Wat heb jij vandaag gekookt?

@Mulan , die smurfentas! nostalgie :love:

:unsure:
Ik denk dat Heston Blumenthal dat ooit ook eens heeft gedaan in een van zijn reeksen om het meest krokante velletje op zijn eend te krijgen...

Everzwijnstoofvlees. Of ragout voor de sjieke mensen in het BG-brutoloontopic. Deze keer is de cuisson spot on en is de smaak beter en intenser. Alleen nog wat maizena aan toevoegen om de saus dikker te maken.

Voor deze avond pompoenrisotto met kippendijen met een verspakket van AH
44DlyMK.jpg

En voor morgenavond als we naar de zee gaan, deze ovenschotel al voorbereid zodat we die gewoon in de oven moeten schuiven
qR5SSoA.jpg

Gisteren een curry buffet gehouden met restjes uit de vriezer.
- Kip keema shimla mirch
- Kip dhansak
- Kip tikka masala

Ook tof: de oudsten hebben van alles geproefd en het ni alleen bij hun favoriet gehouden.

Gisterenavond wildstoverij gemaakt voor vrouw en schoonouders*, vandaag dacht ik op de middag de mise-en-place te doen voor deze avond: friteuse gereedmaken die er redelijk walgelijk uitzag en dus helemaal moet worden gereinigd, BBQ gereedmaken (snake - houtsnippers), buikspek versnijden voor pork belly burnt ends en ook de Iberico rib fingers klaar te maken. De witloofsla had ik vanmorgen al rap in elkaar geflanst en dan moet er nog chimmichurri gemaakt worden en de laksaus voor de burnt ends en fingers.

Dat lukt toch allemaal niet op een halfuur middagpauze. :unsure:

*Die zijn vanavond samen weg en mijn vrouw vroeg me doodleuk om nog eten klaar te maken terwijl ik vanavond al een maat had uitgenodigd voor BBQ. Dus ik hoop dat ze wat overlaten voor mij, want hij is wel degelijk zeer lekker.

Kinderen toch mogen helpen hoop ik?

Je weet wel, de kom uitlekken, en regelmatig met de vinger die massa opeten zonder dat die in de oven is geweest. Je weet wel, de lekkerste speculoos...
Kind heeft geholpen met het deeg en heeft alles vakkundig proper gelekt. En toen had ie buikpijn.
Maar dat is beter dan de keer daarvoor, toen zat hij zoveel met zijn vingers in het deeg dat toen hij na meermaals vragen niet stopte ik hem in een reflex aan de kant duwde maar hij stond op een krukje en baf van de kruk gedonderd en eerst nog met zijn kin op het aanrecht en tand half door zijn lip. 🤭

Welke rijst is nu het lekkerst en het voedzaamst? Ik koop meestal die van Bosto of Uncle Ben's maar die eerste smaakt laaste tijd nergens meer naar.

Als rijst-aficionado kan ik je slechts één tip geven, ga naar een deftige Aziatische supermarkt en koop daar zo een 20kg-bag. kwaliteit verschil met die boni rotzooi is van dezelfde grootte orde als een blow-job door koningin Fabiola vs Scarlett Johansson.

En ja ik weet dat de eerste al 8 jaar in put in de grond ligt

Terug
Bovenaan