SomeDude
Banned
De meeste bedrijven zijn aan het EV'en, bij ons staat Tesla ook op de lijst ondertussen bvWerk je toevallig in't Oost-Vlaamse? Ben zelf developer en een job dat ik op't oog heb, biedt ook een tesla
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
De meeste bedrijven zijn aan het EV'en, bij ons staat Tesla ook op de lijst ondertussen bvWerk je toevallig in't Oost-Vlaamse? Ben zelf developer en een job dat ik op't oog heb, biedt ook een tesla
Is het ook zo dat indien je dit jaar 150% target haalt, volgend jaar de target omzet naar onrealistische waarden gaat groeien?Ja en zonder overuren is echt geen leugen. Denk dat het eerder onderuren zijn. Ik kan s’ochtends op mijn gemak mijn zoontje naar de crèche stappen, rond 8u30 zet ik mn pc aan. Ik lunch een uur op mn gemak. Rond 16u30-17u stop ik met werken en haal ik mn zoon op. Soms doe ik overdag zelf boodschappen of ga ik met mn honden gaan wandelen.
Dus voor mij idd een droomjob/pakket, maar natuurlijk moet ik wel de omzet binnen halen. Schat dat ik een target van ong. 2 miljoen zal hebben dit jaar en ik cover Antwerpen, Vl Brabant en Limburg.
Deels wel. Je target gaat sowieso ieder jaar hoger liggen. Uiteindelijk krijgt mijn manager een target voor de Benelux en die moet hij verdelen over 11 account managers. Dus je target zal worden bepaald op individuele prestatie het jaar voordien en in functie van wat er van het volledige team verwacht wordt.Is het ook zo dat indien je dit jaar 150% target haalt, volgend jaar de target omzet naar onrealistische waarden gaat groeien?
Of heb je daar inspraak in, op basis van je markt kennis? Met andere woorden, hoe beter je presteert, hoe scherper de targets worden gezet.
Bij ons is dat niet hetzelfde. Dus dat zijn 2 aparte dingen.Ik dacht altijd dat 13de maand de eindejaarspremie was? Dus hier is dat dus eindejaarspremie + 13de en 14de maand? Of heb ik mij gewoon altijd al vergist?
Dat is proper!
Ok bij u dus niet, bij de persoon op wie ik antwoordde was dat wel hetzelfde, of denkt hij toch dat dat hetzelfde is aangezien hij het had gecorrigeerd.Bij ons is dat niet hetzelfde. Dus dat zijn 2 aparte dingen.
In december krijgen wij 12de maand + 14de maand + eindejaarspremie (maar dat is geen volledig maandloon)
In juni krijgen wij 6de maand + 13de maand
Vakantiegeld kunnen we kiezen wanneer (ik heb deze in januari gekregen omdat ik daarvoor had gekozen)
Mijn reactie was vooral op u eerste zin.Ok bij u dus niet, bij de persoon op wie ik antwoordde was dat wel hetzelfde, of denkt hij toch dat dat hetzelfde is aangezien hij het had gecorrigeerd.

Ik laat anderen antwoorden in functie van hun ervaring.Nu ben ik momenteel in gesprek met een andere verzekeringsmakelaar voor een functie waarin ik ca. 20 mensen zou leiden verspreid over een drietal kantoren. Het zou tussen mij gaan en een intern iemand, ze gaan eerst de interne collega onder de loep nemen (begrijpelijk natuurlijk), moest dat toch geen goede match zijn dan gaan ze een aanbod doen. Ik stel mij nu de vraag wat ik zou moeten vragen... Het is toch een management positie van een behoorlijk grote verzekeringsmakelaar, een aanbod waarbij mijn bruto loon wel 1.000 EUR of zelfs 2.000 EUR hoger zou liggen maar mijn nettoloon misschien maar 300 EUR hoger zie ik niet echt zitten, al is de job echt iets waar ik me sterk in zie groeien...
Mensen met gelijkaardige situaties/ervaringen?
Nu ben ik momenteel in gesprek met een andere verzekeringsmakelaar voor een functie waarin ik ca. 20 mensen zou leiden verspreid over een drietal kantoren. Het zou tussen mij gaan en een intern iemand, ze gaan eerst de interne collega onder de loep nemen (begrijpelijk natuurlijk), moest dat toch geen goede match zijn dan gaan ze een aanbod doen. Ik stel mij nu de vraag wat ik zou moeten vragen... Het is toch een management positie van een behoorlijk grote verzekeringsmakelaar, een aanbod waarbij mijn bruto loon wel 1.000 EUR of zelfs 2.000 EUR hoger zou liggen maar mijn nettoloon misschien maar 300 EUR hoger zie ik niet echt zitten, al is de job echt iets waar ik me sterk in zie groeien...
@Vega Verwacht je ook een serieuze bonus in dat pakket? Indien ja, kan het toch nog interessant zijn. Indien +- hetzelfde pakket en +-€200 netto meer (door een serieuze bruto opslag), dan zou ik ook serieus twijfelen..Je zit in wat ze noemen een gouden kooi omdat uw huidige werkgever alles toepast wat hij kan.
Dat is positief, maar zoals je ziet ook serieus negatief. Maar ik volg uw redenering wel, voor 200€ meer nettoloon immens meer verantwoordelijkheid is niet te verantwoorden.
@Vega Verwacht je ook een serieuze bonus in dat pakket? Indien ja, kan het toch nog interessant zijn. Indien +- hetzelfde pakket en €200 netto meer (door een serieuze bruto opslag), dan zou ik ook serieus twijfelen..
Ik neem ook andere zaken in rekening. Hij werkt er al 10 jaar (hij wordt gewaardeerd en kent er iedereen), mogelijk in de nabije toekomst een teamlead rol (met wss een opslag), ook niet te onderschatten.Hij kan ook anders kijken hé. Ook al gaat het door die stap van 1000€ maar over een verschil van 200€ netto. Dan is dat aan de andere kant ook niet slecht omdat het effect van indexaties groter is en hij voorbij dat kantelpunt is waardoor volgende stappen in de toekomst daar niet meer door geplaagd worden.
Hij moet nu eenmaal ooit door die bittere pil heen bijten.
Ja, maar verwacht jij effectief dat ze bij hem op het werk er ineens 1000 bruto gaan bijdoen? Die kans lijkt mij redelijk beperkt. Ik verwacht dat als hij zou gekozen worden, dat datzelfde verschil van 200, allez misschien 300 netto gaat geboden worden. En dan is die pil hetzelfde en de beslissing exact hetzelfde.Ik neem ook andere zaken in rekening. Hij werkt er al 10 jaar (hij wordt gewaardeerd en kent er iedereen), mogelijk in de nabije toekomst een teamlead rol (met wss een opslag), ook niet te onderschatten.
Neen, dat verwacht ik niet. Hij zal naar verwachting een opslag krijgen van +-10%, met eventueel een scherpere bonus. En dat zal al veel zijn. Na een jaar, zal er dan nog aanvullend iets bijkomen.Ja, maar verwacht jij effectief dat ze bij hem op het werk er ineens 1000 bruto gaan bijdoen? Die kans lijkt mij redelijk beperkt. Ik verwacht dat als hij zou gekozen worden, dat datzelfde verschil van 200, allez misschien 300 netto gaat geboden worden. En dan is die pil hetzelfde en de beslissing exact hetzelfde.
Maar zeggen ah neen die promotie neem ik niet omdat het te weinig geld is. Als je de ambitie lijkt te hebben om in die richting door te groeien dan stopt uw progressie daar gewoon.
Als het enkel draait rond het feit dat je voor die upgrade niet wil verkassen van bedrijf. Dan begrijp ik dit perfect. Ik heb het namelijk ook niet gedaan.
Maar je beperkt uzelf dan ook in uw progressie.
Goh, ik heb eind november (op eigen vraag) nog een gesprek gehad over mijn loon, op zich zonder al te veel moeite 200 EUR bruto erbij gekregen en vooral in het Flexible plan 2.500 EUR extra gekregen. Maar het is niet de bedoeling dat ik dus mijn huidig pakket ga "afwegen" tegen een mogelijk voorstel. Ik verwacht van mijn huidige werkgever geen extra inspanning gezien ze dat net gedaan hebben en gezien ik weet dat in vergelijking met de collega's ik een zeer mooi loon heb.@Vega Verwacht je ook een serieuze bonus in dat pakket? Indien ja, kan het toch nog interessant zijn. Indien +- hetzelfde pakket en +-€200 netto meer (door een serieuze bruto opslag), dan zou ik ook serieus twijfelen..
Gaat het over een teamlead rol of een "hogere" functietitel?
Tisda, het gaat niet enkel om het maandelijkse maar ook het "globale plaatje", vakantiegeld zal meer zijn, (wettelijk) pensioenopbouw is meer, etc...Hij kan ook anders kijken hé. Ook al gaat het door die stap van 1000€ maar over een verschil van 200€ netto. Dan is dat aan de andere kant ook niet slecht omdat het effect van indexaties groter is en hij voorbij dat kantelpunt is waardoor volgende stappen in de toekomst daar niet meer door geplaagd worden.
Hij moet nu eenmaal ooit door die bittere pil heen bijten.
Voilà, andere kant van de weegschaal, een omgeving waar ik bekend ben en ook een van de "trekkers" ben van het team van 20-25 mensen met vooruitzicht om een meer leidinggevende rol te krijgen ook binnen de X aantal jaren.Ik neem ook andere zaken in rekening. Hij werkt er al 10 jaar (hij wordt gewaardeerd en kent er iedereen), mogelijk in de nabije toekomst een teamlead rol (met wss een opslag), ook niet te onderschatten.
De "overuren" worden maandelijks aan 150% uitbetaald (bovendien met Corona nog eens voordelig belast voor de WG), op zich is dit interessanter dan als ADV dagen krijgen. Met het Flex budget heb ik in totaal met de Vlaamse Feestdag als vrije vakantiedag te kiezen 29 dagen, dit is voor mij ok. In de sector (verzekeringsmakelaars, niet te verwarren met verzekeringsmaatschappijen) zijn vakantiedagen sowieso al niet al te veel soeps.@Vega hoezo heb je geen 12 ADV dagen?
Da's het vraagstuk idd!Ja, maar verwacht jij effectief dat ze bij hem op het werk er ineens 1000 bruto gaan bijdoen? Die kans lijkt mij redelijk beperkt. Ik verwacht dat als hij zou gekozen worden, dat datzelfde verschil van 200, allez misschien 300 netto gaat geboden worden. En dan is die pil hetzelfde en de beslissing exact hetzelfde.
Maar zeggen ah neen die promotie neem ik niet omdat het te weinig geld is. Als je de ambitie lijkt te hebben om in die richting door te groeien dan stopt uw progressie daar gewoon.
Als het enkel draait rond het feit dat je voor die upgrade niet wil verkassen van bedrijf. Dan begrijp ik dit perfect. Ik heb het namelijk ook niet gedaan.
Maar je beperkt uzelf dan ook in uw progressie.
Opslag op zich verwacht ik niet en hoef ik op zich ook niet, zie hierboven. Idd, het gaat meer om de nieuwe rol waarbij ik andere vaardigheden zal aanleren dan het dagdagelijkse klanten helpen. Op zich niets mis mee maar op den duur begint dat toch wat tegen te steken dat ik veel tijd steek in het berekenen van offertes autoverzekeringen, brand, familiale, etc... Ik wil er niet denigrerend over doen maar ik haal er geen voldoening (meer) uit. De job is te routinematig geworden, dit is iets wat de starters met 1j ervaring ook reeds gewoon kunnen uitvoeren.Neen, dat verwacht ik niet. Hij zal naar verwachting een opslag krijgen van +-10%, met eventueel een scherpere bonus. En dat zal al veel zijn. Na een jaar, zal er dan nog aanvullend iets bijkomen.
Het voordeel is wel dat hij dan een leidinggevende rol zou aannemen in een omgeving waar hij gesteund zal worden door zijn management. Ze gaan sneller iets door de vingers zien en geduldiger zijn, door je staat van dienst.
Een leidinggevende rol niet onderschatten, dan worden er plots andere dingen van je verwacht en gaan mensen anders naar je kijken.
Na 1 à 2 jaar heeft hij leidinggevende ervaring opgedaan en kan hij nog beslissen om intern door te groeien of toch extern te gaan kijken.
Ben je een "high potential" of is dit een gangbaar salaris binnen je bedrijf voor collega's met eenzelfde leeftijd en ervaring?1. PERSONALIA
Leeftijd: 24
Opleiding: Bachelor IT
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd, partner met inkomsten
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT
Huidige functie: Software Engineer
Anciënniteit: 3,5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2700 ( IP ruling )
Nettovergoedingen: 328
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop + Gsm-abonnement
Maaltijdcheques: Geen
Ecocheques: 250
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, weet niet exact hoeveel.
Hospitalisatieverzekering: Ja, DKV
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Geen
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Hangt af van de klant
Afstand woon/werk in km's: Huidige klant 10km maar telewerk op dit moment dus nu 0
Afstand woon/werk in tijd: 15min
Eigen auto nodig voor het werk: Nope
Verplaatsingsvergoedingen: Geen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Type Bmw X1, GLA
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 ( +12 ADV )
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): ?
Vakantiedagen (andere extra): 12 ADV
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Neen
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Zelden
Hoe vaak overuren te presteren: Nooit tenzij je zelf kiest om iets af te werken ( moet nooit )
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen
Ben je een "high potential" of is dit een gangbaar salaris binnen je bedrijf voor collega's met eenzelfde leeftijd en ervaring?