Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Zo slecht is het niet in de prive. In november is het weer bonus seizoen. Weer ergens tussen de 10 en 20k die in de schoot geworpen wordt. Daar kun je bij de overheid maar van dromen. Je best doen of niet, je krijgt ze niet.

Ik werk in de privé en heb geen enkele bonus. Je best doen of niet, je krijgt ze niet. Leuk dat jij met je gat in de boter bent gevallen (cfr. "in de schoot geworpen") maar daarom hoef je dat niet te generaliseren.

En ja, dat pensioen, en ja dat verlof. Maar dat pensioen, dat is een probleem voor binnen 30jaar. Het pensioen moet al redelijk decadent zijn om die prive bonussen te compenseren.

Niet dus. Helemaal niets om het pensioen te compenseren.

En het verlof? Tja. Er zijn genoeg verlof stelsels in de prive om aan even veel verlof te raken (4/5, 3/5, ouderschaps verlof, ...)

Uhu, met loonsverlies. Dus wat is uw punt?

Lol
Dat is toch niet de reden van statutaire benoemingen. Wel bescherming tegen politieke inmenging. Wat nog altijd relevant is voor bepaalde profielen en functies. Het geeft de mogelijkheid om onafhankelijk beleidsadvies te geven.

Voor het overige ben ik het trouwens wel grotendeels met je eens. Een taak uitvoeren voor de overheid, als directe werknemer of als externe opdrachtnemer, dat is functioneel hetzelfde.
Ik weet heus wel dat bescherming tegen politieke inmenging het idee is achter statutaire benoemingen, maar in de praktijk werkt dat niet of zelfs omgekeerd.

Als ik in mijn functie onafhankelijk beleidsadvies geef, en ik val hierdoor buiten de gratie van mensen die over mijn toekomst kunnen beslissen, dan word ik ontslagen (of neem ik zelf ontslag) en ga ik elders werken, waar ik wel mijn talenten en ambities kwijt kan. Als vastbenoemde kan je inderdaad niet ontslagen worden bij een conflict of verschil in visie, da's waar, maar het alternatief is dikwijls lelijker dan ontslag.

Ik heb zo een collega, een 63-jarige TEW'er en ex-ontvanger van de stad (= financieel directeur, leidend ambtenaar) die +- 10 jaar geleden van zijn stoel is gehaald en dan jarenlang classeurs vol nutteloze Excels mocht produceren. Je kan de rapporten zo onnozel niet bedenken, of hij heeft ze gemaakt, allemaal om recht in de kast gestoken te worden, en allemaal in de hoop dat ze die man met rotwerk konden buitenpesten.
Cynisch-triomfantelijk vertelde hij mij onlangs dat ze hem al die jaren niet buiten hebben gekregen, en dat hij tot zijn pensioen lekker blijft zitten aan zijn hoge loon van ontvanger, zo lang mogelijk. Je kan je voorstellen hoe zo'n situatie de sfeer in een afdeling kan verzieken.

Heel die bescherming tegen ontslag gaat ervan uit dat de statutair ambtenaar nergens anders aan de bak kan en dat hij een weerloze sukkelaar is op de arbeidsmarkt. Statutaire benoemingen creëren soms gewoon dat type ambtenaren, kijk maar naar sommige vastbenoemde leerkrachten in het onderwijs.
Schaf dat systeem af, zorg ervoor dat het overheidspersoneel zichzelf blijft ontwikkelen gedurende de loopbaan, en de contractuele ambtenaar zal in zijn functie niet zwakker staan ten opzichte van bemoeizieke politici, integendeel.

Meestal zijn dat :

1) de huidige personen die de job uitvoeren die meedoen met de examens om opnieuw gekozen te worden.
2) de huidige niveau A3 - A5's (die rond de 5x jaar zijn) van het FAGG (dus de instelling) of eventueel andere fods/regionale overheden die zich kandidaat stellen.
3) assistenten van de huidige personen die meedoen
4) personen van het kabinet / verantwoordelijke minister die daar gedropt worden.
5) de occasionele ideologisch overtuigde persoon van de private sector (uitgerangeerd, loon maakt minder uit)

Dat is echt één van de grootste corruptievormen bij onze overheidsadministraties: zogezegde "externe vacatures" uitschrijven, maar dan perfect op maat van een interne kandidaat. Vriendjespolitiek pur sang.

En dan voor de lol nietswetende externen uitnodigen, wat show verkopen, mensen hun kostbare tijd verspillen, ... om dan op het einde van de rit iedereen een "Oh, jammer, er was een andere meer geschikte kandidaat!" te sturen. En dan intern een feestje voor de gepriviligeerde.

Ook voor omzettingen van contractuelen naar statutairen wordt dit heel vaak toegepast. Ons kent ons, weet je wel. Degoutant.

Ik werk in de privé en heb geen enkele bonus. Je best doen of niet, je krijgt ze niet. Leuk dat jij met je gat in de boter bent gevallen (cfr. "in de schoot geworpen") maar daarom hoef je dat niet te generaliseren.

Niet dus. Helemaal niets om het pensioen te compenseren.

Uhu, met loonsverlies. Dus wat is uw punt?
Dit.

Ik sta er iedere keer weer opnieuw van versteld hoe wereldvreemd ze hier toch zijn. Precies of het is maar normaal dat je bonussen van duizenden euro's krijgt, 40 dagen verlof erbij, liefst nog een bedrijfswagen en nog eens 3000€ bruto ook.

Dat kan allemaal wel zijn hier voor sommige ITers en sommige andere beroepen maar je kan dat echt niet de standaard voor de gemiddelde mens in de privé sector gaan noemen.

Als je goed kijkt in een fabriek dan zijn er meer arbeiders dan bedienden. Die arbeiders genieten niet van bedrijfswagens, bonussen en lonen van 3000€ bruto. Dan kun je dat toch niet gaan verkondigen alsof het standaard is?

Goed voor iedereen die het krijgt, maar ik ben er niet jaloers op want het zal ook wel gepaard gaan met de nodige portie stress en werkdruk.

Lol
Dat is toch niet de reden van statutaire benoemingen. Wel bescherming tegen politieke inmenging. Wat nog altijd relevant is voor bepaalde profielen en functies. Het geeft de mogelijkheid om onafhankelijk beleidsadvies te geven.

Uhu, en dan heb je het PFOS-schandaal waaruit blijkt dat er geen enkele ambtenaar van de milieu-inspectie of OVAM of andere instanties, durfde communiceren over deze schandalige milieuvervuiling omwille van de politieke druk van bovenaf.

Daar zitten ze dan, onze statutaire ambtenaren. Decennialang hun statuut verdedigen voor die zeldzame keer dat er politieke druk zou zijn, om het dan volledig te laten afweten vanaf het moment dat het zich eens voordoet. :rofl: Precies niemand dit dit doorheeft. Mocht ik in de politiek zitten als liberaal, dan is dit hét moment om de statutaire benoemingen af te schaffen. Men heeft eigenhandig bewezen dat het zijn effect mist.

Uhu, en dan heb je het PFOS-schandaal waaruit blijkt dat er geen enkele ambtenaar van de milieu-inspectie of OVAM of andere instanties, durfde communiceren over deze schandalige milieuvervuiling omwille van de politieke druk van bovenaf.

Daar zitten ze dan, onze statutaire ambtenaren. Decennialang hun statuut verdedigen voor die zeldzame keer dat er politieke druk zou zijn, om het dan volledig te laten afweten vanaf het moment dat het zich eens voordoet. :rofl: Precies niemand dit dit doorheeft. Mocht ik in de politiek zitten als liberaal, dan is dit hét moment om de statutaire benoemingen af te schaffen. Men heeft eigenhandig bewezen dat het zijn effect mist.
Dit.
Om onafhankelijk advies te kunnen geven moet je bij de overheid zogezegd voor het leven benoemd zijn OF een externe consultant zijn. Een werknemer die (volgens de regels van het arbeidsrecht) ontslagen kan worden, op ziekenkas kan vallen en later een werknemerspensioen krijgt? Die is beïnvloedbaar he, dat gaat natuurlijk niet. Hehe.

Dat is echt één van de grootste corruptievormen bij onze overheidsadministraties: zogezegde "externe vacatures" uitschrijven, maar dan perfect op maat van een interne kandidaat. Vriendjespolitiek pur sang.

En dan voor de lol nietswetende externen uitnodigen, wat show verkopen, mensen hun kostbare tijd verspillen, ... om dan op het einde van de rit iedereen een "Oh, jammer, er was een andere meer geschikte kandidaat!" te sturen. En dan intern een feestje voor de gepriviligeerde.

Ook voor omzettingen van contractuelen naar statutairen wordt dit heel vaak toegepast. Ons kent ons, weet je wel. Degoutant.
Klopt volledig. Zelf meegemaakt enkele jaren geleden als 'gelukkige'.
Maar die externe procedures moeten net gedaan worden om vriendjespolitiek tegen te gaan.

Ik werk nu aan de digitalisering van mijn stad, maar ik zou dat even goed kunnen doen binnen een privébedrijf.
Hangt er maar vanaf wat de business vereisten zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dat je complexere projecten echt niet zomaar aan privé-bedrijven kan uitbesteden. Zonder begeleiding van mensen die de business en het grotere plaatje door en door kennen (= ambtenaren) en de nodige sturing kunnen geven, zou dat compleet in de soep draaien.

Ik weet heus wel dat bescherming tegen politieke inmenging het idee is achter statutaire benoemingen, maar in de praktijk werkt dat niet of zelfs omgekeerd.
Ook niet mee eens. Kijk maar eens hoe lang zo'n Karel Anthonissen een luis in de pels is geweest van veel mensen, waaronder toppolitici. Dat is dánkzij zijn vaste benoeming. Dat hij uiteindelijk is kaltgestellt op een manier die jij beschrijft, is niet de fout van de vaste benoeming maar van een systeem dat elders faalt. Dáárover zouden de vragen moeten gaan.

Dat is geen corruptie maar vaak helaas de enige manier om een promotie te organiseren. Verder zie ik zelf voldoende tegenvoorbeelden. Zowel mijn vorige als huidige DG zijn mensen die uit de privésector zijn overgekomen na deelname aan een vergelijkend examen, waar ook interne kandidaten - die de job nota bene al uitvoerden - aan deelnamen.

Maar bon, het is hier duidelijk weer een rondje kakken op de openbare diensten met de usual suspects :)

Hangt er maar vanaf wat de business vereisten zijn. Mijn persoonlijke ervaring is dat je complexere projecten echt niet zomaar aan privé-bedrijven kan uitbesteden. Zonder begeleiding van mensen die de business en het grotere plaatje door en door kennen (= ambtenaren) en de nodige sturing kunnen geven, zou dat compleet in de soep draaien.
Ik bedoelde gewoon dat ik ook in een privébedrijf een soortgelijke job kan uitoefenen, als illustratie dat mijn loopbaan zich niet noodzakelijk beperkt tot jobs bij de overheid. Dat maakt dat de overheid voor haar personeelsbehoeften opereert op de bredere arbeidsmarkt en dat ze zich dus in haar personeelsstatuten en -beleid best naar die realiteit schikt. Zo niet verliest de overheid een grote bron van potentiële werknemers.

Het is inderdaad een feit dat je digitale transformatieprojecten niet volledig kan uitbesteden aan consultancybedrijven / externe partners. Helaas gebeurt dit soms toch door gebrek aan competent personeel EN omdat sommige financieringswijzen (subsidieoproepen) expliciet vereisen dat er "expertise ingekocht wordt" ipv dat je de juiste mensen aanwerft of de bestaande personeelsleden opleidt.

Laatst bewerkt:
Dit.

Ik sta er iedere keer weer opnieuw van versteld hoe wereldvreemd ze hier toch zijn. Precies of het is maar normaal dat je bonussen van duizenden euro's krijgt, 40 dagen verlof erbij, liefst nog een bedrijfswagen en nog eens 3000€ bruto ook.
Ik zeg niet dat het normaal is, maar het is ook niet echt de uitzondering voor wat betreft die bedrijfswagens. Er zijn 690 000 bedrijfswagens in België, waarvan er net geen 500000 zuivere salariswagens zijn. Meer dan 15% van de actieve bevolking heeft dus een wagen, wanneer je de ambtenaren uit die statistieken haalt kom je dicht tegen de 20%. 1 op 5 dus

Dat kan allemaal wel zijn hier voor sommige ITers en sommige andere beroepen maar je kan dat echt niet de standaard voor de gemiddelde mens in de privé sector gaan noemen.
Je maakt, net zoals zovele anderen, de fout om een onderscheid tussen privé en ambtenaar te maken. In een aantal dienstensectoren (IT, consultancy, bankwezen,...) en grote bedrijven met volcontinue werking verdienen mensen veel beter hun kost dan in de rest van de privé.
Als je goed kijkt in een fabriek dan zijn er meer arbeiders dan bedienden. Die arbeiders genieten niet van bedrijfswagens, bonussen en lonen van 3000€ bruto. Dan kun je dat toch niet gaan verkondigen alsof het standaard is?
Een arbeider die in een volcontinue systeem werkt in een groot bedrijf (scheikunde, metaal, ...) gaat die 3000 EUR bruto zonder enig probleem halen. Ik ken ook meerdere bedrijven waar arbeiders een firmawagen krijgen (neen, geen Berlingo met het logo van 't bedrijf erop, gewoon een wagen naar keuze).
Bij Poetshulp kunnen poetsvrouwen die meer dan 20 u per week werken ook een bedrijfswagen kiezen (ze leveren daar een stuk loon voor in, maar je zou verschrikken hoeveel mensen die in de privé een wagen hebben die krijgen. Zoals ik hierboven aangaf, standaard is het niet, maar bijna 1/5 geniet van een bedrijfswagen
Goed voor iedereen die het krijgt, maar ik ben er niet jaloers op want het zal ook wel gepaard gaan met de nodige portie stress en werkdruk.
Ook dat is helemaal niet per definitie gelinkt. Stress en werkdruk kan in een klein bedrijfje hoger liggen dan in zo'n mastodont.

Ze krijgen deze maand ook als eersten een hoger loon door de overschrijding van de spilindex zeker?
Spilindex is een systeem dat ontworpen is net door de overheid (en nee, ze krijgen het niet als eerste), elke sector heeft verder zijn eigen systeem: andere sectoren (zo'n 40% van werknemers) volgen ook de Spilindex, petroleum indexeert elke maand, twee maand (banken), elke 3 maand (tabak, bouw,...), elke 6 maand (schoonmaak?) of elk kalenderjaar (pc 200,...)

Jaarlijks of spilindex vertegenwoordigen 80% van de werknemers en 3maandelijks is ongeveer 10%.

Jaarlijks is voordelig als inflatie laag is, anders is Spilindex voordeliger

Als ik in mijn functie onafhankelijk beleidsadvies geef, en ik val hierdoor buiten de gratie van mensen die over mijn toekomst kunnen beslissen, dan word ik ontslagen (of neem ik zelf ontslag) en ga ik elders werken, waar ik wel mijn talenten en ambities kwijt kan. Als vastbenoemde kan je inderdaad niet ontslagen worden bij een conflict of verschil in visie, da's waar, maar het alternatief is dikwijls lelijker dan ontslag.

Ik heb zo een collega, een 63-jarige TEW'er en ex-ontvanger van de stad (= financieel directeur, leidend ambtenaar) die +- 10 jaar geleden van zijn stoel is gehaald en dan jarenlang classeurs vol nutteloze Excels mocht produceren. Je kan de rapporten zo onnozel niet bedenken, of hij heeft ze gemaakt, allemaal om recht in de kast gestoken te worden, en allemaal in de hoop dat ze die man met rotwerk konden buitenpesten.
Cynisch-triomfantelijk vertelde hij mij onlangs dat ze hem al die jaren niet buiten hebben gekregen, en dat hij tot zijn pensioen lekker blijft zitten aan zijn hoge loon van ontvanger, zo lang mogelijk. Je kan je voorstellen hoe zo'n situatie de sfeer in een afdeling kan verzieken.

Heel die bescherming tegen ontslag gaat ervan uit dat de statutair ambtenaar nergens anders aan de bak kan en dat hij een weerloze sukkelaar is op de arbeidsmarkt. Statutaire benoemingen creëren soms gewoon dat type ambtenaren, kijk maar naar sommige vastbenoemde leerkrachten in het onderwijs.
Schaf dat systeem af, zorg ervoor dat het overheidspersoneel zichzelf blijft ontwikkelen gedurende de loopbaan, en de contractuele ambtenaar zal in zijn functie niet zwakker staan ten opzichte van bemoeizieke politici, integendeel.

Ja je kan naar de privé (als de arbeidsmarktomstandigheden een beetje meezitten natuurlijk, momenteel geen probleem) en dan kan er een politiek gewenst figuur aangenomen worden. Iedereen tevreden. Zoals hier: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210903_97569908
De onafhankelijkheid die een vaste benoeming met zich meebrengt, moet wel verdedigd worden door de administratie. Als de directie de politiek achterna loopt, dan word je evengoed aan de kant geschoven inderdaad. Kan zijn dat je anekdote daar een voorbeeld van is.
Maar in ieder geval, het systeem van vaste benoemingen gaat er niet van uit dat ambtenaren sukkelaars zijn, maar wel dat ze hun job graag doen, graag goed doen, en het belang van een onafhankelijke invulling ervan inzien. En het m.a.w. niet direct aftrappen bij een politieke verschuiving of politieke tegenkanting. Zo'n politisering van de ambtenarij zou totaal onwenselijk zijn voor de maatschappij.

That being said, kan er veel zuiniger omgegaan worden met die vaste benoemingen. Voor het gros van de jobs aan de overheid is die bescherming niet nodig. En het personeelsbeleid van de overheid kan daarnaast helemaal op de schop. Al die verschillen qua pensioenen, rsz bijdrage, verlofberekening, verlofstelsels en weet ik veel wat allemaal, weg ermee.
In de plaats daarvan mogen er gerust hogere, concurrentiële lonen betaald worden en mogen goede prestaties veel meer beloond worden. Dus wat dat soort zaken betreft, ben ik het volmondig met je eens. ;)

Ja je kan naar de privé (als de arbeidsmarktomstandigheden een beetje meezitten natuurlijk, momenteel geen probleem) en dan kan er een politiek gewenst figuur aangenomen worden. Iedereen tevreden. Zoals hier: https://www.standaard.be/cnt/dmf20210903_97569908
De onafhankelijkheid die een vaste benoeming met zich meebrengt, moet wel verdedigd worden door de administratie. Als de directie de politiek achterna loopt, dan word je evengoed aan de kant geschoven inderdaad. Kan zijn dat je anekdote daar een voorbeeld van is.
Maar in ieder geval, het systeem van vaste benoemingen gaat er niet van uit dat ambtenaren sukkelaars zijn, maar wel dat ze hun job graag doen, graag goed doen, en het belang van een onafhankelijke invulling ervan inzien. En het m.a.w. niet direct aftrappen bij een politieke verschuiving of politieke tegenkanting. Zo'n politisering van de ambtenarij zou totaal onwenselijk zijn voor de maatschappij.

That being said, kan er veel zuiniger omgegaan worden met die vaste benoemingen. Voor het gros van de jobs aan de overheid is die bescherming niet nodig. En het personeelsbeleid van de overheid kan daarnaast helemaal op de schop. Al die verschillen qua pensioenen, rsz bijdrage, verlofberekening, verlofstelsels en weet ik veel wat allemaal, weg ermee.
In de plaats daarvan mogen er gerust hogere, concurrentiële lonen betaald worden en mogen goede prestaties veel meer beloond worden. Dus wat dat soort zaken betreft, ben ik het volmondig met je eens. ;)
De mobiliteitsexpert uit het artikel dat je citeert is een voormalig Groen-schepen van mobiliteit (in mijn stad!) met een zeer politieke mening. Ik heb 2 boeken van hem gelezen. Ik kan me voorstellen dat het als politicus moeilijk samenwerken is met zo'n ambtenaar, en omgekeerd.
Je kan mensen niet verplichten om hun mening weg te steken, natuurlijk... maar hoe ga je ermee om als politicus dat je een "interne politicus" in je administratie hebt zitten die een radicaal andere visie heeft en publiek verkondigt? Wie bepaalt het beleid? Hoe verloopt het samenspel tussen ambtenarij en politiek? Allemaal niet zo simpel, noch met statutaire benoemingen, noch zonder.

Ik begrijp wel dat er posities zijn die moeten beschermd worden in hun onafhankelijkheid: rechters, academici, ombudsmensen, interne auditors, ... . In de privésector geldt dat ook voor vakbondsafgevaardigden (bij wet) of werknemers die specifiek worden aangeworven om het bedrijf te beschermen of uit te dagen (interne audit, remuneratiecomité, intrapreneurs, (informatie-)veiligheidsfuncties, ... ).

Nee als 2de, pensioenen en uitkeringen volgens mij als eerste. En het is maar 2% hé. In de privé is het 2.6% als ik me niet vergis.
Gisteren nog eens met 4 vrienden iets gaan drinken. 4 heel recente wagens van 40-50k en 1 oude middenklassewagen. Raad eens welke van mij (de ambtenaar) is?

Ik werk in de privé en als ik afspreek met vrienden om iets te gaan drinken, ben ik meestal met de fiets. Budget: 0,6k. :unsure:

Oja, ze hebben ook allen evenveel of meer verlof.

Vreemd, als je weet dat je bij de Vlaamse Overheid 35 dagen krijgt, + de Vlaamse feestdag, + Dag van de dynastie, + een week tussen kerst en nieuw (+ de gebruikelijke feestdagen natuurlijk). Voor de overige verlofdagen is de regeling hetzelfde als PC200. Dat is dus het equivalent van 42 dagen verlof in de privé (PC200).

Ik ken bitter weinig mensen in de privé die daar aankomen, meestal varieert dat tussen de 20 en de 32 dagen. Enkel bij Arcelor Mittal ken ik iemand die ergens in de 40 dagen heeft.

Geen stress als Product Owner?

Als ik dat een beetje zie in mijn omgeving, zou ik bij stress niet snel nee zeggen.
Ik doe de job nu 9 maanden en valt goed mee qua stress. Het scheelt ook wel dat ik zeer goed samenwerk met mijn featuremanager en ook al enkele jaren met hetzelfde team samenwerk.
Eerst als tester, nu dus als product owner

Vreemd, als je weet dat je bij de Vlaamse Overheid 35 dagen krijgt, + de Vlaamse feestdag, + Dag van de dynastie, + een week tussen kerst en nieuw (+ de gebruikelijke feestdagen natuurlijk). Voor de overige verlofdagen is de regeling hetzelfde als PC200. Dat is dus het equivalent van 42 dagen verlof in de privé (PC200).

Ik ken bitter weinig mensen in de privé die daar aankomen, meestal varieert dat tussen de 20 en de 32 dagen. Enkel bij Arcelor Mittal ken ik iemand die ergens in de 40 dagen heeft.
Je hebt gelijk als je gemiddeld over heel de privé kijkt.

Enkele tegenvoorbeelden:
Naast Arcelor Mittal, krijg je in zowat heel de farma/biotech standaard ook >36 dagen. Heel vaak zelfs >40 dagen.
Ook in de financiële sector kan je vlot richting of over de 40 dagen gaan.

Misschien dat er hier nog enkelen wat tegenvoorbeelden kunnen aanvullen.

Enkele tegenvoorbeelden:
Naast Arcelor Mittal, krijg je in zowat heel de farma/biotech standaard ook >36 dagen. Heel vaak zelfs >40 dagen.

Aha eindelijk iets waar wat met mee kunnen 😉
Pc319. Heeft bijna 60 dagen "verlof" op hun 55.
Al is er hier en daar de nodige druk vanuit de overheid om ze te minderen.
De zo genaamde VAP of ADV dagen.

Ik werk in de privé en als ik afspreek met vrienden om iets te gaan drinken, ben ik meestal met de fiets. Budget: 0,6k. :unsure:

Dat is niet de ganse overheid. Ik heb er bvb 26 ipv die 35 zonder mogelijkheid tot AVD of recup.

Vind de legacy niet meer :)
In dit bedrijf van 4000, naar 4400 en nu dus 4900.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Bachelor audiovisuele kunsten
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend:Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): IT / AI
Huidige functie: Project manager
Anciënniteit: 3,5 jaar in huidige functie
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Minder

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 4900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2750 -> 2900? Nog geen loonbrief gehad
Nettovergoedingen: 100 ish
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja
Maaltijdcheques: Ja
Ecocheques: Ja
Groepsverzekering (deel werkgever%):Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Verwaarloosbare hoeveelheid stockoptions

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Thuis
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd:
Eigen auto nodig voor het werk:
Verplaatsingsvergoedingen:
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Toyota corrola break & tankkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 21
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra): 4 ancieniteit
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: 0,0
Hoe vaak overuren te presteren: Niet
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode):2/3 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: 1

Heel tevreden van pakket, super work / life balans.
Zou op een ander waarschijnlijk nog een tik hoger geraken & misschien komt dat er nog van gezien de uitdaging nu toch wat uit begint te doven.
Was bij deze post eigenlijk al met één been buiten.
Nu ook freelance dus de template is moeilijker / makkelijker in te vullen :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 29
Opleiding: Bachelor audiovisuele kunsten
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Zelfstandige
Huidige functie: CTO
Gaat hier om een kleiner bedrijf. Eerder genre engineering manager + executive verantwoordelijkheden.

Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Meer

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 750/dag 15.000/maand
+ Relatief duidelijke groei t.e.m. 900/dag (indien bedrijf groeit ofc)

4. MOBILITEIT
Afstand woon/werk in km's: 50km

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Valt tot nu toe goed mee
Hoe vaak overuren te presteren: Nog niet
Telewerk (buiten corona-periode): 2/3 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: 15 direct

Laatst bewerkt:

Enkele tegenvoorbeelden:

Ik zit aan een 75 dagen :)

Terug
Bovenaan