Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Dat soort business gebeurt bij Realdolmen ook hoor, @Bubba deed jij dat vroeger niet bij Realdolmen, vanop kantoor zelf voor klanten werken?
Yep, nog steeds zelfs, maar dan niet meer bij RealDolmen. :)

Ik werk voor meerdere projecten / klanten en bijna uitsluitend vanop afstand, er zijn maar zelden situaties waarbij on-site aanwezigheid noodzakelijk is, dat is meestal ook puur naar visibiliteit toe voor de klant. Ik zit wel in een technische rol natuurlijk, de functionele collega's hebben sowieso meer contact met de klanten.

Allez ik zal eens meedoen. Ik ben eigenlijk heel tevreden van het pakket behalve... van het werk zelf. Totaal mijn ding niet, veel gezaag, en nog weinig motivatie om verder te doen want ik voel me nutteloos. En mijn leidinggevende mag zich ook nutteloos voelen. Ik zou graag iets totaal anders beginnen maar ben wel bang dat ik een dergelijk pakket niet meer ga vinden (veel verlof en dicht bij huis met nog een acceptabel loon erbij). Ik ben wel bereid om wat in te boeten als het iets dat ik echt graag zou doen maar ik ben er nog niet uit wat. Eigenlijk nog weinig zin in een kantoorjob maar dan zie ik geen opties meer :)
Mooi pakket, zeker gezien woon-werk afstand en gebrek aan overuren, maar gebrek aan motivatie is natuurlijk een serieuze no-go.
Waar liggen jouw interesses zoal? En wat is jouw eerdere ervaring? TEW is dermate breed dat je in veel functies terecht kan.

Binnen Finance moet het wel mogelijk zijn om je huidig pakket te benaderen maar dat is natuurlijk wel afhankelijk van eventuele relevante ervaring, en de kans is groot dat je op woon-werk en werkdruk ook zal moeten inboeten.... En het moet je interesseren natuurlijk.

Er zijn zoveel interessante dingen, je moet ze gewoon vinden 😁

Ik raak eigenlijk echt futloos op mijn werk, weinig voldoening door het type werk. Teveel management (laten doen) en te weinig zelf doen. Ik voel mij vaak een secretaresse die mailtjes/oproepen krijgt en deze doorgeeft aan anderen, zonder zelf veel toe te voegen...
Aan de ene kant heb ik nu veel vrijheid, heb ik een mooi pakket denk ik en een prima balans tussen werk & privé. Echter begint het gebrek aan voldoening zwaar door te wegen.

Ik ben ook wat vastgeroest in de comfort zone... Tijd om te heroriënteren :)

Ik heb wat hetzelfde... Ben ook "manager", zeer veel vrijheid, geen echte baas meer boven mij, ik richt mijn dag volledig zelf in, perfect combineerbaar met alles, ook vlakbij de deur (15 minuten fietsen) & ik leer ook nog veel bij op vlak van managen... Maar ondanks alles vind ik het redelijk kut. Ik heb geen echte klik met mijn (relatief laaggeschoolde) collega's/medewerkers, het is nogal een onprofessionele/amateuristische cultuur en ik merk dat management niet echt mijn ding is. Het is wel goed voor de carrière om wat managementervaring op het cv te kunnen zetten maar ik weet niet of ik daar echt verder in wil gaan.

Ik denk al een tijdje om mij binnen 1 à 2 jaar te heroriënteren naar de accountancy. Het is geen volledige switch want ik geef nu ook advies aan KMO's en startende zelfstandigen. Maar ik wil het wat professioneler doen. Dan lijkt accountant me wel een fijne job: je geeft degelijk advies vanuit een expertenrol (dat doe ik het liefst), maar je hebt ook wat administratie/uitvoerend werk en het is concreet. En er is werkzekerheid, je leert constant bij en op termijn kan je zelf zelfstandige worden :unsure:

Plus:
- met ip rewards als ze die krijgen ga ik er netto toch mooi op vooruit
- veel meer kansen tot bijleren: is voor mij echt belangrijk, waar ik nu zit stagneer ik

Ben je zeker dat je daar veel kan bijleren? Ik heb daar toch al andere zaken gehoord bij RealDolmen en vooral veel op de bench zitten op het begin.

Persoonlijk zou ik niet voor minder brutoloon van job veranderen.

@GemaneDude ik denk dat ge uw conclusie al wat gemaakt hebt, maar ik wil toch ook de (imo) 3 key zaken bevestigen die al gezegd zijn:
  1. Consultancy zonder wagen... ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, ook niet post-corona. Met wat chance gaat het de eerste 2 jaar goed, en dan niet meer. Ik heb een 5tal mensen geweten die het probeerde, niemand hield het lang vol. Er is een uitzondering: Internationaal werken, dan zit ge sowieso in het buitenland en zit ge op hotel op wandel/OV afstand van de klant. Accenture is daar bvb een goede voor, RD niet.
  2. Als ge het doet voor de interessante projecten waar ge snel en veel kunt switchen en veel leren... RD weeral niet de top keuze (maar ook niet de slechtste).
  3. Ze doen geen fair voorstel, als ze u echt willen, compenseren ze die auto gewoon ("ge zijt de eerste" is een bullshit argument).
Ik hoop dat ge er iets mee zijt?

@GemaneDude ik denk dat ge uw conclusie al wat gemaakt hebt, maar ik wil toch ook de (imo) 3 key zaken bevestigen die al gezegd zijn:
  1. Consultancy zonder wagen... ik zou er persoonlijk niet aan beginnen, ook niet post-corona. Met wat chance gaat het de eerste 2 jaar goed, en dan niet meer. Ik heb een 5tal mensen geweten die het probeerde, niemand hield het lang vol. Er is een uitzondering: Internationaal werken, dan zit ge sowieso in het buitenland en zit ge op hotel op wandel/OV afstand van de klant. Accenture is daar bvb een goede voor, RD niet.
  2. Als ge het doet voor de interessante projecten waar ge snel en veel kunt switchen en veel leren... RD weeral niet de top keuze (maar ook niet de slechtste).
  3. Ze doen geen fair voorstel, als ze u echt willen, compenseren ze die auto gewoon ("ge zijt de eerste" is een bullshit argument).
Ik hoop dat ge er iets mee zijt?
Bedankt iedereen. Inderdaad mijn keuze gemaakt, ik ga het niet doen. :)

ALs je het een beetje goed aanpakt, kan het voorstel van RD gebruiken om vooruit te gaan bij je huidige werkgever.

Bedankt iedereen. Inderdaad mijn keuze gemaakt, ik ga het niet doen. :)
Had ik wel verwacht, ik zou het in uw plaats ook niet doen, toch zeker niet aan die voorwaarden.
Als je het een beetje goed aanpakt, kan het voorstel van RD gebruiken om vooruit te gaan bij je huidige werkgever.
Goh, dat vind ik altijd dubbel, ten eerste stelt Realdolmen niet echt een veel beter pakket voor, maar zo zeggen dat je ergens anders hebt gehoord enal kan toch ook anders uitdraaien? Plus het feit dat dat niet is wat hij wil, hij wil zich vooral op kennis e.d. ook verbeteren, wat niet kan bij zijn huidige werkgever.

@GemaneDude je hebt een job he, dus toch ook geen haast denk ik? Ik zou gewoon rondkijken welke potentiële werkgevers er zijn voor de job die je wil doen en zien of daar vacatures zijn.

Had ik wel verwacht, ik zou het in uw plaats ook niet doen, toch zeker niet aan die voorwaarden.

Goh, dat vind ik altijd dubbel, ten eerste stelt Realdolmen niet echt een veel beter pakket voor, maar zo zeggen dat je ergens anders hebt gehoord enal kan toch ook anders uitdraaien? Plus het feit dat dat niet is wat hij wil, hij wil zich vooral op kennis e.d. ook verbeteren, wat niet kan bij zijn huidige werkgever.

@GemaneDude je hebt een job he, dus toch ook geen haast denk ik? Ik zou gewoon rondkijken welke potentiële werkgevers er zijn voor de job die je wil doen en zien of daar vacatures zijn.
Ja inderdaad, ik heb een job bij een goede werkgever. Uiteindelijk zijn ze hier wel actief bezig om aan een van mijn grievances te voldoen: ze zijn bezig met een senior Salesforce developer aan te nemen, met als doel dat dat iemand gaat zijn waarvan we gaan kunnen bijleren.

Ik ben nog aan het twijfelen of de norm hier scheef zit of op alle salariskompassen.
ik werk in een bedrijf met meer dan 10k werknemers. Van 75% kan ik het loon inschatten en dat is geen 4K + wagen na 5j.

Langs de andere kant is het geen toeval meer dat alle lonen die hier passeren hoger zijn dan de mijne. (met vergelijkbare ervaring en diploma)

edit: misschien moet ik eens met een hr bureau praten, of geven zij niet zomaar lonen prijs ?
Ik kan je wel vertellen dat 4k + wagen absoluut de norm niet is. De lonen op dit forum liggen fel hoger dan de norm. En zoals iemand anders zei worden lonen vaak hoger 'ingeschat' dan blijkt uit loonfiches.

Jouw loon is absoluut niet slecht. Maar het kan geen kwaad om rond te horen natuurlijk, er sluimert altijd ergens een beter aanbod.

Laatst bewerkt:
Dat is vaak zo als ingenieur. Je had toch niet gedacht dat je zelf die circulatiepomp ging vervangen? Hooguit de opdracht geven aan de externe firma.
Neen, maar je snapt me wel. Een mail sturen naar firma X om een herstelling van component Y te vragen, vraagt niet bepaald veel denkwerk en geeft even weinig voldoening.

Tijd voor iets anders dus. Kan je ook effectief iets buiten delegeren en managen?
Ik kan (PLC's) programmeren :-)

Loon is wel ok, maar 45 km is nog veel woon-werk voor alle dagen te doen...
Als ik besef dat ik makkelijk een uur per dag kan winnen aan woon-werkverkeer, lijkt me zeer mooi meegenomen.

Neen, maar je snapt me wel. Een mail sturen naar firma X om een herstelling van component Y te vragen, vraagt niet bepaald veel denkwerk en geeft even weinig voldoening.
Klopt dat is typische in de functie van technisch manager/projectleider/maintenance manager...
Ik kan (PLC's) programmeren :)
En doe je dat ook graag?
Als ik besef dat ik makkelijk een uur per dag kan winnen aan woon-werkverkeer, lijkt me zeer mooi meegenomen.
Zeker als dat kan...

Ik ben nog aan het twijfelen of de norm hier scheef zit of op alle salariskompassen.
ik werk in een bedrijf met meer dan 10k werknemers. Van 75% kan ik het loon inschatten en dat is geen 4K + wagen na 5j.

Langs de andere kant is het geen toeval meer dat alle lonen die hier passeren hoger zijn dan de mijne. (met vergelijkbare ervaring en diploma)

edit: misschien moet ik eens met een hr bureau praten, of geven zij niet zomaar lonen prijs ?

Ook mij bekruipt dit gevoel soms.
Mijn stappenplan om daar mee om te gaan:
Stap 1: lees je recentste loonstrook, en houd rekening met vaste voordelen (e.g. bonus)
Stap 2: lees de klachten en ontevredenheid over zogenaamde gouden kooien op dit forum
Stap 3: herhaal stap 1
Stap 4: ga heen in vrede/neem het heft in handen

Klopt dat is typische in de functie van technisch manager/projectleider/maintenance manager...
Behalve het 'aanzien' van dergelijke titel, zegt dat mij dus niks. Heeft niks met ambitie te maken, maar ik besef meer en meer dat de manager rol niks voor mij is. Als ik zie en hoor waarmee mijn baas, technisch directeur, ganse dagen mee bezig is.. Da's 50% van de tijd shit oplossen, als het niet meer is.
En doe je dat ook graag?
M'n motivatie waarom ik ooit gekozen heb voor automatisatie is omdat ik het fantastisch vind dingen te doen werken, machines tot leven te wekken. Troubleshooten, opstarten (met de stress die ermee gepaard gaat :-) )

Het gaat me misschien nooit een fancy jobtitel opleveren, een vet loon, maar het is wel hetgeen me voldoening geeft en waarvoor ik sta.

manager functies liggen niet voor iedereen weggelegd, dat is een heel ander manier van "werken".
Het bedrijf waar ik werk is enorm gegroeid de afgelopen 5jaar, en zie ook hoe mijn leidinggevende eigenlijk van een 50/50 mgmt/technische rol naar fulltime "manager" gegaan is. Nu, het gaat hem goed af ... maar ik kan me voorstellen dat je daar moeite mee kunt hebben als het technische aspect net is waar jouw interesse ligt.

Ik denk dat je vooral moet intrinsiek gemotiveerd zijn om het (goed/graag) te doen. Er is niemand meer die zegt wat je moet doen, dus je moet volledig zelf-activerend zijn. Als je het dan niet zo graag doet is het lastig om jezelf te motiveren. Dat is ook mijn probleem met thuiswerk. En als manager heb je dan vaak nog eens veel werk ook dat je niet zo eenvoudig achter je kan laten want als het slecht afloopt is het niet meer het probleem van je verantwoordelijke, maar van jezelf.

Ik ben ook ingenieur en heb momenteel een job dat 50/50 hands on werk en management werk is. Ik merk dat als het management werk meer dan de helft wordt, het me ook minder begint te interesseren... Maar de combinatie vind ik wel plezant. Ik ben wel wat bang dat de job uiteindelijk toch zal evolueren naar 100% management, is ook een beetje een logische evolutie. En doordat ik een combinatie doe zal ik moeilijk kunnen terugkeren naar een volledig technische job want geen nuttige ervaring meer. Dus hopen dat ik huidige situatie nog even kan doen :)

Ik ben ook ingenieur en heb momenteel een job dat 50/50 hands on werk en management werk is. Ik merk dat als het management werk meer dan de helft wordt, het me ook minder begint te interesseren... Maar de combinatie vind ik wel plezant. Ik ben wel wat bang dat de job uiteindelijk toch zal evolueren naar 100% management, is ook een beetje een logische evolutie. En doordat ik een combinatie doe zal ik moeilijk kunnen terugkeren naar een volledig technische job want geen nuttige ervaring meer. Dus hopen dat ik huidige situatie nog even kan doen :)
Wat doe je concreet jvc?

Wat doe je concreet jvc?
Voor deze job was ik een MES consultant/dev bij een integrator en nu heb ik een interne positie in een productiebedrijf waar ik verantwoordelijk ben voor alle applicaties gebruikt in productie, hoofdzakelijk MES. Het management deel is hoofdzakelijk project management, key-user organisatie, aanspreekpunt voor operations management, ... Daarnaast ben ik ook 1st line bij problemen, soms kan ik het probleem oplossen en anders doe ik de analyse en geef ik het door aan onze MES integrator. Als ik geen tijd of zin heb, heb geef ik het direct door. Soms mag ik ook nog wat high level development doen, we hebben hier bvb. een historian geinstalleerd waar ik de use cases voor heb uitgewerkt, ook qua rapportering doe ik het meeste zelf. Zijn dingen die ik graag doe maar ik heb wel veel vrijheid wat ik zelf doe of laat doen. Door mijn ervaring vroeger kunnen we natuurlijk wel wat geld besparen.
Dus wel een heel gevariëerd pakket :)

Terug
Bovenaan