Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Pakket is wel degelijk above average hoor binnen België, daar mag je gerust over zijn!All right, duidelijk. Bedankt voor de reality check allemaal.
Kan je algemeen aangeven met wat je je op een dag bezig houd?1. PERSONALIA
Leeftijd: 35
Opleiding: Politieschool
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Ambtenaar
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Lokale Politie - Lokale Recherchedienst
Huidige functie: Rechercheur
Anciënniteit: 13 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Moeilijk te zeggen, 100 overuren per referentieperiode van 2 maand is geen uitzondering
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600 euro vaste wedde + onregelmatige prestaties (gemiddeld 300 euro, kan nog een pak hoger oplopen). Dus gemiddeld 2900 euro netto
Nettovergoedingen: zie hierboven
13e maand (volledig/gedeeltelijk): 1100
BedrijfsGSM/laptop: /
Maaltijdcheques: vanaf 2023
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): voordelig via werkgever
Hospitalisatieverzekering: voordelig via werkgever
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): telefoonvergoeding, elektrische fiets..
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: /
Afstand woon/werk in km's: 8km
Afstand woon/werk in tijd: 15min
Eigen auto nodig voor het werk: neen
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): /
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 32
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: vooral dagwerk, soms late diensten, soms heel vroeg in de morgen m.h.o.o. huiszoeking / arrestaties
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Neen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): ja, 1 dag per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen
Goh, elke dag is anders natuurlijk...Kan je algemeen aangeven met wat je je op een dag bezig houd?
Goh, elke dag is anders natuurlijk...Verhoren (slachtoffers, getuigen, verdachten), telefonieonderzoek, analyse camerabeelden, digitale uitlezing gsm´s / laptops, identificaties verdachten op allerhande manieren, patrouilleren met het oog op vatting van eventuele verdachten, huiszoekingen (zowel met als zonder mandaat, eventueel met bijstand POSA/DSU), observaties...
Ben je tevreden over je loon? Of vind je het maar mager in verhouding tot de toch wel meer risicovolle job die je uitoefent in vergelijking met vele anderen hier die gewoon aan een bureau zitten?
Hoe komt het?Dit is uiteindelijk geen project geworden
Ik zou inderdaad uwe approach volgen, maar dan toevoegen "die leads kunnen binnen stromen via mij, de klanten kennen mij. Dus ik zal de intake, het omvormen en het contracten op mij nemen. Maar dan lijkt het mij logisch dat ik in een vergelijkbaar bonus systeem val als onze sales collega's".Hoe pak ik dit nu het beste aan?
Nee hoor, in dit topic zitten er maar een handvol die nog met beiden voeten op de grond staan. De rest zweeft ondertussen tussen de Starlink satellieten van nonkel Elon.Ik kan verkeerd zijn maar lonen tussen 2400-3000 € netto / 3400-3750€ bruto aangevuld met een reeks voordelen, 2 jaar ervaring, zelfs voor MSc. computerwetenschappen vind ik al een behoorlijk loon - of ben ik het gevoel met de realiteit kwijt.
Anderzijds kan je als zelfstandige vrij snel een veelvoud verdienen, maar wellicht nog iets te vroeg - of mss ook niet.
Kan iemand aan de poll eens de optie toevoegen ‘Niet, want ik verdien bovengemiddeld en wil niet verweten worden wereldvreemd te zijn’.2400 Netto valt tegen voor je? Je hebt dringend een reality check nodig.
Phd is natuurlijk al een serieuze uitzondering.Ik heb ook van mijn baas gehoord dat .Net developers waanzinnige lonen vragen die ze bij ons niet eens willen betalen, dus dan lijkt 2400 nog niet zo extreem veel. Een PhD onderzoeker kreeg 10 jaar geleden al meer dan 2000 euro netto. Reken inflatie erbij en je zit daar al los boven de 2400... En PhD stond niet bekend als hét hoge loon. Betaalt zeker niet slecht, maar in de privé kon je op korte tijd meer verdienen met je master diploma, or so the rumor goes... Zeker met extralegale voordelen, waarbij de auto natuurlijk er snel 600 euro bruto bijzwiert zonder al te veel poespas.
Dit alles bij elkaar genomen lijken degenen die schreeuwen om een reality check zich toch niet echt te baseren op de realiteit...
Je hebt idd wel een punt, een beetje zoals de huizenmarkt: het is zoveel waard als de zot er wil voor geven natuurlijk - op het einde van de rit zal dit dan resulteren in een hoger loon voor gelijkaardige profielen bij andere bedrijven.Kan iemand aan de poll eens de optie toevoegen ‘Niet, want ik verdien bovengemiddeld en wil niet verweten worden wereldvreemd te zijn’.
srn vraagt of het aanbod dat hij gekregen heeft voor zijn specifieke profiel marktconform is wegens gebrek aan referentiepunten en onmiddelijk zijn er de verwijten. Sommige profielen verdienen nu eenmaal meer dan het gemiddelde (of mediaan) loon in België… wie zijn antwoord daar niet aan aanpast heeft misschien eerder een reality check nodig
Is er een plan voor de lange termijn? Er gaat volk vertrekken omdat ze veel betere aanbiedingen krijgen en nieuwe mensen aannemen gaat ook bijna onmogelijk zijn.Aan de andere kant is het loon voor sommige profielen serieus omhooggegaan in de laatste 5 jaar. Effect van de war on talent, of eerder gezegd een bepaald personeelstekort. Al heb ik ook al gehoord dat sommige bedrijven letterlijk zeggen dat ze hier niet in meegaan. En extra inspanningen van hun huidig personeel vragen / verwachten. Dus solidariteit tussen divisies.
Je hebt idd wel een punt, een beetje zoals de huizenmarkt: het is zoveel waard als de zot er wil voor geven natuurlijk - op het einde van de rit zal dit dan resulteren in een hoger loon voor gelijkaardige profielen bij andere bedrijven.
Ga ik niet mee akkoordEen hoog startloon heeft tal van voordelen en geeft op termijn een enorme voorsprong, geen idee of daar cijfers van zijn maar op 20 jaar zal je startloon wellicht x 2,5 ofzo gaan, meteen een mooie hefboom.
Ga ik niet mee akkoord
De gemakkelijkste manier om hoger loon te krijgen is veranderen van bedrijf -> Telkens je solliciteert speelt het spel van vraag en aanbod, dus hoe hoog je begint van loon speelt minder een rol.
Uiteindelijk heeft de recruiter een bepaalde range van loon die hij/zij kan aanbieden en daar zit niet al te veel speling op. Waar ze wel flexibel in kunnen zijn is een sign-on bonus bijvoorbeeld, maar in mijn ervaring is het toch vooral de kwaliteit van je CV en dus de ervaring/kennis is die bepaalt hoe snel je gaat stijgen (en natuurlijk de sector waarin je werkt en hoe groot het bedrijf is)
Binnen 1 firma promotie maken, dan is het loon idd van groter belang -> vaak liggen bepaalde % vast bij promoties naar een hogere schaal.@Spooky in mijn recente ervaring vroegen de meeste firma's gewoon naar mijn huidige loon, om dan op basis daarvan hun bod te formuleren. Dus als je dan begint aan 40k of aan 50k maakt het wel degelijk een groot verschil hé.
Uiteindelijk is het wellichtv aak een combinatie van beide - maar als je gewaardeerd wordt kan je ook binnen 1 firma grote stappen zetten.
Sure, maar een Master in de Wetenschappen of zoals hier burgerlijk ingenieur als ik het niet verkeerd interpreteer, valt wel in dezelfde of hogere (starters_looncategorieen... Dus in die zin is dat niet zo'n uitzonderlijk loon in dat segment.Phd is natuurlijk al een serieuze uitzondering.
Dat ontken ik zeker niet!2400 netto is gewoon al een zeer goed loon.