Wat heb jij vandaag gekookt?

Dacht dat het stoofvlees was?
face-palm-disappointed.gif

morgen konijn marineren in rode wijn, ui, wortel, selder, rode wijn, look en jeneverbessen
24u laten trekken, en woensdag in een stoofpotje draaien met cognac, fond en het vocht van de marinade. :love:

serveren met spruitjes en girollekes, en een kroketje

't is al dat ik kan :p allez, ik kan deze en ik kan er ook bonen indoen ipv wortelen, dus ik kan er al twee :p

maar god seg, om 17h45 beginnen koken en pas tegen 19h kunnen eten en nu moet ik nog afwassen en de overschot in potkes verdelen. Ik snap alweer waarom ik diepvriesmaaltijden koop.
Dat is wel lang.. Ik snij alle groenten zelf en maak gehaktballetjes en binnen het half uur is dat klaar.. Maar dan moet je wel kunnen multi-tasken 😁

Vrijdag nog es koken voor 11 man :love:

Heb mijn bain marie klaargezet, ga pastabuffet maken met 3-4 sauzen, dan kan iedereen opscheppen wat ze willen terwijl we de komende skicongé bespreken.

Cognacroomsaus met zalm, kip met groene pesto en champignons, scampi diabolique, en als 4de groentjes in boursinroom

Oefening: terwijl ge roert moet ge met uw andere hand met het deksel in tegengestelde richting draaien!
lol, ik heb dat als kind nog wel geprobeerd. zo een hand vertikaal rondjes over je buik en de andere boven je hoofd in horizontale vlak. Net zoals bij vele fysieke proeven was het niet aan mij besteed.

Vrijdag nog es koken voor 11 man :love:

Heb mijn bain marie klaargezet, ga pastabuffet maken met 3-4 sauzen, dan kan iedereen opscheppen wat ze willen terwijl we de komende skicongé bespreken.

Cognacroomsaus met zalm, kip met groene pesto en champignons, scampi diabolique, en als 4de groentjes in boursinroom
12 man.

morgen konijn marineren in rode wijn, ui, wortel, selder, rode wijn, look en jeneverbessen
24u laten trekken, en woensdag in een stoofpotje draaien met cognac, fond en het vocht van de marinade. :love:

serveren met spruitjes en girollekes, en een kroketje

Voila het konijn heeft goed kunnen marineren. Onder de middag ze even afgedroogd en aangekleurd in de pot, dan de groentjes van de marinade in de pot aanbakken en blussen met cognac, konijnenbillekes erbij, fond & de getrokken wijn van de marinade erbij gegoten.

En nu mag het 3-4u in de oven staan garen op 115 graden in de creuset.
Straks het vlees van de beentjes plukken, de saus zeven en in laten koken, dan vlees er weer bij. Spruitenblaadjes blancheren, champignonnekes bakken en opdienen maar

ik zie er al zo naar uit :love:

mij sebiet ne goeie donkere trappist klaarzetten

Gebisj is ready, saus wa laten inkoken met een half fondant paasei bij en een lepel veenbessencompote for the sweet touch.

eMQhQh6.jpeg

Terug
Bovenaan