Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Mijn werkgever heeft me vorige week een promotie aangeboden, de functie van mijn n+1.
Dat ik die functie ooit zou krijgen wanneer hij binnen een vijftal jaar op pensioen zou gaan, leek logisch maar omdat de n+1 een andere job gaat uitoefenen (binnen dezelfde firma) is het nu ineens veel sneller dan verwacht.

In plaats van leiding te geven aan een team van 3 personen, zou ik nu ineens 8 man onder mij krijgen (waaronder een paar "minder sterke" profielen). Het lijkt me wel uitdagend en ik zie het op zich wel zitten.
Ook al heb ik nog veel dingen binnen mijn huidig team (waar ik zelf nog maar twee jaar teamleader ben) nog niet kunnen uitwerken en heb ik bovendien het gevoel "goed" te zitten op dit moment.

Het probleem is nu: ik heb het gevoel dat het aanbod dat ze mij doen nogal karig is. Op zich maakt het geld me niet zoveel uit, maar ik wil waardering voelen... en dat gevoel heb ik precies niet. Kunnen jullie mij zeggen of dit terecht is, of dat ik een greedy bastard ben?

Mijn bruto loon zou stijgen met 7,5% (4271 -> 4592), + de index die er dan nog bijkomt.
Mijn nettovergoeding (maaltijdcheques) stijgen van 4,79 -> 8,59 per dag
De jaarlijkse bonus stijgt van 2500 -> 5000
GSM vergoeding stijgt van 10 -> 20 euro per maand

Vanaf 01/01/2025 zou ik in de hospitalisatie- en groepsverzekering van het management terechtkomen.
En wanneer mijn wagen "uitgereden" is (heb deze nu anderhalf jaar), zou ik hier een categorie hoger mogen kiezen.
En als wat precies, lijkt me ook belangrijk.

De belofte van over een dik jaar pas hospi en groepsverzekering te krijgen lijkt me overigens vreemd, waarom niet bij aanvang nieuwe functie?

Welke sector?
Het gaat om een groothandel in MRO materiaal, ik vind precies niet meteen een PC op mijn loonbrief (tenzij PC 200 correct is, maar da lijkt me meer iets algemeen?)

En als wat precies, lijkt me ook belangrijk.

De belofte van over een dik jaar pas hospi en groepsverzekering te krijgen lijkt me overigens vreemd, waarom niet bij aanvang nieuwe functie?
Ik ben nu Team Leader voor een klein stukje van een afdeling die verantwoordelijk is voor input van artikeldata in ons systeem (PIM - Product Information Management).

Nieuwe functie zou zijn 'PIM & Process Manager', waarbij ik de hele afdeling onder me zou krijgen.

Het gaat om een groothandel in MRO materiaal, ik vind precies niet meteen een PC op mijn loonbrief (tenzij PC 200 correct is, maar da lijkt me meer iets algemeen?)

Ik ben nu Team Leader voor een klein stukje van een afdeling die verantwoordelijk is voor input van artikeldata in ons systeem (PIM - Product Information Management).

Nieuwe functie zou zijn 'PIM & Process Manager', waarbij ik de hele afdeling onder me zou krijgen.
Dan denk ik dat die loonstijging maar karig is.

Geen kennis van de sector maar de loonsstijging an sich lijkt me wel OK voor een promotie. Zoals je zelf zegt ben je nog niet de meest ervaren in je huidige functie, laat staan in die nieuwe rol. DUs het lijkt me logisch dat je daar aan de onderkant van de loonvork zou starten.

Is de

Komt de nieuwe functie ook overeen met een andere looncategorie?

Je zou kunnen navragen in welk punt van je huidige categorie dat je zat en in welk punt van de volgende categorie je zou terecht komen.
Ik heb eens nagekeken hoeveel er bij mij bij kwam toen ik 3j geleden van categorie veranderde en dat was bruto gelijkaardig, zo'n 300 bruto (maar ik ben absoluut niet de meest assertieve loononderhandelaar).

Na lang dit topic te volgen, tijd om zelf eens te delen :)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 22
Opleiding: Bachelor Toegepaste Informatica
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 maand
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200, IT consultancy
Huidige functie: junior IT consultant
Anciënniteit: 0
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38
verantwoordelijkheden: beheren en opzetten van cloud omgevingen in Azure

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2275
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +-2070
Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig (nog niet dit jaar)
BedrijfsGSM/laptop: gsm & laptop
Maaltijdcheques: 8/dag
Ecocheques: 250/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja (100%)
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): collectieve en individuele bonus

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 37
Afstand woon/werk in tijd: 30 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): VAA= +-€180/maand, met laadkaart

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):0
Vakantiedagen (andere extra): 7
Vrijheid om verlof te nemen: Vrij
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: nee
Hoe vaak overuren te presteren: Enkel bij noodgevallen
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, jaarlijks budget
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, minimum 1 dag/week op kantoor
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Als ik vergelijk met vrienden die ook net afstudeerden, vind ik het bruto loon vrij mager. Netto lijkt het mij wel goed te zitten.

Tot nu toe amuseer ik mij wel in hetgeen ik doe en kan ik veel opsteken van meer ervaren collega's. Dat is voor mij op dit moment het belangrijkst.

Tot nu toe amuseer ik mij wel in hetgeen ik doe en kan ik veel opsteken van meer ervaren collega's. Dat is voor mij op dit moment het belangrijkst.
Dat is het belangrijkste, gebruik deze jaren om vooral veel bij te studeren en alle zaken waar je niets van kent in te duiken. Daar ga je achteraf alleen maar profijt van hebben.

Het loon is voor een starter zeker meer dan ok.

Probeer je binnen de M365-stack wat te diversifiëren op de nieuwe trends (CoPilot bv), waardoor je al snel de oudere garde (als die zouden blijven stilstaan in kennis) voorbij kan steken over x-jaar.

Als ik vergelijk met vrienden die ook net afstudeerden, vind ik het bruto loon vrij mager. Netto lijkt het mij wel goed te zitten.

Ik sluit me aan met hierboven.

Ikzel ben 6jaar geleden gestart als sysadmin (zonder iets van diploma's) aan ongeveer hetzelfde loon.
Ben nu 2 jaar weg geweest van sysadmin achtige functies (2 jaar als software inplementator gewerkt) en werk sinds enkele weken terug als sysadmin/ system projecten/azure gebeuren/ it consultat/whatever ge het wilt noemen bij een it bedrijf.
Loon is nu een pak hoger (+-3150€ netto en alle standaard voordelen)
Maar heb ik de 4 jaar dat ik sysadmin heb gedaan wel veel opleidingen en certificaten gedaan.

Dat vind ik het leuke aan de it sector, als je wilt werken, wilt bijleren en gewoon je best doet dan groei je op elk vlak, ook op loonsvlak

Na lang volger te zijn wil ik wel eens weten of dit markconform is:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Bachelor financie en verzekeringen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC306
Huidige functie: Functioneel Analist (IT)
Anciënniteit: 1
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 46

Maand salaris (bruto): 4851
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 2850
Nettovergoedingen: 190
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm + abonnement
Ecocheques: 140/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 14e maand (optioneel te nemen met warranten)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 50
Afstand woon/werk in tijd: 75 min
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, VAA 242 via mensualisering 13e maand + netto bijdrage 120 (wordt verrekend via VAA)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):8
Vakantiedagen (andere extra): 4
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Hoog
Hoe vaak overuren te presteren: Vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, minimum 2 dagen/week op kantoor

Op zich vrij tevreden van het loon, alleen de wagen vind ik wat magertjes.
Graag feedback :)

Laatst bewerkt:

De deze vond ik zo snel effe terug.
De rest zou ik is moeten terugzoeken.

Opleidingen:
Verbindende Communicatie
Essential people skills (Vlerick)
Projectmatig werken voor niet-projectmedewerkers (NCOI)
Azure voor gevorderden (Cevora/IT1)
Microsoft 365 EMS & Intune (Cloudchampion)

Certificaten:
Projectmatig werken voor niet-projectmanagers (NCOI)
Essential people skills (Vlerick)
MCSA Azure administrator (Microsoft)
Azure administrator (Microsoft)
AZ-900 Azure fundamentals (Microsoft)
MCSA Windows server 2016 (Microsoft)
70-740 Installation, Storage, and Compute with Windows Server 2016 (Microsoft)
70-741 Networking with Windows Server 2016 (Microsoft)
70-742 identity with windows server 2016 (Microsoft)
MCSA Windows 10 (Microsoft)
70-697 Configuring Windows Devices (Microsoft)
70-698 Installing and configuring Windows 10 (Microsoft)

Ik sluit me aan met hierboven.

Ikzel ben 6jaar geleden gestart als sysadmin (zonder iets van diploma's) aan ongeveer hetzelfde loon.
Ben nu 2 jaar weg geweest van sysadmin achtige functies (2 jaar als software inplementator gewerkt) en werk sinds enkele weken terug als sysadmin/ system projecten/azure gebeuren/ it consultat/whatever ge het wilt noemen bij een it bedrijf.
Loon is nu een pak hoger (+-3150€ netto en alle standaard voordelen)
Maar heb ik de 4 jaar dat ik sysadmin heb gedaan wel veel opleidingen en certificaten gedaan.

Dat vind ik het leuke aan de it sector, als je wilt werken, wilt bijleren en gewoon je best doet dan groei je op elk vlak, ook op loonsvlak

2 maand geleden verdiende je nog een stuk minder volgens je template-post? Of was dat enkel een voorstel?
Ik ben wel benieuwd in welk bedrijf men een (medior) Sysadmin meer dan 5000 bruto betaald. Kan je eventueel PM'en?

2 maand geleden verdiende je nog een stuk minder volgens je template-post? Of was dat enkel een voorstel?
Ik ben wel benieuwd in welk bedrijf men een (medior) Sysadmin meer dan 5000 bruto betaald. Kan je eventueel PM'en?
Dat was een voorstel dat ik had liggen.
2 weken later heb ik een aanbod gekregen met ( ik geloof) 318€ netto meer.

Ik heb geen 5k bruto, 4.5k.
Maar wel >300€ netto vergoedingen (geen ip ruling)

Na lang volger te zijn wil ik wel eens weten of dit markconform is:

1. PERSONALIA
Leeftijd: 28
Opleiding: Bachelor financie en verzekeringen
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 8
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC306
Huidige functie: Functioneel Analist (IT)
Anciënniteit: 1
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 46

Maand salaris (bruto): 4851
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +- 2850
Nettovergoedingen: 190
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: gsm + abonnement
Ecocheques: 140/jaar
Groepsverzekering (deel werkgever%): ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 14e maand (optioneel te nemen met warranten)

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Brussel
Afstand woon/werk in km's: 50
Afstand woon/werk in tijd: 75 min
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Ja, VAA 242 via mensualisering 13e maand + netto bijdrage 120 (wordt verrekend via VAA)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):8
Vakantiedagen (andere extra): 4
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Hoog
Hoe vaak overuren te presteren: Vaak
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, minimum 2 dagen/week op kantoor

Op zich vrij tevreden van het loon, alleen de wagen vind ik wat magertjes.
Graag feedback :)

Op die leeftijd met dat diploma toch een bovengemiddeld loonpakket volgens mij.
Ik zit met een master op 100 euro netto/maand minder. Mijn bonussysteem maakt dat verschil dan wel weer ruimschoots goed.

Toch gewoon heel knap loon op die leeftijd!

Een wagen met VAA 242 euro magertjes? Dat moet toch wel een wagen zijn met catalogusprijs +60.000 euro?
Mijn VAA is 160 euro voor een Volvo XC40.
Jouw XC40 is vermoedelijk hybride of elektrisch? Als @lampedaireken zijn wagen een recente bezine of diesel is zal het een zeer kleine wagen moeten zijn om aan 'maar' €242 te komen. Het kan ook een dikke hybride/elektrische bak zijn maar dat zou me verbazen gezien zijn opmerking :)

Jouw XC40 is vermoedelijk hybride of elektrisch? Als @lampedaireken zijn wagen een recente bezine of diesel is zal het een zeer kleine wagen moeten zijn om aan 'maar' €242 te komen. Het kan ook een dikke hybride/elektrische bak zijn maar dat zou me verbazen gezien zijn opmerking :)
Idd, benzine wagen peugeot 308 sw

Terug
Bovenaan