Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Staat dat aanbod hier ergens? Heb de laatste pagina's doorscrolt en niet direct iets gevonden.

Is Deloitte al lang actief in duurzaamheidsconsultancy?
Je kan de zoekfunctie rechts bovenaan gebruiken en specifiek filteren op posts van Dogo Argentino binnen het topic brutoloon.

€2650 bruto was het initieel voorstel, met daarnaast de gebruikelijke big4 voordelen.
Daarna is er een tegenvoorstel gedaan dat neerkwam op €275 bruto meer per maand en een sign-on bonus van €5850.
@Dogo Argentino Klopt?

Ik denk dat het leven wel wat duurder geworden is dan 4%.

Zo goed als alles is 20%duurder geworden. Die indexering is peanuts. Men gaat echt met meer moeten afkomen dan enkele procenten...
Om de koopkracht te behouden
Gebaseerd op wat? Elke inflatie index staat op enkele procenten, niet op 20%....
Ik zou zeggen dat als je kijkt naar pakweg de horeca, vooral restaurants, dat je tot die conclusie zou kunnen komen.
Velen die nog een stuk meer dan 20% er bij gelapt hebben.

'Overall', gemiddeld, zal het uiteraard geen 20 zijn, maar 't zijn wel zulk een zaken die de mensen eerst & het meest opvallen.
De stijging in energie prijzen is ook zo'n hoogvlieger die zwaar 'in the picture' is gezet, waar de mensen toch ook onthouden dan het sterk is gestegen (en dus meer dan 't gewogen gemiddelde van 3,2%).

Alsook, niet iedereen maakt gebruik van alle items die in de indexkorf aanwezig zijn, laat staan even vaak als je ze toch gebruikt.
Om maar te zeggen ... who cares dat TV's algemeen genomen 8% in prijs zouden zijn gedaald als je ocharme 1 TV koopt om de 10 jaar & uw benzine nu ineens 24% is gestegen & je wel elke 2w een tank moet vol gooien.
Opslag geven zal dit jaar ook tricky worden. Budgetten zijn niet voorzien op >3% index. Als je dan rekent dat iedereen dat krijgt blijft er al snel weinig over om een deftige extra opslag te gaan uitdelen aan outperformers.
Ik ben er vrij zeker van dat er deze keer voor mij ook niet direct veel meer zal in zitten dan die index. Als men iedereen, onafhankelijk van performance al zoveel moet geven ... jah ... denk niet dat er dan nog veel goesting zal zijn om meer te geven.

Staat dat aanbod hier ergens? Heb de laatste pagina's doorscrolt en niet direct iets gevonden.

Is Deloitte al lang actief in duurzaamheidsconsultancy?

Edit: Ik heb zonet even het filmpje bekeken maar ik vind niet dat de CEO zo'n sterke indruk maakt. Duidelijk nog wat groen achter zijn oren op vlak van duurzaamheid. Pun intended. Ik vind het allemaal wat vaag overkomen en ook bij het eigen Deloitte-beleid zijn het toch vooral veel vage platitudes zoals:
- "Onze gebouwen voldoen aan de strengste normen!" (Uiteraard, dat is namelijk verplicht door de EPB-regelgeving. De relevante vraag is of ze daar nog een schepje bovenop doen, en zoja, is dat schepje kwantificeerbaar?)
- "We zetten in op alternatieven voor de wagen! We hebben zo de helft van het aantal gereden km's al kunnen reduceren!". (Waarna hij fijntjes erbij vertelt dat de Corona-crisis wel wat geholpen heeft. :laugh: )
- "We merken dat er toegenomen interesse is in de elektrische wagen!" (Dus Deloitte stuurt er niet actief op aan maar constateert dit gewoon bij zijn werknemers. Eigen verdienste? 0,0.)
- "Tegen 2026 voorspel ik dat ons volledig wagenpark elektrisch zal zijn!" (Uiteraard, want dat wordt zo opgelegd door de overheid. :wtf: )
- Enzovoort.

Sorry maar deze man gelooft niet in duurzaamheid. Hij kan dan ook onmogelijk deze diensten goed verkopen aan zijn klanten. Hij zal eerder helpen om greenwashing te organiseren dan effectief duurzaamheid te realiseren.

Ik hoop dat uw vrouw het wél meent. In dat geval wens ik ze veel succes want ze zal nog veel werk hebben.
Shhhht. Dogo is nog in de waan dat zijn madam het verschil zal maken. Het is zeker geen greenwashing. :ROFLMAO:

Whatever pays the bills...

Shhhht. Dogo is nog in de waan dat zijn madam het verschil zal maken. Het is zeker geen greenwashing. :ROFLMAO:

Whatever pays the bills...

van waar deze blijvende neerbuigende houding op iemand die input vroeg over een job en loon?

Deloitte en de bedrijven die er mee samenwerken zullen wel uitmaken of het iets oplevert of niet.
Ik denk niet dat we hier de waardigheid van iedere job moeten bespreken en proberen neer te halen.

Ze hebben heel recent een designated team opgezet voor sustainability en zijn dit nu sterk aan het uitbreiden.

Wat de CEO betreft hadden mijn vrouw en ik dezelfde indruk, maar dat is ook niet verassend. Het is een nieuwe hot topic, waar uiteraard spelers als Deloitte gaan inspringen om goed aan te kunnen verdienen. Maar aan de andere kant komen er effectief ook nieuwe directives om te gaan rapporteren. Het is dus noch de wereld gaan veranderen, noch 100% greenwashing zoals cege claimt. De waarheid, zoals meestal het geval is, ligt ergens in het midden :)
Ach ja, cege is vaak - terecht - sarcastisch op het corporate wereldje. Hij maakt er zelf deel van uit en profiteert er zeer goed van. Zijn goed recht natuurlijk.

Paar wet Renaultjes zelf meemaken, ster overnames die na 2y in de vuilbak belanden, de betere mgmt zelfbediening zien passeren, of "how can YOU contribute to EPS growth" doen je snel je naiviteit verliezen...

Je moet het noemen zoals het is. Iedereen probeert er zijn zak zo snel mogelijk te vullen. Eens je je daarover kunt zetten, valt het wel mee... als je te idealistisch bent of de wereld wil veranderen, dan wordt het een pijnlijke oefening.

En ik zit dan nog in een propere sector...

Ik zit hier met een dilemma gecontacteerd geweest ivm een job, vorige week 1ste gesprek gehad, vandaag 2de gesprek en ze hebben vandaag nog terug gebeld met een aanbod.
Ze zijn bereid om de loon te geven wat ik vraag.
Nu ik lever al zowiezo in omdat deze job in daguren is, geen weekends en geen feestdagen. En dat is ook wat ik zocht.

Ik zit op mijn huidig werk al 10 jaar, de mensen waarmee ik samen werk zijn echt fantastisch ook daar vrienden gemaakt. En mijn loon is ook vrij hoog (shiften, weekends)

Nu zit ik in een tweestrijd ik voel mij comfortabel in mijn huidige job en ook in de firma maar de job zelf begint te vervelen. En tis ook wel te stressy op het moment.

Maar ik weet dus niet wat te beslissen het gaat echt om meer vrije tijd, geen shiften, leuke collega’s en een goed loon.

Ik zit hier met een dilemma gecontacteerd geweest ivm een job, vorige week 1ste gesprek gehad, vandaag 2de gesprek en ze hebben vandaag nog terug gebeld met een aanbod.
Nu ik lever al zowiezo in omdat deze job in daguren is, geen weekends en geen feestdagen. En dat is ook wat ik zocht.

Ik zit op mijn huidig werk al 10 jaar, de mensen waarmee ik samen werk zijn echt fantastisch ook daar vrienden gemaakt. En mijn loon is ook vrij hoog (shiften, weekends)

Nu zit ik in een tweestrijd ik voel mij comfortabel in mijn huidige job en ook in de firma maar de job zelf begint te vervelen. En tis ook wel te stressy op het moment.

Maar ik weet dus niet wat te beslissen het gaat echt om meer vrije tijd, geen shiften, leuke collega’s en een goed loon.
Leuke collega’s kom je op iedere job tegen dus daar zou ik het niet voor laten. Als je tevreden bent met het loon, takenpakket etc dat ze aanbieden en je krijgt meer vrije tijd (je zegt zelf dat je daar naar op zoek bent), waarom dan twijfelen?

Ik snap ook het dilemma niet.
Als je op je huidige werk daguren zou doen, zou je de collega's ook niet meer zien. En minder verdienen..🤷🏼

Leuke collega’s kom je op iedere job tegen dus daar zou ik het niet voor laten. Als je tevreden bent met het loon, takenpakket etc dat ze aanbieden en je krijgt meer vrije tijd (je zegt zelf dat je daar naar op zoek bent), waarom dan twijfelen?
Ik heb op nog geen enkele job mensen ontmoet die mn vrienden zouden kunnen worden. Eens zeldzaam een aangename mens nog wel.
Ik begin meer en meer mensen tegen te komen die niet 100% normaal zijn. (Meestal de hoogst geschoolden).

Ik snap ook het dilemma niet.
Als je op je huidige werk daguren zou doen, zou je de collega's ook niet meer zien. En minder verdienen..🤷🏼
Klopt niet eh ik zou ze wel zien. Ook vergeten te melden dat mijn huidige job in Brussel is en nieuwe job is een paar km van waar ik woon.

-

Ik wil je dilemma niet groter maken, maar je gaat nooit zoveel vrije tijd hebben als het moment dat je in shiften werkt. (In de veronderstelling dat je niet langs je deur gaat werken en je heel goed aan de uren kan houden)

Langs de andere kant heel de wereld is georganiseerd op “daguren” en als je het gevoel hebt dat je iets mist, dan heft dat mijn inziens volledig bovenstaande op.

Persoonlijk zou ik nooit blijven voor de collega’s, dat is volgens mij vaak een slecht excuus dat je jezelf wijsmaakt omdat je schrik hebt om uit je comfort zone te komen. Collega’s die vrienden zijn, blijven vrienden en anders waren het gewoon goede collega’s. Leuke collega’s maakt/kraakt wel de werksfeer, maar net als jij kunnen die misschien ooit vertrekken (verploegen,…)

-

Ik wil je dilemma niet groter maken, maar je gaat nooit zoveel vrije tijd hebben als het moment dat je in shiften werkt. (In de veronderstelling dat je niet langs je deur gaat werken en je heel goed aan de uren kan houden)

Langs de andere kant heel de wereld is georganiseerd op “daguren” en als je het gevoel hebt dat je iets mist, dan heft dat mijn inziens volledig bovenstaande op.

Persoonlijk zou ik nooit blijven voor de collega’s, dat is volgens mij vaak een slecht excuus dat je jezelf wijsmaakt omdat je schrik hebt om uit je comfort zone te komen. Collega’s die vrienden zijn, blijven vrienden en anders waren het gewoon goede collega’s. Leuke collega’s maakt/kraakt wel de werksfeer, maar net als jij kunnen die misschien ooit vertrekken (verploegen,…)
Dunno man.

Zit al 10 jaar in de shiften ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik vrije tijd heb/had.
Ik werk in Brussel dus ik ga dagelijks met de trein naar daar, ik "verlies" daar al tijd omdat ik al vroeger moet vertrekken om de trein te halen.
Er zijn maanden waar ik 3 weekends werk en soms 23 dagen per maand.
Ik sta denk ik +140 recup uren achter.

En het helpt ook niet dat ik een ENORME twijfelaar ben :(

Ze hebben heel recent een designated team opgezet voor sustainability en zijn dit nu sterk aan het uitbreiden.

Wat de CEO betreft hadden mijn vrouw en ik dezelfde indruk, maar dat is ook niet verassend. Het is een nieuwe hot topic, waar uiteraard spelers als Deloitte gaan inspringen om goed aan te kunnen verdienen. Maar aan de andere kant komen er effectief ook nieuwe directives om te gaan rapporteren. Het is dus noch de wereld gaan veranderen, noch 100% greenwashing zoals cege claimt. De waarheid, zoals meestal het geval is, ligt ergens in het midden :)

Dat lijkt me een eerlijk antwoord.

Hopelijk maken de mensen na verloop van tijd nog het onderscheid tussen greenwashing en echte duurzaamheid zonder te vervallen in cynisme.

Je moet er uiteraard niet op antwoorden maar ik ben wel benieuwd: was de drijfveer van uw vrouw ook het feit dat het een hot topic is, carrièrekansen, ... of zit er een inhoudelijke overtuiging achter?

Dunno man.

Zit al 10 jaar in de shiften ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik vrije tijd heb/had.
Ik werk in Brussel dus ik ga dagelijks met de trein naar daar, ik "verlies" daar al tijd omdat ik al vroeger moet vertrekken om de trein te halen.

Ik zie geen enkele reden meer om te twijfelen : enkel het feit om niet dagelijks meer naar Brussel te moeten is reden genoeg. Ge gaat er enorm van genieten op uw gemak naar het werk te kunnen, vroeg thuis zijn, ... doen !

Je bent dus wel op zoek naar iets anders, feit dat je de hele ronde doorloopt.

Hoeveel lever je dan in?
Ik zit op mijn huidig werk al 10 jaar, de mensen waarmee ik samen werk zijn echt fantastisch ook daar vrienden gemaakt.
De grootste arbeidsvreugde had ik bij korte samenwerkingen. Vrienden kan je overal maken.
En mijn loon is ook vrij hoog (shiften, weekends)
Wat is vrij hoog? Dan spreken we toch boven 3000 netto hoop ik.
Elke job verveelt, bij mij ligt het keerpunt soms al op 3 maand. Eerlijk gezegd, als ik op 10 jaar 200 superleuke werkdagen gehad heb zal het veel zijn.

Vrije tijd is leuk, maar moet je zinvol kunnen invullen.

Dat lijkt me een eerlijk antwoord.

Hopelijk maken de mensen na verloop van tijd nog het onderscheid tussen greenwashing en echte duurzaamheid zonder te vervallen in cynisme.

Je moet er uiteraard niet op antwoorden maar ik ben wel benieuwd: was de drijfveer van uw vrouw ook het feit dat het een hot topic is, carrièrekansen, ... of zit er een inhoudelijke overtuiging achter?
Beide. Ze wil meer richting diurzaamheid en nu is dat slechts een klein onderdeel van haar huidige job.

Dunno man.

Als ik het hier lees zie ik alleen maar voordelen dus ik zou zeggen: DOEN!
Leuke collega's verliezen is inderdaad wel een nadeel maar je kan altijd wel ergens anders vrienden maken.

Collega's != Friends.
In de meeste gevallen zijn dat gewoon mensen waar ge goed genoeg mee overweg kunt om uw job te doen, die je enkel en alleen tegen komt gedurende die 8+ uren op kantoor (& nu nog veel minder, af & toe eens via Teams).

Hoeveel keer heb je al niet gehoord van 'we horen elkaar nog' als er iemand vertrekt & voor zover jij weet zijn ze nog steeds v/d planeet verdwenen. Da's zoiets dat mensen zeggen, maar meestal niet in de realiteit geworteld is.

Ik heb al geweten van mensen die elkaar van tervoren kenden & zo vrienden waren vooraleer ze samen werkten, maar da's dan eerst ne vriend, dan pas ne collega. Dus die blijven de initiële relatie behouden als 1 v/d 2 vertrekt.
En er zijn altijd wel eens uitzonderingen waar je contact behoudt met collega's nadat iemand vertrekt ... buuuuuuuut ... dat zal eerder de uitzondering dan de regel zijn.

Terug
Bovenaan