Hier een update in bold, ik verander van sector (wat op zich geen bekommernis is of alleszins niet relevant, maar wel impact op paritair comité).
Eerste keer dat ik überhaupt gesprekken heb om van werkgever te veranderen sinds ik hier werk, maar ik twijfel toch wat.
Bruto ga ik er wel op vooruit, woon-werkverkeer is een pak aangenamer, de "werkuren" zijn ook (de facto) minder. Netto houd ik dus wel meer over, zeker omdat die WN-bijdrage groepsverzekering ook nog wegvalt (vandaag 56 EUR/m). Dat compenseert het verlies in nettovergoedingen wel iets of wat (hoger bruto > hogere nettovergoedingen - nee?).
Winstdeelname en dergelijke is leuk als er natuurlijk (genoeg) winst gemaakt wordt.
...maar op zich is het misschien maar een "kleine" stap om het risico te pakken om te veranderen.
Denk dat de wagen (waarvoor ik nu in onderhandeling ben) de doorslaggevende factor zal zijn. Is vandaag tenslotte onze gezinswagen, dus weet niet of dat oppervlakkig is om mee rekening te houden (had dit tot voor ik een kind had nooit verwacht dat autokeuze zo belangrijk zou zijn voor mij)?
1. PERSONALIA
Leeftijd: 37
Opleiding: Master
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang): 10j
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
bediende
pc227 --> pc200
Huidige functie: business integrator (naam is verschillend - maar daar komt het op neer)
Anciënniteit: 4j
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 5250 --> voorstel @ 5500 (nog in onderhandeling om dit nog hoger te krijgen, maar de marge is krap)
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3220 --> ? ±3400'ish volgens sdworx-simulator
Nettovergoedingen: 210 --> 170
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: 8 EUR/d
Ecocheques: 250 EUR
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3% WG, 1% WN --> 2,50% WG, 0% WN
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO-bonus --> winstdeelname + winstpremie (1/5 pensioenplan, rest te besteden als flexbudget) + CAO bonus
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent:
Afstand woon/werk in km's: 20km --> 20km
Afstand woon/werk in tijd: >40' enkel - vooral door werken R0 --> 20' enkel tenzij er ongeval gebeurd is
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: /
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): ja, nu Q4 --> nog in onderhandeling om dezelfde categorie te behouden wegens andere bedrijfscultuur bij nieuwe WG
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Allemaal idem, de standaard kind of 20+12 (met mogelijkheid er extra te kopen bij nieuwe WG)
Eerste keer dat ik überhaupt gesprekken heb om van werkgever te veranderen sinds ik hier werk, maar ik twijfel toch wat.
Bruto ga ik er wel op vooruit, woon-werkverkeer is een pak aangenamer, de "werkuren" zijn ook (de facto) minder. Netto houd ik dus wel meer over, zeker omdat die WN-bijdrage groepsverzekering ook nog wegvalt (vandaag 56 EUR/m). Dat compenseert het verlies in nettovergoedingen wel iets of wat (hoger bruto > hogere nettovergoedingen - nee?).
Winstdeelname en dergelijke is leuk als er natuurlijk (genoeg) winst gemaakt wordt.
...maar op zich is het misschien maar een "kleine" stap om het risico te pakken om te veranderen.
Denk dat de wagen (waarvoor ik nu in onderhandeling ben) de doorslaggevende factor zal zijn. Is vandaag tenslotte onze gezinswagen, dus weet niet of dat oppervlakkig is om mee rekening te houden (had dit tot voor ik een kind had nooit verwacht dat autokeuze zo belangrijk zou zijn voor mij)?

Laatst bewerkt:
Hoelang werkzaam daar? Was/is het moeilijk op vlak van verhuis/integratie/...?
. Alleen een jaartje wachten dus eer je het écht ziet.