Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Komt dit omdat ze geen wagen aanbieden op je nieuwe job? Want ik zou liever dan 4500 bruto hebben + een wagen.
Tenzij je een wagen uit het betere gamma als standaard acht, is 1000 euro gezien groepsverzekering, dubbel vakantiegeld en eindejaarspremie een stuk meer waard. Da's wss minstens 14.500 euro waard of zo'n 6300 euro per jaar. Daarmee betaal je zonder problemen een wagen
Dit lijkt me de samenvatting van het probleem van de bedrijfswagens te zijn.
Een brutoloon van 2750€ dat al keurig op zichzelf is dat verdubbelt en waar er in feite weinig winst is qua koopkracht.
Niet enkel het probleem van de bedrijfswagens, hij kreeg ook een héél mooi stuk nettovergoeding. Ook daar moet men dringend eens in snijden, of vanaf nettovergoedingen van 50 euro/maand effectief regelmatig bewijslast vragen.

Wat zouden jullie liever hebben:

5000€ bruto en geen voordelen
2200€ bruto en jaarlijkse 5000€ nettopremie (waar je zo goed als niet op belast bent) per jaar?

Ik zou voor het 2de gaan. In het eerste geval heb je meer vakantiegeld en pensioen later, maar ik heb dan liever nu die netto premies dan hopen op een pensioen dat we mss nooit gaan krijgen.

Of zie ik dat verkeerd?

hij kreeg ook een héél mooi stuk nettovergoeding. Ook daar moet men dringend eens in snijden, of vanaf nettovergoedingen van 50 euro/maand effectief regelmatig bewijslast vragen.
Dat is idd een grote boost voor zijn huidige nettoloon en dat zit bij vele zo scheef

2200€ bruto en jaarlijkse 5000€ nettopremie (waar je zo goed als niet op belast bent) per jaar?

Ik zou voor het 2de gaan. In het eerste geval heb je meer vakantiegeld en pensioen later, maar ik heb dan liever nu die netto premies dan hopen op een pensioen dat we mss nooit gaan krijgen.

Of zie ik dat verkeerd?
Sowieso het eerste, dat is +1000 euro / maand netto meer he ;)

Maar vanaf 4500 euro bruto / maand heb je naar pensioenopbouw niets meer dus dan zou je eigenlijk pas naar andere voordelen moeten gaan kijken.
Maarja voor vele bedrijven is het pak voordeliger om mensen laag bruto (met werkbonus) te geven + auto + nettovergoedingen van +200 euro

Of zie ik dat verkeerd?
Je ziet het verkeerd. Het eerste is zelfs voor iemand die niet in pensioenen gelooft voordeliger

Een wagen is imo een voordeel dat je niet moet onderschatten. De brandstofprijzen zijn vandaag enorm, ik mag hopen dat er voldoende thuiswerk bij die werkgever mogelijk is want dagelijks 70 km bollen ga je vandaag aan brandstof voelen. Met wat privékilometers bij ga je snel aan 200€ brandstof per maand komen.
Ik volg dat de ruimte tot extra luxe beperkt zal zijn.

Maar gezien ze bij Deloitte BPS zo zwaar aan het rekruteren zijn zou ik op zijn minst het voorstel intern voorleggen en zien wat ze zelf kunnen voorstellen ;). Desnoods kan je met dat voorstel nog teruggaan naar die exklant.
Ik krijg wekelijks 2-3 voorstellen van Deloitte BPS met de vraag om voor hun in onderaanneming een project te doen omdat de markt boomt en ze zelf te weinig inhouse consultants hebben.

Sowieso het eerste, dat is +1000 euro / maand netto meer he ;)

Maar vanaf 4500 euro bruto / maand heb je naar pensioenopbouw niets meer dus dan zou je eigenlijk pas naar andere voordelen moeten gaan kijken.
Maarja voor vele bedrijven is het pak voordeliger om mensen laag bruto (met werkbonus) te geven + auto + nettovergoedingen van +200 euro
Bij mij op het werk is een bedrijfswagen een absolute No-Go. Een bruto maandloon van 8k is dan wel geen probleem. :confused:

Een wagen is imo een voordeel dat je niet moet onderschatten. De brandstofprijzen zijn vandaag enorm, ik mag hopen dat er voldoende thuiswerk bij die werkgever mogelijk is want dagelijks 70 km bollen ga je vandaag aan brandstof voelen. Met wat privékilometers bij ga je snel aan 200€ brandstof per maand komen.
Ik volg dat de ruimte tot extra luxe beperkt zal zijn.
Je moet het ook niet overschatten. Als je nooit op locatie werkt en je salariswagen enkel gebruikt voor woon-werkverkeer kan je misschien evengoed of beter met het openbaar vervoer gaan (en is dat dan eveneens gewoon betaald door de werkgever...).
Natuurlijk als je 70km op den buiten woont en je werkgever heeft zijn kantoor neergepoot op een halfuur buiten eender welk toegankelijk centrum... tja.

Als ze nu eens al die salariswagensubsidies hadden geïnvesteerd in betere ruimtelijke ordening en bijhorend openbaar vervoer moest ik misschien niet in de file staan iedere keer ik naar mijn ouders wil op een weekavond.

Laatst bewerkt:

Ik heb mij hier ook serieus aan mispakt... Als je 4 jaar lang geen euro hebt moeten uitgeven aan woon-werk en nu plots moet betalen...

Classic 9lives dit.

Iemand post een voorstel van 5500 euro bruto voor een bachelor met 3,5 jaar ervaring.
Reactie: "amai, is dat zonder wagen? :wtf:"

Mijn beste vriend is doctor burgerlijk ingenieur en werkt als leidinggevende over 3 mensen in een petrochemische multinational in Antwerpen met 8 jaar ervaring (4j doctoraat + 4j verschillende jobs in zelfde multinational). Hij verdient 5400 euro bruto per maand. Ook zonder wagen.
Komt veel voor in de (petro)chemie dat een wagen niet in het pakket zit hoor leidinggevenden. Ik heb ook gewoon geen bedrijfswagen en ik zit ook op in de branch waar ik moeiteloos 1k bruto kan afgeven en nog altijd voldoende verdien om een degelijk nettoloon te hebben.

Ik ervaar dat op een bepaalde punt wel als een handicap want ik hou minder over dan mensen die 2k minder hebben dan mij met een wagen. Nog maar simpel mijn benzine is al 200€ per maand.
Ik trek me op aan het feit dat er hopelijk een einde komt aan de koterij, ik een boeiende job heb waar ik gewaardeerd wordt en ik nu niks tekort kom.

Pak dan het OV? :unsure:
Heb ik eens gedaan. 3 uur onderweg.
Er is een verschil tussen een plaats waar je af en toe komt en eentje waar je elke dag heen en weer naartoe gaat/moet.
Een werkplek mag echt wel veel bereikbaarder zijn dan een random woonhuis.

Ik neem wel het OV naar mijn werk. Enerzijds omdat ik dan een halfuurtje fietsen heb, en anderzijds omdat het meestal ook sneller is dan met de auto. Oh, en mijn werkgever vergoedt dat netjes. En het kantoor is op een scheet van het station.

Komt veel voor in de (petro)chemie dat een wagen niet in het pakket zit hoor leidinggevenden. Ik heb ook gewoon geen bedrijfswagen en ik zit ook op in de branch waar ik moeiteloos 1k bruto kan afgeven en nog altijd voldoende verdien om een degelijk nettoloon te hebben.

Ik ervaar dat op een bepaalde punt wel als een handicap want ik hou minder over dan mensen die 2k minder hebben dan mij met een wagen. Nog maar simpel mijn benzine is al 200€ per maand.
Ik trek me op aan het feit dat er hopelijk een einde komt aan de koterij, ik een boeiende job heb waar ik gewaardeerd wordt en ik nu niks tekort kom.

Wel zien dat je jezelf niet "arm" rekent in die vergelijking door enkel naar het maandelijks bedrag te kijken. 2k bruto minder betekent minstens 1k netto minder, dus tegen de 1.2k netto minder als je vakantiegeld en eindejaarspremie erbij rekent. 1.2k€ / maand lijkt me toch al stevig voor een auto, veel mensen met een bedrijfswagen krijgen toch iets dat all-in minder kost als je dat als particulier betaalt :)
En dat is dan nog gerekend zonder VAA, dan zou je al richting 1350 - 1400 € per maand gaan voor een auto in die vergelijking...

Heb ik eens gedaan. 3 uur onderweg.
Er is een verschil tussen een plaats waar je af en toe komt en eentje waar je elke dag heen en weer naartoe gaat/moet.
Een werkplek mag echt wel veel bereikbaarder zijn dan een random woonhuis.

Ik neem wel het OV naar mijn werk. Enerzijds omdat ik dan een halfuurtje fietsen heb, en anderzijds omdat het meestal ook sneller is dan met de auto. Oh, en mijn werkgever vergoedt dat netjes. En het kantoor is op een scheet van het station.
Maar als uw random woonhuis niet bereikbaar is met OV dan is uw werk van daaruit dat ook niet ;)

Maar als uw random woonhuis niet bereikbaar is met OV dan is uw werk van daaruit dat ook niet ;)
Jouw logica slaat op niets. Probeer je in te beelden hoe ik wel goed op m'n werk geraak maar niet bij mijn ouderlijk huis met OV. Probeer het maar eens, ik geloof dat je er uiteindelijk wel in kan slagen!

Terug
Bovenaan