Wat heb jij vandaag gekookt?

Wortel in Vol au Vent? :eek:

Heel specifiek deze mengeling, smaakt totaal niet door, keilekkere vol au vent én extra vezels en vitamientjes. 😇

wa saus experimenteren vandaag...

veel sjalot en look aangestoofd met tijm, peper en zout in olie.. geblust met cognac, nu aant opkoken met een groentebouillon, straks nog wa crushed tomatoes bij, dan zeven, afwerken met culinaire room en dan fijngesneden gerookte zalm op het laatste erin dat het kort kan bijgaren.

benieuwd wat dat gaat geven.

mij sebiet ne goeie donkere trappist klaarzetten
:drool:
Gisteren nen Westmalle van 't vat gedronken (@Bloembak)

Hier heb ik nu eens zin in vandaag!
Pasta, prei en zalm is echt altijd een goeie combo. Ge moet daar zeker eens saus op basis van room/melk en boursin bij maken.
hKZR1s9.jpeg
Godverdekke :drool:

veel sjalot en look aangestoofd met tijm, peper en zout in olie.. geblust met cognac, nu aant opkoken met een groentebouillon, straks nog wa crushed tomatoes bij, dan zeven, afwerken met culinaire room en dan fijngesneden gerookte zalm op het laatste erin dat het kort kan bijgaren.

Stop, pls, ik krijg veel te veel honger van dit allemaal te lezen/zien en ik kan wel een beetje eten maken, maar zo koken zoals gij ni.

Ik maak zaterdag champignonroomsaus maar heb enkel nog wat wildfond. Zal wel beter zijn dan de gewone "bruine fond" dat het recept voorschrijft, neem ik aan?

na het zeven en voor de zalm erin gaat, een klontje verse hoeveboter bij!!

Restjes aan het verwerken: oud brood, overschot tomatentappenade + mozarella erop, 2 snoeppaprikaatjes en 1/2de sjalot klein gesneden, paprika poeder en restje gemalen kaas erover.
en 5 minuten in de airfryer op 180 graden

Vandaag varkenshaasje gehaald...
Helaas geen clean pure..maar ne gemarineerde.
Dacht bon, marinade afspoelen en men eigen ding erop.
Daar hing nog meer vlies en vet op dan op Maggie de block haar kin.. serieus..foei..
Dat ze dat durven in de rek leggen.
Afspoelen had uiteraard ook geen effect meer aangezien de marinade al zen werk had gedaan... overheersende rozemarijn...
Soit leergeld.

Vandaag oesters met hazelnoot boter getest . ( Recept van njam)

Niet slecht, maar fan van oesters zal ik wellicht nooit worden.

Terug
Bovenaan