Wat heb jij vandaag gekookt?

Eergisteren oerhollandsche erwtensoep gemaakt. Spekskes en veel rookworst erbij. En na een nachtje in de frigo kan je, zoals het hoort, er je lepel in laten rechtstaan.

Dat kan zo goed smaken als het zo'n vies, guur weer is.
:drool:

Eergisteren oerhollandsche erwtensoep gemaakt. Spekskes en veel rookworst erbij. En na een nachtje in de frigo kan je, zoals het hoort, er je lepel in laten rechtstaan.

Dat heb ik 2-3 weken geleden ook gemaakt.
En die van mij is ook super dik echt lekker!

Heb mezelf weer overtroffen vandaag

marsalasaus gemaakt met versgemaakte kippenbouillon, marsala (veel), beetje culinaire room, peper en zout en het aanbaksel van de kipfilets :love:

ik moet stoppen met te lepelen in de pot, mijn saus gaat opzijn tegen dat het etenstijd is.

Hier staat ze te pruttelen. Ideaal voor morgen na een fikse wandeling.

Heel lekker foodbag recept : Kalkoenfilet met zadenmengeling, groentenfrietjes uit de oven en appel/peren compote

Waar halen jullie eigenlijk inspiratie vandaan voor wat je wil koken?
Ik vind het echt moeilijk om wat variatie in het koken te brengen en merk dat ik wekelijks gewoon dezelfde dingen eet.

Waar halen jullie eigenlijk inspiratie vandaan voor wat je wil koken?
Ik vind het echt moeilijk om wat variatie in het koken te brengen en merk dat ik wekelijks gewoon dezelfde dingen eet.
1. Snuisteren in boekjes of fora (sommige foto's hier werken heel inspirerend, toch?)
2. Vertrekken vanuit 1 ingrediënt en hiervoor recepten zoeken.
3. Variaties zoeken op een recept dat je kent en graag lust.

Hier ist vanavond filet pur met portosaus, fondantaardappeltjes, in rode biet en rode wijnazijn gepekelde ajuin, en rode kool met creme van zwarte pens.

M3vM3Et.jpeg

Terug
Bovenaan