Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Inderdaad, hier ook, en als je iemand outside the pay range een promotie wil geven, dan kan dit maar dan is gewoon extra goedkeuring nodig.Bij ons zijn er ook "vaste" loonvorken. Vb 5000-7000. Maar je kunt er met weinig justification iemand 150% of 200% van zijn vork laten verdienen.
En als het echt moet, dan versteek je iemand van loonvork en dan geef je 100%...

Van wie moet dat?Lijkt me altijd nuttig om te weten waar je ergens zit tov je pay range, dit mag je trouwens vragen aan HR en voor zover ik weet moeten ze jou dit zelfs eerlijk zeggen.
Ik herinner me het niet meer exact waar dat bepaald was (arbeidsreglement?), maar het was een vakbondsmedewerker die me dat zei.Van wie moet dat?
Is uiteindelijk ook de perfecte manier om jou een wortel voor te houden hé. In mijn vorige functie heb ik dat ook eens gevraagd en dan was het '6000 bruto is zeker haalbaar binnen jouw huidig niveau', maar over timing of whatever lossen ze dan niets. Dan ben je daar juist niets meeInderdaad, hier ook, en als je iemand outside the pay range een promotie wil geven, dan kan dit maar dan is gewoon extra goedkeuring nodig.
Lijkt me altijd nuttig om te weten waar je ergens zit tov je pay range, dit mag je trouwens vragen aan HR en voor zover ik weet moeten ze jou dit zelfs eerlijk zeggen. Ik heb zo in het begin van mijn carrière een slechte manager gehad die weigerde dit te zeggen, toen zij uiteindelijk vervangen werd zei de nieuwe manager me doodleuk die zwaar onder het minimum zat en dat dringend rechtgetrokken moest worden![]()

Het is idd ook maar een leidraad, als je echt goed en belangrijk bent in je job zal men altijd wel een manier vinden om je marktconform te compenseren... aan jou natuurlijk om erachter te vragen, want spontaan komt een loonsopslag zeldenIs uiteindelijk ook de perfecte manier om jou een wortel voor te houden hé. In mijn vorige functie heb ik dat ook eens gevraagd en dan was het '6000 bruto is zeker haalbaar binnen jouw huidig niveau', maar over timing of whatever lossen ze dan niets. Dan ben je daar juist niets mee
HR- en beloningsbeleid stelt hier dan ook niets voor.

Dat is enkel verplicht moest dat in het arbeidsreglement of policy staan.Ik herinner me het niet meer exact waar dat bepaald was (arbeidsreglement?), maar het was een vakbondsmedewerker die me dat zei.
zal dus één van beiden geweest zijn, was echt wel betrouwbare persoon die het zei, en iedereen van ons departement die daarna die pay range is gaan opvragen en waar ie zich bevond heeft dat ook effectief gekregen.Dat is enkel verplicht moest dat in het arbeidsreglement of policy staan.
Dit vind ik wel leuk. Ik weet van verschillende mensen dat die gewoon ruim onder hun waarde worden betaald, maar die durven zelf niet op tafel kloppen om dat te verhelpen. En ik snap ook dat werkgevers niet snel geneigd zijn om cadeaus uit te delen. Ik begrijp de situatie, maar dan is het knap dat de werkgever dat zelf bijstuurt. Dat zal men ook extra hard appreciëren.Ik kan het enkel van mijn team zien. Vorige maand is er trouwens een interne calibratie gebeurd en iedereen die te laag zat volgens de (externe) benchmark heeft opslag gekregen. Vind ik wel heel cool, meteen ook een issue van de baan voor mij naar het einde van dit jaar want had iemand die echt te laag zat qua loon.
Ik heb begin dit jaar ook wat mensen rechtgetrokken die wat te laag zaten. Die appreciatie krijgen is idd heel fijn.Dit vind ik wel leuk. Ik weet van verschillende mensen dat die gewoon ruim onder hun waarde worden betaald, maar die durven zelf niet op tafel kloppen om dat te verhelpen. En ik snap ook dat werkgevers niet snel geneigd zijn om cadeaus uit te delen. Ik begrijp de situatie, maar dan is het knap dat de werkgever dat zelf bijstuurt. Dat zal men ook extra hard appreciëren.
spontaan een loonsverhoging krijgen van de baas is leuk, maar zou bij mij wel overkomen als "ik kan nog meer vragen". Wat was het verschil bij die personen trouwens, ging dat over 100 euro of over 500 euro?Ik kan het enkel van mijn team zien. Vorige maand is er trouwens een interne calibratie gebeurd en iedereen die te laag zat volgens de (externe) benchmark heeft opslag gekregen. Vind ik wel heel cool, meteen ook een issue van de baan voor mij naar het einde van dit jaar want had iemand die echt te laag zat qua loon.
Zoals ik het begrepen heb werd er opgetrokken opdat iedereen in "market range" zou zitten, dus zoveel als nodig. Bij mijn collega was het 12,5% en die persoon kan inderdaad stevig doorgroeien.spontaan een loonsverhoging krijgen van de baas is leuk, maar zou bij mij wel overkomen als "ik kan nog meer vragen". Wat was het verschil bij die personen trouwens, ging dat over 100 euro of over 500 euro?
Ben je bij een makelaar aan het werk? Of in een grotere boite?1. PERSONALIA
Leeftijd: 34
Opleiding: Bachlor financiën verzekeringen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 12
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): verzekeringsmakelarij pc 307
Huidige functie: verzekeringsadviseur (schade/productie/IT)
Anciënniteit: 9 jaar bij huidige werkgever
Officiële aantal uren tewerkstelling: fulltime 37u30 (momenteel stelsel ouderschapsverlof 4/5e)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40 - 45
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): €3900 fulltime /
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): €2800
Nettovergoedingen: €300
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: beide, gsm met abonnement
Maaltijdcheques: ja - 8 EUR/cheque
Ecocheques: 250 EUR/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): +/- 1500 EUR/jaar
Hospitalisatieverzekering: ja, familieleden gratis aangesloten
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): loonbonus CAO 90 3.100 EUR + extra variabele eindejaarspremie (+/- 1500 EUR)
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: West-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: +/- 30 + verplaatsingen
Afstand woon/werk in tijd: 40 min
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: neen, bedrijfswagen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja - volvo xc40 t2 - basismodel zonder opties
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 22 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: /
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja (beperkt)
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: te veel
Hoe vaak overuren te presteren: regelmatig
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: beperkt
Telewerk (buiten corona-periode): zeer beperkt
Verantwoordelijkheid over personeel: /
Verzekeringsmakelaar. Ik denk dat je bij de grotere sowieso wat meer vakantiedagen mag rekenen...Ben je bij een makelaar aan het werk? Of in een grotere boite?
Valt wel mee hoor. Werk zelf bij een middelgrote makelaar (25 collega's) en heb doorheen het verleden van enkele grotere spelers (3 van de top 5) een aanbieding gekregen, de vakantiedagen waren meestal gelijkaardig, nl. 20-22 dagen met daarbovenop 12 ADV dagen, ook niet wow...Verzekeringsmakelaar. Ik denk dat je bij de grotere sowieso wat meer vakantiedagen mag rekenen...
(en laten we eerlijk zijn, voor het loonpakket meestal ook).Begint de naam toevallig met een A en eindigend met een S?Je hebt wel een mooi brutoloon. Ben zelf werkzaam bij één van de grotere makelaars uit de regio Vl-Br (Pajottenland), wat incasso betreft bij maatschappijen AXA - Baloise - DAS zelfs de grootste naar verluidt. Huidig brutoloon hier is 2900 met auto, 5 jaar ervaring wel geen hogere studies en de focus is voornamelijk productie particulieren of zelfstandigen zonder RP. Ik verlaat de sector weldra en ga richting een baanfunctie B2B in consumer devices.