Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Ik heb letterlijk 34% netto opslag gekregen van Januari naar februari voor in praktijk dezelfde functie. Bedrijfswagen had ik al. Had een voorstel gekregen van buitenaf. Niet alle bedrijven laten je zomaar gaan.
Ik heb ook even je post opgezocht. Je salaris was ook gewoon ferm onder de marktwaarde in sales. Ik zit een beetje in dezelfde situatie momenteel

Heel goed voor jou uiteraard maar niet doen alsof dat normaal is. Al zeker niet als je ergens net begint. En nettovergoedingen bijgeven gaat ook niet zomaar bij iedere werkgever
Cru gezien klopt het wel gewoon wat hij zegt, ik heb een loonsverhoging van ca. 100% gehad (wel met statuutverandering etc.), je zei letterlijk dat niemand 35% loonsverhoging kan krijgen.

Het zal niet heel courant zijn maar tuurlijk kan dat.

Is al je reistijd betaald? Dien je soms op locatie te overnachten? Krijg je daar een extra vergoeding voor?
Zijn al uw overuren betaald aan 150% ?

Sorry maar 2,5k netto inclusief alles is echt peanuts voor een reizende technicus.
Ik krijg de indruk dat ze je slecht betalen eerlijk gezegd.
Ik heb een bediende contract dus ieder maand hetzelfde loon, of ik nu 30 uur of 80 uur werk.. Dus in principe is mijn reistijd betaald ja maar mijn overuren niet.
Afentoe moet ik overnachten maar dat mag ik zelf kiezen (al heb je natuurlijk weinig keuze als je 600 km verderop zit) maar dit zal max 10-15x per jaar zijn. Een extra vergoeding krijg ik hier niet voor, wel mag ik alles betalen met de creditcard van het werk uiteraard.

2,5K peanuts lijkt me nu toch wel wat overdreven eerlijk gezegd.

Ik heb een bediende contract dus ieder maand hetzelfde loon, of ik nu 30 uur of 80 uur werk.. Dus in principe is mijn reistijd betaald ja maar mijn overuren niet.
Afentoe moet ik overnachten maar dat mag ik zelf kiezen (al heb je natuurlijk weinig keuze als je 600 km verderop zit) maar dit zal max 10-15x per jaar zijn. Een extra vergoeding krijg ik hier niet voor, wel mag ik alles betalen met de creditcard van het werk uiteraard.

Op BG is dat blijkbaar peanuts :)

Goed basisloon, maar al de rest er rond is slecht.

Ik werkte als technieker en zou na indexen van de afgelopen jaren hetzelfde gehad hebben als jij nu.

Maar betaald van thuis tot thuis, netto vergoedingen en nog een heleboel randzaken. Slapen op hotel is met vergoeding natuurlijk.

Ik denk dat je de 50 uur wat moet toelichten, indien dat effectief zo is ben je te weinig betaald - ik ken quasi geen enkele servicetechnieker waar reistijd niet is betaald - en hij wordt in 99,9999999% ook gewoon aangerekend aan de klant.

Ik denk dat je de 50 uur wat moet toelichten, indien dat effectief zo is ben je te weinig betaald - ik ken quasi geen enkele servicetechnieker waar reistijd niet is betaald - en hij wordt in 99,9999999% ook gewoon aangerekend aan de klant.
50 uur waarvan 50% van de tijd reistijd volgensmij..
Iemand die gewoon naar kantoor rijdt en dit als werktijd zou rekenen komt misschien ook aan +-50 uur (uiteraard niet iedereen).
Ik maak ook niet iedere week 50 uur, dit was meer een schatting. Soms is dat wat meer, soms wat minder..
Tensotte kies ik mijn uren zelf dus als ik optijd thuis moet zijn begin ik gewoon vroeger, wil ik langer slapen dan begin ik later..

50 uur waarvan 50% van de tijd reistijd volgensmij..
Iemand die gewoon naar kantoor rijdt en dit als werktijd zou rekenen komt misschien ook aan +-50 uur (uiteraard niet iedereen).
Ik maak ook niet iedere week 50 uur, dit was meer een schatting. Soms is dat wat meer, soms wat minder..
Tensotte kies ik mijn uren zelf dus als ik optijd thuis moet zijn begin ik gewoon vroeger, wil ik langer slapen dan begin ik later..
Maar als in de sector de gewoonte is dat je betaald wordt hiervoor en jij niet is dat toch slecht?

Aan 50 uur/week werk je er gemiddeld 215 per maand. Dat is welgeteld 18,14€ per uur. Ik weet niet in welke sector je exact werkt, maar als uw machine open ligt kunt ge niet vertrekken en de files kiest ge ook niet echt zelf...

Moest je 40uur per week werken (en de rest in overuren) zou je er 22,67€ per uur aan overhouden. Ongeveer 25% meer loon dat ge nu op geeft want het is toch "maar" in de auto zitten.

Zoek een interessant sector en probeer gewoon zelfde basisloon te houden en de randvoorwaarden stuk te verbeteren.

1. PERSONALIA
Leeftijd: 25
Opleiding: Bachelor (technische richting)
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 3 jaar
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): -
Huidige functie: Service Technieker
Anciënniteit: 2 Jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 37
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 50 (ik reken verplaatsing wel mee aangezien ik als servicetechnieker 50 % van de tijd op de baan zit)
verantwoordelijkheden: Eigen planning maken, eigen stock in orde houden

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3900
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2500
Nettovergoedingen: Geen ik mag wel eten kopen met creditcard van het werk
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja
BedrijfsGSM/laptop: Beide
Maaltijdcheques: Nee
Ecocheques: Nee
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja (geen idee)
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...):

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Heel Duitsland, Nederland en Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 0 aangezien ik van thuis vertrek
Afstand woon/werk in tijd: 0
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: -
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Camionette

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 8
Vakantiedagen (andere extra):
Vrijheid om verlof te nemen: Kan verlof nemen wanneer ik wil, enkel tussen kerst en nieuw ligt vast.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Kan mijn uren ongeveer zelf kiezen
Glijdende werkuren: ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee
Hoe vaak overuren te presteren: Bijna dagelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Nee
Telewerk (buiten corona-periode): 1 dag per week max voor mijn administratie, maar dan moet ik vaak nog steeds naar de firma voor onderdelen.
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee
Direct opslag vragen! Mijn vorig bedrijf (canning machines voor voedselindustrie) betaalde zijn service techniekers al een pak meer, en dan spreek ik over 2015. Ik verdien met een ma-vrij 9-5 technieker job ook al meer, maar dat heeft ook te maken met de sector.

Direct opslag vragen! Mijn vorig bedrijf (canning machines voor voedselindustrie) betaalde zijn service techniekers al een pak meer, en dan spreek ik over 2015. Ik verdien met een ma-vrij 9-5 technieker job ook al meer, maar dat heeft ook te maken met de sector.
Post eens jouw loon/sector?

Post eens jouw loon/sector?

1. PERSONALIA
Leeftijd: 33
Opleiding: TSO Elektromechanica A2
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 15 (8jr monteur, 4 jr proces shift, 3 jr mechanieker)
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Feitelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Arbeider
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 116 Scheikunde
Huidige functie: Mechanieker Rotating
Anciënniteit: 7jr
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 40u (ongeveer aangezien glijtijd systeem van -12/+32u)

Maand salaris (bruto): 5100
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2900
Nettovergoedingen: 0
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: /
Maaltijdcheques: Ja, 8€
Ecocheques: /
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, Pensioensparen + overlijdingsdekking 100% Werkgever (3,5% jaarloon tot pensioengrens, 5% van hetgeen erboven zit)
Hospitalisatieverzekering: Ja, uitgebreid pakket incl prive ongevallen, dental, optical en ambulante kosten
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Anciënniteitspremie vanaf 3jr dienst, cafetariaplan/leaseplan op basis van deze premie. CAO90 gekoppeld aan productiecijfers

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 18
Afstand woon/werk in tijd: 25min auto, 45min fiets/fietsbus
Eigen auto nodig voor het werk: Nee, werkgever voorziet busvervoer en mogelijkheid leasefiets
Verplaatsingsvergoedingen: Fietsvergoeding tot 40km/dag, Autovergoeding (omniumverzekerd) enkel indien overwerk
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Mogelijkheid tot leasen fiets, budget afhankelijk van anciënniteit met max 7000€

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 12
Vakantiedagen (andere extra): 21
Vrijheid om verlof te nemen: Redelijk makkelijk afhankelijk van werkplaats
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Daguren, soms overuren
Glijdende werkuren: Ja, -12/+32u.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms, bij grotere storingen/stilstanden. Wachtdienst buiten daguren (3x7 dagen/jaar)
Hoe vaak overuren te presteren: 2 a 3x enkele uren per maand gemiddeld
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja indien relevant
Telewerk (buiten corona-periode): niet mogelijk voor deze functie
Verantwoordelijkheid over personeel: neen

Ik vind dat wel een correct loon obv. een 40 uren week. Ik ben dezelfde leeftijd en ben ingenieur en hij verdient momenteel meer dan mij. Ik doe ook 30-50% van mijn uren service. Het is niet zo ongewoon dat een technieker veel verdient, maar het is zeker niet standaard.
Een technieker verdient gemiddeld ongeveer tussen de 18 en 22 euro per uur en met speciale vaardigheden kunnen daar misschien enkele eurootjes bij zijn.

Buitenland, da's iets anders. Extra vergoedingen, overuren en in het algemeen een vergoeding voor de reistijden zouden toch wel extra mogen. Ben maar zeker dat de baas alle overuren factureert aan de klant.

Laatst bewerkt:
Correct loon lijkt mij, zeker omdat het niet benoemd is wat voor sector/installatie het is. (Hierdoor is ervaring/begin diploma ook niet zo relevant)

Dat gezegd zijnde, heeft het type vergoeding voor buitenland meer weg van typische sales/staff dan wel een servicefunctie.
Elke avond dat je niet thuis slaapt door je job, moet je opvang voorzien voor je kinderen; betaal je een sportabonnement dat je niet kan gebruiken,…(you get the picture) in ruil voor een maaltijd. Dat is niet perse een goede deal.

Maar de meeste service techniekers hun job is interessant om te travellen voor de bijkomende voorwaarden (zoals netto vergoeding etc)

1. PERSONALIA
Leeftijd: 30
Opleiding: Master Handelsingenieur
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Getrouwd
Aantal kinderen ten laste: 1

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 200
Huidige functie: Project Manager
Anciënniteit: 1.5jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 38u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 38u

Maand salaris (bruto): 5330
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 3200
Nettovergoedingen: 250
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: laptop
Maaltijdcheques: Ja, 8€
Ecocheques: 250euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Nee
Hospitalisatieverzekering: Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): CAO90 en eventueel 2000 euro bruto

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Oost-Vlaanderen
Afstand woon/werk in km's: 10
Afstand woon/werk in tijd: 10min auto
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): DS7, 340vaa, tankkaart.

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): 6
Vakantiedagen (andere extra): 0
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: Dagwerk
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: soms
Hoe vaak overuren te presteren: nauwelijks
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja indien relevant
Telewerk (buiten corona-periode): 3 dagen per week
Verantwoordelijkheid over personeel: Ja, 10 personen

Groepsverzekering ontbreekt en dat is heel jammer. Ook al heel lang aan het wachten om een elektrische wagen te mogen bestellen. Budget hiervoor onbekend.

Mogelijks krijg ik een voorstel om als freelancer te starten aan 820 euro per dag. Wel twee dagen per week naar Brussel maar niet ver van station. Enkele reistijd zou wel 1u15min zijn.
Lijkt mij een no brainer om als freelancer te beginnen, maar toch graag jullie mening. Ik vraag mij ook af wat er van die 16k per maand gaat overblijven mits een goede boekhouder...

Terug
Bovenaan