Nieuwe jobaanbieding gehad. Zelfde job, zelfde sector..alleen een veel hoger/exclusievere markt. Laten we zeggen dat ik momenteel bij een bedrijf gelijk "Volkswagen" werk..en de nieuwe jobaanbieding eerder richting "Porsche" aanleunt.
Reden van het eventuele vertrek: Ik (en andere collega's) krijgen nooit opslag..het is elk jaar altijd een excuus waarom het niet kan: corona, slechte verkoop,... + de verkoop zit immens slecht. Zo slecht, dat er intern gevreesd wordt voor ontslagen tegen eind van het jaar.
Daarnaast krijgen mensen met een bedrijfswagen plots een downgrade.. dus laten we zeggen dat het bedrijf geen motiverende signalen uitstuurt. Ik zie niet in waarom ik nog "meer dan mijn job"/extra mijn best moet doen als het niet beloond word..of zelfs dingen "afgepakt" worden als bedanking..
1. PERSONALIA
Leeftijd: 32jr
Opleiding: Master Bedrijfscommunicatie
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 7jr
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: wettelijk samenwonend
Aantal kinderen ten laste: 0
2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC200
Huidige functie: Marketeer
Anciënniteit: 7jr
Officiële aantal uren tewerkstelling: 39u ==> 40u
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 39u (+10u verplaatsing per week)
verantwoordelijkheden: normaal
3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 3530 ==> 3600 €
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 2400 ==> 2540€ indien ik voor de Audi Q3 kies, met de X1 PHEV zou ik +-2700€ netto hebben.
Nettovergoedingen: 150 ==> 405€
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Volledig
BedrijfsGSM/laptop: beiden ==> Ja, iphone en macbook pro
Maaltijdcheques: ja, 8€ ==> 8€/dag
Ecocheques: Neen ==> Ja, 250€/jr
Groepsverzekering (deel werkgever%): Neen ==> Ja, 2% brutoloon
Hospitalisatieverzekering: Neen ==> Ja
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): vakantiegeld
4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Wallonië
Afstand woon/werk in km's: 180km per dag ==> 20km per dag
Afstand woon/werk in tijd: 2u per dag ==> 30min per dag
Eigen auto nodig voor het werk: neen, bedrijfswagen
Verplaatsingsvergoedingen: neen ==> Neen
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Bedrijfswagen, BMW 1-reeks. minimale VAA (126€?) met ongelimiteerde tankkaart. Enig nadeel, wagen moet volledig opgereden worden.. Zit nu al bijna aan 340.000km. Budget nieuwe wagen is 25.000€ excl BTW==> Audi Q3 (370€VAA) of de X1 PHEV. Budget rond de 50-55k€. Auto wordt om de 2jr vervangen (bedrijf is super car-minded)
5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 28 dagen ==> 32 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): /
Vakantiedagen (andere extra): /
Vrijheid om verlof te nemen: deels, moet verplicht een deel gedurende het bouwverlof nemen.
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: /
Glijdende werkuren: Ja, ik mag tussen 8u30-10u beginnen (al valt dit binnenkort weg). Amper/geen verantwoording af te leggen..ik zou perfect kunnen "werken" en gewoon andere dingen doen. Zolang mn werk af raakt, boeit het niemand. Ik kan perfect valsspelen met mn uren gedurende mn telewerkdagen ==> Geen glijdende werkuren. Wel een glijdende pauze smiddags waarbij ik 30 of 60 min mag kiezen. En naar de dokter gaan gedurende de werkuren mag.
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Normaal ==> Geen idee
Hoe vaak overuren te presteren: Soms ==> 1u/dag
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: ja ==>Ja
Telewerk (buiten corona-periode): Ja, 2-3 dagen per week ==> Telewerk niet mogelijk
Verantwoordelijkheid over personeel: Nihil ==> Nihil