Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
1. PERSONALIA
Leeftijd: 48
Opleiding: Bachelor
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 25, huidige functie 2 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 2

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Success manager
Anciënniteit: 2 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 9200 (+1800 bruto car allowance)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/- 7000 (bonus-afhankelijk)
Nettovergoedingen: 250 (car allowance), 200 (representatie), 140 (maaltijd), 157 (thuiswerkvergoeding)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: Laptop, GSM en abonnement.
Maaltijdcheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, ik dacht 4%
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Maandelijkse en trimestriële bonus (prestatie afhankelijk).

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: +- 40 km
Afstand woon/werk in tijd: 1 uur.
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Neen, car allowance van 1800 bruto (bovenop salaris) + 250 netto . Factuur laadkaart in onkosten.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: nog nooit problemen gehad
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Kantooruren
Glijdende werkuren: in lichte mate.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: valt mee
Hoe vaak overuren te presteren: soms vrijwillig
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag per week in theorie
Verantwoordelijkheid over personeel: Neen.

Mix tussen account manager en project manager.

Geen startup, neen. Gevestigd bedrijf in de financiële sector.
Uit nieuwsgierheid, welke bachelor heb je behaald? Is dit relevant aan de huidige job?

Voor het overige kan ik alleen maar zeggen een dikke proficiat met uw pakket! :)

Ik weet eigenlijk zelfs niet als het echt als bachelor mag beschouwd worden.

Kleine 30 jaar geleden IT gestudeerd, maar gestopt na eerst licentie. Toen was dat nog niet echt bachelor/master.
Maar studies hebben niks te maken met wat ik vandaag doe, nee.

Bedankt ! Resultaat van heel hard werken (als call center agent begonnen) en een tikkeltje geluk bij de job switches :smile:

Ik weet eigenlijk zelfs niet als het echt als bachelor mag beschouwd worden.

Kleine 30 jaar geleden IT gestudeerd, maar gestopt na eerst licentie. Toen was dat nog niet echt bachelor/master.
Maar studies hebben niks te maken met wat ik vandaag doe, nee.

Bedankt ! Resultaat van heel hard werken (als call center agent begonnen) en een tikkeltje geluk bij de job switches :smile:
Proficiat!
Misschien wijzigen naar “heel hard gewerkt”? Want 40u per week en bijna geen stress en overuren klinkt niet als hard werken 🫣

Proficiat!
Misschien wijzigen naar “heel hard gewerkt”? Want 40u per week en bijna geen stress en overuren klinkt niet als hard werken 🫣
Je kan 40u hard werken en daarmee meer bereiken dan 60u "werken". Genre van 8 to 18u30 op de bureau zitten maar als er iemand langskomt een half uur kwijt zijn met te vertellen over xyz, koffiepauzes van een half uur nemen, ...

Udate:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33 --> 34
Opleiding: TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9.5 -->10.5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 310
Huidige functie : Administratie
Anciënniteit: 6 jaar --> 7 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 35
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 35/af en toe iets meer --> 50+...

Maand salaris (bruto): 6000 --> 6500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3600 --> ??? Af te wachten. waarschijnlijk 3800 ofzo?
Nettovergoedingen: maandelijks: 220 (20 euro thuiswerkvergoeding + 200 representatie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: Nee
Maaltijdcheques: 8 --> 10
Ecocheques: ja, geen idee hoeveel --> ?? ging dat niet afgeschaft worden?
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 1% per maand eigen inbreng. Geen idee van inbreng werkgever eerlijk gezegd
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 15K --> 16K

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel, thuis
Afstand woon/werk in km's: 40
Afstand woon/werk in tijd: 40min - 2h --> 1h-2h
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja kleinste BMW + tankkaart België

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 11
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: OK Stress --> Zeer veel stress/verantwoordelijkheid
Hoe vaak overuren te presteren: Veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: slechte en verplichte 'opleidingen'
Telewerk (buiten corona-periode) : 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee --> Ja, 8 man

Loonpakket zeer tevreden mee.
Stap naar managementrol is op zich een uitdaging, maar geeft o zo veel meer stress/verantwoordelijkheid mee. Soms denk ik dat het een slechte stap is geweest als ik zie met wat voor zever ik me nu moet bezig houden.

Door herstructureringen en vertrek collega's is het werk van 2 collega's bij mij gekomen. Krijg hier en daar steun, maar het overgrote deel komt nog steeds bij mij te liggen.
Intussen zit ik hier met een inbox van 1000 ongelezen mails, constante escalatiemodus en allerhande projecten waar ik word verwacht inputs te geven.
Vervanging van collega's wordt maar niet goedgekeurd door upper management.

Op vlak van burnoutsymptomen scoor ik ook elke dag beter.
Gelukkig kan ik heel wat relativeren en doe ik mijn job in principe graag.

Proficiat!
Tja. Op zich heb je gelijk. Ik heb inderdaad gedurende 10 jaar dag en nacht gewerkt, ook in de weekends. Met alle gevolgen van dien op het familieleven. Nu pluk ik daar de vruchten van en hoef ik dat niet meer te doen. Ik schaam me daar niet over, ook al zijn die 40u zeker goed gevuld.

Tja. Op zich heb je gelijk. Ik heb inderdaad gedurende 10 jaar dag en nacht gewerkt, ook in de weekends. Met alle gevolgen van dien op het familieleven. Nu pluk ik daar de vruchten van en hoef ik dat niet meer te doen. Ik schaam me daar niet over, ook al zijn die 40u zeker goed gevuld.
Als mensen zich zouden moeten schamen om "maar" voltijds te werken (waar 40u al meer is dan dat op veel plaatsen) zijn we ver van huis hoor. Ik denk ook niet dat dit overeenstemt met de realiteit.

Udate:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 33 --> 34
Opleiding: TEW
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 9.5 -->10.5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 310
Huidige functie : Administratie
Anciënniteit: 6 jaar --> 7 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 35
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 35/af en toe iets meer --> 50+...

Maand salaris (bruto): 6000 --> 6500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3600 --> ??? Af te wachten. waarschijnlijk 3800 ofzo?
Nettovergoedingen: maandelijks: 220 (20 euro thuiswerkvergoeding + 200 representatie)
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig + vakantiegeld
BedrijfsGSM/laptop: Nee
Maaltijdcheques: 8 --> 10
Ecocheques: ja, geen idee hoeveel --> ?? ging dat niet afgeschaft worden?
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, 1% per maand eigen inbreng. Geen idee van inbreng werkgever eerlijk gezegd
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 15K --> 16K

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel, thuis
Afstand woon/werk in km's: 40
Afstand woon/werk in tijd: 40min - 2h --> 1h-2h
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja kleinste BMW + tankkaart België

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 11
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Nee
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: OK Stress --> Zeer veel stress/verantwoordelijkheid
Hoe vaak overuren te presteren: Veel
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: slechte en verplichte 'opleidingen'
Telewerk (buiten corona-periode) : 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee --> Ja, 8 man

Loonpakket zeer tevreden mee.
Stap naar managementrol is op zich een uitdaging, maar geeft o zo veel meer stress/verantwoordelijkheid mee. Soms denk ik dat het een slechte stap is geweest als ik zie met wat voor zever ik me nu moet bezig houden.

Door herstructureringen en vertrek collega's is het werk van 2 collega's bij mij gekomen. Krijg hier en daar steun, maar het overgrote deel komt nog steeds bij mij te liggen.
Intussen zit ik hier met een inbox van 1000 ongelezen mails, constante escalatiemodus en allerhande projecten waar ik word verwacht inputs te geven.
Vervanging van collega's wordt maar niet goedgekeurd door upper management.

Op vlak van burnoutsymptomen scoor ik ook elke dag beter.
Gelukkig kan ik heel wat relativeren en doe ik mijn job in principe graag.
Is het vetgedrukte de managementrol en het niet-vetgedrukte de niet-managementrol? Want voor €200 netto/maand extra, zo hard extra gekloot worden, lijkt me niet per se de beste deal :p

Ik ben ooit 1x manager geweest van een team en door die ervaring zou ik het liefst een managementrol voor de rest van mijn carrière vermijden. Dat gaf mij zo veel meer stress, niet te doen.

Is het vetgedrukte de managementrol en het niet-vetgedrukte de niet-managementrol? Want voor €200 netto/maand extra, zo hard extra gekloot worden, lijkt me niet per se de beste deal .

Correct. Met managementrol kom ik wel in hogere schaal voor verdere promoties, terwijl ik ervoor op mijn maximum zat.
Momenteel niet ideaal maar even doorbijten zeker

Misschien ben ik naïef maar daar wordt bij ons toch ook vaak onterecht schamper over gedaan vind ik. ‘Oh is dat het verschil maar, dan blijf ik wel in mijn huidige rol.’ Zonder daarbij verder na te denken dat dat een deuropener kan zijn naar andere contacten, functies, opleidingen…

Misschien ben ik naïef maar daar wordt bij ons toch ook vaak onterecht schamper over gedaan vind ik. ‘Oh is dat het verschil maar, dan blijf ik wel in mijn huidige rol.’ Zonder daarbij verder na te denken dat dat een deuropener kan zijn naar andere contacten, functies, opleidingen…

Mja maar waar is de lijn? Tot hoever wil je gaan?

Ik verdien maandelijks zo'n €3K netto + auto, en eigenlijk hoeft dat voorlopig niet meer te zijn.
Ik heb geen stress en doe m'n job redelijk graag. Ik kan naast m'n job leuke hobby's uitoefenen en vrienden zien.

Ik hoef echt geen manager te worden momenteel.
Tenzij je voor jezelf werkt of het echt een passie is zie ik het nut niet om je elke dag kapot te werken onder stress.
Time flies.

Mja maar waar is de lijn? Tot hoever wil je gaan?

Ik verdien maandelijks zo'n €3K netto + auto, en eigenlijk hoeft dat voorlopig niet meer te zijn.
Ik heb geen stress en doe m'n job redelijk graag. Ik kan naast m'n job leuke hobby's uitoefenen en vrienden zien.

Ik hoef echt geen manager te worden momenteel.
Tenzij je voor jezelf werkt of het echt een passie is zie ik het nut niet om je elke dag kapot te werken onder stress.
Time flies.
Het is ook een fabel dat je als manager je kapot stresst, geen hobby's kan uitoefenen of je vrienden niet meer zou kunnen zien :laugh:

Zal wat afhangen van bedrijf tot bedrijf maar vooral van de mensen die je managet. Ook niet iedereen is gemaakt om manager te worden en dat is prima, als je bepaalde karakteristieken hebt én de mensen die je managet vallen goed mee én je eigen leidinggevenden/bedrijf is prima, heb je vaak een droomjob.

Het is ook een fabel dat je als manager je kapot stresst, geen hobby's kan uitoefenen of je vrienden niet meer zou kunnen zien :laugh:

Zal wat afhangen van bedrijf tot bedrijf maar vooral van de mensen die je managet. Ook niet iedereen is gemaakt om manager te worden en dat is prima, als je bepaalde karakteristieken hebt én de mensen die je managet vallen goed mee én je eigen leidinggevenden/bedrijf is prima, heb je vaak een droomjob.
Helemaal eens. Meestal kan je over tijd je team ook zelf vormgeven, dus een goeie team lead maakt zichzelf zo snel mogelijk overbodig in het aspect van aansturen.

Dat gaat toch heel hard afhangen van de sector lijkt me. Net zoals het potentieel om door te groeien of kansen te krijgen. Uiteindelijk lijkt me in een gezonde organisatie het ook logisch dat er almaar minder posities zijn als je "opklimt".

Ik kan me nu ook wel wat voorbeelden bedenken waar je als "manager" in het eindstation zit en voor weinig extra loon gewoon een hoop extra taken in je bak krijgt.

Soms is het ook gewoon niet waar mensen initieel een job voor hebben gekozen. Neem nu de klassieke gevallen van STEM-gediplomeerden die liever bezig blijven met de technische of wetenschappelijke kant.

Laatst bewerkt:

Uw als-als-als-als-als verhaal zegt wel iets compleet anders dan de eerste zin. Als er zoveel als-en bij betrokken zijn om je droomjob te hebben als manager; zal de "fabel" eerder het verhaal zijn van alle managers die niet aan al die als-en voldoen. En ik vermoed dat dat het merendeel zal zijn...

En dat zie ik bij ons eerlijk gezegd ook, veel mensen van de technische kant die doorgegroeid zijn naar leidinggevende/manager maar eigenlijk veel meer op hun plaats zaten in een uitvoerende rol. Met als gevolg dat je dus een gemis in het veelvoud hebt; die personen zijn niet gelukkig in hun leidinggevende/manager job en sturen de mensen onder hun ook niet goed aan. Dan heb je dus de leidinggevende/manager die (gedeeltelijk of volledig) wegvalt uit de uitvoerende positie + alle andere uitvoerenden die niet goed aangestuurd worden. En dat is momenteel het geval bij meerdere diensten bij ons.

Uw als-als-als-als-als verhaal zegt wel iets compleet anders dan de eerste zin. Als er zoveel als-en bij betrokken zijn om je droomjob te hebben als manager; zal de "fabel" eerder het verhaal zijn van alle managers die niet aan al die als-en voldoen. En ik vermoed dat dat het merendeel zal zijn...

En dat zie ik bij ons eerlijk gezegd ook, veel mensen van de technische kant die doorgegroeid zijn naar leidinggevende/manager maar eigenlijk veel meer op hun plaats zaten in een uitvoerende rol. Met als gevolg dat je dus een gemis in het veelvoud hebt; die personen zijn niet gelukkig in hun leidinggevende/manager job en sturen de mensen onder hun ook niet goed aan. Dan heb je dus de leidinggevende/manager die (gedeeltelijk of volledig) wegvalt uit de uitvoerende positie + alle andere uitvoerenden die niet goed aangestuurd worden. En dat is momenteel het geval bij meerdere diensten bij ons.
Op een werkplek zitten waar je leidinggevenden cava zijn, je mensen zelf cava zijn en je zelf over de nodige skills beschikt... Zo moeilijk is dat nu ook niet hé? Akkoord dat niet iedereen ervoor gemaakt is (wat jij dus schetst), velen echter wel gewoon.

Het is maar om hier wat tegengewicht te brengen aan wat @Ebel zei, dat je je zou kapot stressen als je manager bent.

Terug
Bovenaan