Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Wel... de baas (COO) van mijn baas (President) heeft een jaar salaris van ongeveer 4mio EUro / jaar + bonus.
Er is dus nog wat stretch :oink:
Jah en zo zal er altijd een grotere haai zijn... Maar den baas van uwen baas zit hier niet op BG hé :laugh: (alé, voor hetzelfde geld wel natuurlijk)

Industriele productie met 29 productie sites. Verder wil ik niet gaan met details
Ik ga toch nog een laatste vraag stellen. Niet om te vissen achter uw exact bedrijf maar om uw pakket te kunnen kaderen in functie van sector en grootte bedrijf.
Hoeveel werknemers EU? En hoeveel wereldwijd?

Update naar 2026 toe:

UPDATE voor 2026, loon aanpassing, 5% increase bruto loon, de inflatie correctie zal pas in Juni 2026 gebeuren (2.7% ongeveer)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Kader - Management Team
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales
Anciënniteit: 12 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto) over 12 maand: 13.800€ 14.490€ (bruto jaar salaris: 173.880€)
Maand salaris Bonus Bruto (over resultaat 2025- 101.240€ - betaalbaar in 2026) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 8436€

Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris: 8549€ / Netto op bonus 4977 €. Gecombineerd netto maandsalaris: 13.526€
Housing (Apartement in Luxembourg) : 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg (woon & werk)
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Hoe vaak overuren te presteren: Meer regel dan uitzondering
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja

Mijn huidige baas zal vermoedelijk tegen Mei naar US verhuizen, en het lijkt erop dat ik zijn functie zal over nemen (president - EU) wat dat financieel zal inhouden is nog niet besproken.

Sterk. Begrijp ik goed dat je op die positie bent geraakt zonder diploma hoger onderwijs?

Ligt het aan mij, of is dat een laag netto loon in vergelijking met jouw bruto @cege , Ok je partner zal wel werken, maar toch 3 kids ten laste.. Had gedacht dat je minstens 5K netto zou hebben ipv 3.5K ...

Die stocks worden van de netto gekocht met korting. Dus eigenlijk zou ik normaal 4500 of zo krijgen. Maar door die in te ruilen voor aandelen met korting (die ik onmiddellijk verkoop aan 0 kost) wordt dat dan 4650 (kleine 150 euro erbij door het aandelenplan - het is niet veel extra, maar het is ook wel 0 werk).

3750 euro netto en dan nog 1050 stocks en nog een heel groot bedrag in de groepsverzekering.

Die groepsverzekering is mij al langer een doorn in het oog. 1) Omdat het een groot bedrag is dat echt schimmelt en niks opbrengt. Ze zouden beter iets creatiever met die centen doen en 2) de grote eigen bijdrage. Maar goed, gegeven paard niet in de bek kijken.

Maar het blijft wel een waanzinning bedrag aan belastingen. Gelukkig wel gecompenseerd op deze manier

Ik krijg er veel voor terug, he. NOT. :laugh:

Ik maak mij geen illusies, de fiscale hervormingen gaan mij in het poepegaatje pakken.

Ik ga toch nog een laatste vraag stellen. Niet om te vissen achter uw exact bedrijf maar om uw pakket te kunnen kaderen in functie van sector en grootte bedrijf.
Hoeveel werknemers EU? En hoeveel wereldwijd?
+6000 mensen wereldwijd in EU rond de 100, meeste mensen werken in onze fabrieken 80/20

Sterk. Begrijp ik goed dat je op die positie bent geraakt zonder diploma hoger onderwijs?
Klopt, en dat is mijn geluk, ik kan daar enkel maar dankbaar voor zijn. Mijn ouders waren niet zo "pro" onderwijs dus het maakte allemaal niet veel uit. Ik zal bij mijn dochter wel met aandrang vragen om verder te studeren binnen haar mogelijkheden. Ik wil daarin de laatste generatie zijn.

Klopt, en dat is mijn geluk, ik kan daar enkel maar dankbaar voor zijn. Mijn ouders waren niet zo "pro" onderwijs dus het maakte allemaal niet veel uit. Ik zal bij mijn dochter wel met aandrang vragen om verder te studeren binnen haar mogelijkheden. Ik wil daarin de laatste generatie zijn.
Crazy pakket, maar ik vermoed een gigantisch verschil tussen sales en niet-sales ? Of maakt dat vanaf jouw niveau minder uit ?

Hoe valt het full remote werken mee? Het is in mijn hoofd nog altijd vreemd om je collega's niet te zien en alles via telefoon of e-mail te doen. Ik heb in mijn huidige functie weinig vrijheid om thuis te werken, behalve 's avonds en in het weekend, dus het is iets waar ik over twijfel bij het solliciteren.

Gewoon voltijds werken was voor mij al de hel, maar iets voltijds fully remote doen lijkt me dat (als extravert) al helemaal. :oi22: Ik heb een tijdje fully remote gewerkt (wel maar halftijds) voor een Europese denktank terwijl ik aan het rondreizen was (mocht zogezegd enkel binnen de EU terwijl ik vooral buiten de EU zat, maar ssh 😆), en zelfs dat werd soms al een beetje eenzaam.

Iets volledig fully remote vinden in België is sowieso een naald in een hooiberg zoeken. Binnen policy en vooral pan-Europese projecten vind je hier en daar wat zaken, maar zeker binnen traditionele sectoren is dat in België zo goed als onbestaande.

Gewoon voltijds werken was voor mij al de hel, maar iets voltijds fully remote doen lijkt me dat (als extravert) al helemaal. :oi22: Ik heb een tijdje fully remote gewerkt (wel maar halftijds) voor een Europese denktank terwijl ik aan het rondreizen was (mocht zogezegd enkel binnen de EU terwijl ik vooral buiten de EU zat, maar ssh 😆), en zelfs dat werd soms al een beetje eenzaam.

Er is niks eenzamer dan in een file in een auto te zitten en thuis te komen als je kinderen al in bed zitten. Dan de was en plas te mogen doen en eens te high fiven met de madam "dag overleefd" en in bed te gaan.

Nu heb ik s morgens en s avonds tijd met kinderen en madam. Beats eenzaamheid overdag aan 1000 per uur.

Iets volledig fully remote vinden in België is sowieso een naald in een hooiberg zoeken. Binnen policy en vooral pan-Europese projecten vind je hier en daar wat zaken, maar zeker binnen traditionele sectoren is dat in België zo goed als onbestaande.

Waar ik werk, zijn de enige full remotes (in BE) mensen die via acquisitie gekomen zijn en waar ze na sanering en site sluitingen individuen wilden aan boord houden (zoals me zelf). Sluit site, contract naar full remote, je wordt home based worker.

Ze zouden nooit full remote in belgie hiren. Voor evidente redenen. Full remotes worden gehired in apenlanden of goedkope EU landen. Enige reden dat ik er nog ben is dat fire + backfill hire moeilijk is met budgetten. Gemakkelijker iemand houden.

Ik zeg altijd 'je bent meer dan een nummer in corporate life. Je bent een kostnummer in een cost center"

Er is niks eenzamer dan in een file in een auto te zitten en thuis te komen als je kinderen al in bed zitten. Dan de was en plas te mogen doen en eens te high fiven met de madam "dag overleefd" en in bed te gaan.

Nu heb ik s morgens en s avonds tijd met kinderen en madam. Beats eenzaamheid overdag aan 1000 per uur.

Waar ik werk, zijn de enige full remotes (in BE) mensen die via acquisitie gekomen zijn en waar ze na sanering en site sluitingen individuen wilden aan boord houden (zoals me zelf). Sluit site, contract naar full remote, je wordt home based worker.

Ze zouden nooit full remote in belgie hiren. Voor evidente redenen. Full remotes worden gehired in apenlanden of goedkope EU landen. Enige reden dat ik er nog ben is dat fire + backfill hire moeilijk is met budgetten. Gemakkelijker iemand houden.

Ik zeg altijd 'je bent meer dan een nummer in corporate life. Je bent een kostnummer in een cost center"
Full remotes zijn er zeker ook in de VS en Europa. Ik zit misschien in een wat atypische branche, maar 2 van de 4 vacatures die ik momenteel voor mijn profiel vindt zijn full remote.

Full remotes zijn er zeker ook in de VS en Europa. Ik zit misschien in een wat atypische branche, maar 2 van de 4 vacatures die ik momenteel voor mijn profiel vindt zijn full remote.
Medische stralingsfysica was het toch he? Full remote in die branche, da's dan genre Varian of Raysearch ofzo?

Medische stralingsfysica was het toch he? Full remote in die branche, da's dan genre Varian of Raysearch ofzo?
Inderdaad. Alles wat application of sales is, is behalve bij de hele grote bedrijven meteen voor meerdere landen. Er zijn ook wel kleine startups als spinoff van universiteiten die een ander interessant voorbeeld zijn. Het is natuurlijk allemaal wel niche.

Even een update hieronder na 4 jaar en de oproep om jullie mening even te geven :bow:

Ik ben intern geswitcht, maar dat heeft eigenlijk niets opgebracht. Integendeel zelfs: een jaar stilstand. Begin dit jaar krijg ik te horen welke loonsverhoging ik mag verwachten, en dat zal niet bepaald spectaculair zijn — ik reken op een goeie 3%.

Ik begin me stilaan serieus af te vragen of ik hier wel wil blijven. Mijn niveau is de voorbije jaren duidelijk gestegen, maar dat lijkt bitter weinig uit te maken. Ik heb echt geen ambitie om 10k bruto te verdienen, maar vandaag zit ik op 5,1k bruto zonder auto of 4,3k met auto. Dat voelt toch vrij laag voor iemand met een master, 8,5 jaar ervaring en een functie op het hoofdkantoor van een bank.

De werkdruk en de inhoud van het werk liggen me op zich wel, maar het gevoel dat ik financieel steeds verder achterop raak, begint te knagen. Ik twijfel vooral over het moment om te springen. Ik ben nu 31, wat me nog jong genoeg lijkt om via een jobwissel een serieuze salarissprong te maken. Tegelijk vraag ik me af of dat later, richting eind de 30, niet veel moeilijker wordt. Gaat een werkgever dan niet sneller denken dat je “wel al krijgt wat je waard bent”?
Misschien ook niet onbelangrijk, wat zou ik met deze ervaring kunnen krijgen bij een ander bedrijf ? Rollen zoals Business Data Analyst, Data governance/quality, product owner, etc.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 27 -> 31
Opleiding: Master Handelswetenschappen - Finance & Risk
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 4,5 jaar -> 8,5
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Feitelijk samenwonend -> Wettelijk SW.
Aantal kinderen ten laste: 0 -> 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Bankwezen
Huidige functie: Kaderfunctie (officieel) Expert + Projectmedewerker (onofficieel) -> Meer de datatoer opgegaan maar nog steeds expertfunctie; nu wel gericht op ESG
Anciënniteit: 4j -> 8j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 37-40 -> 40

Maand salaris (bruto): 3900 (op loonbrief 3300 door flexbudget dus vermoed dat dit relevanter is) -> 5100 (op loonbrief 4300 door gebruik flexbudget)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): Ongeveer 2100 EUR -> Ongeveer 2750 EUR
Nettovergoedingen: 20€ door thuiswerk.
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: GSM + gsmabonnement via flexbudget
Maaltijdcheques: 170 euro/maand
Ecocheques: 250/jaar -> 100/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ik vermoed dat pensioenplan hieronder valt. Dit is op dit moment 10K waard en zal naar schatting 200K zijn op pensioenleeftijd. Indien onder groepsverzekering iets anders wordt verstaan, laat gerust weten. -> Ca. 6% denk ik.
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 5.5K netto vaste bonus / jaar. In die 4 jaar heb ik eenmaal een bijkomende bonus gekregen van 1,5K netto.

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's:
Afstand woon/werk in tijd: 1u enkel met auto
Eigen auto nodig voor het werk: ja
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?):
Via flexbudget een auto gekozen TCO rond de 700 eur/maand inclusief tankkaart. Hierdoor wordt mijn bruto maandloon van 5.1K verlaagd naar Ca. 4.3K.
Koersfiets geleased twv. 6.5K. Na 3j optie tot aankoop.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 7
Vakantiedagen (andere extra): Bankwerkdagen (5) in totaal kom ik aan een 32
Vrijheid om verlof te nemen: ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nee
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Weinig
Hoe vaak overuren te presteren: Vrijblijvend maar wordt niet verwacht.
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja
Telewerk (buiten corona-periode): 50% telewerk
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Oude tekst:
Ben eens benieuwd naar de reacties.
Zeker aangezien ik hier wel aan de onderkant zit qua loon voor mijn ervaring + diploma , anderzijds als ik vergelijk met websites zoals Stepstone en andere vergelijkingssoftware zit ik goed.
De bank waar ik werk is een grootbank in België die werkt met barema's, op dit moment zit ik 4j in hetzelfde team, intern switchen zal geen enorme stijging teweeg brengen vrees ik.
->
Nieuwe tekst:
Ik ben intern geswitcht, maar dat heeft eigenlijk niets opgebracht. Integendeel zelfs: een jaar stilstand. Begin dit jaar krijg ik te horen welke loonsverhoging ik mag verwachten, en dat zal niet bepaald spectaculair zijn — ik reken op een goeie 3%.

Ik begin me stilaan serieus af te vragen of ik hier wel wil blijven. Mijn niveau is de voorbije jaren duidelijk gestegen, maar dat lijkt bitter weinig uit te maken. Ik heb echt geen ambitie om 10k bruto te verdienen, maar vandaag zit ik op 5,1k bruto zonder auto of 4,3k met auto. Dat voelt toch vrij laag voor iemand met een master, 8,5 jaar ervaring en een functie op het hoofdkantoor van een bank.

De werkdruk en de inhoud van het werk liggen me op zich wel, maar het gevoel dat ik financieel steeds verder achterop raak, begint te knagen. Ik twijfel vooral over het moment om te springen. Ik ben nu 31, wat me nog jong genoeg lijkt om via een jobwissel een serieuze salarissprong te maken. Tegelijk vraag ik me af of dat later, richting eind de 30, niet veel moeilijker wordt. Gaat een werkgever dan niet sneller denken dat je “wel al krijgt wat je waard bent”?
Misschien ook niet onbelangrijk, wat zou ik met deze ervaring kunnen krijgen bij een ander bedrijf ? Rollen zoals Business Data Analyst, Data governance/quality, product owner, etc.

Laatst bewerkt:
Update naar 2026 toe:

UPDATE voor 2026, loon aanpassing, 5% increase bruto loon, de inflatie correctie zal pas in Juni 2026 gebeuren (2.7% ongeveer)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 41
Opleiding: Handel
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 21
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Kader - Management Team
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): NVT - Luxembourg
Huidige functie: Vice President Sales
Anciënniteit: 12 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): zoveel er nodig zijn.

Maand salaris (bruto) over 12 maand: 13.800€ 14.490€ (bruto jaar salaris: 173.880€)
Maand salaris Bonus Bruto (over resultaat 2025- 101.240€ - betaalbaar in 2026) genormaliseerd naar maand bedrag (12): 8436€

Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen ): Netto op salaris: 8549€ / Netto op bonus 4977 €. Gecombineerd netto maandsalaris: 13.526€
Housing (Apartement in Luxembourg) : 2700€ / maand (telt bij als Benefit in Kind) (impact op netto salaris +-1200€/maand, al afgetrokken van bedrag hierboven)
BedrijfsGSM/laptop: GSM + abo + laptop
Hospitalisatieverzekering: Ja

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Luxembourg (woon & werk)
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja

Mijn huidige baas zal vermoedelijk tegen Mei naar US verhuizen, en het lijkt erop dat ik zijn functie zal over nemen (president - EU) wat dat financieel zal inhouden is nog niet besproken.
See ⬆️.
See <Age>.
Think of my own age.
Think of my own numbers.
...
...
...
What am I doing with my life. :eek2:

What am I doing with my life. :eek2:

Waarschijnlijk niet dit:

En uit z'n posts van de vorige jaren:

De ene week, heb je nachten van 4-5 uur en de rest werk je eigenlijk.
De andere week heb je nachten van 8 uur.
Het is inderdaad vaag, omdat het zo uit elkaar loopt, soms vertrek ik al op vrijdag naar het buitenland om daar op maandag fris te starten.
Dan is het weekend meestal travel, en nee, dat compenseer ik niet op een ander moment.

Idd vrouw en kind.
Zeer goeie vraag trouwens, antwoorden is wat moeilijker.
Zorgt het voor moeilijkheden? Ja absoluut, ik heb bv. mijn vrouw nodig als sociale agenda, zij weet alles, wie, wat , waar, wanneer. Zij kan slechts part time werken en mijn keuzes (uiteraard in overleg gemaakt) belemmeren toch haar professioneel en deels prive leven.
Dat is een moeilijke, onlangs oudercontact school, ik ben diegene die dan moet inbellen omdat ik in het buitenland ben, niet altijd prettig gevoel en mijn vrouw staat er vaak alleen voor.
We hebben financieel niets te kort, maar ik denk we sociaal/familiaal toch te kort komen.
Ben er nu bijna 40, en binnen een 3tal jaar is alle afbetaald, dan denk ik aam terugschakelen om eerlijk te zijn.

Aan iedereen om voor zichzelf uit te maken of de paycheck het dan waard is of niet.

Terug
Bovenaan