Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ja amai niet, ik dacht ik goed mijn brood verdiende en dan zeggen sommigen hier "dat het maar magertjes is". :ROFLMAO:
Ach, troost u, ik heb al mogen lezen dat mijn laag inkomen (ik werk in de zorg en heb er na een burn-out voor gekozen een nieuwe start te nemen in een job die slechter betaalt en waarbij ik als dertiger met 11j ervaring plots maar een startersloon kreeg) gewoon een keuze is aangezien ik de verstandelijke capaciteiten heb om me om te scholen naar een richting die beter zou betalen 🤔.
En technisch gezien klopt dat! Maar hoe wereldvreemd is het om te zeggen tegen iemand die met plezier in een cruciale sector werkt, dat ze puur voor het geld dan maar andere keuzes zou moeten maken. Alsof geld belangrijker is dan met plezier te kunnen gaan werken. 🙈

Ach, troost u, ik heb al mogen lezen dat mijn laag inkomen (ik werk in de zorg en heb er na een burn-out voor gekozen een nieuwe start te nemen in een job die slechter betaalt en waarbij ik als dertiger met 11j ervaring plots maar een startersloon kreeg) gewoon een keuze is aangezien ik de verstandelijke capaciteiten heb om me om te scholen naar een richting die beter zou betalen 🤔.
En technisch gezien klopt dat! Maar hoe wereldvreemd is het om te zeggen tegen iemand die met plezier in een cruciale sector werkt, dat ze puur voor het geld dan maar andere keuzes zou moeten maken. Alsof geld belangrijker is dan met plezier te kunnen gaan werken. 🙈
Als jij niet rondkomt, dan is geld belangrijker.
Als jij rondkomt, dan is geld niet belangrijker.

Gelukkiglijk is rondkomen gedeeltelijk iets dat je zelf bepaalt. En hebben we het geluk in belgië dat er zo'n plethora aan ondersteunende maatregelen zijn inclusief een belastingsysteem die dit ondersteunt.

Als jij niet rondkomt, dan is geld belangrijker.
Als jij rondkomt, dan is geld niet belangrijker.

Gelukkiglijk is rondkomen gedeeltelijk iets dat je zelf bepaalt. En hebben we het geluk in belgië dat er zo'n plethora aan ondersteunende maatregelen zijn inclusief een belastingsysteem die dit ondersteunt.
Ik kom rond. 🤷🏼‍♀️
Ik kan me geen vakantie permitteren van meer dan duizend euro maar wel daguitstappen doen met de dochter of een weekendje weg gaan, kan geen gloednieuwe auto kopen maar wel een tweedehands stadswagen en doorgaans zit mijn loon er pas op het einde van de maand door.

En indien ik niet meer rond zou komen, kan ik me natuurlijk nog een introverte IT'er aan de haak slaan, natuurlijk! :unsure:

Laatst bewerkt:
Ik kom rond. 🤷🏼‍♀️
Ik kan me geen vakantie permitteren van meer dan duizend euro maar wel daguitstappen doen met de dochter of een weekendje weg gaan, kan geen gloednieuwe auto kopen maar wel een tweedehands stadswagen en doorgaans zit mijn loon er pas op het einde van de maand door.

En indien ik niet meer rond zou komen, kan ik me natuurlijk nog een introverte IT'er aan de haak slaan, natuurlijk! :unsure:
Of een vlotte sales-man zoals desolation...

Aaaah neen, dat zijn net de rondpoepertypes! 😡

(totaal geen beeld bij desolation dus geen flauw idee of hij valt onder mijn stereotype beeld van sales)
Ik ben (deels) sales en ben zeker gene rondpoeper. En ik ken evenveel sales als non-sales venten die wel rondpoepen (het is wel alsof sales ook gewoon mensen zijn).
Maw ge moogt uw beeld gerust bijstellen.

(en voor de duidelijkheid, ik ben niet aan het solliciteren voor een positie bij @Mulan)

Ik ben (deels) sales en ben zeker gene rondpoeper. En ik ken evenveel sales als non-sales venten die wel rondpoepen (het is wel alsof sales ook gewoon mensen zijn).
Maw ge moogt uw beeld gerust bijstellen.

(en voor de duidelijkheid, ik ben niet aan het solliciteren voor een positie bij @Mulan)
Tutut, ik stel niets bij, sloerie! 😝

Gemiddeld hé mannekes. Staat er iets van mediaan in?
Gemiddelde is inderdaad waardeloos
Gemiddeldes zijn waardeloos in zulke grote populaties met uitschieters in beide kanten, tenzij het gewogen gemiddeldes zijn?
Er zijn geen uitschieters aan beide kanten, door het minimumloon is er een gewoon een scheve verdeling, en alleen uitschieters aan de hoge inkomstzijde.
De mediaan is een betere maatstaf en daar was het 1900 netto en 3100 bruto indien ik het mij goed herinner.
Bij zo'n curve zou je eigenlijk de percentielen moeten kennen (25% , 50% en 75%)
Een mens heeft gemiddeld gezien ook geen 10 vingers...

Ik kom rond. 🤷🏼‍♀️

Lijkt mij voldoende dan.
Zoals Renegade zei, indien je gelukkig bent hiermee. Waarom niet?

Ik verdien goed mijn boterham (niet zoals hier op het forum :tongue: ), maar moet er wel hard voor werken.
Soms snak ik wel eens naar een rustig chill jobke ergens met mindere verloning. Maar toch die stap nog niet gezet.

Lijkt mij voldoende dan.
Zoals Renegade zei, indien je gelukkig bent hiermee. Waarom niet?

Ik verdien goed mijn boterham (niet zoals hier op het forum :tongue: ), maar moet er wel hard voor werken.
Soms snak ik wel eens naar een rustig chill jobke ergens met mindere verloning. Maar toch die stap nog niet gezet.
Ik heb het me absoluut nog nooit beklaagd! 😇 Maar ben wel met mijn gat in de boter gevallen qua werkgever.

Ik heb geen "rustig en chill" jobke vind ik zelf, maar wel een job waarbij alle stress van mijn schouders valt eens ik de deur uitstap. Ik werk gemiddeld 5 dagen extra per jaar, wanneer mijn collega afwezig is en die neem ik netjes in recuup op.
Ik heb een gevarieerd takenpakket en bijzonder weinig dat ik de dag zélf nog af moet werken.
En vooral een job die ik enorm graag doe. Ik ga met een smile gaan werken en keer met een smile terug naar huis. Ik krijg meermaals per week appreciatie te horen van zowel mijn bazen als onze cliënten. Als ik dat vergelijk met de stress die ik de 11j ervoor heb meegesleept, kan ik enkel zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen, want het ging maar om 400 euro bruto verschil en naar stress toe is het me VEEL meer waard dan dat geld.

Ik heb het me absoluut nog nooit beklaagd! 😇 Maar ben wel met mijn gat in de boter gevallen qua werkgever.

Ik heb geen "rustig en chill" jobke vind ik zelf, maar wel een job waarbij alle stress van mijn schouders valt eens ik de deur uitstap. Ik werk gemiddeld 5 dagen extra per jaar, wanneer mijn collega afwezig is en die neem ik netjes in recuup op.
Ik heb een gevarieerd takenpakket en bijzonder weinig dat ik de dag zélf nog af moet werken.
En vooral een job die ik enorm graag doe. Ik ga met een smile gaan werken en keer met een smile terug naar huis. Ik krijg meermaals per week appreciatie te horen van zowel mijn bazen als onze cliënten. Als ik dat vergelijk met de stress die ik de 11j ervoor heb meegesleept, kan ik enkel zeggen dat ik het veel eerder had moeten doen, want het ging maar om 400 euro bruto verschil en naar stress toe is het me VEEL meer waard dan dat geld.
400 euro bruto is zeker gemoedsrust waard.

De vraag is natuurlijk of de werkelijkheid zo zwart/wit is; misschien zou die vorige functie bij een andere werkgever wel OK zijn.
Maar ik blijf deze job ook niet doen tot mijn 67ste.
Ofwel iets helemaal anders, ofwel een uitbolfunctie, desnoods met een lager salaris

De vraag is natuurlijk of de werkelijkheid zo zwart/wit is; misschien zou die vorige functie bij een andere werkgever wel OK zijn.
Maar ik blijf deze job ook niet doen tot mijn 67ste.
Ofwel iets helemaal anders, ofwel een uitbolfunctie, desnoods met een lager salaris
Ik stond 11j lang ofwel voor de klas (meer dan 10 scholen gedaan) ofwel als opvoedster in leefgroepen (meer dan 5 verschillende instellingen gedaan) en ik kan dus gerust zeggen dat het niet aan de werkgever op zich lag ( al heb ik toch een handvol regelrechte klootzakskes (m/v) als directie gehad ook) maar wel aan het overkoepelende systeem gecombineerd met mijn persoonlijkheid.

Sta op het punt om van sector te veranderen, van overheid/onderwijs naar IT consulting. Ben behoorlijk excited maar het is ook best scary.
Ik moet toegeven dat ik toch schrok van de toch wel hoge offers die op tafel liggen ondanks 0,0 ervaring in de sector. Daarnaast hebben we net een maand geleden een nieuwe wagen gekocht (privé) maar qua optimalisatie kan het wel serieus tellen om toch het pakket mét wagen te overwegen en de eigen wagen binnen een half jaar te verkopen, choices, choices...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: Bachelor onderwijs + Master in Education (+behoorlijk wat bijscholingen in allerhande richtingen, finance, IT, management, HR, ...)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): momenteel in PC 200
Huidige functie: Scrum Master + interne procesverantwoordelijke (change manager-ish)
Anciënniteit: 0j in de sector/bedrijf
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40 uren / week
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): Inschatting: 40-ish

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): 3600€ (met wagen) of 3975€ (zonder wagen maar met tankkaart0)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2600-ish (afhankelijk van vaa wagen, of geen wagen)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Ja, 50% betaald v.d. gsm elke 3j, gsm naar keuze - laptop
Maaltijdcheques: Nee, maaltijdvergoeding
Ecocheques + Consumptiecheques: 2*250 € / jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 1,5% initially, nadien 3%
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Deelname in winst, fluctueert elk jaar, bijdrage in telecomkosten

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Kontich
Afstand woon/werk in km's: 28 km
Afstand woon/werk in tijd: 45-60 min (I hope? 25 min zonder verkeer)
Eigen auto nodig voor het werk: Ja, verplaatsing naar klanten (weliswaar sporadisch)
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, 900 TCO (wel hybride of elektrisch only, voor elektrisch komt er een extra stukje budget bij)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): Ancienniteitsverlof per 5j, uiteraard nu nog 0
Vrijheid om verlof te nemen: Valt te bezien
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: To be seen
Hoe vaak overuren te presteren: To be seen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja, 5k jaarlijks opleidingsbudget
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 2-tal dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Cronos zeker :p
Verdien je nu niet quasi evenveel of wordt je niet als master betaald (want 10 jaar anciënniteit?).

Terug
Bovenaan