Met 13j ervaring 1.900 EUR netto hebben, zelfs met wagen is gewoon onderbetaald voor een boekhouder of zijn de lonen in W-VL zodanig lager dan in de rest van't land? Dat je sinds 2014 geen opslag meer gekregen hebt zegt natuurlijk genoeg... Dringend spreken met je werkgever en er toch iets mooi uithalen zou ik dan denken...
Dat vond ik ook altijd al, maar ik ben enige werknemer dus iedere € meer voor mij is een € minder voor mijn werkgever.
In grotere kantoren/bedrijven waar loon van een budget komt zit je meestal niet rechtstreeks in de zakken van die boven je
Ik vind het ook een moeilijke om in te schatten op hoeveel ik de wagen moet waarderen.
Pakweg de simulator van de Vlaamse Overheid geeft incl. maaltijdcheques iets van 400€ netto meer.
Dan zou je zeggen dat het zot veel verschil is, maar als ik daarmee dan een eigen wagen moet aanschaffen heb ik uiteindelijk amper meer over dan nu volgens mij.
Vrijwel ieder boekhoudkantoor krijgt zijn vacatures niet gevuld. De sector krampt met een enorm personeelstekort...
Misschien zijn de lonen in wvl wat lager maar onze starters beginnen tegenwoordig met 2k netto, maaltijdcheques, auto, winstpremie...
Dat wel, ik zie regelmatig vacatures passeren via LinkedIn.
Winstpremie heb ik vorig jaar de eerste keer gekregen, dat was wel eens een leuke bonus.
Voor mijn broer zijn bijberoep kan ik wel onze software kosteloos gebruiken.
Ik neem aan dat het bij jullie dan ook een groter kantoor is, een klein kantoor kan dat gewoon niet betalen volgens mij.
De meest interessante verloning voor WG is gewoon geen extra verloning

- in het geval van
@SilentSpring sluit ik me aan bij
@Vega om toch eens te praten - 8 jaar geen opslag, je moet echt al een ernstige under -performer zijn om dat te rechtvaardigen als WG, anderzijds moet je als WN dat op zijn minst durven bespreken, op die tijd maakt iedereen toch progressie en winst inzake efficiëntie, performantie
In 2016 zeiden ze me in de bank al dat mijn nettoloon aan de lage kant was toen ik bezig was met kredietaanvraag om mijn huis te kopen/bouwen.
Dat toen aangegrepen op’t werk maar geen reactie op gekregen.
Ik zou zeggen dat de dagelijkse werking van het kantoor in grote mate van mij afhangt, alles van telefoon/secretariaat tot fiscale aangifte passeert door mijn handen.
In de eerste maanden/jaren kreeg ik regelmatig opslag op basis van mijn gegroeide prestaties, dan in 2014 een serieuze opslag met de wagen als bedanking voor alle overuren in drukke periodes maar sedertdien enkel wat kleinere indexaties omdat het verplicht was in het PC336.
Nochtans ben ik altijd verder blijven groeien, er komen altijd maar klanten bij en desondanks slagen we er steeds terug in alle deadlines te halen.
Nu ik in feite verantwoordelijkheid over die freelancer onder mij heb kan ik dat wel aangrijpen om uit te leggen waarom ik nu wel eens een verhoging verdien, zeker als ik zie wat die uitspookt.
Ik kom financieel vlot rond, de werksfeer kan niet beter dus daarom ben ik nooit echt verder op dat financiële ingegaan maar ‘t zal nu toch eens tijd worden om dat wel te doen.
Ik vrees wel dat ik eerst met een voorstel van een ander ga moeten afkomen vooraleer de ogen open gaan.