijk niet dat mannen rechtstaan bij een gewone toilet. Spetters all over the place. Het is toch gemakkelijker en properder om gewoon even te gaan zitten?
Nu ja, veel mannen kuisen ook gewoon niet op. Tel daarbij op dat vele denken dat hem langer is dan hij in het echt is en ge hebt dan ook nog een sticky floor (zelfde bij urinoirs trouwens).

ik doe dat ook al lang. Snap eigenlijk niet dat mannen rechtstaan bij een gewone toilet. Spetters all over the place. Het is toch gemakkelijker en properder om gewoon even te gaan zitten?
Nu ja, veel mannen kuisen ook gewoon niet op. Tel daarbij op dat vele denken dat hem langer is dan hij in het echt is en ge hebt dan ook nog een sticky floor (zelfde bij urinoirs trouwens).
@Tanuki_ moet vast blij zijn met jouw plashouding.

:unsure:

het is misschien ook gewoon een kwestie van "dat zijn uw zaken niet".
als ik naar een begrafenis moet gaan, moet ik dat ook niet aan iedereen zijn neus hangen.
kan ook over een huwelijk gaan dat die week ineens naar de kloten is gegaan, daar hebt ge imo ook geen zaken mee.

Oeioei, geldt GDPR ook al in persoonlijke gesprekken met vrienden? Wat denk je, dat het de volgende dag alles verkondigd zal worden op Facebook? Is een begrafenis een staatsgeheim? Waar gebeurt dat dan? In een ondergrondse kerk met anonieme rouwkaartjes? :wtf:

Een huwelijk die op de klippen loopt? Niemand moet toch weten wié zijn huwelijk op de klippen loopt of met welke reden, laat staan de sappige details? Maar die reden aangeven, is al genoeg.

Maar goed, je bent niet wettelijk verplicht om het te zeggen. Dat klopt. Maar zoals je zonet hebt gemerkt aan mijn voorbeeld zijn mensen zo arrogant dat ze een agenda durven omgooien omwille van redenen als "Oepsie, vergeten in mijn agenda zetten, kan heel de wereld zich nu aanpassen aan mijn stommiteiten door het te verzetten? Ok, thanks, bye.".

Dus die reden geven of niet kan het verschil maken tussen:
- In het geval van een grondige reden: "Geen probleem makker, ik hoef geen verdere details te weten. Dit gaat voor. Respect."
- In het geval van een idiote reden: "Arrogante kloot. Maak dat je wegkomt. Afspraken met jou komen bij mij vanaf nu ook op allerlaagste prioriteitenladder."

Geen reden geven is gewoon even arrogant als een slechte reden geven. Veel kans dat het dus ook een slechte reden is.

het is niet automatisch omdat ge niet wilt zeggen waarom, dat het een bagatel is.

Waarom zou je het dan niet willen zeggen (zonder details)?

Oeioei, geldt GDPR ook al in persoonlijke gesprekken met vrienden? Wat denk je, dat het de volgende dag alles verkondigd zal worden op Facebook? Is een begrafenis een staatsgeheim? Waar gebeurt dat dan? In een ondergrondse kerk met anonieme rouwkaartjes? :wtf:

Een huwelijk die op de klippen loopt? Niemand moet toch weten wié zijn huwelijk op de klippen loopt of met welke reden, laat staan de sappige details? Maar die reden aangeven, is al genoeg.

Maar goed, je bent niet wettelijk verplicht om het te zeggen. Dat klopt. Maar zoals je zonet hebt gemerkt aan mijn voorbeeld zijn mensen zo arrogant dat ze een agenda durven omgooien omwille van redenen als "Oepsie, vergeten in mijn agenda zetten, kan heel de wereld zich nu aanpassen aan mijn stommiteiten door het te verzetten? Ok, thanks, bye.".

Uit uw eigen voorbeeld in dat andere topic zijn het toch niet degenen die niet konden komen die een andere datum wilden? Zo kwam het toch niet over in ieder geval. Er is een groot verschil tussen 'ah vergeten, ik kan niet komen' en 'woops, verplaats dat eens want ik ben het vergeten'

Dus die reden geven of niet kan het verschil maken tussen:
- In het geval van een grondige reden: "Geen probleem makker, ik hoef geen verdere details te weten. Dit gaat voor. Respect."
- In het geval van een idiote reden: "Arrogante kloot. Maak dat je wegkomt. Afspraken met jou komen bij mij vanaf nu ook op allerlaagste prioriteitenladder."

Geen reden geven is gewoon even arrogant als een slechte reden geven. Veel kans dat het dus ook een slechte reden is.

Waarom zou je het dan niet willen zeggen (zonder details)?
Omdat niet iedereen altijd alles wil delen of over spreken?

Mijn relatie is op de klippen gelopen begin dit jaar, men weet het hier op dit forum omdat ik het ergens wou neerschrijven, maar het was een maand voor mijn ouders dat wisten en voor de rest zeg ik dat tegen niemand. Want niemand heeft daar zaken mee. Op mijn vorige job weet er niemand dat er iets gebeurd is, hier nu wel omdat de regeling met de kinderen af en toe in conflict ligt met de kalender hier.

Enorm vergeetachtig zijn maar dan soms de meest onnozele dingen onthouden.
e.g. ik kan drie dagen geleden iets berekend hebben en de uitkomst zal dan 117,24kW zijn of dergelijke. Ik vergeet mijn berekeningetje op het werk en dan 3 dagen later kan ik nog zeggen ah.. twas zoveel. Vraag mij wat ik drie dagen geleden gegeten heb en ik moet al eens goe nadenken :p

Een deksel nemen van een gelijkaardige model en dit gebruiken om een potje te sluiten.

Situatie: veel Tupperware pottekes en als ik niet onmiddellijk het bijhorende deksel vind neem ik er gewoon een van hetzelfde model maar in een andere kleur dat wel binnen handbereik ligt

#rebel

Wie wordt er nu getriggerd? :unsure:

Terug
Bovenaan