Wat heb jij vandaag gekookt?

Vandaag voor het eerst zelf sushi gemaakt. Er kruipt wel wat tijd in, maar moeilijk is het eigenlijk helemaal niet. Ik heb wel de fout gemaakt van er te veel 'vulling' in te stoppen, waardoor mijn rollen iets te dik waren, maar verder is het best goed gelukt :woohoo:. De vriendin (die verzot is op sushi) vond het alleszins lekker.:clap:

Welke soorten heb je allemaal gemaakt?

De okay hier heeft met de feestdagen wat specialere stukjes liggen.
Nu lag er buiten de Australische Wagyu ook eens Japanse Wagyu.
Gezien de relatief goedkope prijs , 100€/kg denk ik wel dat het A4 ipv A5 is.
1 gaat de pan in, de andere op de bbq
20221223-094029.jpg

Ziet er best Okay uit!

Welke soorten heb je allemaal gemaakt?
Het was mijn eerste keer dus ik heb het voorlopig bij de klassieke maki gehouden. Dat was ook de bedoeling om te maken met het doe-het-zelf pakketje dat ik gekocht had. Volgende keer probeer ik wel eens wat anders ook, nu ik de smaak te pakken heb. :tongue:

Bon, zullen maar es aan de voorbereiding voor kerstmenu morgen beginnen zeker?

Soepke, garnaalcoctail, gebraadje met 3peperroomsaus en korketten en een desserteke. We gaan ni overdrijven vandaag.

Een pan-size rösti aan het maken met look, ajuin en spek in. Straks opsmikkelen met een varkenshaas in champignon room. 3peper is afgevoerd.

Voor het eerst zelf bolognaisesaus gemaakt :shy:
En goed gelukt, daarnet geproefd en eeuwen van verschil met mijn ma haar "spaghettisaus" :unsure:
Denk dat ik volgend jaar eens in een weekend naar daar ga en saus ga maken voor mijn ouders 😎

Anti kater eten.

Vleesbrood in ajuinsaus (donkere westmalle, zelfgemaakte rundsfond, balsamico azijn en veeeeeel ajuin) en gebakken patatjes

8zhW9hs.jpeg

Terug
Bovenaan