Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
De hoofdreden waarom ik hier en daar ben beginnen uitkijken naar ander werk, is omdat de sfeer binnen het team onder het vriespunt zit. Met sommige individuen valt er gewoon niet samen te werken en management staat erbij en kijkt ernaar. Daarnaast is de werkdruk zo laag waardoor ik mij op momenten een fraudeur voel en de hele dag bijna niets doe.
Ik moet daar echt weg.

Dat is al een heel ander verhaal natuurlijk, sfeer onder het vriespunt gedurende lange periode = nogo, met wat geluk heb je een wit konijn te pakken: betere verloning, mogelijks betere sfeer, .... go for it

mgmt dat erbij staat en ernaar kijkt - das in veel bedrijven normaal :ROFLMAO:

Toch awkward gesprekken de laatste tijd ins ons Benelux team omtrent inflatie. De helft is van Nederland dus zij zijn wat chagrijnig met hun 17% inflatie en geen automatische indexaanpassing. Maak me ook zorgen voor de toekomst ivm opslag bovenop de index. Heb een heel goede prestatie dit jaar dus wil opslag vragen, maar heel het Nederlands deel van het team wil al opslag vragen voor hun inflatie te compenseren. Mijn manager is zelf een Nederlander dus ben al bijna zeker dat het een nee wordt voor mij.

Toch awkward gesprekken de laatste tijd ins ons Benelux team omtrent inflatie. De helft is van Nederland dus zij zijn wat chagrijnig met hun 17% inflatie en geen automatische indexaanpassing. Maak me ook zorgen voor de toekomst ivm opslag bovenop de index. Heb een heel goede prestatie dit jaar dus wil opslag vragen, maar heel het Nederlands deel van het team wil al opslag vragen voor hun inflatie te compenseren. Mijn manager is zelf een Nederlander dus ben al bijna zeker dat het een nee wordt voor mij.
Dat zal idd typisch worden voor ongeveer elke Belg in een internationaal team -> hier in zelfde situatie en hou me vast voor reactie van manager die nog geen flauw idee heeft van die 10% indexering die eraan komt voor mij :biglaugh:

Toen ik daar nog werkte noemde mijn manager de indexatie in Januari 2022 van 3.6% een serieuze opslag, ook zou mijn salaris boven marktconform zijn.

Ondertussen heb ik op zo’n 4 maanden tijd ~30% meer op jaarbasis bij een ander.

Toen ik daar nog werkte noemde mijn manager de indexatie in Januari 2022 van 3.6% een serieuze opslag, ook zou mijn salaris boven marktconform zijn.

Ondertussen heb ik op zo’n 4 maanden tijd ~30% meer op jaarbasis bij een ander.
Nu, ik kan zeker niet klagen. We hebben ook al 2x een week extra betaald gekregen dit jaar voor de inflatie en company performance, in januari opnieuw. Daarnaast ga ik qua commisie ongeveer 70% van mijn jaarsalaris ontvangen hebben dit jaar. Ga wel eens een gesprek moeten hebben met mijn manager over de target van volgend jaar, want dit jaar is echt uitzonderlijk qua verkoop (schat dat ik ongeveer op 200% ga zitten). En normaal is de target = wat je jaar ervoor binnenhaalt + 10-15%

Dus vertrekken zit er zeker voor mij nog niet in de eerste paar jaar (normaal gezien), maar als er inderdaad ieder jaar moeilijk gedaan wordt over opslag/indexatie, ga ik toch op een gegeven moment naar andere mogelijkheden beginnen kijken.

Nu, ik kan zeker niet klagen. We hebben ook al 2x een week extra betaald gekregen dit jaar voor de inflatie en company performance, in januari opnieuw. Daarnaast ga ik qua commisie ongeveer 70% van mijn jaarsalaris ontvangen hebben dit jaar. Ga wel eens een gesprek moeten hebben met mijn manager over de target van volgend jaar, want dit jaar is echt uitzonderlijk qua verkoop (schat dat ik ongeveer op 200% ga zitten). En normaal is de target = wat je jaar ervoor binnenhaalt + 10-15%

Dus vertrekken zit er zeker voor mij nog niet in de eerste paar jaar (normaal gezien), maar als er inderdaad ieder jaar moeilijk gedaan wordt over opslag/indexatie, ga ik toch op een gegeven moment naar andere mogelijkheden beginnen kijken.
Accountmanager zitten vaak ook gewoon uitzonderlijk goed binnen ons sector.
Gezijt zeker niet met een slechte salaris begonnen. Maar je bent wel een top performer, daar mag zeker bovenop de indexatie wat extra’s voor gevraagd worden.

Opslag op het moment dat de index het opslagpotje leeg heeft geroofd. Mij lijkt die kans klein.

Natuurlijk als je niets vraagt... tsja dan heb je zeker niets. Maar mogelijks een goede strategie om te bekijken of uw chef die goede prestaties niet kan meenemen naar het jaar erop om als er dan wat meer budgettaire ruimte is, dan een deftige stap hoger te voorzien. Maar dat kader je dan best ook een beetje in functie van hoe uw loon op dit moment al gepositioneerd is in de markt.

Als je kan springen en men biedt u daar bij wijze 2000€ boven uw huidig loon... tsja dan is er misschien toch wel wat marge. Schommelt dat echter rond dat loon, dan is het misschien eerder een goed idee om een goede "rapport" op te bouwen met uw manager om op die manier dat later ten gelde te maken.
Al is er geen enkele garantie dat dit een strategie is die zal werken, niet de eerste firma waar men allerhande beloften doet waar achteraf niets van in orde komt.

Accountmanager zitten vaak ook gewoon uitzonderlijk goed binnen ons sector.
Gezijt zeker niet met een slechte salaris begonnen. Maar je bent wel een top performer, daar mag zeker bovenop de indexatie wat extra’s voor gevraagd worden.
Ik snap je punt, maar @Dogo Argentino blijft een junior profiel, dat net zijn 1ste stappen zet in de wondere wereld van sales.
Op kwaliteit staat geen leeftijd en af en toe mag er boter bij de vis komen, maar ergens moeten we ook realistisch blijven.
Hij is net anderhalf jaar bezig bij een grote speler en komt van de schoolbanken..

Doe minstens 3 à 4 jaar sales ervaring op en groei dan door naar een mooie volgende stap. Dat loon volgt heus wel. Het belangrijkste is dat hij nu zijn netwerk opbouwt, veel leert van ervaren sales en zijn producten vanbinnen en vanbuiten kent en mee is met de nieuwste technologieën. En ja.. targets halen.. :p

Sales is eigenlijk een job die niet veel loon verdient laten we wel wezen.
Een goed product verkoopt zichzelf dus die dat maken verdienen deftig loon!

Euh nee ik was niet serieus. Ik ken niets van de saleswereld
Aha :)
En om je gerust te stellen, onze toestellen worden over het algemeen met de hand in mekaar gestoken en uitvoerig getest door relatief hoog geschoold personeel, dus die zullen zeker een deftige boterham verdienen.
En die in R&D al zeker en vast.

Dat zal idd typisch worden voor ongeveer elke Belg in een internationaal team -> hier in zelfde situatie en hou me vast voor reactie van manager die nog geen flauw idee heeft van die 10% indexering die eraan komt voor mij :biglaugh:
Shhhhh.

December is opslag, index januari. Aparte budgetten :ROFLMAO:

Volg dit al lang, maar nog nooit gepost. Toch eens doen:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27
Opleiding: Burgerlijk ingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Energie (pc200)
Huidige functie: Product Manager
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4400
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2900
Nettovergoedingen: 150
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm en laptop
Maaltijdcheques: 7 euro / dag
Ecocheques: € 250 / jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): inbegrepen
Hospitalisatieverzekering: inbegrepen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO + individueel

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 20 km (enkel)
Afstand woon/werk in tijd: 20min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja incl. tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): -
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: 4/10
Hoe vaak overuren te presteren: afhankelijk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Economische master
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Big4
Huidige functie: Advisor
Anciënniteit: 2j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): +-40

Maand salaris (bruto): 2890
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2357
Nettovergoedingen: 400
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 2%
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 bonus + mobilitietsbudget

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 50
Afstand woon/werk in tijd: 1u
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Woon-werk
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW1 + tankkaart, eigen bijdrage 100 euro, VAA 62 euro

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal vakantiedagen: 27
Vrijheid om verlof te nemen: Vrij te kiezen zolang er geen projectplanning is, ander niet in drukke periodes project.
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Hangt af van persoon tot persoon, zelf ervaar ik weinig stress
Hoe vaak overuren te presteren: Occasioneel als er iets moet afgewerkt worden.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Veel
Telewerk (buiten corona-periode): Volledige vrijheid thuiswerk vs. kantoor
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Ik ben er zelf zeker tevreden mee en heb het geluk om in een functie te zitten die normaal gezien veel overuren en stress met zich mee brengt maar dit altijd al heb kunnen beperken. Benieuwd wat de toekomst zal brengen als ik dit pad blijf volgen. Ik vermoed ook dat dit gangbaar is voor consultant met 2 jaar ervaring, al weet ik dat er andere zijn die meer geven, maar uiteraard ook minder.

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Dagopleiding Syntra Netwerkbeheer
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT PC200
Huidige functie: Onsite Support Engineer
Anciënniteit: 2
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

Maand salaris (bruto): 2223
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1800
Nettovergoedingen: /
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM abonnement, laptop
Maaltijdcheques: 7.69
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): /
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 36.5km
Afstand woon/werk in tijd: 50 minuten
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): BMW 1 Series(Poolwagen), Ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 3
Vrijheid om verlof te nemen: Beperkt/Tijdig aanvragen, enkel indien Back-up beschikbaar is.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Afhankelijk per project
Hoe vaak overuren te presteren: Niet verplicht, sommige projecten 6/7 dagen in de week werken of +10 uur per dag.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, veel budget
Telewerk (buiten corona-periode): Afhankelijk per project
Verantwoordelijkheid over personeel: Afhankelijk per project

Terug
Bovenaan