Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Van mijn 5196.45€ bruto schiet er €2873.25 netto over, belastbaar = €4632.87.
Bij sommigen in dezelfde range, lijkt dit verschil veel kleiner. Kan je hier als werknemer iets aan doen? Of is dit te nemen of te laten? Ik heb een vrij standard package: salariswagen, groepsverzekering, gsm, internet, maaltijdcheques.
Heb je dan niks van nettovergoeding? Ook geen kinderen ten laste? In dat geval lijkt het me accuraat.

Het systeem van binnenuit aanvechten natuurlijk. Hij geeft blijkbaar zelf toe dat het allemaal wat fout is, maar ach "het systeem". Wel, hij zit in de beste positie om er iets aan te veranderen, omdat het een insider is.

Je moet weten dat dat van die zelfbeschermende bastions zijn. Ze hebben er geen enkel belang bij dat hun vele voordelen naar buiten lekken, de status quo moet minsten behouden blijven. Doe je daar een vrijblijvende workload-peiling? Iedereen zal invullen dat ze het enorm lastig hebben. Wat ze vinden van hun verloning? Mag hoger. Enzovoort.

Daarom is het van groot belang dat er interne kritiek komt, en dat de juiste informatie naar buiten lekt. Of waarom denk je dat ik als ex-statutair-ambtenaar zo fel tekeer ga tegen mijn voormalige werkgever (de overheid)? Van de huidige ambtenaren zul je het alvast niet horen. En er zijn amper ex-statutaire ambtenaren omdat die vastzitten in een gouden kooi. Dus het zal van mensen zoals mij moeten komen. Graag gedaan.
Ik vind dat je wel zeer kort door de bocht gaat in het intentieproces dat je maakt.
Ik merk toch wat frustratie op over je oude job bij de overheid. Gelieve geen ongefundeerde vergelijkingen en deducties te maken naar de overheidsdienst waar ik tewerk gesteld ben.

Beiden vallen onder de noemen "kritiek geven op de overheid", toch?

Zolang je er werkt, kun je het systeem van binnenuit aanvechten. Eens je er vertrekt (ontslag of pensioen) kun je er kritiek op geven als ex-werknemer. Waar zie jij een probleem of inconsistentie?

Maar waarom zou mijn pa hem daarmee bezig houden? Hij heeft daar toch niks aan? Denk je dat hij er een groot probleem mee heeft dat hij free money krijgt en liever het niet zou hebben. Sorry to pop that bubble. Zo achterlijk is niemand.

Hij krijgt zijn pensioen, thank you. En dan gaat hij met de kleinkinderen spelen. Je kunt nu eenmaal niet alle problemen in de wereld zelf oplossen.

Ik denk dat het ook een relatief onbegonnen strijd is om als werknemer te proberen een pensioensysteem te hervormen. Het lukt de politiek niet, wat kan een random individu nu doen?

Ik begin je vermoeidheid te verstaan, je vecht namelijk zelf waarschijnlijk te veel hopeloze strijden...

Zeker. En sindsdien kan ik ook lekker fulmineren zonder dat iemand mij probeert de mond te snoeren met "je bent gewoon jaloers op ons! :eviltongue:".
Kijk, dat is nu mooi geïllustreerd wat het grote voordeel is om van binnenuit kritiek te leveren.

Van mijn 5196.45€ bruto schiet er €2873.25 netto over, belastbaar = €4632.87.
Bij sommigen in dezelfde range, lijkt dit verschil veel kleiner. Kan je hier als werknemer iets aan doen? Of is dit te nemen of te laten? Ik heb een vrij standard package: salariswagen, groepsverzekering, gsm, internet, maaltijdcheques.
Een partner zoeken die niet gaat werken
Kinderen nemen (andersvaliden tellen voor 2)

Negatief. Deze maand word ik wel papa, dus benieuwd welk effect dit gaat hebben. Misschien toch eens polsen bij werkgever om die netto vergoeding in pakket te voorzien.
Mijn vrouw zit op 4400 bruto met €75 nettovergoeding en de 2 kinderen ten laste. VAA €160. Komt netto ongeveer op hetzelfde uit als jou.

Gefeliciteerd trouwens!

Het systeem van binnenuit aanvechten natuurlijk. Hij geeft blijkbaar zelf toe dat het allemaal wat fout is, maar ach "het systeem". Wel, hij zit in de beste positie om er iets aan te veranderen, omdat het een insider is.

Je moet weten dat dat van die zelfbeschermende bastions zijn. Ze hebben er geen enkel belang bij dat hun vele voordelen naar buiten lekken, de status quo moet minsten behouden blijven. Doe je daar een vrijblijvende workload-peiling? Iedereen zal invullen dat ze het enorm lastig hebben. Wat ze vinden van hun verloning? Mag hoger. Enzovoort.
Ik begrijp die eeuwige frustraties niet ten opzichte van anderen die het zogezegd veel te goed hebben. Het gaat toch simpelweg om spelregels die vastliggen? Solliciteer voor een functie daar dan, of gebruik het als referentie om meer te krijgen bij je huidige WG?

Ik weet dat er 2 sap opleidingen zijn (technisch en functioneel) waar het merendeel werk mee kan vinden. Er zijn er ook voor Java enzo, daar weet ik niet hoeveel er werk vinden maar het zou me niet verbazen mocht dit percentage ook vrij hoog liggen.
Welke juist?

Aight, mijn tijdelijk contract (van juli tot begin januari) liep af, dus ik moest op zoek naar iets nieuw. Het was heel interessant werk, veel interessante mensen ontmoet, heb ontdekt dat de 'atmosfeer' rond de Wetstraat en Europese wijk mij wel ligt, maar ben niet ontevreden dat mijn contract hier al afgelopen is (collega's waren bijzonder saai en ook een stuk ouder waardoor het verschil in leefwereld heel groot was :hurrr:).
Mijn voorkeur lag opnieuw op iets tijdelijks, omdat ik nog geen zin heb om mij echt te settelen in iets van onbepaalde duur (en al zeker niet ergens in de for-profit privé). Wil liever op enkele plaatsen ervaring opdoen om dan zo echt goed te kunnen inschatten waar ik voor lange tijd wil werken. 'Probleem' was ook dat ik echt iets 'full remote' nodig had, aangezien ik een 2/3-tal maanden in Zuidoost-Azië zit (op vakantie/rondreis) en nog wel iets 'productiefs' wil doen als ik hier en daar al vroeg wakker ben/aan het zwembad zit en m'n vriendin nog aan het slapen is ofzo. 😂

Ben dan via via op linkedin in contact gekomen met een (economische) denktank in Brussel die wel een paar vacatures had open staan voor fellows, (junior) researchers, maar steeds voor contracten van één jaar (en niet full remote). Mijn masterproef was qua onderwerp heel nauw verwant (mijn promotor was ook zo lief om een recommendation te schrijven), dus ze waren wel te vinden voor zoiets uitzonderlijks. De arbeidsvoorwaarden qua werkuren zijn ook bijzonder flexibel, aangezien ik voor een groot deel van m'n reis zal doortrekken of op plekken zit waar ik weinig/geen internet heb. Ze stelden mij eerst een 80% tewerkstelling voor, maar dat leek me toch iets te intensief. Het is dan 60% geworden, zodat ik tussen december en februari zowat dagelijks de relevante actualiteit/veranderingen in wetgeving, etc. kan volgen/lezen en hier en daar wat kan schrijven en dan vanaf het moment dat ik weer terug thuis ben 38+ uur te werken. Het loon is uiteraard dus een heel stuk minder dan wat ik nu heb, maar daartegenover staan wel de extreem goede telewerk- en flexibele uren voorwaarden. En ik kan mij bovendien nog bezighouden met hetgeen wat mij academisch het meest van al interesseert: monetair beleid en 'geo-economics'. Zal bijzonder nuttige en leuke ervaring zijn (ook al is het maar voor een aantal maanden deeltijds & remote).
Het contract kan eventueel nog verlengd worden (maar dan wel niet meer full remote), maar dat zien we nog wel. Ik heb vernomen dat er aan mijn unief midden volgend jaar (2) bursalen gaan aankomen in 'iets' in monetair beleid en/of 'economics of international trade', wat helemaal mijn dada is. Ik heb dan ook nog mijn 'functie' als reservist-officier waar ik daarna 'terecht' als ik tegen pakweg mei nog geen andere interessante opportuniteit heb gevonden.
Dus tl;dr weer iets nieuw waar ik sws veel uit zal leren. Heel blij dat ik het mag doen.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 24 -> 24/25
Opleiding: Handelsingenieur (financial engineering/minor economie) + postgraduaat global governance/policy making
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 0 -> 0,5 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: alleenstaand (woon nog thuis)
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: contractueel ambtenaar voor 6 maanden (contract tot 5/1/2024, maar de facto tot 1/12/'23 want sluiting rond kerst/nieuw en opnemen van verlof, recup) -> tijdelijk contract (van 11/12 tot 6/5/'24, met anderhalve week sluiting tussen kerst en nieuw )
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): autonome overheidsinstelling -> Europese denktank
Huidige functie: kwantitatief onderzoeker -> "research analyst"
Anciënniteit: /
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38 -> 22/23 uur (60%)
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38 -> /
verantwoordelijkheden: organisatie (vol juristen) vertrouwt voor hun aanbevelingen grotendeels op mijn (kwantitatieve) verslagen -> opvolgen van internationaal financieel en monetair beleid en daar 'eerste' drafts over schrijven, voorstellen doen voor nieuw onderzoek, etc.

3. LOONVOORWAARDEN
Maand salaris (bruto): +/- 4700 -> +/- 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): +/-2900 -> +/- 2000 (volgens de calculators toch)
Nettovergoedingen: telewerkpremie van 50 -> telewerkpremie van idk hoeveel
13e maand (volledig/gedeeltelijk): helft van de 13e maand en vakantiegeld -> geen idee
Bedrijfs GSM/laptop: laptop en 2e scherm + gsm en abonnement -> gedeeltelijke bijdrage telecomkosten
Maaltijdcheques: 8€/dag (1,09€ eigen bijdrage) -> ja, wel niet zeker over het bedrag
Ecocheques: nee -> nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): nee -> ja, geen idee over details
Hospitalisatieverzekering: nee -> ja, geen idee over details
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): taalpremies + fietsvergoeding en treinabo -> terugbetaling sporadische ritten trein en MIVB

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: 5 minuten stappen van Brussel-Centraal -> 10 minuten stappen van Bxl-Central
Afstand woon/werk in km's: Antwerpen-Brussel, dus 50/60 km (?) -> idem
Afstand woon/werk in tijd: +/- 60 minuten (fiets, trein en stappen) -> idem
Eigen auto nodig voor het werk: nee -> idem
Verplaatsingsvergoedingen: fietsvergoeding en treinabonnement -> terugbetaling vervoerskosten MIVB en NMBS
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): nee -> nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: elke maand 2,5 opgebouwde vakantiedagen (+ vrij tussen kerst en nieuw) -> geen idee, wel anderhalve week sluiting tussen kerst en nieuw
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): / -> /
Vakantiedagen (andere extra): / -> /
Vrijheid om verlof te nemen: volledig, er zijn geen deadlines -> geen idee en niet van belang
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dagwerk -> dagwerk
Glijdende werkuren: ja, zolang ik op een week maar 38 uur doe -> ja, ben volledig vrij om uren te verschuiven naar andere weken
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: / -> ik betwijfel het 😂
Hoe vaak overuren te presteren: nooit -> /
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: enkele ééndaagse cursussen gevolgd in de kamer/parlement, wat taallessen, etc. -> nee
Telewerk (buiten corona-periode): minimaal 3 dagen per week -> full remote (ben vanaf begin december tot februari op vakantie), anders 1 tot 2 dagen per week in Brussel als ik dat wil.
Verantwoordelijkheid over personeel: nee -> nee

Update loon na onderhandelen mag vrouw 90% werken maar met loon voltijdse

Even invullen voor mijn vrouw
1. PERSONALIA

Leeftijd: 38
Opleiding: bachelor Architectuur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 16 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: getrouwd :)

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Project Manager bouw
Anciënniteit: 11 jaar 12 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 30.4 (4/5de) 34 uur en vrij op woensdag (ze deed nu 4/5 en leverde werk voor 6/5 :) )
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 32 uur 34 a 35 uur

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3540 euro ( 4/5de) 4922 euro
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2300 euro +- 3100 euro
Nettovergoedingen: 273 340 euro onkostenvergoeding
13e maand (volledig/gedeeltelijk): volledig
BedrijfsGSM/laptop: ja, beide
Maaltijdcheques: 8 euro
Ecocheques: 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): 3.5%
Hospitalisatieverzekering: ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): 2 dagen per week thuiswerk

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent:
Afstand woon/werk in km's: 10 km
Afstand woon/werk in tijd: 10 min
Eigen auto nodig voor het werk: nee
Verplaatsingsvergoedingen: nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Volvo type XC60 - nieuwe wagen zal VW ID4 - onbeperkt tanken in België (en thuisladen aan CREG tarief)

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 16 (4/5) 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 0
Vakantiedagen (andere extra): 4 tussen kerst en nieuw + 1dag / 2 jaar anciënniteit ( dus nu al 5 6 dagen extra)
Vrijheid om verlof te nemen: vrij, niet gebonden aan bouwverlof
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: dag
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: vrije dag is meestal toch enkele telefoons doen
Hoe vaak overuren te presteren: in drukke periodes (oplevering)
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: beperkt
Telewerk (buiten corona-periode): ja 2 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: nee

Mijn voorkeur lag opnieuw op iets tijdelijks, omdat ik nog geen zin heb om mij echt te settelen in iets van onbepaalde duur (en al zeker niet ergens in de for-profit privé). Wil liever op enkele plaatsen ervaring opdoen om dan zo echt goed te kunnen inschatten waar ik voor lange tijd wil werken. 'Probleem' was ook dat ik echt iets 'full remote' nodig had, aangezien ik een 2/3-tal maanden in Zuidoost-Azië zit (op vakantie/rondreis) en nog wel iets 'productiefs' wil doen als ik hier en daar al vroeg wakker ben/aan het zwembad zit en m'n vriendin nog aan het slapen is ofzo. 😂
Nu zou je denken dat ik gezien mijn functie zou vertellen dat je beter aan een carrière begint, dat de jeugd van tegenwoordig zich niet meer inzet en al die andere BS die ik collega bedrijfsleiders maar hoor spuien, maar in tegendeel dit lijkt me een geweldig idee na het afstuderen. Niet alleen lijkt me dit inderdaad een interessante job (ook niet slecht betaald overigens voor dit soort werk) waar je veel uit kunt leren. Die rondreis in Azië dat met je nu doen, over 10 jaar is dat een pak moeilijker. Zulke zaken verrijken je als mens en maken je wereldbeeld ruimer. Er zijn in deze wereld al veel te veel mensen met oogkleppen. Dit maakt je ook een veel betere werknemer overigens, of dat nu in de privé/overheid/academisch/... is. En dan ook nog reservist, chapeau.

Nu zou je denken dat ik gezien mijn functie zou vertellen dat je beter aan een carrière begint, dat de jeugd van tegenwoordig zich niet meer inzet en al die andere BS die ik collega bedrijfsleiders maar hoor spuien, maar in tegendeel dit lijkt me een geweldig idee na het afstuderen. Niet alleen lijkt me dit inderdaad een interessante job (ook niet slecht betaald overigens voor dit soort werk) waar je veel uit kunt leren. Die rondreis in Azië dat met je nu doen, over 10 jaar is dat een pak moeilijker. Zulke zaken verrijken je als mens en maken je wereldbeeld ruimer. Er zijn in deze wereld al veel te veel mensen met oogkleppen. Dit maakt je ook een veel betere werknemer overigens, of dat nu in de privé/overheid/academisch/... is. En dan ook nog reservist, chapeau.

Goh, ik ben nog een beetje zoekende naar wat ik nu echt wil carrière-gewijs (wat niet zo onlogisch is, denk ik). Maar ik heb al 'lang' geleden voor mezelf de knop omgedraaid dat ik alleen zaken wil doen die ik graag doe. Ik heb een ideale opleiding om direct 'iets' typisch in corporate finance te gaan doen, maar ik val tbh nog liever dood. Ik werk veel liever voor iets minder geld (nuja, 2900 netto voor een eerste job is nu ook niet bepaald slecht :ROFLMAO: ), maar wel voor iets wat mij echt diep interesseert en waar ik met plezier aan werk. Als ik nu direct zou moeten kiezen wat ik de komende 40 jaar ga doen, dan is het pakweg iets in economics research bij een (nationale) bank, trade policy analyst/diplomaat of sovereign analyst/country risk. Het nadeel van een generalist met een te grote interesse voor geopolitiek/dé wereld zeker (ook de reden dat ik reservist ben)?

Zowel de job die ik nu nog doe als die ik ga doen sluiten wel aan bij die interesse, dus ik denk dat ik wel op de goede weg ben. Ik ben liever degene die ervaring heeft in uiteenlopende zaken dan iemand met heel veel ervaring in iets heel specifiek/niche. Dat ga ik na een tijd wrs wel netto betalen, maar bon het leven is véél te kort om iets te doen waar ik mij niet voor kan opladen (buiten dan voor de paycheck).

1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Master Handelsingenieur (Data Science Major) aan de KUL
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2 jaar (waarvan 1 jaar door internships)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Investment Banking
Huidige functie: Analyst 2
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 65-70
Verantwoordelijkheden: Adviseren bij fusies en overnames van bedrijven (zowel helpen bij mandaten binnenhalen als bij uitvoeren van mandaten)

Maand salaris (bruto): 6,480 EUR
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4,280 EUR
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Geen, maar we krijgen wel 20 EUR per dag om avondeten te vergoeden op kantoor
Ecocheques: Geen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Jaarlijkse pensioensbijdrage van 12,600 EUR
Hospitalisatieverzekering: Geen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
- 15,600 EUR bruto bonus (20% salaris)
- Jaarlijkse salaris en bonusverhoging

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Amsterdam
Afstand woon/werk in km's: 2
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Gratis all-in vervoerskaart (trein, tram, metro) + gratis Ubers naar huis na middernacht
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 24
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen:
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren:
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Heel hoog, ook tijdens vakanties laptop meenemen en zelden echt vrij
Hoe vaak overuren te presteren: Permanent
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: 2,200 EUR per jaar budget
Telewerk (buiten corona-periode): Afgeraden
Verantwoordelijkheid over personeel: Interns

Onder aan de food chain is het vaak hard werken maar als ik zie wat de mid-layer en top-layer verdiend met de uren die ze kloppen is het het zeker waard :) Werk is zelf ook interessant met een sterke learning curve en veel exposure naar C-suite van mid-cap bedrijven.

Laatst bewerkt:
1. PERSONALIA
Leeftijd: 26
Opleiding: Master Handelsingenieur (Data Science Major) aan de KUL
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 2 jaar (waarvan 1 jaar door internships)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstaand

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): Investment Banking
Huidige functie: Analyst 2
Anciënniteit: 1 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 65-70
Verantwoordelijkheden: Adviseren bij fusies en overnames van bedrijven (zowel helpen bij mandaten binnenhalen als bij uitvoeren van mandaten)

Maand salaris (bruto): 6,480 EUR
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 4,280 EUR
Nettovergoedingen:
13e maand (volledig/gedeeltelijk):
BedrijfsGSM/laptop: Laptop
Maaltijdcheques: Geen, maar we krijgen wel 20 EUR per dag om avondeten te vergoeden op kantoor
Ecocheques: Geen
Groepsverzekering (deel werkgever%): Jaarlijkse pensioensbijdrage van 12,600 EUR
Hospitalisatieverzekering: Geen
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):
- 15,600 EUR bruto bonus (20% salaris)
- Jaarlijkse salaris en bonusverhoging

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Amsterdam
Afstand woon/werk in km's: 2
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Gratis all-in vervoerskaart (trein, tram, metro) + gratis Ubers naar huis na middernacht
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Nee

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 24
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering):
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen:
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk:
Glijdende werkuren:
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Heel hoog, ook tijdens vakanties laptop meenemen en zelden echt vrij
Hoe vaak overuren te presteren: Permanent
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: 2,200 EUR per jaar budget
Telewerk (buiten corona-periode): Afgeraden
Verantwoordelijkheid over personeel: Interns

Onder aan de food chain is het vaak hard werken maar als ik zie wat de mid-layer en top-layer verdiend met de uren die ze kloppen is het het zeker waard :) Werk is zelf ook interessant met een sterke learning curve en veel exposure naar C-suite van mid-cap bedrijven.

Was is uw exit strategie?
En die 70h per week: hoeveel ervan is effectief 'productief werk', en wat voor werk?
Mijn beeld van IB analysten is dat ze eigenlijk dagenlang zitten te tweaken in excel en powerpoint (naast gewone meetings te volgen). Heb soms de indruk dat die lange uren werken gewoon verplicht is om te tonen dat je toegewijd bent aan de job (zie ook afgeraden om telewerk te doen), en het niet zozeer nodig is om uw werk af te krijgen?

alleszins chapeau dat je dat doet, ik zou het niet kunnen/willen :unsure:

En die 70h per week: hoeveel ervan is effectief 'productief werk', en wat voor werk?
Mijn beeld van IB analysten is dat ze eigenlijk dagenlang zitten te tweaken in excel en powerpoint (naast gewone meetings te volgen). Heb soms de indruk dat die lange uren werken gewoon verplicht is om te tonen dat je toegewijd bent aan de job (zie ook afgeraden om telewerk te doen), en het niet zozeer nodig is om uw werk af te krijgen?

Ik snap hem wel, hij is 26, als hij onderaan de ladder wil groeien en de toekomstperspectieven zijn er om over enkele jaren rustiger aan te doen is het nu de moment.

Dan moet hij wel 100% zeker zijn dat hij kan meegroeien in "rustigere" posities die goed betalen want 5.000 EUR netto (incl. bonus) voor 70 uur werk is zowat 2.900 EUR netto voor een 40u job incl. bonus wat met zijn achtergrond dan weer niet gigantisch is. Zeker als er een hoog stressniveau is niet altijd evenredig.

Maar zoals gezegd, het is nu de moment om op die springplank te gaan en niet als hij 32j is.

Aan de andere kant, nu knallen en carrière maken op de jonge leeftijd van 26 om vanaf zijn 30-35e ergens op een interne functie te gaan zitten op C-level met serieuze cash?

Terug
Bovenaan