Ik post mijn loon:...

• Graag! Heb dit gedaan!

Stemmen: 214 46,3%
  • Niet, heb het idee dat mijn loon te laag is om te posten

Stemmen: 101 21,9%
  • Liever niet, ik sta op mijn privacy

Stemmen: 147 31,8%

• Totaal aantal stemmers
    462
Is dat een gangbaar loon voor een senior buyer? Ik werk veel samen met mensen in die positie en val bijna van m'n stoel :)

Ferm pakket, en al zéker op die leeftijd.
Functie-inhoud en verantwoordelijkheden doen alles, als je daarbij nog je bottom line impact kan aantonen, dan is er veel mogelijk. Maar een strategisch aankoper zou met 5-7j ervaring in industriële omgeving en portefeuille van 20-25 mio euro op 5k per maand met alle voordelen moeten zitten. Is de spent hoger en je hebt bijna 10% savings gerealiseerd kan dat gerust een pak meer zijn ;)

Wanneer gaat men eens stoppen in dit land met constant eieren te leggen onder de grootste vervuilers?
- Wie dicht bij zijn werk woont en daar vaak een zeer hoge prijs voor betaalt in de zin van een huis in een gecentraliseerde omgeving, die moet die kost volledig zelf betalen. En daarvan vinden we het doodnormaal dat hij elke dag met zijn fietsje naar het werk gaat voor 40 euro per maand.
- Wie te gierig is om een gecentraliseerd huis te kopen en dus ons platteland nog verder loopt te verkrachten door in het hol van pluto te wonen, die werd sowieso al beloond met belachelijk lage KI's, onze royale salariswagenregeling en andere kosten die ze op de maatschappij schuiven. En die kan dus tegenwoordig ook nog uit die andere royale vergoeding kiezen: het win-for-life ticketje door onbelaste ongelimiteerde fietsvergoedingen op te strijken met de speedelec. En nog een dikke pluim erbij want "Wauw, ze zijn zo hoogmoedig geweest om hun auto aan de kant te laten staan!! :love: :love: :bow::bow:"

De omgekeerde wereld.
Jij bent toch echt ongelofelijk eh... De mensen met een speedpedelec zijn grote vervuilers dus?

Ik weet ook niet waar jij precies woont, ik vermoed Gent centrum, dan is het echt wel nog een hele rit naar de industrie in de kanaalzone hoor.
En kom nu niet af dat je in Hijfte ofzo woont.

Ik zie het probleem echt niet om mensen financieel aan te moedigen om hun wagen te laten staan, je moet nog altijd die afstand afleggen en nog altijd door weer en wind erdoor fietsen. De elektrische ondersteuning maakt het iets makkelijker, maar nog altijd niet triviaal.

Ik zie het probleem echt niet om mensen financieel aan te moedigen om hun wagen te laten staan, je moet nog altijd die afstand afleggen en nog altijd door weer en wind erdoor fietsen. De elektrische ondersteuning maakt het iets makkelijker, maar nog altijd niet triviaal.
Denk dat het juist dat is :p. Veel te veel foefelen daarmee.

Ergste die ik ken, was één die beweerde dat hij fietste van Koksijde naar Gent :p

Dat is 150km heen en terug :p.

Ikbwoon

Ergste die ik ken, was één die beweerde dat hij fietste van Koksijde naar Gent :p

Ik woon aan het universitair ziekenhuis in Gent. Tot vorig jaar was mijn straat de enige straat waar je gratis kon parkeren in de ruime omgeving. Elke ochtend zag ik er een 5tal parkeren en de fiets uit laden, dan op weg naar het ziekenhuis. Nu is het betalend parkeren... Probleem opgelost.

Triestig eigenlijk.

Maar het zou toch niet correct zijn om de fietsvergoeding dan maar af te schaffen omdat een kleine minderheid daar misbruik van maakt. Ik vind het volledig terecht dat iemand die dagelijks 60 km woon-werk verkeer doet met de fiets daar een vergoeding voor krijgt, dat is toch alweer een auto minder in de files. Dezelfde mensen die wss klagen dat ze tegen fietsvergoedingen zijn voor lange afstanden, zijn wss dezelfde mensen die ook klagen dat ze elke dag in de file staan met hun gesubsidieerde salariswagen.

Het eerlijkste lijkt me om de fietsvergoeding te laten afhangen van hoe hard je zweet als je het kantoor binnenkomt.
Akkoord, zolang je hetzelfde doet met alle salariswagensubsidies.

En jouw idee werkt bij mij al niet, hier is het 7 km fiets naar station en dan 5 min te voet van ander station naar kantoor. Veel zweten doe ik doorgaans toch niet op die afstand.

Bij ons is de regel dat als je een voorbehouden parkeerplaats hebt aan het kantoor, je geen fietsvergoeding kan krijgen.

Er zijn al veel lastige chauffeurs geweest bij ons omdat ze een deel van de huur (niet alles) van die parking zelf betalen, maar de werkgever subsidieert eenzelfde traject niet dubbel. Dan moeten ze hun parking afstaan of de huur volledig zelf betalen als ze de fietsvergoeding willen krijgen wanneer het goed weer is en ze met de fiets willen komen. Ik vind dat een correcte regel.

Zeker niet voor de hogere functies. Maar goed, JPV heeft wel gelijk Limburg is in vergelijking met Antwerpen en Vlaams-Brabant nu eenmaal geen industriële/diensten powerhouse. Ze zijn wel aan een inhaalbeweging bezig, zeker rond Hasselt is er een IT-cluster aan het ontstaan.
Ik kan je uit eigen ervaring melden dat er al meer dan 20 jaar internet beschikbaar is in Limburg.
Het is toch raar dat die chauffeurs daar voor moeten instaan? Voor de chauffeurs binnen ons bedrijf betaalt het bedrijf alles.
Het is eigenaardig dat een werkgever een parkeerplaats betaalt voor iemand die met de fiets komt

Het is toch raar dat die chauffeurs daar voor moeten instaan? Voor de chauffeurs binnen ons bedrijf betaalt het bedrijf alles.
Geen idee wat de exacte verdeling is want ik heb geen parkeerplaats/wagen, maar ik denk dat het iets van een 80/20 verdeling is (waarbij werkgever 80% van de huur betaalt en de overige 20% wordt afgehouden van het loon).

Ik kan je uit eigen ervaring melden dat er al meer dan 20 jaar internet beschikbaar is in Limburg.

Het is eigenaardig dat een werkgever een parkeerplaats betaalt voor iemand die met de fiets komt
Leuk dat je meegeeft dat ze internet hebben in Limburg!
Een cluster/expertise zone bouw je jammer genoeg niet op 5 dagen uit...

1. PERSONALIA
Leeftijd: 32 jaar
Opleiding: Middelbaar ASO
Aantal jaar aan het werk (wat/hoelang) : 10
Alleenstaand/getrouwd/wettelijk samenwonend: Alleenstand
Aantal kinderen ten laste: 0

2. ARBEIDSOVEREENKOMST
Arbeider/bediende/ambtenaar: Bediende
Werkgever/Industrie waar je in werkt (bvb paritair comité?): PC 200
Huidige functie: Python developer
Anciënniteit: 2.5 jaar
Officiële aantal uren tewerkstelling: 40 uur
Echt aantal uren werk (zonder verplaatsing): 45 - 50 uur

3. LOONVOORWAARDEN (vermeld enkel wat van toepassing is)
Maand salaris (bruto): 2744, gestart aan 2500
Maand salaris (netto incl. nettovergoedingen): 1888, voordien 1800
Nettovergoedingen: Nee
13e maand (volledig/gedeeltelijk): Ja, volledig
BedrijfsGSM/laptop: Bedrijfslaptop
Maaltijdcheques: 8 euro
Ecocheques: Ja, 250 euro
Groepsverzekering (deel werkgever%): Ja, geen idee
Hospitalisatieverzekering: Nee
Andere voordelen (bonus, 14e maand...): Nee

4. MOBILITEIT
Plaats waar je werkzaam bent: Antwerpen
Afstand woon/werk in km's: 5 km
Afstand woon/werk in tijd: 15 min
Eigen auto nodig voor het werk: Nee
Verplaatsingsvergoedingen: Nee
Bedrijfswagen of -fiets (VAA & Budget, Tankkaart?): Lease fiets

5. WERKOMSTANDIGHEDEN
Aantal wettelijke vakantiedagen: 20 dagen
Vakantiedagen (arbeidsduurvermindering): nvt
Vakantiedagen (andere extra): nvt
Vrijheid om verlof te nemen: Ja
Ploegarbeid (? shiften)/dagwerk: nvt
Glijdende werkuren: Ja
Stress (bvb oproepbaar door werkgever)?: Nee
Hoe vaak overuren te presteren: Afhankelijk van de werkdruk
Mogelijkheid tot het volgen van opleidingen: Ja, indien noodzakelijk voor mijn job
Telewerk (buiten corona-periode): Ja
Verantwoordelijkheid over personeel: Nee

Als developer kunnen starten door mijn eigen online portfolio en wat geluk. Voordien altijd gewerkt in een supermakt. Heb een grote drive om veel bij te leren, maar ik heb de indruk dat geen hoger diploma hebben mij parten speelt. Weet ook niet goed hoe ik mijn marktwaarde kan verhogen.

Nu ben ik momenteel in gesprek met een andere verzekeringsmakelaar voor een functie waarin ik ca. 20 mensen zou leiden verspreid over een drietal kantoren. Het zou tussen mij gaan en een intern iemand, ze gaan eerst de interne collega onder de loep nemen (begrijpelijk natuurlijk), moest dat toch geen goede match zijn dan gaan ze een aanbod doen. Ik stel mij nu de vraag wat ik zou moeten vragen... Het is toch een management positie van een behoorlijk grote verzekeringsmakelaar, een aanbod waarbij mijn bruto loon wel 1.000 EUR of zelfs 2.000 EUR hoger zou liggen maar mijn nettoloon misschien maar 300 EUR hoger zie ik niet echt zitten, al is de job echt iets waar ik me sterk in zie groeien...

Mensen met gelijkaardige situaties/ervaringen?

Gelet op het nettoloon dat je nu hebt en jouw leeftijd zou ik niet teveel verwachten naar extra nettoloon op het einde van de rit. Kan goed zijn dat je er zelfs nog op achteruit gaat met een hoger brutoloon en vergoedingen. Meestal is een "management" positie bij een grote verzekeringsmakelaar een holle benaming om er eigenlijk "teamleader" of dergelijke van te maken. Geen idee of dat hier ook zo is want ik kan er volledig naast zitten.

Ik snap alleen niet hoe je van 2960,00 EUR bruto. Wat met een snelle berekening via Jobat tool +- 2000 EUR netto is en 226 EUR nettovergoeding op 2640,00 EUR netto uitkomt. Of mis ik hier iets buiten de fietsvergoeding en overuren? Voor de rest een mooi pakket voor je leeftijd.

Ik moet het mijne nog posten één van de dagen. Field Underwriter bij een verzekeringsmaatschappij.

Financieel gezien kan je beter dicht bij je werk wonen en de tijd die je wint, kan je gebruiken om onbelast bij te verdienen met een flexi job.

Ik fiets liever dan dat ik nog een bijkomende job zou aanvaarden. Maar dat zal vast aan mij liggen.

Het is natuurlijk wel makkelijker om gewoon te klagen over alles en iedereen en te zeggen dat het leven niet eerlijk is.

Het is natuurlijk nóg makkelijker om overal het systeem uit te persen uit persoonlijk gewin op kosten van de rest van de maatschappij, en als er dan iets over gezegd wordt automatisch de "klagen is gemakkelijk"-kaart te trekken.

Bwah een vriend rijdt dagelijks van Aalst naar Brussel centrum en terug met de koersfiets. Sportleraar en professioneel wielrenner. Die kerel breidt zijn terugrit vaak nog uit om zo aan zijn dagelijks verplichte training te komen.

Als hij onherstelbaar plat valt mag zijn vriendin wel in de spits naar Brussel sjezen om hem te depanneren :p.

Bij ons op werk was er vroeger een ultraloper die 40km liep heen en terug. 1 of 2 x per week. Ja, er bestaan rare kwieten in de wereld...

Ook daar was het soms "in panne vallen". Ttz, hongerklop, of de weg kwijt, en dan mocht zijn madam hem ook gaan zoeken... :rofl:

Bwah een vriend rijdt dagelijks van Aalst naar Brussel centrum en terug met de koersfiets. Sportleraar en professioneel wielrenner. Die kerel breidt zijn terugrit vaak nog uit om zo aan zijn dagelijks verplichte training te komen.

Als hij onherstelbaar plat valt mag zijn vriendin wel in de spits naar Brussel sjezen om hem te depanneren :p.

Zo zijn er nog. Er is zo'n ultrawielrenner uit de buurt van mijn ouders die flik is in Brussel en altijd met de fiets gaat. Kortste afstand is 30 kilometer maar hij maakt er altijd minstens 50 van. Ook als hij om 5 uur 's ochtends gedaan heeft met z'n shift.

Gene gewonen:

Terug
Bovenaan